Beantwoord

TV resolutie slechts 576P



Toon eerste reactie

114 reacties

Reputatie 2
Inmiddels ongeveer een maand verder, een geen update..

Ik zag deze 2 topics met soortgelijke problemen:
  • https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/alleen-sd-weergave-set-top-box-306520
  • https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/hd-zenders-welk-signaal-komt-er-binnen-307482
Zie in een van die topics ook het bericht van de collega Sterre die duidelijkheid heeft gegeven over de vergoeding voor dit ongemak.

Hoe staat het er voor, en is er een alternatief?

Wat als ik een Apple TV koop en de app installeer? Kan ik dan van de TV kastjes af?
Reputatie 7
Hi @timvw

Bedankt voor het aanbod! Onze techneuten hebben voor nu genoeg informatie. Mochten ze ergens tegen aanlopen en er meer data nodig zijn, dan meld ik het hier!
Reputatie 1
Goed te lezen! Kunnen we op dit moment nog iets doen om te helpen het probleem te analyseren en op te lossen.
Reputatie 2
Hoi @Sander ,

Ik snap het ook wel, dit kost nu eenmaal tijd. Fijn om wel weer een update te krijgen.

Een tegenprestatie/compensatie zou netjes zijn, zoals ik het zie betaal ik nu voor iets (HD beeldkwaliteit) wat ik niet meer krijg (sinds 4/5 maanden 576P en nu zelfs 480P).
Reputatie 7
Hoi @PeterB80 en anderen,

Het is hoog tijd geworden voor een update. Het lijkt inderdaad een issue bij de software in de TV Box. Bedenk hierbij wel dat het om minder dan 0,01% van de TV Boxen gaat. Het is dus niet alleen de software van de TV Box. Er is iets dat het veroorzaakt, mogelijk in combinatie met iets anders. We hebben dit nu uitgezet bij de schrijvers van de software op onze TV Boxen. Zij hebben dit in onderzoek. Aan sommigen van jullie heb ik gevraagd de TV Box aan te laten staan tijdens het onderzoek. Dit hoeft nu uiteraard niet meer. Na het kijken, kun je de TV Box gewoon weer op standby zetten. Mijn excuses voor het lange wachten. Het gaat om een uitsluitspelletje en zoiets kan tijd kosten. Voor diegenen die zich gemeld hebben in dit topic wil ik graag nadenken over een tegenprestatie. Voor nu is de focus op de oplossing van de resolutie issue. Daarna kan ik de balans opmaken. Weet dus dat wij dit superbelangrijk vinden en dit echt zo snel mogelijk de wereld uithelpen!
Reputatie 1
Zolang ik geen HD tv op mijn tv heb levert T-mobile zijn dienst niet.
Of dit dan ligt aan het signaal of belabberde hardware / software van de STB.

Als je in een tijd van een Jaar dit nog steeds niet tot een oplossing kunt brengen, vele malen medewerkers aan de helpdesk spreekt die geen iedee hebben waar je het over hebt kun je niet spreken van “ er wordt met man en macht aan gewerkt “ .
Dat is gewoon de grootste onzin.
Ze weten het gewoon niet, of ze willen het niet oplossen.

Ik ga in ieder geval niet meer betalen voor wat ik niet geleverd krijg !
Reputatie 7
Badge +4
@PeterB80,

Ik begrijp dat het frustrerend is. en dat je graag duidelijkheid wil hebben wanneer dit opgelost gaat worden.
Er word wel degenlijk met man en macht naar een oplossing gezocht echter is deze helaas er nog niet.
Het is zeker niet vanwege een besparing op data verkeer zoals je beweerd. T-Mobile hoort gewoon een beter beeld signaal (te kunnen) leveren dan andere providers. en dat gebeurd ook wel alleen laat de stb het niet door. Dit komt volgens mij in een verstoring tussen de communicatie tussen de STB en de TV en niet wat er binnen komt. als het mij zou gebeuren zou ik ook overstappen, ik kijk alleen al 15 jaar geen lineaire tv meer.
Reputatie 1
@Sander

Aangezien er geen enkele update of reactie van T-mobile komt aanzien dit probleem heb ik besloten over te stappen naar KPN, met alle abonnementen !

Ik ben helemaal klaar met de onzin praat van T-mobile.
Ze laten je betalen voor HD TV terwijl dit niet geleverd wordt, slechte beeldkwaliteit leveren scheelt T-mobile een hoop data verkeer, en zijn de kosten voor deze maatschappij lager.

