Data en belofte die niet nagekomen worden

  • 16 August 2023
  • 36 reacties
  • 571 Bekeken

Reputatie 1

T-mobile gebeld voor een vaste glasvezel verbinding. Dat kom allemaal geregeld worden voor 17-08-2023. Tijdens het gesprek ook meteen mijn mobile abonnement genomen met nummerbehoud. Mobil is perfect verlopen  beloftes zijn nagekomen. Helaas kan ik dit niet over het vaste internet zeggen. De glasvezel kabel moet nog naar binnen worden gebracht. 1ste belletje naar de klantenservice. Hier werd mij medegedeeld dat de data in de bouwvak valt. Nummer van VolkerWessels Telecom gekregen. VWT gebeld, hier kreeg ik te horen dat de order op geannuleerd staat. Zij kunnen niks doen zolang de onder op geannuleerd blijft staan. Dus weer T-mobile gebeld. Ze hebben het neergelegd bij hun backoffice. Na 3 dagen VWT gebeld. Nog steeds de order op geannuleerd. Weer T-mobile gebeld. Ik krijg morgen of overmorgen mail over de aansluiting. Ik denk niet dat ik mail krijg. Want de beloftes maken ze niet waar. 17-08 zou een wensdatum zijn. Activatie van de verbinding is 6-09. Waarom word er bij verkopen van je abonnement gezegd dat op 17-08 ik een verbinding heb. De data die T-mobile roept. Kunnen ze niet waar maken. Ik ben nu al teleurgesteld in T-mobile vast. Ik heb nog geen glasvezel kabel binnen en ben al teleurgesteld. Open Dutch fiber beheert het netwerk van T-mobile voor activatie. Glasvezel kabeltje word naar binnengebracht door VWT en Gudion installeert je modem. Als het zo doorgaat dan hoef ik het paars/roze glasvezel kabeltje niet. Dan maar naar het oranje glasvezel kabeltje. Beheer bij Reggefiber. Glasvezel word naar binnen gebracht door VWT. KPN doet de rest. Ik had meteen bij KPN een glasvezel abonnement moeten nemen. Of bij het oude koperwerk van KPN moeten blijven. Spijt komt altijd te laat. Klantenservice T-mobile is zeer vriendelijk. Mobiele is perfect. Maar vaste glasvezel aansluiting zeer slecht geregeld. 

 

Cal van Odido 8 maanden geleden

Hoi @Reza Bechan, heel goed dat je aan de bel trekt en sorry dat de glasvezelkabel er nog niet ligt, het is logisch dat je graag duidelijkheid wil! Zoals je zelf terecht aangeeft is onze technische dienst nu druk in overleg met VWT om te achterhalen wat er precies vertraging oplevert. Het liefst had ik je meteen al een indicatie gegeven, alleen verwacht ik dat wij hiervoor nog een aantal werkdagen nodig hebben.

Wij zitten hier bovenop voor je, ik hoop je heel snel een duidelijk tijdspad te geven. Daarvoor zetten wij ons hard voor je in!

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dank voor het delen van je ervaring   het is inderdaad een wensdatum en in de vakantie periode kan het soms vaker wat later worden. Dat kan de medewerker helaas niet van tevoren zien.

Als er nu een definitieve datum is weet je wel waar je aan toe bent en kun je daarna van de snelle internetverbinding gebruik maken.

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het nog snel geregeld kan worden. Ik zit namelijk vanaf morgen zonder internet thuis. Onbeperkt internet op mijn mobiel heb ik niks aan. Want als ik op kantoor zit. Kunnen mijn kinderen  het internet niet op vanaf mijn hotspot. Dan zou ik een mifi router met sim van T-mobile moeten krijgen. Maar dit is niet aangeboden. In het verleden is dit wel door KPN gedaan. KPN gas een storing op VDSL. 1 dag zonder internet. Want de dag daarna kreeg ik tijdelijk een mifi router met sim. Het was niet ideaal omdat het wat traag was. Maar ik had een internetverbinding. Dus ik zou zeggen trap niet net als mij in de aanbiedingen. Maar ga voor kwaliteit.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Reza Bechan, heel goed dat je aan de bel trekt en sorry dat de glasvezelkabel er nog niet ligt, het is logisch dat je graag duidelijkheid wil! Zoals je zelf terecht aangeeft is onze technische dienst nu druk in overleg met VWT om te achterhalen wat er precies vertraging oplevert. Het liefst had ik je meteen al een indicatie gegeven, alleen verwacht ik dat wij hiervoor nog een aantal werkdagen nodig hebben.

Wij zitten hier bovenop voor je, ik hoop je heel snel een duidelijk tijdspad te geven. Daarvoor zetten wij ons hard voor je in!

Reputatie 1

Hallo Cal, Dat is fijn om te horen. Hopelijk krijg ik snel een reactie voor het invoeren van de kabel. Ik hoop dat we er allebei van leren. Inmiddels ben ik van woede weer gekalmeerd. Ik denk dat het wel goed komt. Ieder bedrijf heeft zijn eigen werkwijze. Ik had in mijn hoofd dat de 17-08 een werkende verbinding zou hebben. Dus dat is mij teleurstelling. Hadden ze bij de verkoop een geen wensdatum gegeven maar de werkelijke datum. Dan was dat voor mij beter geweest. 

Reputatie 1

Helaas na 2 werkdagen nog geen reactie wanneer ze de glasvezelkabel naar binnen brengen. Ze kunnen nooit zo lang bezig zijn om af te stemmen wanneer ze de glasvezelkabel naar binnen komen brengen. Het is jammer dat het zo gaat. Ik ben erg teleurgesteld in T-mobile. Bij VolkerWessels Telecom staat de order nog steeds op geannuleerd. Je kan me me veel vertellen. Maar blijkbaar kan T-mobile er in 2 werkdagen geen opdracht van maken. Ik heb een voorstel. Als ik een las en graafploeg regel. Kan ik dan de rekening naar T-mobile sturen. Alleen moet ik weten waar jullie handhole ligt en welke vezel ze kunnen lassen. Zou de activatie die gepland staat op 6 september in jullie systeem dan eerder kunnen. Het is alleen een patch maken in jullie pop. Jammer dat er zo omheen word gedraaid. Als jullie weten dat er pas op 6 september een patch word gemaakt. Dan zal de verbinding pas na 6 september werken. Ik vind het jammer dat T-mobile zo met klanten omgaat. Je word gewoon voor de gek gehouden.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reza Bechan, goed dat je hiervoor opnieuw aan de bel trekt.

Ik heb nogmaals een blik geworpen en zie dat de kosten voor het aanleggen hoger zijn dan het normbedrag. Ik heb daarom Fiber aan de mouw getrokken om je hierover op te bellen en meer duidelijkheid te geven over de situatie. Houd je telefoon goed in de gaten, als je niet bereikbaar bent spreken ze je voicemail in! 

Reputatie 1

Ik ben vandaag gebeld door de klantenservice. Ze hebben mij verteld dat deopdracht bij VWT ligt. VWT is ermee bezig hoe ze dit gaan aanpakken. Morgen VWT maar bellen. Engineering van de aansluiting en naar de onderaannemer. Max 2 dagen werk. Onderaannemer melding maken via moor bij de gemeente dat er gegraven gaat worden. Daarna inplannen van de case 2 dagen. 4 dagen. Laten we een extra dag erbij doen 5 werkdagen. Is het geregeld. Ik ben benieuwd of het nu wel lukt. Het lijkt erop of er nu wat gedaan word. Eerst zien dan geloven. Ondanks ik nog niet tevreden ben. Wil ik wel de mensen bedanken die moeite voor deze case hebben gedaan. Ik weet niet of het fout is gegaan. Of dat het proces van levering lang is. Maar voor mij is het belangrijk dat ik weet wanneer ik een werkende verbinding heb. Ik heb geleerd om gebruik te maken van de overstapservice. Niet zelf op te zeggen van huidige verbinding. Want je kan nergens een abonnement nemen voor een maand. Dus nu al sinds 17-08-2023. Geen internet verbinding meer. Dus ik raad iedereen aan van overstapservice gebruik te maken. Dan kom je niet in de ellende waar ik nu in zit.

