Beantwoord

Glasvezel aangesloten maar geen internet door netwerk niet vrijgegeven

  • 25 September 2021
  • 80 reacties
  • 2941 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Een tijd geleden heeft een monteur van Guidion alles geïnstalleerd. Er was echter geen signaal, de monteur heeft zijn collega gebeld en op de werkbon staat de volgende opmerking:


Modem en converter in de meterkast aangesloten. FO gebeld en ticket laten maken voor BO.

 

Hij vertelde mij dat dit soort zaken met spoed worden opgepakt en dat er over 1 a 2 dagen contact zou worden opgenomen. Dit gebeurde niet, sinds dien begon de ellende.

 

Ik heb ondertussen aardig wat aan de telefoon gehangen en niemand leek te weten wat er nou daadwerkelijk mis was. Uiteindelijk heb ik iemand aan de lijn gekregen die mij wist te vertellen dat het glasvezel netwerk dat beheert werd door KPN nog ‘vrijgegeven’ diende te worden. Maar wanneer dit ging gebeuren ‘geen idee'. Uiteraard een antwoord waar ik niet tevreden mee was.

 

Na het bellen van de KPN-Netwerk klantenservice is mij verteld dat het netwerk al sinds 2015 is aangelegd en actief is. T-Mobile zou volgens hen pas sinds kort het netwerk gebruiken en dit zelf nog moeten vrijgeven. Maar wanneer hoe wat en waar lijkt niemand te weten.

 

Kunnen jullie alsjeblieft snel duidelijkheid bieden? Ik wil niet naar een andere provider om weer een berg ellende door te gaan maar deze uitzichtloze situatie is echt drama.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 25 September 2021, 19:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

80 reacties

Reputatie 2

@Lisa Wat een sof, ik voel me echt benadeeld door T-mobile. Door in te gaan op dit aanbod: "Goed nieuws, er is een T-Mobile glasvezelabonnement tot 1 Gbit/s beschikbaar op je adres! Omschakelen naar ons actuele glasvezelaanbod (Basic, Fast of Premium) met daarin minimaal je huidige snelheid is helemaal gratis. Je krijgt ook nog eens de benodigde nieuwe apparatuur gratis thuis.

Het gaat om een nieuw glasvezelkastje, waarmee je klaar bent voor een toekomst waarin we met z’n allen steeds meer data verwerken. Zo kun je ongestoord blijven thuiswerken, streamen en gamen."
Kom ik op een veel slechter T-mobile TV-stream terecht waar al maanden over wordt geklaagd en ook al gecrediteerd wordt voor de betaalde  TV-aansluiting. Klopt dat zit ik nu ook vast aan die eigen slechte T-mobile tv stream? 

Reputatie 2

@Lisa Voel men nu echt benadeeld door T-Mobile , door in te gaan op deze positieve email van jullie: "Goed nieuws, er is een T-Mobile glasvezelabonnement tot 1 Gbit/s beschikbaar op je adres! Omschakelen naar ons actuele glasvezelaanbod (Basic, Fast of Premium) met daarin minimaal je huidige snelheid is helemaal gratis. Je krijgt ook nog eens de benodigde nieuwe apparatuur gratis thuis.

Het gaat om een nieuw glasvezelkastje, waarmee je klaar bent voor een toekomst waarin we met z’n allen steeds meer data verwerken. Zo kun je ongestoord blijven thuiswerken, streamen en gamen." 
zit ik kennelijk nu opgescheept met een slechter TV beeld dan voorheen. Kennelijk speelt dit al 5 maanden en crediteren jullie klanten wegens dit slechte beeld. Zit ik nu ook in het zelfde schuitje als de klanten van "update naar T-mobile > Beeld is veel slechter?  

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik wil je graag laten weten dat ik zojuist intern een verzoek eruit heb verstuurd om ervoor te zorgen dat er geen monteur bij jou langskomt, maar dat er dieper naar het probleem kan worden gekeken. Dit houdt niet in dat het issue van de beeldkwaliteit ook bij jou speelt, maar ik wil heel graag kijken of mijn collega's dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Het begin is namelijk al niet vlekkeloos verlopen, dus ik doe graag mijn uiterste best om je te helpen. Hopelijk is er op deze manier geen monteur nodig. Ik hoop dat ik je snel kan verblijden met goed nieuws. Alvast een heel mooi weekend voor nu! 

