Beantwoord

TV resolutie slechts 576P



Toon eerste reactie

114 reacties

Reputatie 2
Is er inmiddels al wat bekend? De stroom er af helpt bij mij vaker niet dan wel... Als er geen redelijke termijn is voor de update dan ga ik naar een andere TV aanbieder kijken.
Reputatie 1
Goed te lezen! Kunnen we op dit moment nog iets doen om te helpen het probleem te analyseren en op te lossen.
Reputatie 7
Hi @timvw

Bedankt voor het aanbod! Onze techneuten hebben voor nu genoeg informatie. Mochten ze ergens tegen aanlopen en er meer data nodig zijn, dan meld ik het hier!
Reputatie 2
Inmiddels ongeveer een maand verder, een geen update..

Ik zag deze 2 topics met soortgelijke problemen:
  • https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/alleen-sd-weergave-set-top-box-306520
  • https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/hd-zenders-welk-signaal-komt-er-binnen-307482
Zie in een van die topics ook het bericht van de collega Sterre die duidelijkheid heeft gegeven over de vergoeding voor dit ongemak.

Hoe staat het er voor, en is er een alternatief?

Wat als ik een Apple TV koop en de app installeer? Kan ik dan van de TV kastjes af?
Reputatie 3
Inmiddels ongeveer een maand verder, een geen update..



Wat als ik een Apple TV koop en de app installeer? Kan ik dan van de TV kastjes af?


Helaas, de Apple tv app biedt niet alle zenders en kwaliteit is in sd. Een gemiste kans aangezien de Apple tv 4K aan kan.
Reputatie 1
@Sander en de rest @firecaps30

Voor mij was de maat vol zoals ik eerder heb aangegeven, en heb mijn abonnement beëindigd.

Ik ben overgestapt naar KPN en geniet nu zonder een enkel probleem van een super beeldkwaliteit en zoals het hoort in Full HD 1080i.

Ik vind het onbegrijpelijk dat een organisatie als T-mobile zo met hun klanten omgaat, en er geen oplossing aan kan geven zeer zeer slecht !
Zoals ik meer lees, hebben veel klanten last van dit spelende probleem en gaat het dus niet maar om " een handje vol " mensen.
Ik ben blij dat ik nu er vanaf ben, en eindelijk weer fatsoenlijk TV beeld heb zoals het hoort.

Tevens dien ik hierbij nogmaals een verzoek in voor compensatie van het abonnementen geld wat ik altijd netjes heb betaald, waar T-moilbe zijn diensten niet geleverd heeft, namelijk Full HD TV.
Een collega Sterre vermeld dit ook in een ander bovengenoemd topic.
Of ik stap naar de Kantonrechter of geschillencommissie, dit heeft zeker een jaar gespeeld, en nog steeds niet opgelost toen ik overgestapt ben.
Reputatie 7
@firecaps30 In één van de andere topics heb ik vorige week een update geplaatst. Dit issue heeft de komende 2 weken de volle aandacht van onze developer!

@PeterB80 Ik heb de geschiedenis van jouw meldingen terug gekeken en het lijkt er inderdaad sterk op dat dit om hetzelfde issue gaat. Ik heb om die reden zojuist 2/3 van je TV abonnement (€ 15,- per maand) voor de periode van een jaar vergoed. Je ontvangt dus een totaalbedrag van € 120,- van ons terug!
Reputatie 1
@Brian

Dank voor de compensatie, bij deze is het afgedaan.
Alleen nog wachten tot het daadwerkelijk is teruggeboekt.

Ik heb op 6-12-2018 de apparatuur aan jullie teruggestuurd in de retourdoos. 2 tv boxen en een modem.
Op 25-12-2018 krijg ik een mailtje met de mededeling dat de apparatuur nog niet is teruggestuurd, en wordt er gelijk gedreigd met een boet van € 125,- !!!!
Ik heb netjes gedaan wat er gevraagd is en de spullen op tijd teruggestuurd, heb hier ook een verzendbewijs van !!

Hier wordt ik wederom niet bij van dat T-mobile de boel niet op orde heeft en klanten gelijk bedreigen met een boete, en die zeker ik niet ga betalen.
Graag opheldering hierover !!!!!!
Reputatie 7
Badge +5
Maak je geen zorgen @PeterB80! Ik heb zojuist gereageerd op jouw topic. We gaan dit samen tot op de bodem uitzoeken! 😄
Reputatie 1
@Brian We zijn 2 weken verder, hebben jullie een update? Is er nu zicht op een oplossing en wanneer gaat hij komen?
Reputatie 7
Hoi @timvw,

Ik weet dat we er nog druk mee bezig zijn. Ik zal vragen of er al iets gezegd kan worden!
Reputatie 1
Graag! Dit probleem duurt nu voor mij al ruim 3 maanden, voor anderen al veel langer. Ik wil jullie graag de gelegenheid geven het probleem te onderzoeken en op te lossen. Jullie gaven aan te weten waar het probleem zat en er 2 weken hard aan te gaan werken, dus ik geef jullie dan graag die tijd om het probleem te fixen. Maar als dit nog veel langer gaat duren dan ga ik helaas wel overstappen naar een andere provider en dat zou ik jammer vinden want ik was heel tevreden met Vodafone thuis / tmobile thuis.
Reputatie 2
Is er al iets bekend @Sander of @Brian?
Reputatie 7
Hi allen, we hebben het probleem duidelijk in beeld gebracht en kunnen deze reproduceren. Er wordt inmiddels gewerkt aan een oplossing samen met onze leverancier maar deze wordt pas binnen enkele weken verwacht.

