Beantwoord

Wazig menu en beeld

  • 20 February 2021
  • 93 reacties
  • 2198 Bekeken


Toon eerste reactie

93 reacties

Reputatie 1

@Jason,

Tot vandaag ging het goed. Nu ik het kastje aan drukte was het beeld wederom wazig.

Het is op foto lastig weer te geven maar je ziet het het best bij de letters. Bijv. NPO of KIJK TERUG.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Remykraan Bedankt voor je terugkoppeling! Graag nog één keer opnieuw opstarten, dan monitor ik het vanaf deze kant ook. Zodra het weer opspeelt, hoor ik je graag! Dan gooien we het desnoods over een andere boeg en ontvang je zo spoedig mogelijk een andere box.

Reputatie 1

@Jason 

Ik ga het proberen.

Moet ik nog opnieuw opstarten?

Er zit geen regelmaat in het wazig worden van het beeld. Hij is momenteel scherp omdat ik de HDMI er eens uitgetrokken heb.

Zodra het beeld wazig is meld ik het hier

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remykraan, graag probeer ik nog één laatste optie voordat we je een vervangende box toesturen. Ik heb één en ander aangepast op afstand waardoor de box nu een nieuw signaal aangemaakt krijgt vanuit het modem. Kun je vanmiddag controleren of dit ervoor zorgt dat je niet steeds de HDMI-kabel er opnieuw in hoeft te doen? Alvast bedankt voor je medewerking en geen zorgen: indien dit toch niet het juiste redmiddel blijkt te zijn, zorg ik ervoor dat jij binnen een kleine week een andere box ontvangt.

Reputatie 1

Beste @ZoëTM  @Demi   @Jason  @Boris @Cal,

Helaas vandaag wederom wazig beeld en menu.

Gezien alles verder prima werkt ga ik er vanuit dat dit goed is.

Op het moment dat ik de HDMI uit de tv box haal en direct weer terug steek is het beeld prima. Ik ga er dan toch echt vanuit dat het aan de tv box ligt.

Kunnen jullie mij aub na al die weken van alles proberen een nieuwe box sturen?

Ik begin het inmiddels zat te worden.

 

Reputatie 1

Beste @ZoëTM,

Het lijkt erop dat dit het probleem was. Ik heb nu al meerdere dagen prima beeld.

De versie die ik heb:

Video MSA V600R019C10LNLD01-EPG-20210108-7255

​Hoi @Remykraan, ik heb het donkerbruine vermoeden dat je TV kastje de resolutie niet goed overneemt. Er is recentelijk een update geweest waarmee dit probleem opgelost zou moeten zijn. Zou je voor mij na kunnen kijken of je de update al hebt gekregen? Je kunt de softwareversie opzoeken in het TV-menu. Ga naar ‘Account’ > ‘Instellingen’ > ‘Over’ en kijk bij ‘versie’. Kun je me die doorgeven?

Reputatie 1

@Demi 

Ik wil de tv box best direct aansluiten maar dan graag op afspraak. Ik gebruik de switch namelijk om mijn overige apparaten te voorzien van internet.

Kunnen we een belafspraak maken om dan op dat moment de kabel direct aan te sluiten en te meten?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @thieu.hofkes, wij kunnen op afstand geen eigen aangesloten apparatuur bekijken en analyseren. Zou je het Zyxel modem kunnen aansluiten en checken of je dan hetzelfde wazige beeld ondervindt? Alvast bedankt voor je medewerking!

@Demi ik heb een fritzbox er tussen en niet de zyxel. 

Reputatie 7
Badge +8

@Remykraan Top dat je inmiddels weer beeld hebt! Ik zie geen log terug van het contact op 17-2. Wel zie ik dat mijn collega jou op 10-2 heeft terug gebeld en dat het probleem verholpen zou zijn na vervanging van de HDMI kabel. Zou je willen controleren of de kabel misschien niet goed aangesloten zit? Verder heb ik opnieuw een lijnmeting voor je uitgevoerd, maar het lukt mij nog niet om de TV Box uit te lezen. Je hebt zo te zien wel al de nieuwste TV Box in huis. De Amino Aria 7x. Zou je de TV Box nog rechtstreeks zonder switch willen aansluiten en zo laten staan? Dan kunnen wij de TV Box dieper bekijken. Mocht daar ook niks in te vinden zijn dat dit euvel kan veroorzaken, dan wil ik graag checken of een nieuwe TV Box tóch de oplossing is. Alvast bedankt voor de genomen moeite!

