Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV


Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Demi van Odido 10 maanden geleden

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

409 reacties

Goedenavond,

 

Ook wij hebben dezelfde problemen sinds de update. Tv kijken is op deze manier niet leuk meer. We hebben nog een oude Entone tv-box van Vodafone. We zouden graag z.s.m. een nieuwe ontvangen.

 

Groeten Xander 

Goedendag,

ik was aan het zoeken hoe ik de problemen met mijn tv boxen kon oplossen en kwam op dit forum. ik begrijp dat ik sinds de update niet de enige ben met de problemen met de Entone ontvangers icm met een oude Draytek router.

Ik heb nu

1x entone amulet hdd

1x entone Kamai
1x Draytek glasvezel modem

 

Zou mooi zijn als deze kunnen worden vervangen en het daarmee opgelost is. Ik snap uit alle berichten dat ik dan geen hdd meer heb maar voor cloud opslag kan kiezen, dat is dan prima.

Hoor graag of het mogelijk is de 2 boxen en de router(glasvezel) te vervangen.

Goedenavond,

Ook wij hebben dezelfde problemen sinds de update. Bij het aanzetten van de tv vraagt ie om verbinding te maken en tv kijken is onmogelijk omdat er steeds een melding komt dat er iets

mis is gegaan. We hebben nog een oude Entone tv-box van Vodafone (2 stuks) We zouden graag z.s.m. 2 nieuwe ontvangen.

 

Gr. Sandra

Goedemorgen,

 

Ook hier hetzelfde probleem. Iedere keer wanneer ik van zender wissel, krijg ik tot 10x "er is iets misgegaan” met de button "opnieuw proberen”. Ik heb twee keer een Entone Kamai 510 (één nog van Vodafone)…

Kunnen jullie hier ook iets aan doen? Na bijna 7 jaar heb ik de box wel afbetaald lijkt me zo…

 

groeten,

Rogier

Reputatie 5
Badge +3

@rog_ost Je TV Boxen zijn meteen vervangen en je modem wordt maandag vervangen! Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@Jeszuyd1980 De Amulet is nu ook vervangen! 

@Thijs Luiken Ook voor jou zijn de TV Boxen vervangen en wordt je verouderde modem op maandag vervangen! Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@Coupure4 Dit kun je zeker verwachten! Je TV Box is meteen vervangen en je modem zal op maandag worden vervangen. Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@XanderK Dat snap ik helemaal! Ik heb daarom meteen je TV Box vervangen en daarnaast wordt je modem op maandag vervangen. Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@PatC Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik direct voor je aan de slag!

@Sandrak1987 De TV Boxen zijn meteen vervangen! Ook wordt je modem maandag vervangen! Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

 

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en erg bedankt voor jullie geduld! 😄

Groetjes, Ishana

 

 

 

 

@Ishana , bedankt voor de snelle actie!

 

Reputatie 1

@Ishana Dank voor de snelle service 

Reputatie 2

Inmiddels werkt alles prima: nieuwe Zyxel modem met converter en nieuwe Aris settopbox

 Netjes en vlot opgelost nadat ik dit topic had gevonden en de melding hier snel werd opgepakt. Bedankt en een fijn zonnig weekend!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @PatC, heel erg bedankt voor je gegevens! Met het probleem wat je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Box om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten!

Hoi @PatC, heel erg bedankt voor je gegevens! Met het probleem wat je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Box om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten!

 

Hier precies dezelfde problemen met oudere Entone harddiskbox en DrayTek.

  • Box verliest verbinding
  • Beeld bevriest
  • Opnames mislukken
  • Doven-ondertiteling werkt niet bij opnames of begin gemist
  • Slechter beeld

Ik zet opnemen op Cloud. Graag zo snel mogelijk update van hardware.

Reputatie 1

Ik heb een nieuwe tv box. Nu wil ik het opnemen instellen in de cloud, maar dat kost 5,- extra. 
Met de box die ik hiervoor had, met harddisk, kon ik opnemen waar ik ook al voor betaalde. 
Het kan toch niet zo zijn dat een technische omruiling mij 5,- per maand meer gaat kosten?

Hier het zelfde probleem na de laatste update krijg ik continue de melding deze resolutie wordt niet ondersteund door de televisie. 

in de opzet homecinema is niets veranderd alleen de laatste update nu moet iedere keer de stroom overal afhalen alles zichzelf laten resetten en dan kunnen we pas weer alles kijken .

ik hoop dat T Mobile dit heel snel oplost anders is dit een ex klant van hen.

@Ishana   Bedankt voor de reactie en oplossing. Je schrijft dat ik een nieuwe tv-box krijg. Ik heb echter twee Entone boxen. Zou ik er dan ook weer twee kunnen ontvangen?

