Zwart beeld na aansluiten TV-box



Toon eerste reactie

104 reacties

Dag @Jason, nieuwe box inmiddels weer aangesloten. Had de oude box aangesloten omdat daar alles nog wel te bekijken was. 
Hoop dat de fix snel het probleem kan oplossen! De nieuwe box hebben we ontvangen omdat we met de oude box opeens niet meer programma’s konden opnemen… weer een ander probleem. 
 

Reputatie 2

Hoi hoi. De TV box start in zoverre wel op dat inderdaad die teksten als systeemklok etc. verschijnen. Na de regels "netwerk starten" en "verbinding maken met server" slaat het op zwart. Bij resetten van de tv box zie je teksten dat er scripts worden ingeladen, dat er gereboot wordt etc. Maar dan enkel weer die regeltjes, en zwart beeld. Nog steeds, maandagmiddag nu.

Reputatie 2

Exact hetzelfde probleem op de andere TV in huis. Dus zou wel heel toevallig zijn als beide boxjes kapot zijn. Tenzij dit model niet goed is voor mijn aansluiting.

Reputatie 7
Badge +6

@AlbertK Dan staat de registratie van de TV-boxen niet goed. Ze hoeven niet omgeruild te worden. Er moet enkel iets aangepast worden aan de achterkant. Een moderator kan dat regelen. Ze lezen mee en reageren hier vanzelf.

Reputatie 1

Ik ervaar exact dit probleem ook. Op 16 februari 2023 aangesloten op T-Mobile Thuis en sinds die tijd geen beeld nadat het opstarten is voltooid. Geen beeld is trouwens dat het beeld grijzig wordt (dus niet zwart in de zin van dat een HDMI niet werkt). Tot twee keer toe een monteur geweest en alles geprobeerd. 
Guidion (monteur) geeft aan dat dit een bekent probleem is bij T-Mobile en dat zij iets op het netwerk moeten aanpassen...Maar als je de helpdesk belt kent niemand dit probleem en krijg je ussual suspects: herstarten / reset / nieuwe box / monteur laten komen. 

Voor mij geldt ook op twee verschillende boxjes dus heb inmiddels maar een Google Chrome gekocht op eigen kosten. 

 

 

 

 

 

Reputatie 2

Benieuwd wat dat "iets aanpassen aan de achterkant" inhoudt. Het enige wat je m.i. aan de achterkant kunt doen is de reset knop indrukken. Maar dat heb ik al tig keer gedaan.... Ik wacht maar weer af. @TMTV : het verbaast mij hogelijk als er doodeenvoudig een oplossing zou zijn die hier op dit forum aangeboden wordt terwijl de service desk niets weet en adviezen geeft als "nieuwe tv kopen met wifi", "de monteur heeft zijn werk niet goed gedaan", "gewoon stroom even van modem en mediaconverter" enz enz. Woensdag is voor mij de deadline, ik ga niet in een try and error traject. Dan de herroeping maar en switchen. Maar ik hoop nog steeds op een verrassing. 

Reputatie 7
Badge +16

@Juzzdoit Kun jij jouw T-Mobile voor thuis klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik meteen of ik de TV Box kan her-registreren zodat het weer werkt.

 

@AlbertK Bij jou wordt straks de box opnieuw geregistreerd. Ik weet niet exact hoe laat, maar doe er alles aan om het vanmiddag nog in orde te maken voor je!

Reputatie 7
Badge +16

@AlbertK We hebben het meteen geregeld; sorry voor de absurde wachttijden eerder. Veel kijkplezier toegewenst! Ik maak ook meteen een compensatie aan voor vier dagen geen TV. Dit bedrag zal op een volgende factuur verrekend worden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Toontje25@MissMo@JolLam en @HrjPoort UPDATE: er lijkt meer aan de hand te zijn en we gaan dit op hoger niveau controleren. Voorbeelden zijn verzameld maar om hier een directe oplossing voor te vinden, gaat er iets meer tijd overheen. Sorry voor de extra wachttijd!

Hier ook hetzelfde, 1 maart nieuwe installatie door T-mobile monteur, direct kastje op zwart.

monteur zei dat dat normaal was de laatste tijd. Iemand zou op de achtergrond een patchfout gemaakt hebben zei hij. Nu 2 dagen en enige resets later werkt het kastje nog niet.

is daar mss iets aan te doen door jullie? Groeten.

Reputatie 2

@Juzzdoit Ik ben reuzebenieuwd of dit bij jou ook werkt.

Help! Ook hier hetzelfde probleem… Helaas. 
Ned 1, 2 en 3 geven beeld. De andere zenders staan op zwart. 
Hoe bestaat het dat een probleem dat 2 jaar geleden is ontstaan nog steeds niet is verholpen?  🤔 

Reputatie 7
Badge +16

@Juzzdoit Top, thanks voor het plaatsen van jouw klantnummer - dit was het ordernummer, maar dat heb ik vervangen voor jouw klantnummer! 😉 De fix wordt ook bij jou toegepast; ik gok dat je ergens gaandeweg de avond weer beeld hebt.

Bij mij is alles gisteren geinstalleerd. Ik kreeg meteen van de Guidion monteur te horen dat de tv nog wel 5 dagen op zwart zou blijven staan. Vandaag toch maar de technische servicedesk gebeld. Die vond het een heel vreemd verhaal, maar als ik de verhalen hier lees, is het vanuit Guidion dus geen vreemde opmerking. Vandaag is bij mijn vader alles aangesloten en ook daar hetzelfde verhaal ... 5 dagen geen tv.

