Zwart beeld na aansluiten TV-box



Toon eerste reactie

104 reacties

Hi @Jason, 

 

Dank voor je reactie, ik heb het geprobeerd de TV-box te resetten, dit is gelukt, maar ik krijg nog steeds geen inlogscherm. Ik vermoed dat er nog een knop omgezet moet worden aan jullie kant. 

Bedankt daarom voor de notie op het uitstaande ticket. ik zal het a.s. dagen elke dag even testen of het al verwerkt is en zo niet, dan hang ik gewoon volgende week weer aan de lijn :-) 

En mocht het dan echt niet opgelost zijn / worden dan weet ik het ook niet meer.

 

gr. Karlijn

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @KarlijnSteen, ik vermoed dat het te maken heeft met de registratie van de TV Box op het Thuis account (de aansluiting) of dat de IP-range niet overeenkomt. Het is anders niet te verklaren waarom meerdere boxen geen beeld geven, maar dat is mijn ingeving - ik zal dit als notitie toevoegen aan het uitstaande ticket. De technische dienst zal nu alles uit de kast trekken om de oorzaak te vinden en het op te lossen. Een vervangende box zal naar mijn mening geen directe verbetering opleveren, omdat dat klaarblijkelijk niet de boosdoener is.

Sorry dat ik niet meer kan doen dan dit, ik had het graag gelijk hersteld voor je, maar gezien de aard van de kwestie was dat tevergeefs.

Er is nog één mogelijkheid die ik met je wil testen, mocht dit al uitgevoerd zijn, dan wil ik het toch nogmaals proberen om echt alles uit te sluiten.

Factory reset van de Amino Aria 610 TV Box:

Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Hoi  @Jason , 

Dank voor je reactie !! En de genomen moeite.
Ik heb alles nog een keer volgens stappenplan herstart , maar helaas het beeld blijft weer uit … wat zou het toch kunnen zijn ? 

welke actie zouden jullie nu nog kunnen uitvoeren? Monteur met weer een nieuw kastje? Of zou ik maar gewoon overstappen naar een andere provider ?! 

ik hoor je advies graag !

 

gr Karlijn 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @KarlijnSteen, welkom op de Community!

Wow er is een hoop gebeurd, maar geen enkele optie heeft gewerkt. Ik heb als laatste redmiddel nog de optie om de box opnieuw aan te melden op het modem middels een reprovisie. Dan wordt het TV-abonnement opnieuw aangemeld en zou je weer een werkende verbinding moeten hebben, gezien de aard van de foutmelding die ik constateer in de lijnmeting. De reprovisie is gestart, kun je zo eens testen na een herstart van de box of je wel beeld hebt? Omdat alles al geprobeerd is in de afgelopen maanden, acht ik de kans niet aannemelijk, maar ik wil wel alles met je uitgevoerd hebben. De Klantenservice heeft afgelopen maandag al de technische dienst aangestuurd, dus er zal wederom door experts naar gekeken worden. 

Sorry dat je al drie maanden lang geen TV kunt kijken, daar is geen excuus voor mogelijk. 

Reageer