Reputatie 1

Ik heb vandaag naar VWT gebeld. De order staat nog steeds op geannuleerd. Zolang ze geen opdracht hebben doen ze niks. Volgens mij is het beter dat het mobiele contact en vast internet contract kosteloos word ontbonden. En ik op zoek ga naar een andere provider. Het kan niet zo zijn dat keer op keer de afspraken niet worden nagekomen. Ik denk dat ik de pech heb dat get niet lukt.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reza Bechan, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik  zie dat de installatie door VWT vanmorgen is geaccepteerd. Als het goed is krijg je binnenkort bericht om een afspraak in te plannen, wil je mij hiervan op de hoogte houden? 

Reputatie 1

Ik heb om 1300 een afspraken met je collega. Natuurlijk zal ik op het forum iedereen een update geven.

Reputatie 1

Ik ben gebeld. We hebben afgesproken dat ik verlopig een DSL verbinding krijg. Zodra de glasvezelkabel naar binnen is gebracht. Zal ik overgaan op T-mobile glasvezel. Tot die tijd heb ik een dsl verbinding. Niet 100 procent tevreden maar voor 90 procent. Als ik de bestelde glasvezel heb. Ben ik weer tevreden.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reza Bechan, dat is in iedergeval een goede tijdelijke optie. Wil je mij hiervan op de hoogte houden in de loop van de tijd? 

Reputatie 1

Gisteren weer gebeld met VolkerWessels Telecom. Gevraagd wat de status is. Ze hadden 28-08-2023 een schouw gepland. Ik heb niemand gezien of gehoord. VWT wist me te vertellen dat het niet goed gaat zo. Want de order staat weer voor de 3de keer op geannuleerd. Ik heb gevraagd of VWT met T-mobile contact wil opnemen. Want ik zit er maar tussen. Waar het mis gaat weet ik niet. Ik wacht het nog even af. Maar als het zo doorgaat. Dan wil ik het voorstel doen. Om mijn mobile en thuis abonnementen kosteloos te beëindigen. Zodat ik een andere provider kan zoeken. Ik wacht het nog even af. Het vertrouwen dat dit nog goed komt heb ik niet meer. De order is al 3x geannuleerd voor aanleg. Dus de 4,5,6 enz... word deze ook geannuleerd. Het is een cirkel waar deze order inzit. 

Reputatie 3

Ik heb het idee dat het over teveel schijven gaat en daar gaat het mis. Er is geen centraal punt.

Reputatie 1

Dat klopt zeker. Ik zit alleen tussen T-mobile en VWT. Als ze deze order buiten het proces kunnen behandelen. Is er een kans van slagen. Het zou dan een escalatie order moeten worden. Vandaar dat ik nog even wacht. Anders word het weer bellen. Om te kijken of T-mobile al mijn diensten bij hun kosteloos wilt beëindigen. Ik wacht het af 

Reputatie 3

Ik zal er niet teveel over uitwijden maar ik zit met hetzelfde probleem. Al 105 dagen.

Sterkte

Reputatie 1

Contact gehad met T-mobile. De reden van annulering is dat de kosten te hoog zijn voor standaard aansluiting. Maar dat betekend niet dat ik niet aangesloten kan worden. Er moet een akkoord komen op extra kosten. En als dat er niet komt. Word de aansluiting op status geannuleerd gezet. Ik heb zelf bij VWT als engineer gezeten. Dus ik weet hoe het werkt. Dus er zijn twee mogelijkheden. Of T-mobile zegt tegen mij we kunnen je niet aansluiten want de kosten zijn te hoog. Of ze geven akkoord op het meerwerk en ik word aangesloten. Het tweede zal bij mij het geval moeten zijn. Want mijn buurman link en rechts zijn ook aangesloten. Het eerste komt alleen voor in buitengebieden. Het is wel jammer dat de klant zelf moet bellen. Wat als ik niet bel. Dan blijft de order hangen. Er zal nooit iemand naar kijken. Eerlijk gezegd snap ik T-mobile niet. Je rolt een glasvezel netwerk uit. Maar aansluitingen erop maken is te moeilijk. Dan kun je toch beter de kabel van Reggefiber/KPN huren. Als ik de glasvezelkabel van Reggefiber/KPN naar binnen laat brengen. Gaat T-mobile deze dan huren van Reggefiber/KPN ??? Want niemand durf bij T-mobile akkoord te geven op meerwerk voor de aansluiting. Ik wacht het nog even af zoals ik heb aangegeven. Maat geduld raakt natuurlijk een keer op. 105 dagen Ries76. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er in jou order aan de hand is. Ter vergelijking. Want 105 dagen is echt te lang. T-mobile gaat me bellen. Dus ik ben benieuwd.

