Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV


Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Demi van Odido 10 maanden geleden

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

409 reacties

Hi @HeKos, welkom op onze Community!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je in bezit bent van drie TV Boxen, ervaar je dit op alle TV Boxen? Ik ruil ze namelijk graag voor je om!  

Beste Tommie,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb nu twee TV boxen in gebruik, de derde even niet.

Het ongemak is inderdaad op beide TV boxen van toepassing, dus omruiling zou zeer welkom zijn.

Alvast bedankt hiervoor.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @HeKos, ik heb je TV Boxen meteen vervangen! Ze komen dan ook zo snel mogelijk jouw kant op. Fijn weekend! 😄 Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Ook hier problemen met de Entone boxen na de update's. Over het algemeen verloopt het overschakelen naar een andere zender zeer traag. De Entone Kamai geeft met regelmaat “oeps er is iets fout gegaan” en de Entone Amulet reageert met regelmaat niet en heeft dan uit zijn eigen een reboot?

Het ziet er wel allemaal gelikt uit maar volgens mij niet voldoende getest met de in omloop zijnde TV boxen.

Hoi @HeKos, ik heb je TV Boxen meteen vervangen! Ze komen dan ook zo snel mogelijk jouw kant op. Fijn weekend! 😄 Groetjes, Ishana

Hi Ishana,

Bedankt voor de snelle service.

Mooi weekend ook.

Na de update van 1-5-2023 loopt de Entone Kamai 510 Box vast.

De volgende melding verschijnt:

“Er is iets mis gegaan probeer het opnieuw”

Ook komt het voor dat alles gewoon vast loopt zonder melding.

Als de Entone box wordt herstart (stroom eraf) gaat het weer een aantal dagen goed en dan verschijnt deze foutmelding weer. Dit herhaalt zich iedere week.

Via deze community hebben we al alle oplossingsmogelijkheden doorlopen zoals:

  • Opnieuw opstarten Stroom eraf (reeds meerdere malen)
  • Probleem doet zich voor bij alle zenders
  • we hebben geen externe audioapparatuur
  • HDMI opnieuw aangesloten (TV en box) en gecontroleerd
  • Modem gereset
  • We hebben geen stroomnetadapters
  •  
Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AndrewJoosten, heel goed dat je aan de bel trekt, ik denk graag met je mee! Wil je dat ik beide TV Boxen voor je omwissel of alleen de Kamai TV Box? De nieuwe modellen beschikken namelijk niet over een harddiskrecorder waardoor je over kan gaan op Cloud Opnemen. Een mooi voordeel van Cloud Opnemen: voor dezelfde prijs kan je op beide boxen opnemen én zie je jouw opnames op al jouw apparaten terug.

Ik hoor graag of je alleen de Kamai of beide TV Boxen wil omwisselen voor de nieuwe modellen! 😃

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @velter, heel fijn dat je al zoveel stappen hebt doorlopen, super! Ik zie er niks anders opzitten dan je een nieuwer model TV Box op te sturen. Een mooi bijkomend voordeel: ik weet zeker dat het nieuwe model je goed zal bevallen! 😁

Reputatie 2

Hoi @AndrewJoosten, heel goed dat je aan de bel trekt, ik denk graag met je mee! Wil je dat ik beide TV Boxen voor je omwissel of alleen de Kamai TV Box? De nieuwe modellen beschikken namelijk niet over een harddiskrecorder waardoor je over kan gaan op Cloud Opnemen. Een mooi voordeel van Cloud Opnemen: voor dezelfde prijs kan je op beide boxen opnemen én zie je jouw opnames op al jouw apparaten terug.

Ik hoor graag of je alleen de Kamai of beide TV Boxen wil omwisselen voor de nieuwe modellen! 😃


hoi @Cal 

Bedankt voor je reactie. Ruil ze maar alle 2 om. Hier wordt op dit moment niet gebruik gemaakt van opnemen. Mocht het in de toekomst weer voorkomen zet ik cloud opnemen wel aan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AndrewJoosten, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie.

Ik heb zojuist de omruiling in gang gezet! Je kunt dit terugzien in My T-Mobile, ook kun je daar je zending volgen! Zou je mij, na de installatie, een terugkoppeling willen geven of alles het nu weer goed doet?

Reputatie 2

Hey @AndrewJoosten, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie.

Ik heb zojuist de omruiling in gang gezet! Je kunt dit terugzien in My T-Mobile, ook kun je daar je zending volgen! Zou je mij, na de installatie, een terugkoppeling willen geven of alles het nu weer goed doet?

Hallo @Cal,

Zal ik doen.

T-Mobile medewerkers,

 

Sinds de update werkt ook mijn entone kastje niet meer naar behoren. Na een paar uur geen tv kijken gaat hij op de stand by modus. Dit is niet op te lossen volgens jullie telefonische dienst. Probleem is dat hij ook niet opneemt als hij op stand by staat want ik krijg continu fout meldingen als ik iets opneem als ik niet thuis ben. Ook kan ik geen twee programmas tegelijkertijd opnemen zoals vroeger, een bewuste keuze vanuit jullie kant aldus de medewerker. Een oplossing bieden doen jullie niet anders dan betaal maar 5 euro extra voor de cloud. Dat ik dan betaal voor opnemen terwijl hij het niet doet als ik niet thuis ben vinden is geen probleem aangezien ik een van de weinigen die daar last van heeft. Lekkere klantenservice is dit.

