Beantwoord

uitrol nieuwe tv platform

  • 13 January 2021
  • 98 reacties
  • 2372 Bekeken


Toon eerste reactie

98 reacties

Reputatie 3

@Ginny bedankt voor je antwoord. Helder. En als ik @BeMu mag geloven moet ik er eigenlijk blij mee zijn haha


Kun je me wel helpen met een ander probleem? Sinds een paar dagen heb ik geen ontvangst meer op History, Crime&Investigation en alle regionale zenders (zoals omroep brabant). 

TV kastjes heb ik al een keer herstart maar dat heeft niet geholpen.

@Cal Het nieuwe kastje en de draytek zijn nu aangesloten, moet er nog iets gebeuren? Of moet de tv het gewoon "magisch" gaan doen?

Reputatie 1

Beste, 

Kunt u nagaan of ik al voor het nieuwe tv platform in aanmerking kom? Alvast bedankt voor uw reactie. 

Goedendag, Ik zou ook graag overstappen naar het nieuwe tv platform , dit om een eigen Unifi UDM pro  te kunnen gebruiken als router en al het verkeer over vlan300 binnen te laten komen.
Ik heb een Entone 515b en een Animo 610x ontvanger
Kunt u mij hiermee helpen ?

 

mvg

Hoi @avantwist ,

Dank je wel voor het seintje! Jason is aan het genieten van wat vrije dagen, dus ik heb de aanvraag voor je doorgezet. Ook jij ontvangt nog informatie over de migratie. 

@peppi078 @dw1985 

Ook jullie zet ik graag over, maar ik zie dat bij jou nog de oude TV Box, namelijk de Kamai 510 en Amulet 515 aanwezig zijn. Ik dien deze eerst om te ruilen naar een ander type, om de aanvraag voor jullie te doen. Kan ik deze voor jullie omruilen en daarmee ook de aanvraag in gang zetten? Ik hoor het graag!

 

Hoi Boris,

 

Heb jij enig idee wanneer ik iets te horen krijg?

Gr,

Aaron

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Edwin99 ,

 

Kun je alvast je klantnummer in je profiel invullen? Als dit er nog niet staat, volg dan de volgende stappen. Je kan dit doen door op je naam te klikken dan op “mijn profiel”dan op “bewerk” daar kan je het klantnummer invullen. Dit is alleen zichtbaar voor de T-Mobile medewerkers. Op deze manier kunnen ze al kijken wat er voor jou mogelijk is.

Een moderator pakt dit vanzelf op.

Reputatie 7
Badge +1

Ik durf het niet zeker te zeggen daar het een kwestie van geluk of pech is, maar het valt me op dat er  diverse reacties zijn waarbij opvalt dat er zowel bij het nieuwe als oude platform problemen zijn.

Zelf zit ik (nog) op het oude, en dat werkt bij mij perfect nog nooit een probleem gehad en dat al voor de gehele periode dat het via glasvezel gaat, en ook via diverse providers en proposities, het netwerk is hier jaren geleden nog aangelegd door Reggefiber nu KPN-netwerk.

Mijn gevoel zeg me wel eens dat de kwaliteit van dit netwerk misschien beter is dan wat er nu word aangelegd, en dan bedoel ik de gebruikte apparatuur in de wijkkasten enz. natuurlijk kan ik het mis hebben.

aangezien alles hier zo goed werkt ben ik zo bang dat het mis gaat als ik word overgezet naar het nieuwe platform, gezien de toch best vele topics hier op het forum en dan met name de (zeer) slechte streams, welke helaas volgens kenners totaal niet in de buurt komt van wat in het verleden door Glashart media werd geleverd.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Gomez12,

Het klopt inderdaad wat @Doornekamp33 aangeeft over het pushen van de firmware. Kort na de migratie kan je weer gebruik maken van jouw eigen router. Zojuist heb ik een Amino 610 TV Box voor je aangevraagd en deze wordt binnenkort geleverd. Graag raad ik je aan om het Draytek modem én de nieuwe TV Box vóór maandag aan te sluiten. Op maandag melden wij namelijk een nieuwe groep aan die binnen anderhalve week daarna overgezet zal worden.