Reputatie 2

HOI @Lisa Fijn, houd me op de hoogte als je een terugkoppeling krijgt als er intern dieper is gekeken. Fijn weekend, TONBOR

Reputatie 7

Hi @tonbor, hopelijk heb je genoten van een fijn weekend! Mijn collega's hebben vrijdag erg snel geanticipeerd op mijn mail. Mijn collega's van de technische dienst zijn gelijk verder in jouw tv issue gaan duiken en zagen dat alles achter de schermen verder goed geregistreerd staat. Er is dan ook een nieuwe TV Box uit voorzorg voor jou aangevraagd, waarvan je de Track and Trace bij kunt houden in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Dit is een nieuwer model, wat er hopelijk voor zorgt dat jij met deze TV Box probleemvrij bent. In ons systeem staat echter dat jij één TV Box in jouw bezit hebt en daarom is er nu één naar jou onderweg. Wil jij ook nog een tweede nieuwe TV Box, dan hoor ik dat graag en maak ik dat voor jou in orde. Houd er wel rekening mee dat jij dan voor deze tweede TV Box gaat betalen. Tot nu toe heb jij namelijk steeds voor één TV Box betaalt. Ik hoor het graag van je! 😊

Reputatie 2

@Lisa heb je een privé berichtje gestuurd.

Reputatie 2

@Lisa 

Helaas, de nieuwe box aangesloten maar we zijn nog niet van de kleine beeld storingen af. Kan natuurlijk wel tv kijken maar zo geweldig storingvrijbeeld van voor de glasvezel switch is nu nog geen sprake. Soms een half uur een storingsvrij beeld, maar soms ook binnen 10 minuten 3x een verschietend kwartdeel beeld of een deel horizontaal storing. Ongeveer als jullie video storing weergeeft op de website.

 

Gr

 

Rob

Reputatie 7

Hi @tonbor, heel goed dat je dit gelijk terugkoppelt! Wat ontzettend balen om dit te lezen. Ik heb net dan ook meteen weer een collega van de technische dienst op de hoogte gebracht van deze update. Zodra ik een reactie terug heb over wat voor vervolgstappen we kunnen nemen, dan laat ik dat aan je weten. Ik wil namelijk dat jij voor eens en altijd van de korte haperingen af bent. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7

Hi @tonbor, zoals ik vanochtend heb aangegeven heb ik aan de bel getrokken bij één van mijn collega's! Het onderzoek wordt heropend, alleen dien ik hier nog het volgende voor te weten. Kan je aangeven of dit echt op alle zenders afspeelt of ervaar jij op de ene zender meer blokjes dan op de ander? Zo ja, dan hoor ik graag welke zenders dit zijn. Als jij dit door kan geven, dan zet ik dit direct door! 

Reputatie 2

@Lisa Op alle HD zenders 1, 2 en 3 en ESPN. Bij terugkijken is het een stuk minder. Andere zenders hebben we zelden opstaan.

Kennelijk hebben jullie remote mijn modem reset. Alle instellingen verdwenen :-(. Lastig ook om in te loggen op je modem als je niet weet dat je wachtwoord is gereset.

Maar gelukkig heb ik een backup van de instellingen anders was ik weer vele uren bezig moeten zijn.

 

Hoor van je.

 

Gr, Tonbor

Reputatie 7

Hi @tonbor, dankjewel voor de snelle terugkoppeling! Ik heb gelijk het onderzoek heropend en ga dit goed voor je in de gaten houden. Wat balen om te lezen dat alle instellingen zijn verdwenen. Ik heb direct een kijkje genomen, maar ik zie geen log terug van een collega die dit heeft uitgevoerd. Gelukkig heb jij een back-up van de instellingen, topper. Hopelijk kan ik jou snel met de definitieve oplossing voorzien! 💪

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik heb het onderzoek nauwlettend in de gaten gehouden voor je! Het onderzoek is gesloten door de technische dienst en er is het advies gegeven om jou versneld over te zetten naar het nieuwe tv platform: T-Mobile TV. De lijn is namelijk aan onze kant in orde, jij hebt een nieuwe TV Box ontvangen en Guidion is langsgeweest. Ik leg dan ook heel graag de volgende voorwaarden aan je voor:

Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Verder zul je geen Teletekst meer ontvangen op het nieuwe tv platform.

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen van deze punten akkoord geeft, dan ga ik meteen jou aan de slag! 

Weet dat op den duur alle klanten worden overgezet naar het nieuwe tv platform. Ik hoop heel erg dat dit de problemen bij jou gaat verhelpen! 

Reputatie 2

Hoi Lisa, gezien alle klachten op dit forum over het nieuwe platform T-Mobile TV, die nog steeds niet zijn opgelost  laat ik dat graag nu nog aan me voorbij gaan. Lijkt me van de regen in de drup. Gezien de terugkijk mogelijkheid zie ook geen voordeel in Cloud opnemen. Sorry dit lijkt me echt geen oplossing.

