Beantwoord

uitrol nieuwe tv platform

  • 13 January 2021
  • 98 reacties
  • 2372 Bekeken


Toon eerste reactie

98 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@FrankZalm @Gomez12 Nog eventjes geduld, jullie ontvangen nog communicatie over de migratie. Als het goed is horen jullie meer op 11 augustus en op 17 augustus zou de migratie zijn. Meer duidelijkheid komt nog in de mailing!:blush:

Reputatie 1

Kom ik al in aanmerking voor het nieuwe platform? Of wanneer wordt verwacht dat er gemigreerd gaat worden?

Reputatie 7
Badge +8

@peppi078 Ik zie de update van 1-9 van de technische dienst dat jouw TV Box is vrijgegeven voor nieuwe registratie. Zou je willen checken of het inmiddels weer lukt? Wellicht dat je het modem en de TV Box nog even van de stroom moet halen om het te laten werken. Is er voor jou al een vervroegde aanvraag gedaan om over te gaan naar het nieuwe TV-platform? Zo niet? Dan kan ik dat voor je regelen. Je ontvangt dan een week voor de migratie een e-mail met meer informatie over de overzetting en 1 dag van tevoren. Voor nu kan ik dan niet zeggen op welke dag je precies gemigreerd gaat worden, dit weet je dan pas wanneer je de mail ontvangt. Laat je me weten of ik de vervroegde aanvraag voor je kan regelen? :blush:

Reputatie 1

@Boris super, dankjewel! Moet ik een seintje geven als de box binnen is? Of als die aangesloten is?

Reputatie 1

@Boris Heb je het nu over het draytek modem of wordt er ook een nieuw modem opgestuurd? Ik geef sowieso een seintje als alles aangesloten staat :).

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

Ik zou graag willen weten wanneer ik overgezet ga worden naar het nieuwe platform.

Ik heb ook zojuist de aanvraag ingediend voor Gbit internet dat is sinds een tijdje beschikbaar, ik zit nu nog op het oude netwerk met een Draytek.

 

 

Mvg,

 

Michel Diphoorn

Hoi @avantwist, ik heb de vervangende boxen besteld. Je zult binnen maximaal vijf dagen de nieuwere modellen ontvangen. De huidige boxen hoef je niet meer te retourneren, je kunt die inleveren bij de milieustraat of een E-waste inleverpunt. Houd er alsjeblieft rekening mee dat je gedurende de omzetting geen gebruik kunt maken van opnames én dat we de versnelde migratie naar T-Mobile TV pas in gang kunnen zetten zodra de nieuwere boxen aangesloten zijn. Geef een seintje in dit topic wanneer je ze aangesloten hebt, dan zet ik de migratie meteen in gang voor je. Thanks!

Hoi Jason,

 

Boxen ontvangen en staan aangesloten sinds 4 dagen geleden.

Hierbij het “seintje “  

 

groet,

Aaron

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @FrankZalm ,

 

Kun je alvast je klantnummer in je profiel invullen? Als dit er nog niet staat, volg dan de volgende stappen. Je kan dit doen door op je naam te klikken dan op “mijn profiel”dan op “bewerk” daar kan je het klantnummer invullen. Dit is alleen zichtbaar voor de T-Mobile medewerkers. Op deze manier kunnen ze al kijken wat er voor jou mogelijk is.

Een moderator pakt dit vanzelf op.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @dw1985 ,

 

Je kunt het beste een seintje geven als de nieuwe tv box is aangesloten en werkt.

Reputatie 1

Hallo @soepkip67,

 

Het klantnummer had ik al ingevuld en staat ook al ingevuld als ik naar mijn profiel ga.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @peppi078, ik heb een aanpassing uitgevoerd in jouw verbinding. Kun je nagaan of dit geholpen heeft aan de hand van een herstart van het modem én de TV Box, alsjeblieft?

Mocht ook dit niet werken, dan ben ik bang dat de box toch nog steeds niet goed geregistreerd is op de aansluiting en het modem en zal ik dit handmatig laten doen!

