Beantwoord

TV resolutie slechts 576P



Toon eerste reactie

114 reacties

Reputatie 1
@Sander

Ik heb een Samsung UHD TV UE50JU6400

De "Amulet " Is aangesloten op HDMI 1, ook geprobeerd op alle poorten, net als wat ik in het verleden ook al gedaan heb met alle 4 voorgaande boxen.
Pak ik mijn 2e ontvanger van de slaapkamer de "Kamai" , sluit ik aan op de UE50JU6400 op welke HDMI poort dan ook en gewoon zoals al eerder vermeld Full HD 1920x1080 50i

Sluit ik de "Amulet" weer terug aan op de UE50JU6400 en dan heb ik weer SD kwaliteit 720x576 50P

Dus het ligt niet aan de TV lijkt me dan, puur dat de " Amulet " wederom de weg kwijt is.
De 2e slaapkamer ontvanger de "Kamai" geeft altijd Full HD 1920x1080i.

Hebben jullie niet een ander merk of type alternatief voor de " Amulet " beschikbaar zodat we daar mee kunnen testen?

Zoals ik al eerder vermeld heb zit volgens mij het probleem in de " Amulet " zelf, hardware of software matig. Als er een factory reset op losgelaten wordt geeft deze ook gewoon weer 1920x1080i totdat het weer mis gaat.
OF er wordt stelselmatig een update gedraaid of signaal meegezonden waardoor de " Amulet " op een lagere resolutie gaat draaien.

En waarom had ik er in het Vodafone tijdperk nooit last van ? Altijd perfect gedaan nooit problemen gehad op beide boxen.
T-mobile neemt het over en ongeveer 2 maanden later begint dit probleem!
Let wel, ben er al bijna een Jaar mee bezig !

Graag oplossen !
Goedemorgen!

Jazeker, mijn tv is een LG55B6v oled tv. Ik heb het kastje in alle HDMI poorten aangesloten, op dit moment aangesloten op HDMI 1, dit is meestal de beste poort om op aan te sluiten....

Ik ben heel benieuwd!

Grt Jeroen
Reputatie 7
Hoi @firecaps30, @jebo85 en @PeterB80,

We zijn er nog druk mee bezig. We hebben het nog niet weten te reproduceren. Willen jullie aangeven op welk merk en type TV jullie onze TV Box hebben aangesloten?

Wellicht ten overvloede, hebben jullie ook een andere HDMI poort geprobeerd?

Ik hoop met jullie antwoorden snel weer terug te komen met meer nieuws!
HI jebo, peter, Sander heeft hierover contact opgenomen met ons TV-team en we zijn dit nog aan het onderzoeken. Zodra we meer weten nemen we hier zeker contact over op! Ik hoop volgende week meer duidelijkheid te hebben!

@Sander @Brian hebben jullie hier al een update over?
Bedankt Brian,

Ik ben heel benieuwd. Hoor het heel graag van jullie. Wellicht via dit forum?

Grt Jeroen
Reputatie 7
HI jebo, peter, Sander heeft hierover contact opgenomen met ons TV-team en we zijn dit nog aan het onderzoeken. Zodra we meer weten nemen we hier zeker contact over op! Ik hoop volgende week meer duidelijkheid te hebben!
En mocht dit echt noodzakelijk zijn, dan kan ik dat helaas pas morgen in de middag uitvoeren....

Hoor graag!

Grt Jeroen
@jebo85

Ik probeerde de Tv Box te resetten, maar ik kon geen verbinding krijgen. Sterker nog, ik vond twee TV Boxen terug. Zou je een fabrieksreset van het modem willen uitvoeren, zodat deze weer helemaal bij de les is? Dan zal ik daarna de TV Box weer bij de les trekken!



Sander,

Dat klopt. Ik heb inderdaad 2 boxen, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer.

Wel vreemd dat het niet lukt om te resetten, alles staat aan en is in orde. Ook mijn modem welke in de meterkast hangt. Ik heb niet het idee dat een reset werkt, dit heb ik namelijk ook al tig keer gedaan en werkt allemaal niet. Het probleem is ook dat de mobiele tv app het niet goed doet, anders had ik namelijk allang mijn kastjes ingeleverd, dit is gewoon bizar dat dit na al die tijd niet opgelost kan worden..... continu kastjes aan,uit zetten of resetten, is er geen andere oplossing???

