Beantwoord

Wazig menu en beeld

  • 20 February 2021
  • 93 reacties
  • 2198 Bekeken


Toon eerste reactie

93 reacties

Reputatie 7

Hi @Remykraan, super om te horen dat jij momenteel geen wazig beeld ervaart! Houd vooral even in de gaten of dit nu blijft aanhouden en of het wazige beeld niet meer terugkomt. Mochten de problemen weer terugkomen, dan kan er mogelijk onderzoek gedaan worden of dit inderdaad met een Samsung TV in verband staat. Zeker als blijkt dat meerdere klanten met een Samsung TV dit aangeven, dan is het de moeite waard om dit te achterhalen. Ik duim dat jij vanaf nu lekker probleemloos TV kunt kijken! 💪

Reputatie 1

Beste @Demi 

Momenteel heb ik geen wazig beeld. En het komt inderdaad op random momenten. De instellingen staan dan nog op 1080 en verspringen dus niet.

Zoals ik aan meerdere van je collega's heb aangegeven lijkt het in verband te staan met tv's van het merk Samsung. Ik zet nu al een tijdje eerst het kastje uit en dan de tv. Dat lijkt goed te gaan.

Reputatie 7
Badge +8

@Remykraan Ik heb meteen ff gekeken hoe het zit met de monteur, deze is zo te zien wel aangestuurd naar aanleiding van bovenstaande. Wat gek dat hij van niks wist. Ervaar je momenteel nog steeds wazig beeld? Zou je willen checken of de resolutie ook goed staat of dat deze bijvoorbeeld terug is gesprongen? Als ik je ook goed begrijp, is het beeld ook niet constant wazig, maar gebeurt dit op random momenten, aangezien tijdens bezoek van de monteur alles in orde was. Ik hoor het graag!

Reputatie 1

Beste @Jason,

Op 31 mei ontving ik een verzoek om een afspraak te maken met een monteur. Ik vermoede dat dit verzoek vanuit jullie kwam om e.e.a. te controleren/testen.

Vandaag kwam de monteur maar deze wist van niets. Hij vroeg mij wat het probleem was en heeft van alles gecontroleerd. Uiteraard deed het probleem zich nu niet voor.

Kan je hier iets over zeggen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remykraan, het onderzoek is zeker nog steeds in volle gang. Ik heb jouw bevindingen wederom doorgestuurd en hoop dat het nu echt snel verholpen wordt.

Sorry dat dit al zolang duurt, het is toch hardnekkiger dan men in eerste instantie voor ogen hield. Vanmiddag hebben we een overleg met onze specialisten en daarin zal dit hoog in de prioriteit worden aangekaart! Mocht ik een update hebben, dan hoor je dat meteen.

Indien we elkaar vandaag niet meer spreken: een mooi, zonnig weekend toegewenst!

Reputatie 1

Beste @Jason,

Tot op heden nog steeds het probleem. Ik ben niet van plan op te zeggen gezien ik verder tevreden ben met t-mobile.

Ik zie dat steeds meer klanten zich melden met dit probleem. Ik neem aan dat het dan ook steeds serieuzer wordt aangepakt.

De gelijkenis die ik zie is Samsung. Ik weet niet of de laatste klanten met klachten ook een samsung hebben. Wat lijkt te helpen is eerst de tv box uitschakelen en dan de tv. Als dit andersom gebeurt geeft de tv blijkbaar een signaal aan de tv box die de resolutie aanpast.

Misschien denk ik er te makkelijk over maar dit lijkt mij eenvoudig softwarematig aan te passen door de juiste partij, mogelijk de fabrikant.