Reputatie 3

@Reza Bechan Pfff dat je daar dan zelf uiteindelijk achter moet komen. Knoeiers. Ik heb te maken met open dutch fiber. Ook dat zijn een stel knoeiers maar daar moeten we als vve achteraan want hoe ze de boel hier buiten hebben achtergelaten slaat nergens op maar daar kan tmobile niks aan doen. 

Odf heeft me afgelopen week kunnen melden dat er nog iets met een patch moest gebeuren. Wat weet ik niet precies. De reden waardoor het zo lang duurt is de bouwvak. Ja die begint natuurlijk ook in mei. Stom van me.

Vraag me ook af wat er tot nu toe was gebeurd als ik me niet gemeld had.

Toevallig net een buurman gesproken en ook hij zit al die tijd al te wachten. Maar heeft nog geen contact opgenomen. Er zijn ook buren die al een paar maanden een werkende verbinding hebben.

Mijn vrouw heeft ook nog contact gehad met de doe het zelf desk en zij heeft daar gesproken met Ali van de afdeling fiber en hij gaat als we maandag nog niks gehoord hebben zelf om 16.00 bellen. Want dan is het inmiddels 10 werkdagen. Ik vrees dat Ali discalculie heeft want er moeten nog 95 dagen bij. Wij weten natuurlijk allebei hoe dat gaat aflopen.

Ik ben er ook 1000% van overtuigd dat aanstaande maandag tmobile zich verschuilt in stilte.

Ze hebben sinds 17 mei al genoeg kansen gehad om even contact op te nemen. Geen mail, geen SMS, geen brief, niks.

Als het allemaal aan een andere partij ligt zoals ze al snel roepen dan moet je daar afscheid van nemen. En geen dingen beloven die je niet waar kan maken.

Kan niet wachten op maandag 16.00 uur.  Waarom weet ik niet want ze gaan toch niet bellen en als ze wel bellen dan krijgen we vast te horen dat we contact op moeten nemen met odf die dan weer gaan roepen dat het komt door de bouwvak. Ben er zo klaar met die prutsers. Als ik op mijn werk de klanten zo te woord sta zit ik zo bij het uwv.

Vandaag zal ik wel niks meer horen dus op naar dag 106, 107 en 108. Want dit weekend gaan ze me echt niet bellen.

Wat zullen ze daar bij de doe het zelf desk een lol hebben om die 2 losers die maar zitten te wachten.

 

Maar weer terug naar jou. Wanneer gaan ze je bellen? Wat is de belofte?

Reputatie 1

Ze hebben mij verteld dat ze binnen 3 werkdagen zullen reageren. Dus ik moet weer wachten tot woensdag. Ik ben benieuwd of ze het maandag voor je regelen. Een patch maken is zo gedaan in hun pop (Dit is het huisje waar alle glasvezelkabeltjes binnen komen en de apparatuur staat). Patch maken duurt max 5 min. De 2 poortjes zoeken waar een stukje kabel moet komen. Patch kabeltje er tussen. Nu kan de apparatuur op het netwerk met elkaar communiceren. 

Reputatie 3

Een kabeltje aansluiten lijkt me inderdaad niet zo heel veel werk. Misschien dat ze dubbelglas gaan plaatsen? Dit had best wel wat eerder gekund lijkt me. Een bouwvak van bijna 4 maanden gooide roet in het eten.

Op naar de maandag. De dag dat ze weer niet bellen. Moet ik zelf weer contact opnemen. Krijg ik weer zo'n droeftoeter aan de lijn die ik weer uit moet leggen dat de aansluiting er al zit. Gaan ze me weer doorsturen naar odf. Daar roept dan weer iemand dat ze er weer druk mee bezig zijn en dat ze weer contact opnemen met mij.

