Zwart beeld na aansluiten TV-box



Toon eerste reactie

104 reacties

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: we hebben het meteen hersteld voor je. Ik kan bij jou niet zien hoe lang dit probleem gespeeld heeft @Juzzdoit; kun je me vertellen hoeveel dagen je er last van hebt gehad? Dan maak ik meteen de compensatie aan voor je.

 

Zou je de TV Box rechtstreeks op het modem kunnen aansluiten in plaats van via het wifipunt, alsjeblieft? Anders kunnen we niet op afstand uitgebreid testen.

Reputatie 7
Badge +16

@Juzzdoit Top, thanks voor het plaatsen van jouw klantnummer - dit was het ordernummer, maar dat heb ik vervangen voor jouw klantnummer! 😉 De fix wordt ook bij jou toegepast; ik gok dat je ergens gaandeweg de avond weer beeld hebt.

Reputatie 2

@Juzzdoit Ik ben reuzebenieuwd of dit bij jou ook werkt.

Reputatie 1

@Juzzdoit Kun jij jouw T-Mobile voor thuis klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik meteen of ik de TV Box kan her-registreren zodat het weer werkt.

 

@AlbertK Bij jou wordt straks de box opnieuw geregistreerd. Ik weet niet exact hoe laat, maar doe er alles aan om het vanmiddag nog in orde te maken voor je!

Dank voor je acties @Jason ik heb zojuist mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Ik wacht het even af. 

Reputatie 2

PS: en licht meteen de installatie monteurs in. Die moeten dit weten.

Reputatie 2

Beste mensen…

 Ik val van mijn geloof, HET WERKT!!!

AUB: licht de service desk in, voor al die andere desperate klanten die van het kastje naar de muur gestuurd worden

Alle dank, ik zal mijn cynisme opbergen, maar het blijft bizar dat ik op dit forum geholpen kon worden en op de service desk niet.…

Ik ga het thuisfront het goede nieuws meedelen.

Reputatie 7
Badge +16

@AlbertK We hebben het meteen geregeld; sorry voor de absurde wachttijden eerder. Veel kijkplezier toegewenst! Ik maak ook meteen een compensatie aan voor vier dagen geen TV. Dit bedrag zal op een volgende factuur verrekend worden.

Reputatie 2

Ik had de TV de helecdag aanstaan en zie nu ineens dat er een nieuwe setup aangezwengeld is.

EN ZOWAAR !!!!!!!

Reputatie 7
Badge +16

@Juzzdoit Kun jij jouw T-Mobile voor thuis klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik meteen of ik de TV Box kan her-registreren zodat het weer werkt.

 

@AlbertK Bij jou wordt straks de box opnieuw geregistreerd. Ik weet niet exact hoe laat, maar doe er alles aan om het vanmiddag nog in orde te maken voor je!

Reputatie 7
Badge +6

@AlbertK “Iets aanpassen aan de achterkant” bedoelde ik niet letterlijk. De TV-box is verkeerd geregistreerd en om dat te herstellen moet TM achter de schermen (in hun systemen) iets aanpassen.

In je eerste bericht had je het over “zwart beeld”. Dat kan vele oorzaken hebben, dus zijn er veel mogelijkheden om dat op te lossen, waaronder deze. Dat de TV-box wel het opstartproces laat zien is misschien een detail, maar daardoor blijft er nog maar één mogelijkheid over: die van een verkeerde registratie. Ik vroeg daar specifiek naar omdat dit de laatste tijd vaker voor lijkt te komen. Nu de oorzaak zo goed als zeker duidelijk is, is het vrij eenvoudig op te lossen. Ik verwacht dan ook dat dat snel gaat gebeuren.

@Juzzdoit Dit lijkt ook bij jou van toepassing te zijn. Een moderator kan dit waarschijnlijk snel in orde maken.

Reputatie 2

Benieuwd wat dat "iets aanpassen aan de achterkant" inhoudt. Het enige wat je m.i. aan de achterkant kunt doen is de reset knop indrukken. Maar dat heb ik al tig keer gedaan.... Ik wacht maar weer af. @TMTV : het verbaast mij hogelijk als er doodeenvoudig een oplossing zou zijn die hier op dit forum aangeboden wordt terwijl de service desk niets weet en adviezen geeft als "nieuwe tv kopen met wifi", "de monteur heeft zijn werk niet goed gedaan", "gewoon stroom even van modem en mediaconverter" enz enz. Woensdag is voor mij de deadline, ik ga niet in een try and error traject. Dan de herroeping maar en switchen. Maar ik hoop nog steeds op een verrassing. 

Reputatie 1

Ik ervaar exact dit probleem ook. Op 16 februari 2023 aangesloten op T-Mobile Thuis en sinds die tijd geen beeld nadat het opstarten is voltooid. Geen beeld is trouwens dat het beeld grijzig wordt (dus niet zwart in de zin van dat een HDMI niet werkt). Tot twee keer toe een monteur geweest en alles geprobeerd. 
Guidion (monteur) geeft aan dat dit een bekent probleem is bij T-Mobile en dat zij iets op het netwerk moeten aanpassen...Maar als je de helpdesk belt kent niemand dit probleem en krijg je ussual suspects: herstarten / reset / nieuwe box / monteur laten komen. 