 

Reputatie 7

Hi @Cooln, wat goed dat jij je gelijk weer meldt! Al had ik heel graag gelezen dat jij geen last meer had van deze problemen. Het is zeker niet de bedoeling om om de zoveel dagen een reset uit te voeren, dus ik wil jou dan ook graag voorzien van een andere passende oplossing. Ik heb gelijk een kijkje genomen in jouw verbinding en ik zie dat de TV Box inderdaad onlangs opnieuw is opgestart, maar dat het modem daarentegen al meer dan 27 dagen onafgebroken aan staat. Ik zou jou daarom dan ook willen vragen om de volgende stappen nauwkeurig uit te voeren. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk zorgt dit er voor dat het probleem niet meer terugkomt. Mocht jij hierna geen verschil merken, dan wil ik voorstellen of jij een ander LAN-poort op jouw modem wilt testen. In het Zyxel modem zijn alle vier de poorten geschikt voor TV, dus jij kunt een willekeurige andere kiezen.

Ik hoor heel graag van je of het beeld vanaf nu weer van goede kwaliteit is. Zo niet, dan ga ik jou weer verder helpen om dit zo snel mogelijk voorgoed te fixen! 😊

@Lisa 

Nog geen 24u na de reset is het weer mis. Kan je vertellen hoe we dit kunnen oplossen? Ik ben nog geen maand klant bij T-Mobile en dit is nu de derde keer dat de kwaliteit van de menu's en het beeld heel erg slecht zijn. 

 

 

Hi @Cooln, super om te lezen dat jouw probleem is opgelost! Houd vooral even goed in de gaten of de problemen niet terugkomen, want dan ga ik direct verder op onderzoek voor jou uit. In de meeste gevallen kan een reset van de TV Box er inderdaad voor zorgen dat een probleem voorgoed verholpen is. Ik duim dan ook dat dit probleem zich niet weer opnieuw voordoet. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, weet dan dat ik en mijn collega's hier voor jou klaarstaan! 😊

Hi @Fibre, heel erg bedankt voor jouw privébericht! Graag wil ik toch eerst nog wat dingen samen met jou uitsluiten. Ik ben een kijkje gaan nemen in jouw verbinding en ik kan het modem niet uitlezen én beide TV Boxen niet inzien. Ik wil daarom graag bij jou checken of jij gebruik maakt van eigen apparatuur en hoe jij alles hebt aangesloten. Jij hebt al aangegeven dat jij vaker een reset hebt uitgevoerd, maar zou jij dit nogmaals op de volgende manier willen uitvoeren? 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Zou jij vervolgens nog eens goed na willen lopen of de HDMI- of SCART-kabel goed is aangedrukt? Omdat jij hebt aangegeven dat het probleem zich alleen voordoet op de TV in jouw woonkamer, wil ik voorstellen of jij een kruistest kan uitvoeren met de TV Boxen. Dit doe jij als volgt: sluit de TV Box van de slaapkamer aan op de plek van de TV Box in de woonkamer en laat alle oorspronkelijke kabels op hun plaats. Zo kunnen wij nagaan of het probleem wellicht specifiek in de ene TV Box zit. Ik hoor het heel graag van je, zodat ik jou verder op weg kan helpen! 💪

@Lisa helaas is mijn beeld weer wazig. Ik zit er niet op te wachten iedere 10 a 12 dagen een reset uit te voeren. Hoe kunnen we dit oplossen?

 

 

Reputatie 7

Hi @Cooln, super om te lezen dat jouw probleem is opgelost! Houd vooral even goed in de gaten of de problemen niet terugkomen, want dan ga ik direct verder op onderzoek voor jou uit. In de meeste gevallen kan een reset van de TV Box er inderdaad voor zorgen dat een probleem voorgoed verholpen is. Ik duim dan ook dat dit probleem zich niet weer opnieuw voordoet. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, weet dan dat ik en mijn collega's hier voor jou klaarstaan! 😊