De meeste mensen hebben dit waarschijnlijk niet eens in de gaten, en ja ach de mensen die er over klagen nemen ze op de koop toe.

@ alle overige mensen met dit " probleem "
Ga er maar vanuit dat T-mobile dit nooit gaat oplossen, dit heeft geen prioriteit voor ze en dit gaan ze ook nooit oplossen, omdat ze het niet willen oplossen, want dat kost T-mobile namelijk heel veel geld.

Ik zou zeggen, stap lekker over naar een andere provider die interactieve Tv levert via KPN.


En ja ik ga stappen onder nemen om abonnements geld terug te vorderen van T-mobile, aangezien ik hier al een JAAR mee bezig ben.
Gewoon in 1 woord BAGGER !!

Mvg,
Peter
Reputatie 7
@Nick_Schuer en @Televisiethuis

Welkom op onze Community! Ik ben blij dat jullie je hier gemeld hebben. We kunnen vooralsnog niet terugvinden waar het probleem zich bevindt. Ik wil dan ook graag jullie gegevens noteren, zodat we meer voorbeelden hebben.

Mag ik van jullie beiden de volgende gegevens in een privébericht (klik op mijn naam):
-Postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het bij ons bekende IBAN
-Het mac-adres van de TV Box. Dit staat op een sticker op de onderkant
-Merk en type van de TV
-de bevestiging dat de TV Box rechtstreeks is aangesloten op het modem (geen externe apparatuur) en op de TV (geen versterkers)

Dan zet ik deze gegevens direct door naar ons onderzoeksteam. Hoe meer data, hoe sneller we het onderzoek kunnen voltooien.
Reputatie 2
Ik heb geen 4k televisie thuis, dus daar ligt het niet aan. Zijn jullie al langs geweest bij een klant met dit probleem? Dan zien jullie het probleem met eigen ogen en dan kun je testen of een nieuwe ontvanger het probleem kan oplossen.
Ik heb een nieuwe ontvanger gehad, en na een aantal weken ging deze ook weer naar 576P
Ik heb geen 4k televisie thuis, dus daar ligt het niet aan. Zijn jullie al langs geweest bij een klant met dit probleem? Dan zien jullie het probleem met eigen ogen en dan kun je testen of een nieuwe ontvanger het probleem kan oplossen.
Reputatie 7
Badge +4
Het is een beetje lastig om een estemate te geven als je het probleem niet kan vinden.
Zoals sander zegt dit probleem speelt niet bij alle klanten maar bij een enkeling. er is nog geen lijn in te vinden. wat zou kunnen is dat het mis gaat met 4k tv's dan kan je op de meeste tv's 4k uitschakelen voor de cdmi poort. echter was er afgelopen weekend ook een storing met tv welke als een olie vlek over het land heen ging. dit bleek te komen door defecte hardware. misschien dat dit ook de oorzaak kan zijn van de resolutie problemen. dan zou nu een factory reset uitkomst moeten bieden.
Ik heb ook a een paar weken last van lage resolutie televisie. Ik volg dit forum al een poosje, maar helaas is er dus nog geen oplossing gevonden voor dit probleem. Het zou fijn zijn als er een toelichting gegeven kan worden over de status van het onderzoek en de verwachte duur ervan.
Hallo allemaal, ik wil even inhaken op dit topic. Ik ben zelf T-mobile mobiel klant maar reageer even omdat het probleem wat omschreven wordt in dit topic momenteel ook bij mijn zus en schoonbroer speelt.

Zij zijn in mei 2018 in hun eerste huis getrokken waarbij zij T-Mobile thuis (alles in 1 abonnement, glasvezel, 750Mbit) hebben afgesloten. Zij ontvingen bij het installatiepakket 2 tv-boxen waarvan 1 met opname funcite. Deze tv-box, de Entone Amulet 515, hebben zij beneden in de woonkamer aangesloten op een Full-HD televisie van Samsung. Aan de andere kant van de muur waar de televisie aan hangt bevind zich de meterkast. De kabellengtes van de UTP kabels zijn hooguit 2/3 meter en dit betreffen CAT6 kabels. Het zijn kwalitatief goede kabels.

