Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere

  • 14 December 2020
  • 74 reacties
  • 6977 Bekeken
Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere

Toon eerste reactie

74 reacties

Reputatie 3

Hoi Sander, dank voor je reactie maar jammer dat de zoveelste belofte van jouw collega bij de klantenservice om mij zeker deze week terug te bellen en antwoord te geven wéér niet wordt nagekomen. Ik wacht wel wéér af, meer kan je helaas niet doen. 

Reputatie 1

Hoi @Sander ,

 

Gelukkig hoef ik niet nog een keer al die standaard checks door die ik al talloze keren heb moeten doen. Vrij zinloos ook als de verbinding wel met de oude tv boxen werkt, maar niet met de nieuwe.

 Gisteren is er eindelijk een monteur geweest die mijn zeer oude Draytek vervangen heeft door een Zyxel. En zie daar......alles werkt weer. Dat modem heeft 6 jaar lopen pruttelen en was kennelijk niet meer in staat alle vernieuwingen bij te houden. Misschien handig om bij het aanreiken van oplossingen bij het probleem van een zwart scherm ook hier aan te denken

Ik ben blij met de verbeteringen wat betreft de favorietenlijst, maar verder nogal ontevreden.
TV Anywhere geeft me nu veel problemen. Het laden van de zenders duurt soms zowel op de smartphone als op tablet lang of er laadt helemaal niets (en nee, ik speel geen games en sluit eventuele openstaande apps af) en het meest vervelende: de streams stoppen vaak met uiteenlopende foutmeldingen, soms wel om de 10 minuten. Dan moet ik de zender of het programma opnieuw starten, wat natuurlijk vooral irritant is bij het terugkijken van programma's die niet vooruit te spoelen zijn. Soms helpt ook het programma/de zender nieuw starten in de app niet, dan moet ik de hele app opnieuw starten. Verder: in verder kijken kan ik enkel programma's verder kijken die ik op TV heb gekeken, de programma's die ik in TV Anywhere heb gekeken staan er niet bij. Ik had begrepen dat dat issue verholpen zou zijn, maar misschien heb ik dat fout?

@Brian Ik mis nog de functie om de box in slaapstand te zetten. Hij gaat hier netjes automatisch aan als ik de TV start, niet als ik de TV uitzet.

Zou fijn zijn als ik de box automatisch na X min/uur uit kan zetten (met een melding of ik nog door wil blijven kijken).

Nu staat de Box soms de hele nacht aan, zonde van alle stroom dat dat kost (box/switches/modem enz.) 

Reputatie 3

Sinds dat de tv anywhere app is geüpdatet krijg ik heel vaak een grijze balk met de melding dat er geen verbinding is of dat wat ik probeer niet mogelijk is.

Daarnaast heb ik nu overal bij verschillende programma's slotjes staan en moet ik, heeel irritant, mijn pincode overal invoeren. Dat kan ik niet wijzigen. Ik heb alles al op alle leeftijden staan. Hoe kan ik dit aanpassen?

Daarnaast heb ik schijnbaar nog een oude tvkast staan. Zo een met een HDD. Hoe kan ik naar de nieuwe IPTV kast met online opname? Het is namelijk irritant dat ik deze alleen op mijn tv terug kan kijken.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JeroenGroenouwe ,

 

Om niet iedere keer de pincode te moeten ingeven kun je het beste de leeftijd op 16 of 18 jaar zetten. Dit werkt volgens de gegevens van kijkwijzer. Dus alle leeftijden houd in dat de inhoud geschikt is voor alle leeftijden.

Als je het nieuwe tv kijken hebt kun je in jouw my t-mobile thuis account kiezen voor cloudopname. Let wel dat je dan geen bewaarde opnames die op je hdd opnamebox zitten meer kan terug kijken

Reputatie 3

Hallo @JeroenGroenouwe ,

 

Om niet iedere keer de pincode te moeten ingeven kun je het beste de leeftijd op 16 of 18 jaar zetten. Dit werkt volgens de gegevens van kijkwijzer. Dus alle leeftijden houd in dat de inhoud geschikt is voor alle leeftijden.