Hi @Fibre, heel erg bedankt voor jouw privébericht! Graag wil ik toch eerst nog wat dingen samen met jou uitsluiten. Ik ben een kijkje gaan nemen in jouw verbinding en ik kan het modem niet uitlezen én beide TV Boxen niet inzien. Ik wil daarom graag bij jou checken of jij gebruik maakt van eigen apparatuur en hoe jij alles hebt aangesloten. Jij hebt al aangegeven dat jij vaker een reset hebt uitgevoerd, maar zou jij dit nogmaals op de volgende manier willen uitvoeren? 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Zou jij vervolgens nog eens goed na willen lopen of de HDMI- of SCART-kabel goed is aangedrukt? Omdat jij hebt aangegeven dat het probleem zich alleen voordoet op de TV in jouw woonkamer, wil ik voorstellen of jij een kruistest kan uitvoeren met de TV Boxen. Dit doe jij als volgt: sluit de TV Box van de slaapkamer aan op de plek van de TV Box in de woonkamer en laat alle oorspronkelijke kabels op hun plaats. Zo kunnen wij nagaan of het probleem wellicht specifiek in de ene TV Box zit. Ik hoor het heel graag van je, zodat ik jou verder op weg kan helpen! 💪

Reputatie 2

@Cooln

 

Dit heb ik ook duurt dan een week en is het weer terug doe ik nu al weken helaas.

 

Alex

@Lisa @Jason volgens mij heb ik hetzelfde probleem. Het menu en de gids zijn ineens extreem pixelig en de zenders lijken lagere kwaliteit. Er is niets gewijzigd aan de beeldinstellingen of kabels. Het is de eerste keer, ik ben sinds 19 april klant. 

 

Edit: het is opgelost door een reset van de box. Maar dat lijkt mij niet de bedoeling... ?

 

Reputatie 7

Hi @Fibre, dankjewel dat jij dit doorgeeft! Heel goed dat jij dit aankaart, want jij hoort gewoon volop van goede kwaliteit beeld te genieten. Ik heb jou gelijk een privébericht gestuurd zodat jij de juiste informatie naar mij kan doorzetten en ik dit vervolgens door kan zetten naar onze TV specialisten. Weet dat zij er alles aan doen om dit probleem tot op de bodem uit te zoeken en hiervoor een definitieve oplossing te vinden. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit zo snel mogelijk door kan zetten! 💪

Reputatie 2

Beste helaas moet ik me ook melden,

 

Heb het zelfde probleem al een aantal weken dacht steeds ligt aan mij. 

Ook na een aantal dagen wordt alles wazig menu tekst ook het beeld is minder. Ik doe dan elke keer een rest van media box en dan gaat het even goed.

Hoop dat dit snel word opgelost want lijkt soms wel SD kwaliteit.

 

Alex

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remykraan, bedankt voor je update en wederom excuses dat dit nog steeds niet dé oplossing bleek te zijn. Ik heb het direct doorgezet naar het TV team zodat het op elke mogelijke manier nu onderzocht wordt. Daarnaast begrijp ik je gevoel 100 procent en zou ik oprecht niets liever willen dan dat ik de problemen bij jou en @ManuelKacmaz - en natuurlijk bij elke user die nog hinder ondervindt van de resolutieproblemen - zou kunnen herstellen. Laten we afspreken dat zodra het dan eindelijk volledig opgelost is, we in samenspraak gaan over de hoogte van een compensatie voor de niet geleverde TV-dienst, althans niet volledig dan.

Omdat het nu al te lang duurt, wil ik de optie wel benoemen aangezien je er bij langdurige verstoring recht op hebt: mocht je na het TV team onderzoek nog steeds geen verbetering zien voor langere termijn, dan kunnen we wellicht overgaan op een kosteloze opzegging. Dat is absoluut niet onze wens natuurlijk, maar als iets gewoon echt niet werkt, dan is het zuur om er op deze manier mee door te gaan. Laat me weten hoe je hierin staat, dan pak ik het graag verder met je op.

Reputatie 1

Beste @Jason ,

Tot vandaag ging het goed. Een week goed beeld is al een verbetering. Toch is er onlangs iets gebeurd of veranderd waardoor het nu wederom wazig is.