 

alvast bedankt, 

bertus 

Bij ons ook op de entone amulete, verbindingsproblemen meerdere keren al opnieuw moeten opstarten zelfs geheel netwerk resetten om verbinding te krijgen. Beeld kwaliteit is matig en zappen is veel langzamer afstandbediejing tv vaak niet te gebruiken. Met name bij sport lijkt het of we 10 stappen terug in de tijd hebben moeten doen de beeld verversing is erg traag waardoor ghosting. Teleurstellend en dat voor minimale toegenomen gebruiksgemak in het zap menu en terugkijken … wat overigens al meer dan 5 jaar bij ziggo de standaard is 

 

ik hoop echt dat het snel opgelost wordt en eigenlijk zouden we gecompenseerd moeten worden 

sluit ik me helemaal bij aan dit is geen kijken zo als je elke keer eerst een half uur aan het resetten bent om een programma  te kunnen kijken .

Reputatie 1

@Desilove Bedankt voor je snelle bevestiging! Ook bij jou heb ik trouwens de Huawei omgeruild zodat je straks veel stabieler internet hebt thuis!

@Jason  ik heb ondertussen een klein boxje binnen gehad  en die modem.. maar dan mis ik toch nog die grotere box ? Ik kan er niet helemaal achterkomen of die nog onderweg is .. want die ik nu gehad heb kwam ook in twee delen .. 

Hallo, wij zitten exact met hetzelfde probleem. 

Sinds de update moeten we bij het opstarten van de tv elke keer “opnieuw verbinden”. Daarnaast loopt het beeld vaak vast en moeten we “opnieuw verbinden” aanklikken. Dit moeten we ook als we van zender wisselen. 

 

Ik hoor graag of er een mogelijkheid is om dit probleem op te lossen, het is erg irritant. 

 

 

Intussen heb ik na de update nog steeds problemen. Elke keer de melding "Er is een probleem opgetreden". Vaak 5 a 6 keer achter elkaar, soms wel tot 10 keer. Je bent zo een kwartier bezig met die ongein. Ik zou zeggen stuur iedereen met een probleem-kastje een nieuwe anders wil ik mijn geld terug over de afgelopen maand.

Reputatie 5
Badge +4

@Johve60 Ik heb direct een nieuwe TV Box voor je aangevraagd en het oude modem omgewisseld voor een Zyxel. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code zodat je precies weet wanneer het pakket voor de deur staat.  Het nieuwe modem zal door een monteur geïnstalleerd moeten worden. Je krijgt een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen, zodat een monteur dit voor je kan doen. De oude apparatuur kan je vervolgens langsbrengen bij de milieustraat en hoeft niet naar ons retour! 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand! 

@dirk68  Ook voor jou wissel ik graag het modem en de TV Box voor je om! Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit hetzelfde model als de tweede TV Box die je hebt en is een zonder harddisk recorder. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Het nieuwe modem heb ik gelijk voor je aangevraagd, in jouw geval is een Guidion monteur niet nodig. Deze kan je dus gelijk zelf aansluiten! Zodra het modem onderweg is, krijg je een track en trace code per e-mail toegestuurd. Laat je het me weten als ik de TV Box ook voor je kan omruilen? Dan ga ik dat gelijk voor je in orde maken!

@Coupure4 Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat bij ons maar één TV Box actief was op het abonnement. Ik kan alleen een omruiling doen voor een TV Box wat actief staat. Wel kan je zodra je de nieuwe TV Box hebt ontvangen en deze actief staat gelijk een nieuwe TV Box aanvragen, zodat je alsnog van twee TV Boxen gebruik kan maken! Dit kan je regelen in je My T-Mobile account. 

@TeunWinters Voor jou geldt ook dat deze problemen opgelost moeten zijn met een nieuwe TV Box. Ik zie dat je op dit moment een Amino Aria, een Entone Kamai en een Entone Amulet gebruikt. De Kamai heb ik gelijk voor je omgewisseld voor een Amino Aria! Voordat ik de Amulet voor je omruil, wil ik jou ook eerst om toestemming vragen om de omruiling te mogen doen voor een TV Box zonder harddiskrecorder. Zodra je akkoord geeft, ga ik er gelijk voor zorgen dat een nieuwe TV Box jouw kant op komt!

@Desilove Ik heb het dubbel gecheckt voor je en ik zie dat bij jou maar één TV Box omgeruild is, mijn excuses hiervoor! Ik stuur je gelijk een nieuwe TV Box op, dat is een Amino Aria, wat het kleine kastje is die je hebt ontvangen. 

@daniquebvs Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met het e-mailadres wat aan je profiel gekoppeld is. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@EHTW Ook voor jou heb ik het modem en de TV Box voor je omgewisseld door een Zyxel modem en een Amino Aria TV Box waarmee de problemen opgelost moeten worden! Het nieuwe modem moet ook bij jou geïnstalleerd worden door een Guidion monteur, waar je een e-mail en SMS van ontvangt voor het maken van een afspraak. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je hier een track en trace code van per e-mail. 