Reputatie 1

@Jason ik heb alles weer aangesloten en voor de zekerheid een factory reset gegeven. Ik blijf alleen maar zenders NPO 1, 2 en 3 zien. De rest van de zenders blijven zwart ondanks dat ik wel begin gemist zie en de guide onderin beeld van wat er op dat moment op die zender te zien is.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @FrankZalm ,

Dat is goed, nu afwachten totdat er een moderator reageerd. Dit doen ze vanzelf. Dit is op basis van volgorde van binnenkomst van de berichten.

Reputatie 1

@Demi het registreren lukt inmiddels (ook zonder draytek modem). Enige waar ik nu tegenaan loop is dat ik alleen NPO 1, 2 en 3 heb en verder niks. Ook als ik het draytek modem aansluit heb ik dit probleem nog steeds. 

 

Ik heb via dit topic een aanvraag gedaan, waarvoor ik nu een nieuwe set top box heb van amino. Maar voor de zekerheid kun je de aanvraag nog een keer doen. Ik weet niet wat de status daarvan is.

 

Wat me verder opvalt is dat de Amino zichzelf als type Entone-68 noemt. Dat is te zien bij systeem informatie > Set Top Box.

Reputatie 7

Hi @dw1985 ,

Thanks voor je bericht! Ik heb de overgang direct in orde gemaakt. Houd er rekening mee dat bovenstaande bericht van @Demi ook voor jou geldt! 😊

 

Hoi @peppi078 ,

Ik ben erg benieuwd hoe je deze hebt aangesloten. Ik zie dat inmiddels de eigen set-up er weer op zit, maar wil je vragen hoe momenteel de TV Box en/of modem zijn aangesloten. Ik kan namelijk aan de achterkant geen verbinding krijgen met beide apparaten. Voordat we de overgang voor jou in gang zetten, lijkt het mij handig om eerst alles werkend te krijgen. Ik hoor dan ook graag van je!

Reputatie 1

@Boris van mij mag je de omruiling in gang zetten, ik heb ook nog een draytek modem (niet aangesloten), kan die ook meteen mee in de omruiling?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @avantwist, ik heb de vervangende boxen besteld. Je zult binnen maximaal vijf dagen de nieuwere modellen ontvangen. De huidige boxen hoef je niet meer te retourneren, je kunt die inleveren bij de milieustraat of een E-waste inleverpunt. Houd er alsjeblieft rekening mee dat je gedurende de omzetting geen gebruik kunt maken van opnames én dat we de versnelde migratie naar T-Mobile TV pas in gang kunnen zetten zodra de nieuwere boxen aangesloten zijn. Geef een seintje in dit topic wanneer je ze aangesloten hebt, dan zet ik de migratie meteen in gang voor je. Thanks!

Reputatie 7

Hi @peppi078, ik ben helemaal blij geworden na je update! Wat fijn dat je dit hebt gedeeld en super dat alles weer werkt, top. Dankjewel voor het doorgeven! Mocht jij nog eens vragen hebben, weet dan dat de Community je daar graag weer bij helpt. Voor nu alvast een hele mooie dag en een heerlijk weekend! 🌼

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @FrankZalm, top dat je overgezet wilt worden op het nieuwere platform, dat wil ik graag in gang zetten voor je! 😄

Jij komt zeer zeker al in aanmerking voor een versnelde aanvraag, maar dan dienen we wel eerst beide TV Boxen te vervangen. Je maakt momenteel gebruik van een Kamai 510 (zonder recorder) en een Amulet 515 (harddiskrecorder), deze kunnen we omruilen voor Aria 610's zodat jij, zodra die aangesloten zijn, overgezet kunt worden op T-Mobile TV. Zodra de migratie dan afgerond is (na maximaal twee weken), kun je Cloud Opnemen activeren via My T-Mobile Thuis.

Houd er wel rekening mee dat Cloud Opnemen een maandprijs heeft van € 5, ongeacht het aantal TV Boxen thuis.