Geen zorgen, al enige tijd werkt het Draytek modem goed met ons nieuwe platform en UDMs volgens mij ook. Succes alvast met knutselen!

Reputatie 1

@Ginny Ik gebruik geen favorieten. Als ik naar RTL4 schakel dan zie ik de guide onderin en begin gemist in het scherm rechtsboven maar geen beeld verder. Ik heb het draytek modem aangesloten, het tv kastje een fabrieksreset gegeven en ook daarna heb ik nog geen beeld op rtl 4 of alle andere zenders behalve die van de NPO. 

Ik ging er vanuit dat ik aangemeld was voor migratie naar het nieuwe tv platform op het moment dat ik ook een nieuw tv kastje kreeg. En wat is een poosje aangesloten blijven? Ik heb nog geen datum doorgekregen dat het gemigreerd wordt, dus als ik die heb kan ik best alles aansluiten en aangesloten laten. 

Reputatie 2

Hier ook Huawei modem, ook tot nu toe niets gehoord... 

Reputatie 7
Badge +4

Klopt volledig @Gomez12:relaxed: Als je in de tussentijd nog gebruik wil maken van je UDM zou je deze ook op het Draytek modem aan kunnen sluiten. Ik zorg ervoor dat de TV Box snel jouw kant op komt.

Reputatie 7

Hi @peppi078, wat balen om te lezen! Super fijn dat je het even wilt aankijken en dankjewel voor deze update. Is het vandaag toevallig al bij je verholpen? Ik hoor het heel graag van je, want daar help ik je met liefde mee verder! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RomanR, sorry voor de late respons: ik heb je profiel bekeken en zie dat jij een Aria 610 TV Box in combinatie met een Huawei modem thuis hebt staan. Dit betekent dat we je vervroegd om kunnen laten zetten naar T-Mobile TV. Kan ik dit in orde maken voor je? De gemiddelde verwerkingstijd neemt ongeveer twee weken in beslag. Je krijgt dan vanzelf een e-mail en SMS kort vóór de overzetting! 😉

Reputatie 2

Beste Jason, 

 

Graag! 

 

Alvast bedankt! 

Reputatie 1

Hoi @Lisa, omdat mijn modem al sinds 2015 niet meer aangesloten is geweest en dat ding dus flink wat updates mist, bleven poort 3 en 4 van het modem hangen op het ‘oude’ tv platform (VLAN640). Door het nieuwe tv kastje op een van de 2 internet poorten te zetten van de draytek kreeg ik het dus wel voor elkaar om in te loggen met mijn tv gegevens op het nieuwe tv platform. Alles werkt nu dus ook gewoon en heb de draytek inmiddels al weer weggehaald en mijn eigen router weer teruggeplaatst.

Reputatie 7

Hoi @peppi078 @dw1985 ,

Ik heb de omzetting zojuist ingeschoten. De oude TV Boxen kunnen worden gerecycled wanneer de nieuwe TV Boxen zijn aangesloten. Geven jullie een seintje wanneer het zover is? Dan zorg ik ervoor dat de stappen worden genomen om de overzetting af te ronden. Houd er wel rekening mee dat bewaarde opnames op de Amulet niet meer toegankelijk zijn. 

Wat betreft het modem van @peppi078; om ervoor te zorgen dat de overzetting helemaal goedkomt, is het belangrijk dat het modem wat is meegegeven vanuit T-Mobile aan te sluiten. Alleen dan kunnen de juiste updates worden opgehaald. 

Reputatie 1

Beste, 

Kunt u nagaan of ik al voor het nieuwe tv platform in aanmerking kom? Alvast bedankt voor uw reactie. 

Kom ik ook nog aan de beurt? Of ben ik nu al ongeduldig! 