Ik ben het helemaal eens met @PeterB80
Reputatie 1
@Sander

Wat heb je gereset dan ? In ieder geval niet de TV box want die draait nog steeds op SD kwaliteit en alle opnames staan er nog gewoon op, niks gereset.
Vraag me trouwens gelijk af hoe je dan weet welke box je moet resetten zonder dat ik enige informatie verstrekt heb?

Wederom een valse belofte / uitspraak van T-mobile en er wordt niks aan gedaan, SCHANDE !

Ik wil compensatie ontvangen voor de tijden dat ik geen HD tv geleverd heb gekregen, want ik ben het zat.
Reputatie 7
@jebo85

Ik probeerde de Tv Box te resetten, maar ik kon geen verbinding krijgen. Sterker nog, ik vond twee TV Boxen terug. Zou je een fabrieksreset van het modem willen uitvoeren, zodat deze weer helemaal bij de les is? Dan zal ik daarna de TV Box weer bij de les trekken!

@firecaps30

Ik heb de reset doorgevoerd. Laat je weten of de resolutie weer in orde is?

@PeterB80

Ook bij jou heb ik de reset uitgevoerd. Graag hoor ik of het succesvol was.

En uiteraard wil ik verder kijken dan deze tijdelijke oplossing. Ik ben in gesprek hiermee met ons TV team. Zodra ik meer weet, zal ik dat hier plaatsen. To be continued!
Reputatie 1
@Sander

Als ik de box omwissel met de slaapkamer wat firecaps30 ook gedaan heeft heb ik in de woonkamer gewoon weer HD1080 beeld, ligt gewoon aan de box, of de software daarvan dus. TV heeft hier niks mee van doen die gaat gewoon op de resolutie van de box draaien die wordt uitgezonden.
En ja mijn slaapkamer box is ook uit het Vodafone tijdperk en werkt nog gewoon perfect, nooit problemen mee gehad, en altijd op HD1080 uitzenden.

Ik heb hier al weet ik niet hoe vaak over gebeld met de helpdesk, die doen dan een Factory reset en dan doet de woonkamer box het weer goed in HD1080.
Totdat er weer een update of iets komt en dan is het weer mis.
En ja meneer word er dan gezegd, we gaan er mee bezig en u word op de hoogte gehouden van de oplossing.
Helaas hoor je dan niks meer, totdat je weer kunt gaan bellen om te zeggen dat er weer geen HD beeld is.

En het blijkt nu dan toch echt dat dus meer mensen hier last van hebben, terwijl de helpdesk maar blijft melden dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt, bizar gewoon. En gewoon weer een nieuwe TV box opsturen.

Het is toch niet normaal dat ik nu in ongeveer een jaar 4 of 5 boxen heb gehad, waarvan er zelfs 1 helemaal niet deed toen ik die binnen kreeg.😣
Heb zelf het idee dat de hardware die T-mobile uitgeeft niet van al te beste kwaliteit is, en dat daar ergens de schoen wringt.

Maar wat wil je nu oplossen dan?
Weer een factory reset uitvoeren en daar is de kous mee af of gaat er nu echt eens naar dit diepgaande probleem gekeken / opgelost worden ?
En ja, reset het ding maar want ik wil HD tv waar ik voor betaal !
Reputatie 2
@firecaps30

Ik ben meteen aan de slag gegaan. Ik zie één verschil tussen beide TV Boxen en dat is de resolutie van het TV scherm dat eraan gekoppeld is. Zou je voor mij willen testen door de TV Boxen om te wisselen? Volgens mij blijft het probleem dan bij de TV en niet de TV Box. Graag kan ik dit uitsluiten. Dit betekent trouwens niet dat er iets mis is met de TV, want de TV zou het prima aan moeten kunnen (1920x1080). Ik probeer hiermee uit te sluiten wat de oorzaak kan zijn. Er is in ieder geval geen update geweest de laatste tijd.