Inmiddels begin ik te twijfelen of het probleem ooit opgelost gaat worden. Daarnaast betaal ik al maanden voor een product wat niet aan de eisen voldoet. Dit begint me ook steeds meer tegen te staan.

 

Reputatie 1

:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +16

Voor een allerlaatste check: je geeft aan dat beide TV Boxen een probleem geven op de TV-aansluiting waar het misgaat met de resolutie, maar dat de andere, werkende box op je andere TV wel werkt naar behoren, klopt dat? Als dat zo is, kan het haast niet anders dan dat de TV de resolutie terugzet. Zou je eens kunnen proberen om de Samsung terug te zetten naar de factory settings, alsjeblieft? Uiteraard loopt het onderzoek door, maar ik wil graag alles uitgesloten hebben.

  1. Stap 1: open het menu. Druk op de menuknop op je afstandsbediening. ...
  2. Stap 2: open Ondersteuning. ...
  3. Stap 3: open Zelfdiagnose. ...
  4. Stap 4: kies voor Resetten. ...
  5. Stap 6: bevestig de reset.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Schimpie59, aah kijk dan zou het kunnen dat hiermee de resolutie wel vast blijft zitten. Voordat we echter voorbarige conclusies trekken, kunnen we het inderdaad goed aankijken zodat eventuele problemen gemonitord worden. 

Mocht het vastpinnen hebben geholpen, dan hoor ik het graag, zo niet: nog grager! Thanks voor je medewerking!

Reputatie 1

Kleine check ….

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem ….

 

Check: inderdaad al even geleden dat we dat gedaan hadden. Deze 2e ontvanger staat ook op een ander merk TV die er geen last van heeft. We hebben enige tijd geleden ze wel eens omgewisseld. Dat maakte geen verschil.

Reset: gedaan op het modem en beide boxen.

Ben benieuwd of het vastzetten op 1080i gaat helpen, heb goede hoop!

Bedankt alvast.

Reputatie 7
Badge +16

Kleine check nog met jou @Schimpie59: je geeft aan dat het met beide boxen fout gaat op de Samsung 4K TV, zou je het met één van de boxen (staat 85 dagen onafgebroken aan) nog eens willen testen en dan graag gelijktijdig op de volgende manier het modem willen herstarten?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 

Thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Schimpie59, onze streams werken met een resolutie van 1080i (interlaced), niet 1080p (progressive). Sorry als dat nog niet duidelijk was! 

Er zijn al meerdere topics met prachtige uitleg geschreven hieromtrent, maar voor een uitleg + beeld, is deze website wel handig: 1080i vs 1080p what's the difference?

Je kunt binnen enkele dagen de vastzetting verwachten; mocht er iets wijzigen, dan word je hier proactief over geïnformeerd.

Reputatie 1

Ook ga ik proberen de resolutie vast te laten zetten op 1080i zodat je niet elke keer die herstart hoeft te doen.

Dan a.u.b. wel op 1080P vastzetten.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je terugkoppeling @Remykraan

Ik ga er stiekem van uit dat het nu wel volledig opgelost is, vooral omdat er een interne aanpassing/update is geweest die hiervoor speciaal in het leven geroepen is. Mocht het toch weer optreden, laat het alsjeblieft weten inderdaad. 

Tot die tijd: als er iets anders is waar we bij kunnen helpen, weet je ons te vinden! 

Reputatie 1

Beste @Jason,

Ik ben gisteren gebeld door iemand van T-Mobile die mij vertelde dat er een update was gedaan en het probleem verholpen zou zijn. Als dit niet het geval zou zijn moest ik contact opnemen.

Tot op heden heb ik sindsdien scherp beeld. Maar dit is vaker voor langere duur geweest. Over een dag of drie meld ik hier hoe de status dan is.

Mocht het voor die tijd wederom wazig zijn neem ik contact op.

Reageer