Glassvezel klacht

  • 3 February 2024
  • 27 reacties
  • 680 Bekeken

Goedemorgen beste Odido,

Bij deze wil ik mijn klacht uiten over jullie zogenaamde uitstekende service.

Op 2 september kwam er een monteur om het glasvezelkastje in mijn meterkast te installeren. Daar waren wij zeer tevreden over, want eindelijk kregen we glasvezel.

Ik heb meerdere keren gebeld naar Odido om te vragen hoe en wanneer de aansluiting actief zou worden. Helaas waren er nog wat problemen, dus moesten we wachten.

In december konden we eindelijk de aanvraag indienen. Na het bellen en aanvragen werd het echter voor twee weken stil. Opnieuw gebeld, er bleek iets fout te zijn gegaan, dus moest ik de aanvraag opnieuw doen.

Toen was het weer stil. Ik gaf Odido een einddatum, anders zou ik op zoek gaan naar een andere provider. Het leek alsof ik moest bedelen voor glasvezel. Maar goed, het pakket werd eindelijk opgestuurd, en ik kon eindelijk een afspraak maken met de glasvezelmonteur. Het pakket was binnengekomen, en vanwege mijn dagelijkse werkzaamheden binnen de IT-sector weet ik zelf hoe je glasvezel moet aansluiten. Maar tot mijn verbazing was er geen data. Ik belde en vroeg of er licht door de kabel ging. De klantenservice gaf aan dat ik er niet aan moest komen en dat de monteur alles zou doen, blijkbaar dachten ze dat ik er geen verstand van had.

Goed, als dat wordt gezegd, doe ik niets meer. Afgelopen zondag kwam de monteur, en zoals ik al zei, bleek het probleem te bestaan. Maar goed, gisteren is Delta langs geweest en hebben ze de kabel gepatcht. Dus, eindelijk had ik glasvezel!

Ik belde naar Odido om ze te bedanken en mijn ADSL-abonnement op te zeggen, zoals mij verteld was door de Odido klantenservice in eerdere gesprekken. Vannacht om 00:48 viel de verbinding thuis helemaal weg. Glasvezel had geen verbinding meer, ADSL wel. Zoals ik al een vermoeden had, heeft Odido per ongeluk mijn glasvezelabonnement opgezegd en niet mijn ADSL. Vanochtend heb ik de klantenservice gebeld, en daar werd bevestigd dat mijn glasvezelabonnement en niet mijn ADSL-abonnement was opgezegd. De enige optie voor mij was om het opnieuw aan te vragen. Mijn vraag is, bij wie moet ik zijn om zijn handje te kussen voor een glasvezelverbinding? Of kunnen jullie een andere provider aanraden?
 

eric 3 maanden geleden

De klantenservice heeft wel gelijk.  Een opgezegde verbinding kan niet worden "teruggedraaid". Normaal maak je gebruik van een "verhoging van snelheid " onder je bestaande account. Dan wordt de oude verbinding automatisch opgezegd zodra de nieuwe tot leven komt.  Dat is voor je (eventuele) nieuwe bestelling een goede tip!

Bekijk origineel

27 reacties

@Teresa van Odido Hartelijk dank, bij deze wil ik graag de Mod's bedanken voor alle hulp. 

 

Van mij mag dit topic gesloten worden. 

Reputatie 7
Badge +9

Geen dank @Sultan_Pindakaas, ik wens je nog een prettige middag! 

Reageer