Alles werd destijds netjes aangesloten door de T-Mobile installatiemonteur en alles werkte ook naar behoren. In juli was ik op visite en viel het me meteen op dat de resolutie van de tv uitzendingen niet in HD werden weergegeven. De beelden zagen er erg korrelig uit en absoluut niet scherp. Toen ik een uitzending via de Ziggo GO app streamde naar de aangesloten Chromecast zagen we allebei meteen het verschil van HD en niet-HD!

Via het info menu van de televisie kon ik zien dat de resolutie slechts 576P was... bij ALLE zenders! Vervolgens ben ik eerst zelf maar eens gaan kijken naar een mogelijk oorzaak; televisie, kabels, aansluitingen... Alles was nieuw en op correcte wijze aangesloten. Toen ben ik in het menu van de Entone gaan kijken maar zag dat ik hier op geen enkele wijze een resolutie kon wijzigen.

Ik ben hierna gaan zoeken op het internet en kwam in dit topic terecht. Ik heb eind juli 2018 contact opgenomen met de T-Mobile Thuis klantenservice waarbij ik namens mijn zus het verhaal deed. De medewerker zei mij dat hij geen reset kon uitvoeren, wat volgens berichten op dit forum nog wel eens zou kunnen helpen, en mijn klacht danwel melding werd doorgezet naar de technische afdeling. Er werd beloofd dat mijn zus of haar vriend terug gebeld zou worden maar je raadt het al, dit is nooit gebeurd. Er is ook nooit een reset uitgevoerd van de TV-box.

Ik had inmiddels gelezen dat ze bezig waren met het zoeken naar een oplossing dus ik heb daarna ook niet meer terug gebeld met bovenstaande klacht. Wat ik wel bijzonder vind is dat mijn zus betaald voor HD zenders welke helemaal niet kunnen worden weergegeven door de TV-box. Het aansluiten van de 2e tv-box (zonder opname functie) is niet van toepassing. De opname functie van de Entone 515 is namelijk de reden dat die tv-box beneden staat.

Ik wilde dit verhaal delen en ik hoop dan ook dat er zeer snel een update uit wordt gerold voor dit probleem want eerlijk is eerlijk, klanten betalen nu voor een dienst welke ze niet geleverd krijgen!!
Reputatie 7
Hi @firecaps30

Ik zou het liefst een prachtupdate schrijven, maar die is er nog niet. Ik heb daarom direct om een update gevraagd. Het is prima mogelijk dat ze er nog niet uit zijn, maar ik hoor uiteraard wel graag waar we mee bezig zijn, zodat ik jullie op de hoogte kan houden. Ik kom erop terug, dát is zeker!
Reputatie 2
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn post aan te passen, dus dan maar zo.

Ter verduidelijking:De ene mediabox werkt nu op 576P, en de ander op 480P.

Om alvast de standard vragen te beantwoorden: stroom er af, andere HDMI poorten, kabels, TV etc. allemaal geprobeerd zonder succes. Ik heb nu 1 interactieve en 2 gewone mediaboxen met dit probleem.

Inmiddels begin ik het jammer te vinden dat het zo lang duurt, en dan bedoel ik niet eens dat er nog geen oplossing is maar qua informatievoorziening; wordt er aan gewerkt, wat is de status.
Reputatie 2
Ik zet net de TV in de woonkamer aan, en daar heb ik ook geen HD resolutie meer maar slechts 480P!

Deze TV box heb ik voorheen geen problemen mee gehad, maar nu dus wel. Is daar een verklaring voor?
Reputatie 7
Hoi @jebo85

Bedankt voor je hulp! Jouw gegevens heb ik al lang en breed bij de techneuten aangemeld. Ik hoop snel meer te kunnen vertellen!
Hey @firecaps30,

Beetje genoten van je vakantie?☀️ Ik wil dit graag oplossen voor je! Begrijp ik het goed dat je met één TV Box de lage resolutie ervaart? Kun je mij het mac adres en serienummer (onderop te vinden) van het TV Boxje sturen? Dan ga ik daarmee aan de slag!


Piotr, wil je dit van mij ook weten?
Reputatie 2
Hoi @Piotr,

Ja zeker, bedankt!