Als je het nieuwe tv kijken hebt kun je in jouw my t-mobile thuis account kiezen voor cloudopname. Let wel dat je dan geen bewaarde opnames die op je hdd opnamebox zitten meer kan terug kijken

Hoi @soepkip67 

Dat werkt, dank je wel.

Nu de hamvraag (sorry geen kip): waarom stond dit niet standaard op 18? Immers alle andere aanbieders zoals Netflix, Disney, Videoland, Ziggo hebben dit altijd eerst op 18+ staan en aan jou om dit verder dicht te zetten.

Helaas kan ik op mij Entone geen cloud opname kiezen. Dat is geen optie in het menu. Zie ik wat over het hoofd? 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JeroenGroenouwe ,

Als je cloud opname wil activeren kun je aanzetten via My T-Mobile Thuis. 

My T- Mobile Thuis

 

Hi T mobile!
Ik heb nu ook de update gekregen, maar ik krijg net zoals de andere gebruikers hier in de reacties de instellingen voor de beeld resolutie niet opgeslagen. Elke keer na het aanzetten van de TV Box springt de resolutie terug naar de oude instelling. Het helpt niet om de TV box uit het stopcontact te trekken en de modem opnieuw op te starten. Wat kunnen jullie nog anders aanraden?

Reputatie 7

Hoi @rvandoormale,

 

Op dit moment is er een probleem met TV. We werken hard aan een oplossing. 

 

Houd dit topic in de gaten voor updates:

Reputatie 3

@Sander contact gehad met jouw collega van klantenservice, beloofd dat ik vorige week teruggebeld zou worden, natuurlijk belofte niet nagekomen, eergisteren andere collega gesproken, hij beloofde dat ik gisteren teruggebeld zou worden of door hem of door vorige collega, ook deze belofte niet nagekomen, en zo gaat het nu al 3 maanden. Ik ga nu mijn incasso stopzetten tot ik fatsoenlijk antwoord krijg. Als je iets beloofd moet je het nakomen maar dat lukt helaas niet bij tmobile. 

Reputatie 3

Hallo @JeroenGroenouwe ,

Als je cloud opname wil activeren kun je aanzetten via My T-Mobile Thuis. 

My T- Mobile Thuis

 

@soepkip67 helaas kan ik optie niet vinden. Kun je mij enige hulp bieden met waar in het menu? 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JeroenGroenouwe ,

Als je ingelogd bent via internet in My T-Mobile thuis met je email adres en wachtwoord. Zie je onderaan de pagina je abonnementen staan. Klik dan op TV abonnement en daarna op wijzigen als het goed is krijg je daar de mogelijkheid om cloud opname aan te zetten. Anders staan ernaast mogelijkheden om hulp te krijgen

Reputatie 3

Hallo @JeroenGroenouwe ,

Als je ingelogd bent via internet in My T-Mobile thuis met je email adres en wachtwoord. Zie je onderaan de pagina je abonnementen staan. Klik dan op TV abonnement en daarna op wijzigen als het goed is krijg je daar de mogelijkheid om cloud opname aan te zetten. Anders staan ernaast mogelijkheden om hulp te krijgen

Hallo @soepkip67 

Helaas krijg ik die mogelijkheid daar niet. Ik heb daar een tv box met harddiskrecorder en kan er alleen één toevoegen.

Ik ga morgen wel even de klantenservice bellen wat ik daaraan kan doen.

Dank je wel voor je hulp!

Reputatie 7

Hoi @Chipkaart,

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van hetmodem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen en blijft de wijziging opgeslagen! Laat je het weten of het lukt?

Reputatie 7
Badge +14

@BeMu  Is de update dan al binnen bij jou?

Reputatie 7
Badge +7

@CrisTien Nee, de hemel zij geprezen gelukkig nog niet, en mag van mij nog heel lang duren, wat ik bedoelde en er ook staat dat de vertraging in de live streams nog steeds niet is aangepakt als ik het hele artikel lees.

P.S. zit nog op het oude platform ook wel IPTV genoemd

@BeMu , hier precies hetzelfde, ik denk dat ik ook voor jou spreek, dat ze ons voorlopig mogen “vergeten”over te zetten. Zit hier ook vanaf de Vodafone periode en ook gelukkig nog op het oude platform. Het is inderdaad geen reclame zoals ze momenteel omgaan met de problemen. De klanten service en webcare zitten wel mooi met dit probleem opgescheept. Zij zitten constant in de vuurlinie.