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik respecteer jouw keuze zeker! Zojuist heb ik dan ook mijn collega van de technische dienst weer aan de mouw getrokken met het verzoek of er naar een andere oplossing gezocht kan worden. Zodra ik meer hoor, dan laat ik dat aan je weten! 💪

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik heb een terugkoppeling gekregen van mijn collega! Zou jij de TV Box rechtstreeks op het modem willen aansluiten, zonder switch en zonder de camera&apos? Dus deze apparatuur graag loskoppelen. Als jij dit een paar dagen zo aangesloten wilt laten, dan kunnen mijn collega's hier verder induiken. Momenteel zien zij namelijk niet wat dit probleem veroorzaakt. Merci alvast voor de moeite! 

Reputatie 2

Ga ik (weer) doen, had ik al eens gedaan maar geen verbetering. 

Reputatie 2

Heb het niet helemaal goed opgeschreven. Tv-boxen zijn al de tijd rechtstreeks op het modem aangesloten, poorten 3 en 4. Dus geen switch of camera's er tussen, hoe komen jullie daarbij? Wel zat er een receiver tussen de hdmi van de box en de tv. Als ik de tv rechtstreeks op de hdmi van van de tv-box uitsluitend maakt dat geen verschil voor de storingen, blijft blokjes, uitlopende gezichten, storing half beeld van beneden etc..

Reputatie 7

Hi @tonbor, super fijn dat je gelijk aan de slag bent gegaan en mij zo snel van een nieuwe reactie voorziet! Ik heb dit direct weer doorgezet naar mijn collega en ben nog in afwachting van een reactie. Hopelijk kan mijn collega zo weer dieper graven en kan ik jou deze week verblijden met een heldere uitkomst van het onderzoek! 

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik zou gelijk weer bij je terugkomen als ik een reactie had gekregen! Mijn collega verzoekt of de receiver er tijdelijk tussenuit zou kunnen blijven. Zo kan zij het beste de verbinding monitoren. Ik hoop heel erg dat er na het weekend een oplossing uit het onderzoek rolt die ik aan je mee kan geven. Ik houd je op de hoogte! 

Reputatie 2

@Lisa Receiver er tussen uit. Dus modem ->ethernet- > tv-box-> hdmi -> 48 inch Samsung TV

Reputatie 7
Badge +16

@tonbor Ik heb eventjes meegekeken en zie in de meting dat de Aria 610x TV Box nog niet gereset is. Deze staat nu 25 dagen en 2 uur non-stop aan, zou je deze op de volgende manier willen herstarten?

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik zie nu ook twee lease time errors ontstaan op beide TV Boxen. Dit kun je herstellen door beide apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een MAC-release op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De MAC-release kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je.

Reputatie 2

@Lisa Hoi, wel een week lang modem -》tv-box -》tv verbonden. Nog steeds verspringende deelbeelden zoals gezichten, blokjes etc. Heb nu mij receiver er weer tussen gezet. Hopeloos dus. gr Tonbor

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Thanks voor je update! Ik heb daarop direct proberen te checken hoe de verbinding nu loopt, maar zie dat er met de switch toch roet in het eten wordt gegooid. Ik wil je enorm graag helpen, maar denk dat het belangrijk is om de ‘verbinding’ daarvoor zo kaal mogelijk te hebben. Ik kan begrijpen dat dit rot is met betrekking tot jouw set-up, maar daardoor hebben wij wel het overzicht. Aan jou natuurlijk de keus, maar ik hoor het graag.

Reputatie 2

Tv loopt niet via de switch, er is een probleem met het tv-kanaal. Modem geeft inderdaad internet door aan de computers via poort 1 van het modem naar een dedicated 24 port  netgear switch. Telefoon loopt via de telefoon poort. Dus wat gooit nu roet in het eten?

Reputatie 2

Hi @tonbor ,

Thanks voor je update! Ik heb daarop direct proberen te checken hoe de verbinding nu loopt, maar zie dat er met de switch toch roet in het eten wordt gegooid. Ik wil je enorm graag helpen, maar denk dat het belangrijk is om de ‘verbinding’ daarvoor zo kaal mogelijk te hebben. Ik kan begrijpen dat dit rot is met betrekking tot jouw set-up, maar daardoor hebben wij wel het overzicht. Aan jou natuurlijk de keus, maar ik hoor het graag.

Wil je dat ik tijdelijk de switch loskoppel, wanneer en voor hoe lang?