 

@all Ik wil jullie allemaal bedanken voor het geduld en nog een hele fijne dag wensen! 😄

 

Reputatie 1

@Johve60 Ik heb direct een nieuwe TV Box voor je aangevraagd en het oude modem omgewisseld voor een Zyxel. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code zodat je precies weet wanneer het pakket voor de deur staat.  Het nieuwe modem zal door een monteur geïnstalleerd moeten worden. Je krijgt een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen, zodat een monteur dit voor je kan doen. De oude apparatuur kan je vervolgens langsbrengen bij de milieustraat en hoeft niet naar ons retour! 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand! 

@dirk68  Ook voor jou wissel ik graag het modem en de TV Box voor je om! Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit hetzelfde model als de tweede TV Box die je hebt en is een zonder harddisk recorder. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Het nieuwe modem heb ik gelijk voor je aangevraagd, in jouw geval is een Guidion monteur niet nodig. Deze kan je dus gelijk zelf aansluiten! Zodra het modem onderweg is, krijg je een track en trace code per e-mail toegestuurd. Laat je het me weten als ik de TV Box ook voor je kan omruilen? Dan ga ik dat gelijk voor je in orde maken!

@Coupure4 Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat bij ons maar één TV Box actief was op het abonnement. Ik kan alleen een omruiling doen voor een TV Box wat actief staat. Wel kan je zodra je de nieuwe TV Box hebt ontvangen en deze actief staat gelijk een nieuwe TV Box aanvragen, zodat je alsnog van twee TV Boxen gebruik kan maken! Dit kan je regelen in je My T-Mobile account. 

@TeunWinters Voor jou geldt ook dat deze problemen opgelost moeten zijn met een nieuwe TV Box. Ik zie dat je op dit moment een Amino Aria, een Entone Kamai en een Entone Amulet gebruikt. De Kamai heb ik gelijk voor je omgewisseld voor een Amino Aria! Voordat ik de Amulet voor je omruil, wil ik jou ook eerst om toestemming vragen om de omruiling te mogen doen voor een TV Box zonder harddiskrecorder. Zodra je akkoord geeft, ga ik er gelijk voor zorgen dat een nieuwe TV Box jouw kant op komt!

@Desilove Ik heb het dubbel gecheckt voor je en ik zie dat bij jou maar één TV Box omgeruild is, mijn excuses hiervoor! Ik stuur je gelijk een nieuwe TV Box op, dat is een Amino Aria, wat het kleine kastje is die je hebt ontvangen. 

@daniquebvs Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met het e-mailadres wat aan je profiel gekoppeld is. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@EHTW Ook voor jou heb ik het modem en de TV Box voor je omgewisseld door een Zyxel modem en een Amino Aria TV Box waarmee de problemen opgelost moeten worden! Het nieuwe modem moet ook bij jou geïnstalleerd worden door een Guidion monteur, waar je een e-mail en SMS van ontvangt voor het maken van een afspraak. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je hier een track en trace code van per e-mail. 

 

@all Ik wil jullie allemaal bedanken voor het geduld en nog een hele fijne dag wensen! 😄

 

@nora Klopt  t dan dat ik nu 2 kleine kastjes krijg ipv een grote en een kleine ? Want ik heb al 1 kleine binnen gekregen .. 

Reputatie 7
Badge +14

Post eens een foto. Dat spreekt  makkelijker dan " twee kleine kastjes"..

Reputatie 1

Post eens een foto. Dat spreekt  makkelijker dan " twee kleine kastjes"..

Ik vind t al heel wat dat ik kan reageren. Ik heb een TV kastje met klok in m'n woonkamer.(daar kon ik ook mee opnemen .. en een heel klein TV kastje in de slaapkamer nu ..  beide is iets met entone.ikneem aan dat tmobile weet welke apparatuur er staan en dat er nog Vodafone op staat

Reputatie 7
Badge +14

No worries.  De nieuwe tv boxen kennen geen Harddisk meer. Ze zijn dus allemaal hetzelfde.

Het mooie is dat als je cloud opnemen activeert elke tv box die je dan hebt die functie krijgt. Je betaald maar 1 x €5 per account i.p.v. €5 per HDD recorder.

Reputatie 1

No worries.  De nieuwe tv boxen kennen geen Harddisk meer. Ze zijn dus allemaal hetzelfde.

Het mooie is dat als je cloud opnemen activeert elke tv box die je dan hebt die functie krijgt. Je betaald maar 1 x €5 per account i.p.v. €5 per HDD recorder.

Top .. dank je voor dit antwoord.. ik begrijp m ! 

Ik moet helaas sinds de laatste update elke keer de tvbox helemaal opnieuw starten (stroom eraf en er weer op). Heel irritant. Kan hier iets aan gedaan worden? 

Reageer