Ga je hiermee akkoord? Dan bestel ik de vervangende boxen meteen voor je!

Reputatie 1

Hoi @FrankZalm, top dat je overgezet wilt worden op het nieuwere platform, dat wil ik graag in gang zetten voor je! 😄

Jij komt zeer zeker al in aanmerking voor een versnelde aanvraag, maar dan dienen we wel eerst beide TV Boxen te vervangen. Je maakt momenteel gebruik van een Kamai 510 (zonder recorder) en een Amulet 515 (harddiskrecorder), deze kunnen we omruilen voor Aria 610's zodat jij, zodra die aangesloten zijn, overgezet kunt worden op T-Mobile TV. Zodra de migratie dan afgerond is (na maximaal twee weken), kun je Cloud Opnemen activeren via My T-Mobile Thuis.

Houd er wel rekening mee dat Cloud Opnemen een maandprijs heeft van € 5, ongeacht het aantal TV Boxen thuis.

Ga je hiermee akkoord? Dan bestel ik de vervangende boxen meteen voor je!

Hi @Jason 

Ik heb zeker interesse, maar ik ben even benieuwd hoe dat verder voor mij zou gaan. Momenteel krijg ik op mijn tweede box 5 Euro per maand korting (Amulet 515 met harddiskrecorder). Komt bij de nieuwe boxen op de tweede box dan te vervallen of blijft de korting van toepassing en kan ik dus cloud opnemen aanzetten zonder dat mijn maandbedrag veranderd?

Reputatie 6

Hoi @peppi078, kan het zijn dat jij via het menu per ongeluk favoriete zenders hebt aangezet waardoor jij enkel NPO 1, 2 en 3 ziet in de lijst? Als dit niet het geval is, zou jij dan de box een fabrieksreset willen geven middels het kleine knopje achterop de box? Ik zou graag meekijken naar de situatie en jou aanmelden voor het nieuwe TV platform, daarvoor is het echter noodzakelijk dat de TV Box een poosje aangesloten blijft op het modem dat je van ons in bruikleen hebt. Is het mogelijk om die opstelling neer te zetten en te laten staat totdat de migratie naar het nieuwe platform is voltooid?

Reputatie 7
Badge +4

Cloud opname kost 5 euro per maand en is ongeacht het aantal boxen. In het verleden was dit per box. Mocht je dus twee HDD boxen hebben dan verandert er voor jou niets, want je hoeft maar 1 keer voor opnemen te betalen. Dat heet dat je met cloudopname op al je apparaten kunt terugkijken. Ongeacht met welke je deze hebt opgenomen.

Voorbeeld:

oud:

HDD 1 - gratis, opnemen 5 euro

HDD 2 - 5 euro, opnemen 5 euro

Totaal: 15

 

nieuw:

Box 1 - gratis, opnemen 5 euro

Box 2 - 5 euro, opnemen inbegrepen.

Totaal: 10

Reputatie 1

@Jason en @Cal omdat Jason zo te zien vrij is. :)

Zojuist de Aria's aangesloten. Moet ik verder nog wat doen of nu geduld hebben?

Reputatie 1

@FrankZalm @Gomez12 Nog eventjes geduld, jullie ontvangen nog communicatie over de migratie. Als het goed is horen jullie meer op 11 augustus en op 17 augustus zou de migratie zijn. Meer duidelijkheid komt nog in de mailing!:blush:

Hallo @Demi ,

 

Afgelopen nacht zou de update worden uitgevoerd, maar er is niets veranderd. TV boxen zijn ook niet aangegaan wat normaal wel gebeurd als er een update wordt gepusht.

 

Heb jij enig idee wat er aan de hand is of dat het is uitgesteld?

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

@FrankZalm Komt helemaal voor elkaar, top dat @TAVL je zo snel van een mooi antwoord heeft voorzien! 😄👍

De huidige boxen kun je inleveren bij de milieustraat of een E-waste inleverpunt

@TAVL Thanks voor je snelle hulp, super!

Reageer