@Sander

Net de boxen omgewisseld, dus Box 1 (woonkamer) naar slaapkamer, en Box 2 (slaapkamer) naar woonkamer.

Nu heb ik in de woonkamer weer HD beeld, en op de slaapkamer SD (576P). Het lijkt dus echt aan de box zelf te liggen.

De oude box die op de slaapkamer staat stamt nog uit het Vodafone thuis tijdperk. De woonkamer box heb ik pas een paar weken, sinds de omwisseling van dit topic.
@firecaps30

Ik ben meteen aan de slag gegaan. Ik zie één verschil tussen beide TV Boxen en dat is de resolutie van het TV scherm dat eraan gekoppeld is. Zou je voor mij willen testen door de TV Boxen om te wisselen? Volgens mij blijft het probleem dan bij de TV en niet de TV Box. Graag kan ik dit uitsluiten. Dit betekent trouwens niet dat er iets mis is met de TV, want de TV zou het prima aan moeten kunnen (1920x1080). Ik probeer hiermee uit te sluiten wat de oorzaak kan zijn. Er is in ieder geval geen update geweest de laatste tijd.

Ook heb ik de TV Box een reset gegeven. Wellicht dat dit ook al effect heeft. Wil je voor mij testen?

@jebo85 @PeterB80

Graag wil ik ook voor jullie deze reset uitvoeren. Willen jullie de TV Boxen op de stroom zetten en aansluiten op het modem?

@PeterB80

Speelt het bij jou op beide TV Boxen? Vind je het goed als ik de reset uitvoer? Je bent dan ook de gemaakte opnames kwijt. Dat doe ik liever niet zonder akkoord! ;)



@Sander

Helemaal prima. Ik zit nu tv te kijken, en net met opstarten wederom 576i resolutie. De reset mag je uitvoeren!

Grt Jeroen
Reputatie 7
@firecaps30

Ik ben meteen aan de slag gegaan. Ik zie één verschil tussen beide TV Boxen en dat is de resolutie van het TV scherm dat eraan gekoppeld is. Zou je voor mij willen testen door de TV Boxen om te wisselen? Volgens mij blijft het probleem dan bij de TV en niet de TV Box. Graag kan ik dit uitsluiten. Dit betekent trouwens niet dat er iets mis is met de TV, want de TV zou het prima aan moeten kunnen (1920x1080). Ik probeer hiermee uit te sluiten wat de oorzaak kan zijn. Er is in ieder geval geen update geweest de laatste tijd.

Ook heb ik de TV Box een reset gegeven. Wellicht dat dit ook al effect heeft. Wil je voor mij testen?

@jebo85 @PeterB80

Graag wil ik ook voor jullie deze reset uitvoeren. Willen jullie de TV Boxen op de stroom zetten en aansluiten op het modem?

@PeterB80

Speelt het bij jou op beide TV Boxen? Vind je het goed als ik de reset uitvoer? Je bent dan ook de gemaakte opnames kwijt. Dat doe ik liever niet zonder akkoord! 😉
Reputatie 1
Ben hier ook al maanden mee bezig, vanaf november 2017 ergens.
Heb nu al een stuk of 4 a 5 nieuwe boxen gehad, elke keer hetzelfde drama.

Ze beginnen te werken op een resolutie 1080, en gaan na een tijdje terug naar 720, en slecht beeld.
Weer bellen, factory reset, werkt weer paar weken, weer zelfde. ( om een lang verhaal kort te houden )

Onlangs nieuw modem geïnstalleerd door monteur van Guideon, even de hoop dat het opgelost zou zijn, nu week of 5 verder, en weer mis.

Word nu tijd dat T-mobile dit probleem voorgoed gaat oplossen, begin het aardig zat te worden, we betalen voor HD 1080 TV en dit word simpelweg NIET geleverd, compensatie voor niet geleverde diensten ??

@Brian
@Sander
Wanneer wordt er een definitieve oplossing geboden voor dit probleem? Of moet ik toch maar gaan kijken naar een andere provider?
ik deel dezelfde mening. even had ik gedacht dat alles weer in orde was, maar precies hertzelfde als @firecaps30 heb ik precies dezelfde issues.....

