Beantwoord

Glasvezel aangesloten maar geen internet door netwerk niet vrijgegeven

  • 25 September 2021
  • 80 reacties
  • 2941 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Een tijd geleden heeft een monteur van Guidion alles geïnstalleerd. Er was echter geen signaal, de monteur heeft zijn collega gebeld en op de werkbon staat de volgende opmerking:


Modem en converter in de meterkast aangesloten. FO gebeld en ticket laten maken voor BO.

 

Hij vertelde mij dat dit soort zaken met spoed worden opgepakt en dat er over 1 a 2 dagen contact zou worden opgenomen. Dit gebeurde niet, sinds dien begon de ellende.

 

Ik heb ondertussen aardig wat aan de telefoon gehangen en niemand leek te weten wat er nou daadwerkelijk mis was. Uiteindelijk heb ik iemand aan de lijn gekregen die mij wist te vertellen dat het glasvezel netwerk dat beheert werd door KPN nog ‘vrijgegeven’ diende te worden. Maar wanneer dit ging gebeuren ‘geen idee'. Uiteraard een antwoord waar ik niet tevreden mee was.

 

Na het bellen van de KPN-Netwerk klantenservice is mij verteld dat het netwerk al sinds 2015 is aangelegd en actief is. T-Mobile zou volgens hen pas sinds kort het netwerk gebruiken en dit zelf nog moeten vrijgeven. Maar wanneer hoe wat en waar lijkt niemand te weten.

 

Kunnen jullie alsjeblieft snel duidelijkheid bieden? Ik wil niet naar een andere provider om weer een berg ellende door te gaan maar deze uitzichtloze situatie is echt drama.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 25 September 2021, 19:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

80 reacties

Reputatie 2

Ga ik (weer) doen, had ik al eens gedaan maar geen verbetering. 

Reputatie 7
Badge +14

@Lisa @Boris Prima om voor vervanging te zorgen. De tweede tv box is prive bezit aangekocht bij Vodafone thuis, dus die niet vervangen want dan moet ik de huur betalen.....

Een “eigen” 2e tv box zonder “abonnement” wordt niet ondersteund. 

Reputatie 2

@Lisa heb je een privé berichtje gestuurd.

Reputatie 2

HOI @Lisa Fijn, houd me op de hoogte als je een terugkoppeling krijgt als er intern dieper is gekeken. Fijn weekend, TONBOR

Reputatie 7

Hi @tonbor, heel erg bedankt dat jij hier zo helder jouw verhaal deelt! Ik baal er echt van dat jij momenteel dit probleem ervaart en ben dan ook direct gaan kijken hoe ik je hierbij kan helpen. Omdat ik heel erg in oplossingen probeer te denken, wil ik allereerst aan je vragen of iemand in jouw huishouden toevallig een mobiel T-Mobile of Tele2 abonnement heeft? Dan kan ik namelijk een Unlimited Data voucher jouw kant opsturen, zodat je een hotspot kunt maken van je telefoon om zo tóch van onbeperkt internet te kunnen genieten. 

Ik zie dat er inderdaad al een verzoek uitstaat bij onze technische dienst, maar dat deze nog openstaat. Ik heb dan ook gelijk één van mijn collega's hiervoor aan de mouw getrokken met de vraag om dit zo snel mogelijk op te pakken. Zodra ik hier een terugkoppeling op heb, dan laat ik het aan je weten. Ik ga dit in ieder geval voor je in de gaten houden, zodat je op de hoogte bent van de vorderingen en jij hier niet zelf achteraan hoeft te gaan. Excuses voor het ongemak, ik hoop echt dat ik je snel van goed nieuws kan voorzien. Ik zit hier in ieder geval bovenop voor je! 💪

Reputatie 7

Hi @tonbor, dit is sneller een terugkoppeling dan verwacht! Zoals ik aangaf, ben ik gelijk mijn collega voor jou gaan chasen. Vanuit ons lijkt alles in orde en wij zien het modem online, zonder bijzonderheden. Als jij toch nog steeds problemen ervaart, wil je dan zowel het modem als de ONT (de witte mediaconverter) powerflippen? Hoe jij dit kunt doen, lees jij eenvoudig in dit wiki artikel terug: 

Wanneer jij hierna nog steeds problemen ervaart, dan ontvang ik graag een duidelijke omschrijving van jouw problemen. Dan ga ik verder voor je aan de slag en op zoek naar een oplossing! 😊

Reputatie 2

@Boris er zijn alleen identieke door vodafone geleverde tv-boxen aangesloten (geweest). Dus geen "eigen" boxen. Dit was toendertijd de enige restrictie: 

  • Wanneer jij meer dan een (1) Interactieve TV Box of Interactieve TV Box met harddiskrecorder tegelijkertijd gebruikt, staat Vodafone niet in voor de kwaliteit van de door haar geleverde televisiedienst.

