Beantwoord

Glasvezel activeren mijnaansluiting.nl

  • 20 October 2022
  • 12 reacties
  • 542 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Wij hebben een glasvezel kabel bij de voordeur liggen. Nu we willen activeren krijg ik steeds te horen dat er geen glasvezel beschikbaar is op ons adres. Hoe krijg ik dit goed in de administratie?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 20 October 2022, 21:43

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Monja 

Van wie is de glasvezel? Indien deze pas is aangelegd dan kan het zo zijn dat glasvezel pas beschikbaar is bij T-Mobile wanneer het glasvezelaansluitpunt binnen geïnstalleerd is.

Het is een glasvezelkabel van kpn. Maar ook daar krijgen we de melding dat er op het adres geen glasvezel mogelijk is. 
De kabels op ons verzoek (mijnaansluitingen.nl) aangelegd. Het lijkt wel alsof er nog ergens een ‘vinkje’ gezet moet worden dat dat dus gedaan is. 
Maar niemand weet waar…

Reputatie 7
Badge +15

@Monja 

Ik denk dat providers het pas aangeven als het daadwerkelijk is aangesloten, heb je al een afspraak kunnen maken voor het naar binnen brengen van de kabel? Je kan hiervoor ook de aannemer contacteren.

Bij aanleg werd deze aansluiting niet meteen binnen gelegd. Toen we dat wilden laten doen, werd ons verteld dat de provider dat kosteloos doet als je een abonnement afsluit. 
Het is een vreemde gang van zaken geweest. Gaat om een huis wat verbouwd is naar twee appartementen. Voor het tweede adres is alles opnieuw aangelegd (gwe, ziggo en kpn glasvezel) voor het eerste adres lag al een kabel buiten bij de voordeur. De tweede aansluiting is erbij gemaakt. Maar er werd er maar eentje naar binnen gelegd. De tweede bleef buiten, geen idee waarom. 
 

Maar nu kunnen we dus geen afspraak maken omdat bij de postcode check telkens wordt aangegeven dat het adres geen glasvezel heeft. 
 

Reputatie 7
Badge +4

Bel even met KPN NetwerkNL op nummer 0880063744 zij kunnen dat regelen

Dankjewel @Waqqas voor je reacties. 
En @Hidden.nld , dit nummer had ik nog niet. Ga ik morgen meteen proberen! 

Contact gehad met KPN NetwerkNL. 
Helaas nog niet het gewenste resultaat. Ze geven aan dat de provider een bouwportaal ticket moet inschieten. Maar bij bezoek aan winkels van KPN en T-Mobile komen ze toch niet verder. 
Hoe krijg ik het toch bij KPN Netwerk voor elkaar @Hidden.nld 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Monja, ik heb navraag gedaan bij collega's van de operationele dienst en zij geven aan dat KPN Netwerk in principe zelf een bouwportaal ticket zou moeten kunnen aanmaken. Omdat we dit graag sneller verholpen willen hebben, gaan we hier graag achteraan. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan maak ik dit in orde voor je!

Reputatie 7
Badge +16

Ter volledigheid plaats ik mijn privébericht ook in dit topic:

Bedankt voor je privébericht met gegevens! Ik kan jammer genoeg geen bestaande aanvraag vinden met het opgegeven adres. