geen internet sinds 17-11

  • 8 December 2023
  • 26 reacties
  • 394 Bekeken

We hebben sinds 17 november (3 weken) geleden geen internet.

 

21-11 kwam Guidion monteur langs: hij gaf aan dat het probleem waarschijnlijk bij de wijkcentrale ligt. 

2-12 was de netwerkbeheerder (KPN) langs geweest om de glasvezel kabel te controleren. Vervolgens in de wijkcentrale een patch doorgevoerd. Daarna nog steeds geen internet. Hij zegt dat het probleem aan de ONT ligt, dat deze opnieuw doorgelopen moet worden en dat ik de serienummer van de ONT aan Odido moet doorgeven.

5-12 was Guidion alweer geweest. Hij gaf aan dat het niet probleem aan mijn ONT lag. Maar aan Odido dat ze iets met een switch moet doen? Hij had het niet goed uitgelegd.

 

In de tussentijd had ik meerdere malen contact met de klantenservice om meer duidelijkheid te krijgen. Er wordt steeds gezegd dat ik geduldig moet blijven wachten en dat ze niks anders kunnen doen, ze mochten backoffice niet meer bellen om te vragen. Ze kunnen ook niet aangeven wat de status is of wat het probleem is. 

 

Gisteren 7-12 weer contact gehad met klantenservice, ik krijg steeds dezelfde antwoord dat ik moet wachten.

 

Ik had ook contact gehad via x (twitter), er wordt daar ook dezelfde antwoorden gegeven. 

 

Enige wat ik wil weten is: wanneer krijg ik de service waarvoor ik betaal? Odido komt kun afspraken niet na, terwijl er wel maandelijks kosten worden afgeschreven. 

 

Graag ontvang ik een duidelijke uitleg over de oplossingen en wanneer de internet hersteld wordt.

 

Als er geen duidelijkheid is over de status of herstel ben ik genoodzaakt mijn abonnement op te zeggen. 

 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @JJimmy, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik had je graag andere informatie willen verstrekken maar ook ik moet je vragen om nog af te wachten. Er lijkt een issue te zijn in de wijkcentrale, op 05-12 is er een monteur geweest om dit op te lossen. Deze monteur heeft een patch geplaatst in de wijkcentrale en hopelijk is dit de oplossing. Ik ga er vanuit dat dit morgen weer opgepakt wordt en dat je spoedig opgeleverd zult worden!

Bekijk origineel

26 reacties

@Tommie van Odido de internet is vandaag eindelijk hersteld door de netbeheerder KPN (in samenwerking met de backoffice). Blijkbaar was de port in de wijkcentrale kapot, KPN heeft dit vervangen.

Kunnen we nu over mijn compensatie hebben? Zoals eerder aangegeven heb ik langer dan 6 weken geen internet. Ik heb ook heel veel tijd en energie ingestoken om duidelijkheid te krijgen via alle kanalen van jullie klantenservice (telefonisch, X en de community forum). Daarnaast heb ik in totaal 7 monteur afspraken gemaakt, hiervoor heb ik mijn vakantiedagen moeten opnemen om thuis te zijn, aangezien ik niet thuis kan werken zonder internet. 
Ook zijn de accu’s van onze mobielen aanzienlijk verslechterd door 6 wekenlang dagelijks te hotspotten. Ik hoop dat jullie een passende compensatie zult aanbieden voor het ongemak dat ik heb ervaren.
 

Voor degenen die dit meelezen, dit probleem had KPN alleen kunnen constateren met hulp van de backoffice. Dus mocht je een afspraak maken met een netbeheerder monteur (in mijn geval KPN), raad ik jullie aan om uw afspraak met de monteur te plannen tijdens de openingstijden van de backoffice. Op deze manier kan de monteur, indien nodig, direct communiceren met de backoffice, wat het opsporen en oplossen van problemen aanzienlijk kan vereenvoudigen. Dit had eigenlijk bij de 2e bezoek al opgelost kunnen zijn, maar helaas was dat op een zaterdag gepland en had de KPN niet veel kunnen doen, waardoor hij de verkeerde conclusie had getrokken. 
De backoffice is in de weekend gesloten en op werkdagen sluiten ze volgens mij om 17:00.

 

 

 


 

Reageer