Wanneer de TV de standaard resolutie niet ondersteunt dan schakelt de TV Box vanzelf naar een lagere resolutie. Als de TV echter hogere resoluties ondersteunt dan schakelt de TV Box niet naar een hogere resolutie. Dit komt voor op alle types TV Box en netwerken. Onze developer is bezig met een fix.

Een tijdelijke oplossing is om de TV Box een fabrieksreset te geven, de TV Box schakelt dan wel naar de juiste resolutie (maar houdt deze niet altijd vast).

Bedankt voor alle meldingen en informatie, dankzij jullie hebben we dit probleem helder kunnen krijgen!
Reputatie 1
Hoi Brian, nog een keer geprobeerd te fabriek resetten en dat heeft voor nu even geholpen om het beeld HD te krijgen! Super! Hoop dat de definitieve fix er snel komt.

In een ander topic is eerder compensatie toegezegd voor de periode dat we naar zulk slecht beeld hebben gekeken. Ik hoor graag nog wat daarvoor gaat komen!
Reputatie 2
Hoe doe ik een fabrieksreset? Heb een kastje zonder opname functie.
Reputatie 7
Hey @firecaps30, de handeling wordt perfect beschreven door @timvw. Mocht het niet lukken dan kunnen we altijd nog op afstand een fabrieksreset uitvoeren.
Reputatie 2
Reset is gelukt, heb afgelopen avond HD beeld gehad! Hopen dat dit zo blijft..

Wacht graag op de software update die dit permanent fixt. En is er al wat bekend over compensatie?
Reputatie 1
@firecaps30 @Brian

Compensatie ??

HAHA Ik denk dat je daar nog wel even op kunt wachten.

T-mobile hier heeft mij een maand geleden beloofd compensatie te vergoeden, zie vorige berichten.
Zelfs een mailtje van gehad dat het met de volgende / laatste rekening verrekend / gecrediteerd zou worden, deze rekening was op 2 januari 2019. En je raad het al, niks geen compensatie of creditering.
En vervolgens blijft het wederom doodstil.................maar nog wel lekker een dikke boete sturen dat ik de apparatuur niet op tijd zou hebben teruggestuurd, wat ik wel netjes gedaan heb.
Weer contact opnemen, nu weken verder NOG STEEDS GEEN ANTWOORD !!!!!!!!!!!!

Jongens waar zijn jullie mee bezig, mijn vertrouwen in deze organisatie is inmiddels naar een diepte punt gezakt. Als je wat toezegt regel het dan, handel het af dan kan iedereen verder, maar nee hoor.

Ik geef T-mobile tot 1 februari de tijd om het af te handelen / reageren anders stap ik naar het gerecht om mijn gelijk te halen.
Reputatie 7
@firecaps30

Top dat die handeling het gewenste effect heeft gehad! Ons TV-team is nog steeds op zoek naar een permanente fix. Die gaat er wel komen, maar wanneer dat zal zijn durf ik je niet te vertellen. Ook betreft een compensatie heb ik nog jammer genoeg niks nieuws te melden.

@PeterB80

Ik heb goed nieuws te melden! Ik zie dat het bedrag gisteren is overgemaakt. Dus dit moet binnenkort op jouw rekening staan. De vergoeding is halverwege december ingediend en wordt altijd een maand later verwerkt. Ik wil je in ieder geval bedanken voor de tijd dat je bij ons hebt gezeten!
Compensatie lijkt mij inderdaad wel gepast ! Of de mogelijkheid om op te zeggen.

Ik heb/had hier ook al tijden last van een zeer slecht beeld..verschil met netflix was wel erg groot.
Het was mooi geweest wanneer jullie iedereen op de hoogte hadden gesteld van het probleem.
Nu heb ik me een tijd lang moeten ergeren.. daar zit je dan met je 4k tv.
Heb ik nu glasvezel ? Het lijkt meer op digitenne van kpn.

Graag een passende oplossing
aria model:610x
samsung 4k tv
Reputatie 2
Ik heb inderdaad sinds reset van de TV box weer HD beeld!

Hoe staat het met de compensatie?
Reputatie 7
Hi @firecaps30, ik heb de vergoeding voor je in aangemaakt. Ik kan niet meer zover terug in het systeem maar ik heb de periode in plaats daarvan tot nu door laten lopen in plaats van tot januari ter compensatie. Bedankt voor de je eerst melding, mede dankzij jou hebben we hier actie op kunnen ondernemen!
Hi @firecaps30, ik heb de vergoeding voor je in aangemaakt. Ik kan niet meer zover terug in het systeem maar ik heb de periode in plaats daarvan tot nu door laten lopen in plaats van tot januari ter compensatie. Bedankt voor de je eerst melding, mede dankzij jou hebben we hier actie op kunnen ondernemen!

selectieve vergoedingen ?🙄
Reputatie 7
@nietweer Ik heb het voor jou ook nagekeken maar ik zie geen eerdere melding terug dat jij deze problemen hebt ervaren. Heb je hier al eerder contact met ons over opgenomen? Dan kijk ik uiteraard ook graag wat ik voor jou kan betekenen!

Reageer