Reputatie 7

Hi @avantwist Ik heb het voor je nagekeken en met jouw huidige combinatie van TV Boxen sta je nog niet op de planning voor het nieuwe TV platform. Maar geen zorgen, als je wil kan dan ik de TV Boxen handmatig voor je omwisselen voor een nieuwer type en daarna kunnen we je dan overzetten naar het nieuwe platform en dan kan je Cloud Opnemen activeren via My Thuis. De maandelijkse kosten blijven hierbij gelijk, je zit dan alleen wel even tijdelijk zonder opnamefunctie tijdens het omzetten (max 2 weken).

As je dit interessant lijkt laat het dan even weten, dan zet ik het voor je in gang! :slight_smile:

Dat zou ik ook wel eens willen weten. De software op het tv kastje is gewoon bocht!! Terug kijken werkt niet fatsoenlijk, het is traag en regelmatig zwart beeld. De update is maanden geleden aangekondigd en ken meerdere personen met tmobile tv en internet thuis maar nog niemand die zijn amino box geupgrade heeft gekregen..

Reputatie 1

Ik zou graag overgezet willen worden naar het nieuwe tv platform. Enige is dat mijn contract afgelopen is en mij werd geadviseerd om te wachten tot ik bericht kreeg dat ik overgezet zou worden. Nu heb ik het idee dat dit niet gaat gebeuren tot ik zelf weer eens bel. Is het mogelijk om over gezet te worden ondanks dat mijn contract afgelopen is of moet ik eerst telefonisch een nieuw contract aangaan?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @avantwist, graag gedaan natuurlijk en een prachtige vakantie toegewenst! We spreken elkaar daarna weer! 😉

 

Hoi @Ferry Smid, jij komt zeer zeker in aanmerking voor een versnelde aanvraag, maar dan dienen we wel eerst beide TV Boxen te vervangen. Je maakt momenteel gebruik van een Kamai 510 (zonder recorder) en een Amulet 515 (harddiskrecorder), deze kunnen we omruilen voor Aria 610's zodat jij, zodra die aangesloten zijn, overgezet kunt worden op T-Mobile TV. Zodra de migratie dan afgerond is (na maximaal twee weken), kun je Cloud Opnemen activeren via My T-Mobile Thuis.

Houd er wel rekening mee dat Cloud Opnemen een maandprijs heeft van € 5, ongeacht het aantal TV Boxen thuis.

Ga je hiermee akkoord? Dan bestel ik de vervangende boxen meteen voor je!

 

Hoi @Edwin99, voor jou geldt in principe exact hetzelfde als voor @Ferry Smid, met als enige verschil dat bij jou enkel de Amulet 515 omgeruild dient te worden! 😉 Ga je hiermee akkoord? Dan maak ik het zo snel mogelijk voor je in orde!

 

@all Wellicht een overbodige opmerking in het algemeen, maar we proberen altijd binnen de gestelde termijn van 24 tot maximaal 48 uur te reageren. Doorgaans zal dit binnen 24 uur liggen, met soms uitschieters naar boven en beneden. Thanks voor jullie begrip! 😄👍

Hoi Jason, dank je wel voor je snelle reactie

Ja ik ga akkoord met omruilen van de Amulet 515.

Dus kom maar op met de vervanger :slight_smile:

Reputatie 1

Hallo Jason, ook ik ga akkoord. Alvast bedankt

Reputatie 1

@Demi @Cal 
Mocht er een mogelijkheid zijn om mij ook versneld om te zetten, dan heel graag. Er komt een dag dat de afstandsbediening door de tv gaat 😉😉

Reputatie 1

@Boris Ik heb van de week alles aangesloten gehad, dus met draytek modem enzo en ook daar krijg ik de melding dat de registratie mislukt is of niet toegestaan. Ik heb al gebeld met de HD en deze geeft aan dat het doorgezet is naar de technische dienst omdat alles goed staat en gewoon zou moeten werken. Ik heb nog geen reactie daarvan terug gehad en ook niet wanneer ik eventueel gemigreerd wordt.

 

Reageer