 

@thieu.hofkes Ik heb voor jou ook direct een lijnmeting uitgevoerd. Ik zie het modem alleen niet aangesloten staan. Kan dit kloppen? Heb je verder ook bovenstaande stappen getest?

Ook ik heb exact hetzelfde probleem.

Reputatie 1

Beste @Jason ,

Inmiddels weer beeld, was een storing…

Wat betreft de bekabeling heb ik een directe kabel vanaf de tvbox naar de modem ook geprobeerd, zonder resultaat.

Als het beeld wazig is, ik de HDMI uit de tvbox haal en direct terugsteek is het beeld weer scherp.

Ik maak hier zelf uit op dat er iets met de tvbox, misschien de videokaart, niet in orde is.

De laatste keer dat ik telefonisch contact had met de klantenservice (17-2) zou er besproken worden met de backoffice of er een monteur moest komen, daar heb ik nog steeds geen bericht van. 

Resumé is het misschien een idee een andere tvbox te proberen om dat probleem uit te sluiten en tevens een actie vanuit tmobile te krijgen die oplossingsgericht is in plaats van gissen naar het probleem.

Ook gezien dit inmiddels al weken speelt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remykraan, bedankt voor je terugkoppeling, dat maakt al een hoop meer duidelijk aangaande de situatie! 

Zou je eens kunnen proberen om de TV Box direct bekabeld aan te sluiten op het modem, alsjeblieft? Test dan of je de rare, wazige menu's nog steeds ziet verschijnen. Wanneer je gebruik maakt van switches of powerline adapters kunnen wij geen controle uitvoeren op de stabiliteit en wordt het voornamelijk giswerk van onze kant. Geen zorgen, ik weet vrij zeker dat we dit gaan herstellen!

Reputatie 1

Beste @Cal 

 

• Er zit een switch tussen om internet naar mijn tv en ps4 te regelen. Dit is een TP-Link SG150 1gb

• De resolutie van de tv (UE55MU8000) kan ik niet aanpassen, deze pakt hij automatisch. Hij geeft aan dat het signaal 1920×1080 /50p is.

• Ik heb de fabrieks reset gedaan. Sindsdien heb ik helemaal geen beeld meer.

Daarnaast de powerflip gedaan, maarmaals, zonder de switch er tussen. Geen resultaten.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Remykraan,

Fijn dat je zelf ook al proactief naar een oplossing hebt gezocht! Drie vragen die bij mij nog naar boven kwamen waren:

  • Heb je de TV Box direct op het modem aangesloten of via een omweg zoals een eigen router of stroomadapters? Het lukte mij namelijk niet om bij de TV Box te komen.
  • Heb je ook al geprobeerd om de resolutie van de TV zelf aan te passen? Mijn TV geeft namelijk altijd nét de verkeerde resolutie bij mijn Chromecast, wat alleen opgelost wordt door de resolutie van de TV zelf aan te passen.
  • Graag raad ik je, als de andere twee opties geen heil hebben geboden, aan om een fabrieks reset van de TV Box uit te voeren. Dit kan door het kleine knopje onder de USB-aansluiting voor 10 seconden in te drukken met een paperclip, speld, naald of tandenstoker. Vervolgens zal je de TV Box opnieuw op zien starten.

Ik hoor graag of het hiermee is gelukt!

Reputatie 1

Beste @Boris 

Ik heb reeds alle 1080 beeldresoluties getest. De I en de P variant + de 50 en 60hz.

Helaas maakte dit geen verschil.

Nadat de monteur hem had aangesloten stond hij op 1080p60.

Reputatie 7

Hoi @Remykraan ,

Dank je wel voor je bericht aan de Community! Ik kijk graag met je mee naar het issue. Ik vermoed dat het hierbij om de resolutie gaat. Wellicht dat het aanpassen hiervan verbetering brengt. Dit gaat als volgt: 

  • Ga in het TV-menu naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
  • Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
  • Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld

Wil je ons laten weten of dit verbetering brengt? Ik ben erg benieuwd! 

Reageer