Reputatie 7
Badge +14

Cloud opnemen kost €5 extra, maar dan vervalt de €5 voor HDD opnemen. Dus kosten neutraal.

Niet als je geen smart tv hebt...maar dat vergeten jullie er vaak even bij te zeggen.

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt een nieuwe decoder krijgen die je gewoon ook met HDMI aansluit en waarmee cloud opnemen prima werkt.

Van de week (hele grote) updates op mijn twee TV boxen gehad en moet nu dagelijks de dingen opnieuw opstarten, anders doen ze het niet.
Even checken op internet, bracht me bij dit topic en ik lees hier nu dat het aan de hardware ligt.

Ik  heb de TV-boxen inderdaad al flink wat jaren.

Entone model 510b

 

Wat moet ik doen om ze te laten vervangen?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Moderators lezen mee en zullen dan actie ondernemen nu je dit hebt uitgesproken.

Eric,

 

Prima hoe kan ik dat regelen?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Moderators lezen mee en zullen reageren nu jij dit uitgesproken hebt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Leinue, welkom op onze Community!

Zoals @eric ook al benoemt, ik kan je huidige TV Box omruilen voor een nieuwe Amino Aria 610, hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

@Cisco_Bob ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je in bezit bent van twee Entone Kamai 510 TV Boxen. Ervaar je deze issue’s op beide TV Boxen? Zo ja, dan ruil ik ze graag voor je om. Zie graag je reactie tegemoet!

Tommie,

Lijkt me een prima plan, nieuwe tv box met cloud opnemen in plaats van de tv box die ik nu heb dus onder de voorwaarde dat ik dan hetzelfde kwijt ben aangezien cloud opnemen 5 euro kost en mijn hdd box dan er af gaat wat ook 5 euro kostte.

Reputatie 7
Badge +9

@Leinue bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb direct de swap voor je in gang gezet, Cloud Opnemen kun je zelf aanzetten in My T-Mobile! Ook de zending van je nieuwe TV Box kun je daar volgen. Wil je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles het weer goed doet?

Hi @Leinue, welkom op onze Community!

Zoals @eric ook al benoemt, ik kan je huidige TV Box omruilen voor een nieuwe Amino Aria 610, hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

@Cisco_Bob ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je in bezit bent van twee Entone Kamai 510 TV Boxen. Ervaar je deze issue’s op beide TV Boxen? Zo ja, dan ruil ik ze graag voor je om. Zie graag je reactie tegemoet!

Hoi Tommy,

Ja, op allebei heb ik die problemen.

Reputatie 7
Badge +9

@Cisco_Bob bedankt voor je snelle reactie. Ik heb direct je TV Boxen omgeruild voor een Amino Aria 610! Je ontvangt hier nog een bericht over en de zending is te volgen in My T-Mobile.

 

Wat mij ook opgevallen is is dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, hier worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Deze zou ik ook graag voor je willen vervangen voor een Zyxel T-50. Hiervoor moet wel een monteur langskomen om het modem en Media Converter te installeren. Als je wilt zet ik dit ook meteen voor je in gang. Just let me know!

Reputatie 1

@Cisco_Bob bedankt voor je snelle reactie. Ik heb direct je TV Boxen omgeruild voor een Amino Aria 610! Je ontvangt hier nog een bericht over en de zending is te volgen in My T-Mobile.

 

Wat mij ook opgevallen is is dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, hier worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Deze zou ik ook graag voor je willen vervangen voor een Zyxel T-50. Hiervoor moet wel een monteur langskomen om het modem en Media Converter te installeren. Als je wilt zet ik dit ook meteen voor je in gang. Just let me know!

Ik heb ook een Dray Tek modem, eergister toch maar besloten om Entone boxen terug te sturen omdat ik moedeloos werd van al die problemen na de update, maar bij de klantenservice vond zij het niet nodig om ook het modem te vervangen omdat ik daar geen echte problemen mee had, terwijl ik hier op het forum al gelezen had dat die verouderd zijn. Doodzonde om een goed werkende recorder kapot te maken met een update. Stuur dan gewoon een email naar recordergebruikers waarbij je dan zegt dat recorders na een bepaalde datum niet meer gebruikt kunnen worden en dat kastjes en modem omgeruild zullen worden. Nu worden trouwe gebruikers gillend gek van al deze problemen, die zo hier te zien al 2 jaar spelen! 

Dat terugkijken werkt ook niet bij alle zenders, en reclame kun je niet doorspoelen, daar had ik juist die recorder voor.

@Cisco_Bob bedankt voor je snelle reactie. Ik heb direct je TV Boxen omgeruild voor een Amino Aria 610! Je ontvangt hier nog een bericht over en de zending is te volgen in My T-Mobile.

 

Wat mij ook opgevallen is is dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, hier worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Deze zou ik ook graag voor je willen vervangen voor een Zyxel T-50. Hiervoor moet wel een monteur langskomen om het modem en Media Converter te installeren. Als je wilt zet ik dit ook meteen voor je in gang. Just let me know!

Hoi Tommie,

Ik gebruik mijn Draytek al een tijdje niet meer.
Heb hem vervangen door een Fritzbox.
Hoeft dus niet vervangen te worden door een Zyxel wat mij betreft.

Reageer