De helpdesk medewerker heeft mij vanalles laten proberen inclusief resetten van de tv box. Hij wordt dan opnieuw geinstalleerd en gaat vervolgens op zwart.

Zou fijn zijn als deze fix ook meteen voor mij zou kunnen worden geregeld. En voor mijn vader ook. @Jason , kun jij daar voor zorgen?

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: we hebben het meteen hersteld voor je. Ik kan bij jou niet zien hoe lang dit probleem gespeeld heeft @Juzzdoit; kun je me vertellen hoeveel dagen je er last van hebt gehad? Dan maak ik meteen de compensatie aan voor je.

 

Zou je de TV Box rechtstreeks op het modem kunnen aansluiten in plaats van via het wifipunt, alsjeblieft? Anders kunnen we niet op afstand uitgebreid testen.

Reputatie 7
Badge +16

@hharold Bedankt voor het uitvoeren van de stappen, ik heb getracht de TV Box in de juiste sub-groep te plaatsen op de aansluiting. Kun je na een factory reset van de box checken of het nu wel werkt?

Reputatie 1

UPDATE: we hebben het meteen hersteld voor je. Ik kan bij jou niet zien hoe lang dit probleem gespeeld heeft @Juzzdoit; kun je me vertellen hoeveel dagen je er last van hebt gehad? Dan maak ik meteen de compensatie aan voor je.

 

Zou je de TV Box rechtstreeks op het modem kunnen aansluiten in plaats van via het wifipunt, alsjeblieft? Anders kunnen we niet op afstand uitgebreid testen.

Hi Jason zou dit meteen moeten werken? Of heeft het nog verwerkingstijd? Zojuist gekeken maar heb nog zwart beeld. 

@hharold Bedankt voor het uitvoeren van de stappen, ik heb getracht de TV Box in de juiste sub-groep te plaatsen op de aansluiting. Kun je na een factory reset van de box checken of het nu wel werkt?



Hallo @Jason, dank voor je hulp.
Zojuist factory reset gedaan, nog altijd hetzelfde euvel helaas.
Ik zie dat de tv box wordt ge-upgrade, daarna nog een reboot, netwerk wordt gestart, server contacteren en dan gaat het beeld weer op zwart.

Kan dit nog wat tijd nodig hebben, of had dit nu moeten werken?

Ik heb hier precies hetzelfde probleem als de oorspronkelijke poster vermeldt.

Vandaag is T-Mobile Thuis geïnstalleerd bij mij als nieuwe klant. Nadat hij alles had aangesloten en geïnstalleerd vertelde de - overigens vriendelijke - installateur doodleuk dat er een storing was en dat we de komende drie-vijf dagen waarschijnlijk geen tv konden kijken.

Na wat onderzoek kwam ik terecht bij dit topic en ontdekte ik dat ik niet de enige ben met dit probleem - en dat het ook niet een toevallige storing was (wat ik al raar vond).

Ik heb al een ‘power flip’ gedaan, kabels gecontroleerd, de tv-box gerest, modem gereset… er gebeurt wel iets: de tv-box zoekt een netwerk, stelt de systeemklok in, maar na verbinding maken met netwerk blijft het beeld zwart.

Niet echt de meest overtuigende kennismaking met jullie producten...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JolLam, zou je de TV Box een powerflip willen geven? Hoe je dit doet lees je in dit topic:  

 

 

Hoor graag van je of dit het heeft verholpen!

Bij mij speelt hetzelfde issue, ook tv-box gereset, update komt binnen maar na melding "verbinding maken met server" blijft er alleen een zwart scherm over.

 

Kan mijn TV-box svp op de juiste groep gekoppeld worden bij T-Mobile?

 

Bedankt alvast.

 

Mvg,

 

Carlo.

Reputatie 7
Badge +16

@Juzzdoit Een reboot zou inderdaad moeten volstaan, mocht dit niet zo zijn; zou je de TV Box dan direct, bekabeld op het modem willen aansluiten zodat onze specialisten de nodige data kunnen uitlezen? Thanks alvast!

 

@cgee Ook bij jou wordt de fix straks toegepast; geef het alsjeblieft maximaal een paar uur de tijd. Mocht er vanuit jou iets nodig zijn qua handeling, dan geef ik dat tijdig door!

Beste @Jason

 

Ik heb hetzelfde probleem als voorgaande mensen.

Ik ben in het bezit van 2 TV-boxen. De ene werkt uitstekend, bij de andere (tv op de slaapkamer) blijft mijn beeld zwart.

Ik heb alles gecontroleerd, powerflip gedaan en harde reset maar niets helpt. 

Ik hoop dat je me kunt helpen. 

 

Hartelijke groet.

beste @Jason Hier ook exact hetzelfde probleem.

Alle eerder beschreven stappen doorlopen maar nog zwart beeld en geen login scherm voor het klantnummer. Kan je hetzelfde doen wat je bij de andere klanten hebt gedaan

@Toontje25 en @JolLam Het onderzoek naar de mislukte registratie is bij jullie nog in volle gang. Ik geef een update zodra ik concrete info heb. Voor nu: probeer elk uur opnieuw te registreren en voer een fabrieksreset op de TV Box uit. Soms wordt dan alsnog de juiste registratie-login gepusht en kun je met het tv-klantnummer en de tv-pincode alsnog registreren. Beide codes staan op de dashboardpagina van jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account.

 

Reageer