Tv boxen staan nooit bij ons tegelijkertijd aan

Reputatie 2

@Lisa Voel men nu echt benadeeld door T-Mobile , door in te gaan op deze positieve email van jullie: "Goed nieuws, er is een T-Mobile glasvezelabonnement tot 1 Gbit/s beschikbaar op je adres! Omschakelen naar ons actuele glasvezelaanbod (Basic, Fast of Premium) met daarin minimaal je huidige snelheid is helemaal gratis. Je krijgt ook nog eens de benodigde nieuwe apparatuur gratis thuis.

Het gaat om een nieuw glasvezelkastje, waarmee je klaar bent voor een toekomst waarin we met z’n allen steeds meer data verwerken. Zo kun je ongestoord blijven thuiswerken, streamen en gamen." 
zit ik kennelijk nu opgescheept met een slechter TV beeld dan voorheen. Kennelijk speelt dit al 5 maanden en crediteren jullie klanten wegens dit slechte beeld. Zit ik nu ook in het zelfde schuitje als de klanten van "update naar T-mobile > Beeld is veel slechter?  

Reputatie 7

Hi @tonbor,

Thanks voor je bericht. Ik begrijp dat er na het onderzoek ervoor is gekozen door de technische om je zo snel mogelijk over te zetten op het nieuwe platform. Ook zie ik dat dat dit per direct is opgepakt door een collega aan de telefoon. Om het probleem te doen verhelpen, is er door de technische dienst gezien dat we het probleem kunnen oplossen door deze omzetting in orde te maken. Ik ben het met je eens dat dit beter en duidelijk had moeten worden gecommuniceerd naar jou toe, waarvoor mijn oprechte excuses. Graag verneem ik of de problemen met de omzetting definitief verleden tijd zijn. 

Reputatie 7

Hi @tonbor, dankjewel voor de snelle terugkoppeling! Ik heb gelijk het onderzoek heropend en ga dit goed voor je in de gaten houden. Wat balen om te lezen dat alle instellingen zijn verdwenen. Ik heb direct een kijkje genomen, maar ik zie geen log terug van een collega die dit heeft uitgevoerd. Gelukkig heb jij een back-up van de instellingen, topper. Hopelijk kan ik jou snel met de definitieve oplossing voorzien! 💪

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik heb een terugkoppeling gekregen van mijn collega! Zou jij de TV Box rechtstreeks op het modem willen aansluiten, zonder switch en zonder de camera&apos? Dus deze apparatuur graag loskoppelen. Als jij dit een paar dagen zo aangesloten wilt laten, dan kunnen mijn collega's hier verder induiken. Momenteel zien zij namelijk niet wat dit probleem veroorzaakt. Merci alvast voor de moeite! 

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Dank je wel voor je privébericht en je bericht hier in het topic! Fijn dat je alle stappen hebt kunnen uitvoeren, maar zie dat de Boxen niet herkend worden door het modem. Wanneer ik de situatie bekijk, lijkt het me verstandig om te denken aan een vervanging hiervan. Nu begrijp ik dat we natuurlijk al best wat stappen hebben doorlopen, maar de verbinding lijkt hierbij niet mee te werken. Kan ik deze ruil voor je in orde maken? Ik doe het graag voor je.

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik respecteer jouw keuze zeker! Zojuist heb ik dan ook mijn collega van de technische dienst weer aan de mouw getrokken met het verzoek of er naar een andere oplossing gezocht kan worden. Zodra ik meer hoor, dan laat ik dat aan je weten! 💪

Reputatie 2

@Lisa @Boris Prima om voor vervanging te zorgen. De tweede tv box is prive bezit aangekocht bij Vodafone thuis, dus die niet vervangen want dan moet ik de huur betalen.....

Reputatie 2

Heb het niet helemaal goed opgeschreven. Tv-boxen zijn al de tijd rechtstreeks op het modem aangesloten, poorten 3 en 4. Dus geen switch of camera's er tussen, hoe komen jullie daarbij? Wel zat er een receiver tussen de hdmi van de box en de tv. Als ik de tv rechtstreeks op de hdmi van van de tv-box uitsluitend maakt dat geen verschil voor de storingen, blijft blokjes, uitlopende gezichten, storing half beeld van beneden etc..

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Is maar een voorbeeld, kostte me veel werk, kijk naar de meneer rechts, vervorming gezicht en ook de stoel rechts…...

Reputatie 2

 

Reputatie 2

@Lisa@Boris beelden toegevoegd, zie boven

Reputatie 2

Hi @tonbor,

Thanks voor je bericht. Ik begrijp dat er na het onderzoek ervoor is gekozen door de technische om je zo snel mogelijk over te zetten op het nieuwe platform. Ook zie ik dat dat dit per direct is opgepakt door een collega aan de telefoon. Om het probleem te doen verhelpen, is er door de technische dienst gezien dat we het probleem kunnen oplossen door deze omzetting in orde te maken. Ik ben het met je eens dat dit beter en duidelijk had moeten worden gecommuniceerd naar jou toe, waarvoor mijn oprechte excuses. Graag verneem ik of de problemen met de omzetting definitief verleden tijd zijn. 