Het serienummer is 26-6848971, en MAC 00:03:E6:D1:03:96. En zoals eerder aangegeven het is een Entone 510b
Reputatie 7
Hey @firecaps30,

Beetje genoten van je vakantie?☀️ Ik wil dit graag oplossen voor je! Begrijp ik het goed dat je met één TV Box de lage resolutie ervaart? Kun je mij het mac adres en serienummer (onderop te vinden) van het TV Boxje sturen? Dan ga ik daarmee aan de slag!
Reputatie 2
Ik was op vakantie, vandaar dat ik een tijdje niet heb gereageerd. Er is nog geen verschil sinds de reset. De TV waar de box nu op aangesloten is is een Samsung UE40D6200, alle poorten geprobeerd.

De mediabox is een Entone 510B.
Reputatie 7
Hoi @jebo85 en @PeterB80

Ik ben het helemaal eens met jullie. Ik neem dit ook zeker serieus en help dit euvel dan ook graag de wereld uit! Het lijkt mij ook niet aan de TV's te liggen, dat heeft de kruistest uitgewezen. Toch zijn aannames dodelijk in een onderzoek, vandaar dat we dit 100% moeten uitsluiten.

Het 'lijkt' inderdaad aan de TV Box te liggen. Ik zeg 'lijkt' tussen aanhalingstekens, want de klanten in dit topic die dit aankaarten hebben namelijk drie verschillende TV Boxen! Hier zit dus geen lijn in. Alle drie draaien ook op dezelfde firmware. Dezelfde firmware waar alle TV Boxen bij alle klanten op draaien, die allemaal wel HD beeld ontvangen! Zoals je merkt, het is geen gemakkelijke puzzel om een wetmatigheid in te ontdekken. Zeker als een fabrieksreset een tijdelijke oplossing blijkt, maakt dit een onduidelijk verhaal.

Maar dat laat ons er niet van weerhouden om dit tot de bodem toe uit te pluizen. De klantbeleving staat voorop en daarom komt de oplossing hiervoor!
Reputatie 1
Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal Peter! Uiteraard heb ik een andere tv maar het zijn exact dezelfde dingen die ik ook ervaar....

Ook voor mij geldt, als dit zo nog even doorgaat, zoek ik na een jaar een andere provider want bij KPN nooit issues gehad....


Lijkt me niet meer dan normaal dat T-mobile nu eens serieus dit probleem gaat oplossen en de klanten niet telkens met een kluitje het riet in stuurt.
We betalen voor HD TV en lever dit dan ook gewoon, zorg dat de hardware juist werkt, en lost het op als er problemen zijn.

Krijg steeds meer het idee dat ze niet weten waar ze het zoeken moeten.........

En heb ook nog steeds geen antwoord gehad op de vraag of er ook compensatie komt voor de niet geleverde diensten van T-mobile 👎🏻
@Sander

Ik heb een Samsung UHD TV UE50JU6400

De "Amulet " Is aangesloten op HDMI 1, ook geprobeerd op alle poorten, net als wat ik in het verleden ook al gedaan heb met alle 4 voorgaande boxen.
Pak ik mijn 2e ontvanger van de slaapkamer de "Kamai" , sluit ik aan op de UE50JU6400 op welke HDMI poort dan ook en gewoon zoals al eerder vermeld Full HD 1920x1080 50i

Sluit ik de "Amulet" weer terug aan op de UE50JU6400 en dan heb ik weer SD kwaliteit 720x576 50P

Dus het ligt niet aan de TV lijkt me dan, puur dat de " Amulet " wederom de weg kwijt is.
De 2e slaapkamer ontvanger de "Kamai" geeft altijd Full HD 1920x1080i.

Hebben jullie niet een ander merk of type alternatief voor de " Amulet " beschikbaar zodat we daar mee kunnen testen?

Zoals ik al eerder vermeld heb zit volgens mij het probleem in de " Amulet " zelf, hardware of software matig. Als er een factory reset op losgelaten wordt geeft deze ook gewoon weer 1920x1080i totdat het weer mis gaat.
OF er wordt stelselmatig een update gedraaid of signaal meegezonden waardoor de " Amulet " op een lagere resolutie gaat draaien.

En waarom had ik er in het Vodafone tijdperk nooit last van ? Altijd perfect gedaan nooit problemen gehad op beide boxen.
T-mobile neemt het over en ongeveer 2 maanden later begint dit probleem!
Let wel, ben er al bijna een Jaar mee bezig !

Graag oplossen !



Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal Peter! Uiteraard heb ik een andere tv maar het zijn exact dezelfde dingen die ik ook ervaar....

Ook voor mij geldt, als dit zo nog even doorgaat, zoek ik na een jaar een andere provider want bij KPN nooit issues gehad....

Reageer