@Sander kunnen jullie dit verder oppakken??
Reputatie 2
Inmiddels een maand verder met de 'kleine' TV box.... En vandaag merkte ik op dat het beeld weer slechter was.

Lijkt hetzelfde verhaal, wanneer de box van de stroom afhaal in het Entone startscherm in HD, maar na het opstarten weer 576P. Andere HDMI kabel geprobeerd, op verschillende poorten maar zonder succes.

@Sander is er een software update oid voor de box geweest de afgelopen dagen?
Reputatie 2
Ja dat klopt! Lag bij mij echt aan de mediabox.
Reputatie 7
@firecaps30
Supernieuws! Bedankt voor de update. Begrijp ik dat puur door het wisselen van de TV Box de resolutie is verbeterd?

@jebo85
Ook goed nieuws! Wel bijzonder dat je hetzelfde issue als firecaps30 had, maar de oplossing bij jullie aan twee compleet verschillende zaken lag. Oh trouwens, je mag het ook hier plaatsen als het wel goed blijft werken: succesverhalen horen we ook graag! ;)

Hoe dan ook, ik ben blij dat jullie beiden weer haarscherp beeld hebben!
All,

Een update, een aantal dagen geleden is Reggefiber langsgeweest om de lijn na te kijken, hebben een port change uitgevoerd. Ik heb nu een aantal dagen tv gekeken en beeld lijkt inderdaad stukken beter. Mocht ik toch weer problemen ondervinden, dan zal ik het op het forum plaatsen!

Grt Jeroen
Reputatie 2
Ik heb de box ontvangen bedankt! Deze werkt zoals verwacht op 1080. Bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Hi firecaps30, ik heb zojuist de TV Box omgewisseld en de nieuwe TV en een retourdoos komen jouw kant op! De problemen met de resolutie gaan zeker opgelost worden en onze ontwikkelaar is er mee bezig. Op dit moment kan ik nog geen verwachtte tijd aangeven maar zodra er meer bekend is laat ik dat zeker weten!
Reputatie 2
Hi firecaps30, onze techneuten hebben het nog in behandeling, de laatste update is van 16-07 dat ze er nog mee bezig zijn. Ik verwacht overigens niet dat dit iets is wat we binnen een week op kunnen lossen mocht het echt een software fout blijken. In dat geval zal er een patch/update aan te pas moeten komen. Uiteraard gaan we wel ons uiterste doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Mocht je hierdoor inderdaad toch besluiten om de TV Box met opnamefunctie te willen wisselen voor een exemplaar zonder laat het mij dan even weten, dan ruil ik de TV Boxen graag voor je om!

Hoi Brian, aangezien ik de opname functie haast nooit gebruik wil ik de box wel om laten ruilen voor een gewone box. Toch hoop ik dat jullie die oorzaak snel vinden voor anderen.@Brian
Is er al een update @Brian? Ik moet zeggen dat ik het prima vindt om ook weer een gewone box te krijgen, zonder opnemen, aangezien we dat bijna nooit gebruiken.

Neemt niet weg dat dat het probleem niet oplost, en er zullen vast wel meer klanten zijn met dit probleem.


Wil je mij in een privébericht je nummer sturen @firecaps30 ? Ik ben namelijk erg benieuwd welke problemen jij allemaal ervaart!

Hoor het graag!

Grt Jeroen
Reputatie 7
Hi firecaps30, onze techneuten hebben het nog in behandeling, de laatste update is van 16-07 dat ze er nog mee bezig zijn. Ik verwacht overigens niet dat dit iets is wat we binnen een week op kunnen lossen mocht het echt een software fout blijken. In dat geval zal er een patch/update aan te pas moeten komen. Uiteraard gaan we wel ons uiterste doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Mocht je hierdoor inderdaad toch besluiten om de TV Box met opnamefunctie te willen wisselen voor een exemplaar zonder laat het mij dan even weten, dan ruil ik de TV Boxen graag voor je om!

Reageer