Toch wel ongelofelijk, dit is wat we al eerder gedeeld hebben en toch gaat T-Mobile zijn eigen gang en helpt mij niet uit de brand…….

Hi @tonbor, ik heb het onderzoek nauwlettend in de gaten gehouden voor je! Het onderzoek is gesloten door de technische dienst en er is het advies gegeven om jou versneld over te zetten naar het nieuwe tv platform: T-Mobile TV. De lijn is namelijk aan onze kant in orde, jij hebt een nieuwe TV Box ontvangen en Guidion is langsgeweest. Ik leg dan ook heel graag de volgende voorwaarden aan je voor:

Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Verder zul je geen Teletekst meer ontvangen op het nieuwe tv platform.

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen van deze punten akkoord geeft, dan ga ik meteen jou aan de slag! 

Weet dat op den duur alle klanten worden overgezet naar het nieuwe tv platform. Ik hoop heel erg dat dit de problemen bij jou gaat verhelpen! 

 
Reputatie 2

Hoi Lisa, gezien alle klachten op dit forum over het nieuwe platform T-Mobile TV, die nog steeds niet zijn opgelost  laat ik dat graag nu nog aan me voorbij gaan. Lijkt me van de regen in de drup. Gezien de terugkijk mogelijkheid zie ook geen voordeel in Cloud opnemen. Sorry dit lijkt me echt geen oplossing.

Lisa
 
Reputatie 7
Badge+2

Hi @tonbor, ik respecteer jouw keuze zeker! Zojuist heb ik dan ook mijn collega van de technische dienst weer aan de mouw getrokken met het verzoek of er naar een andere oplossing gezocht kan worden. Zodra ik meer hoor, dan laat ik dat aan je weten! 💪

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Het klopt inderdaad wat @eric zegt en zal ook de reden zijn waarom deze niet wordt gezien door het modem. Mijn oprechte excuses, maar we kunnen daarmee concluderen dat er geen fout is in het modem. Wél kan het zo zijn dat de aangesloten privé TV Box problemen veroorzaakt met de verbinding. Daarnaast wordt er geen signaal of ondersteuning gegeven aan deze TV Box, vandaar dat dit problemen kan veroorzaken met de kwaliteit. Voor mij is het daarom belangrijk om uit te sluiten om welke TV Box het nu precies gaat. Mocht het gaan om die van ons, dan wil ik vragen alsnog de bovenstaande stappen te doorlopen en de oude Vodafone Box los te houden van het modem. Bij problemen met de oude, kan ik alleen voor een vervanging vanaf onze kant zorgen. Ik begrijp de verwarring, maar hoop hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven. Ik zie je terugkoppeling tegemoet.

Reputatie 7

Hi @tonbor, ik wil je graag laten weten dat ik zojuist intern een verzoek eruit heb verstuurd om ervoor te zorgen dat er geen monteur bij jou langskomt, maar dat er dieper naar het probleem kan worden gekeken. Dit houdt niet in dat het issue van de beeldkwaliteit ook bij jou speelt, maar ik wil heel graag kijken of mijn collega's dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Het begin is namelijk al niet vlekkeloos verlopen, dus ik doe graag mijn uiterste best om je te helpen. Hopelijk is er op deze manier geen monteur nodig. Ik hoop dat ik je snel kan verblijden met goed nieuws. Alvast een heel mooi weekend voor nu! 

Reputatie 7

Hi @tonbor, heel goed dat je dit gelijk terugkoppelt! Wat ontzettend balen om dit te lezen. Ik heb net dan ook meteen weer een collega van de technische dienst op de hoogte gebracht van deze update. Zodra ik een reactie terug heb over wat voor vervolgstappen we kunnen nemen, dan laat ik dat aan je weten. Ik wil namelijk dat jij voor eens en altijd van de korte haperingen af bent. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Thanks voor je update! Ik heb daarop direct proberen te checken hoe de verbinding nu loopt, maar zie dat er met de switch toch roet in het eten wordt gegooid. Ik wil je enorm graag helpen, maar denk dat het belangrijk is om de ‘verbinding’ daarvoor zo kaal mogelijk te hebben. Ik kan begrijpen dat dit rot is met betrekking tot jouw set-up, maar daardoor hebben wij wel het overzicht. Aan jou natuurlijk de keus, maar ik hoor het graag.

Reputatie 2

@Boris @Lisa Toch wel ongelofelijk, dit is wat we al eerder gedeeld hebben en toch gaat T-Mobile zijn eigen gang en helpt mij niet uit de brand……. Zie mijn bericht hiervoor......