Voor mij geldt ook op twee verschillende boxjes dus heb inmiddels maar een Google Chrome gekocht op eigen kosten. 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@AlbertK Dan staat de registratie van de TV-boxen niet goed. Ze hoeven niet omgeruild te worden. Er moet enkel iets aangepast worden aan de achterkant. Een moderator kan dat regelen. Ze lezen mee en reageren hier vanzelf.

Reputatie 2

Exact hetzelfde probleem op de andere TV in huis. Dus zou wel heel toevallig zijn als beide boxjes kapot zijn. Tenzij dit model niet goed is voor mijn aansluiting.

Reputatie 2

Hoi hoi. De TV box start in zoverre wel op dat inderdaad die teksten als systeemklok etc. verschijnen. Na de regels "netwerk starten" en "verbinding maken met server" slaat het op zwart. Bij resetten van de tv box zie je teksten dat er scripts worden ingeladen, dat er gereboot wordt etc. Maar dan enkel weer die regeltjes, en zwart beeld. Nog steeds, maandagmiddag nu.

Reputatie 7
Badge +14

Zoals @TMTV beschrijft kan even het onderscheid gemaakt worden tussen zwart beeld door het niet niet hebben van een verbinding of dat het decoder kastje geen HDMI beeld genereerd. Dat laatste is makkelijk op te lossen met een vervanging.

 

Reputatie 7
Badge +6

@AlbertK Heb je helemaal geen beeld of zie je de TV-box wel opstarten? Tijdens het opstarten zie je eerst het Amino-logo en daarna teksten als ‘Netwerk starten’, ‘Systeemklok gelijkzetten’, enzovoorts.

Reputatie 2

Beste Cheyenne, fijn dat je als moderator probeert mensen een hart onder de riem te steken. Maar duidelijk moge zijn dat ik niet een maandenlang durend zinloos traject in wil gaan zoals deze dame (en inmiddels weet ik: de nodige anderen) is overkomen. Als T-Mobile in een week tijd het nog niet weet op te lossen dan is het mij duidelijk. Of men heeft geen idee wat het probleem is of waar zelfs maar te zoeken, en dan kom ik in een maanden durend try and error traject terecht. Of men heeft er nog helemaal niet naar gekeken (lage prioriteit) of er is überhaupt niemand om er naar te kijken. Ik hoop dat men mij verrast en ik uiterlijk woensdag (is nu zondag) TV heb. Inmiddels al drie dagen zwart beeld.... Ik kan dan niet anders dan de herroepingsclausule op tijd laten ingaan en dan maar teruggaan naar mijn - helaas duurdere maar ik begrijp nu waarom - oude provider. Ik hoop dat T-Mobile dat weet te voorkomen. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @AlbertK, dat is geen fijn begin! Geen zorgen, we zijn druk voor je bezig. Jouw probleem lijkt anders dan het onderwerp van dit topic, geen beeld kan heel veel oorzaken hebben. Er loopt inmiddels al een onderzoek bij de technische dienst. Dit kan een aantal werkdagen duren, je hoort metéén van ons zodra er ontwikkelingen zijn. We doen ons best om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk volledig van je abonnement kunt genieten!

Reputatie 2

Het is nu februari 2023. Ik ben gisteren aangesloten op T-Mobile en de zaak is opgeleverd met....zwart beeld. De monteur kon verder ook niets doen. Laat ik de vele telefoontjes met T-Mobile, met de praatjes en beloften en valse beschuldigingen hier maar buiten beschouwing laten. Maar ik kwam na veel googelen bij deze oude berichten. Wat constateer ik? Dit probleem speelt al jaren, is klaarblijkelijk nooit fatsoenlijk opgelost en doet zich anno 2023 exact nog steeds voor. Ik ga echt niet maanden wachten en ook maar 1 belofte pikken. Binnen een week hersteld en anders stap ik naar een andere provider. Want "we zijn er mee bezig en ook voor ons een vreemd probleem" is dus niet meer dan onzin verkopen. Ik hou er nu al rekening mee dat mijn probleem niet opgelost wordt. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ocarinafm ,

Even tip voor het retour zenden. Als je een retour nummer hebt doe deze dan zichtbaar in de doos. En anders doe je adres gegevens en klant nummer op een briefje in de doos. En als laatste bewaar je verzendbewijs!! 

Hallo was ik weer en weer werd er onverwacht een pakket verstuurd met weer 2 tvboxjes de doen het gelukkig wel dus nu oude in een doos gedaan en retour .Succes met het opbouwen van een betere  Communicatie beleid van jullie technische dienst .

Reputatie 7

Hi @Ocarinafm, de e-mail die je hebt ontvangen wordt automatisch verstuurd op het moment dat we een TV Box omruilen en we de oude terug verwachten. De e-mail is normaal gesproken bedoeld om mensen er aan te herinneren dat ze de TV Box inderdaad terug moeten sturen. Geen zorgen, in jouw geval heb je tot 12-03-2021 de tijd (je zal in de tussentijd dan nog wel een tweede automatische herinnering ontvangen).

Hallo Cal , Ik ga alles retour sturen daar jullie gaan dreigen met een boete wat niet werkt gaat terug en wat werk houd ik ,En dan ga ik na denken o ik nog langer klant wil blijven Als jullie zulke emails gaan sturen .

Reputatie 7
Badge +4

Geen probleem en bedankt @Ocarinafm! Ik zal dit als update doorgeven aan onze technische dienst en ik vermoed dat ze de komende dagen een aantal zaakjes met de TV Box gaan uitproberen. Zodra wij weten hoe dit in elkaar steekt stellen wij je zeker op de hoogte.

Reageer