Reputatie 7

  

Hoi @acfnews,

 

In het eerste bericht staat dat we een verbetering hebben doorgevoerd in week 51. In die link staat het volgende:

Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:

  • Ga in het TV-menu naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
  • Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
  • Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.

Lukt het om hiermee de kwaliteit te verbeteren? 

Reputatie 7
Badge +6

@BeMu en @soepkip67, in dit topic worden nog nieuwe mogelijkheden aangekondigd voor het oude platform. Dat zouden ze niet doen als ze er binnenkort de stekker uit gaan trekken, dus ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat iedereen is overgezet.

Reputatie 7
Badge +7

@TMTV ,

Dat kan interessant zijn. Er is in een eerder topic gezegd, ik eet mijn sokken op als het dit jaar niet gelukt is om over te zijn op het nieuwe tv kijken😂😂.

Ze hebben zich dus duidelijk vergist in de tijd die er in is gaan zitten en niet goed getest is voor de daadwerkelijke uitrol. Dit gezien alle problemen die zich nu nog voor doen. Maar wacht liever op een goed werkend product dan dat ik gedwongen een niet goed werkend platform in de maag gesplitst krijg😏

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Als ik op andere plaatsen lees dat zelfs een grote partij als KPN er grote moeite mee heeft om het “ver” nieuwe platform goed draaiende te krijgen geeft het wel te denken.

Ik ben totaal geen ICTér of wat dan ook in die richting maar weet wel dat het opzetten van een totaal nieuw platform een gigantische klus is, waar heel veel tijd en energie in gaat zitten, en vaak is helaas niet duidelijk wat de testers nou wel of niet mogen testen 

Reputatie 7

@JeroenGroenouwe In jouw geval ben je nog niet overgezet naar het nieuwe TV platform dus het klopt dat je nog geen gebruik kan maken van Cloud opnemen. Je ontvangt van te voren bericht zodra je overgezet wordt en daarna is Cloud Opnemen beschikbaar via je My T-Mobile Thuis pagina! :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +8

@soepkip67 Er zijn inderdaad wat verbeteringen nodig op het nieuwe platform, maar daar zijn we dan ook continue achter de schermen druk mee bezig. Stap voor stap wordt het beter en beter! Na deze update in week 51, gaat het zeker de goede kant op. Wij hebben verder geen inzicht in wanneer wie precies wordt overgezet naar het nieuwe platform. Maar wanneer het zover is, ontvang je uiteraard een week van tevoren een e-mail en een dag van tevoren nog een herinnering per SMS. Geen zorgen dat je straks out of the blue bent overgezet! 😋

Reputatie 7
Badge +7

@Demi ,

Ik ging er ook niet vanuit dat de overzetting zonder bericht zou gaan.Maar zoals ik net geschreven heb dan wordt me, een niet(goed)  werkend platform in de maag gesplitst. Wat ik wel gemerkt heb is de roep om een duidelijke verbetering in bijvoorbeeld de vertraging. Daar wordt verder nergens naar verwezen in het feedback topic Feedback nieuwe T-Mobile TV  daar staan 4 punten, behalve de vertraging .Zie ook nog steeds reacties dat de beeldkwaliteit ook minder is geworden. Wel lees ik steeds dat er updates zijn maar dat allemaal Ui gerelateerd, nergens een echte oplossing voor de gemelde problemen. Hiermee wil ik niet zeggen dat er niets gedaan wordt. Maar men kan beter de uitrol voorlopig stoppen en de problemen eerst oplossen.

En zoals in mijn eerdere reactie hoop dat ik voorlopig nog niet over gezet wordt deze kwaliteit bevalt me nog steeds.

Dit is geen persoonlijke aanval op jou, jullie zitten zoals ik al eerder ergens vermeld heb volop in de vuurlinie. De verantwoordelijken voor deze problemen zitten lekker op hun kantoor/testruimte en hoeven het gezeur niet aan te horen. Dus vind het wel knap dat jullie zo vriendelijk blijven.

 

Reageer