Maar dat gaan ze dan weer niet doen 

 

Reputatie 1

Hallo Ries76,

Ik ben benieuwd hoe het afgelopen maandag is verlopen. Ik hoop dat er een wonder heeft plaatsgevonden en je verbinding hebt.

Reputatie 3

@Reza Bechan wat denk je zelf? Ik moet nog even geduld hebben. Dat onbetrouwbare odf moet nog steeds een patch uitvoeren volgens de regel het zelf maar ff desk van Odido. Ze hebben de aanvraag nogmaals uitgezet zeggen ze. Ik geloof er om eerlijk te zijn weinig van. Donderdag gaan ze weer bellen. Wat eigenlijk betekend dat we zelf weer moeten bellen. Want communiceren blijkt toch wel een chronisch probleem te zijn.

Dus om een lang verhaal kort te maken er is niks veranderd. Alleen dat er steeds meer schimmel op die aansluiting komt te zitten.

En bij jou? Al enig zicht?

Reputatie 1

Bij mij ook geen beweging in te krijgen. Ik heb het gevoel dat ze deze aansluiting niet willen maken. Hoe moeilijk kan het zijn. Geduld bij mij is op. Ik heb geen vertrouwen dat dit goed komt. Ik ben er klaar mee. 

Reputatie 3

@Reza Bechan Ik snap het ook niet helemaal. Het is dat mijn vrouw zo graag wat minder wil betalen dan bij ziggo anders had ik allang afscheid genomen van Odido. Wat een knoeiers. Nog even geduld, je moet ff bellen met een ander, wij hebben weer een verzoek gedaan.

Ik denk dat ze beter afscheid kunnen nemen van odf. Gewoon het verlies wegboeken aan het einde van het jaar. Ik hou me hart vast voor als het dan wel aangesloten is. Nog 1 nachtje slapen en ik wacht alweer 111 dagen. Toppers 

 

Moderator edit: we houden van humor en vinden deze goed gevonden (Odildo) - zij het een beetje makkelijk - maar probeer onze naamswijziging te respecteren. Thanks! 😊

Reputatie 1

Ik heb VWT en Odido gebeld. VWT wist mij te vertellen dat de order voor de 4x is gecanceld. Dus Odido gebeld. Daar kreeg ik van de klantenservice te horen dat ik niet aangesloten word omdat het te duur is om mij aan te sluiten. Deze aansluiting zal nooit worden gemaakt dus hebben ze de order bij hun eruit gehaald. Ik vind het vreemd dat zowel de buurman links als rechts wel een aansluiting hebben. Hoe kan het dat het bij hun dan niet te duur was om aan te sluiten. Het glasvezel sprietje van Odido als KPN steken uit de grond voor de deur naast het Ziggo kastje dat naast mijn deur staat. Het is jammer dat bij de aanleg van het netwerk Odido een puinhoop voor de deur heeft gemaakt. Ik heb er last van gehad maar ik krijg geen aansluiting. Verder wilde Odido Den Haag hebben om het glasvezel netwerk uit te rollen. Maar aansluitingen erop maken kunnen ze niet. Gelukkig heeft Reggefiber / KPN ook hun netwerk uitgerold. Dus ik ga KPN maar bellen of ik een glasvezel aansluiting van hun kan krijgen. Jammer dat Odido klanten niet goed informeert. Nu hebben ze mij maanden aan de lijn gehouden met frustraties. Dit grapje van Odido heeft me veel tijd gekost wat ik niet meer terug krijg.Ik ben erg ontevreden en zal Odido ook echt afraden. De klantenvoordeel komt te voor mijn mobile abonnement komt te vervallen. Dit omdat Odido zelf niet internet thuis kan leveren valt bij mij de klantenvoordeel weg. Ik zou graag iemand willen spreken die wat meer kan beteken binnen Odido. De standaard klantenservice moet altijd een mal naar de backoffice sturen. Hier heb ik de laatste keren niks meer van gehoord. Mijn ervaringen met Odido is dat ze veel geld en tijd stoppen in reclame en naamsverandering. Maar geen geld willen uitgeven om een aansluiting te maken op hun eigen netwerk.

 

Reageer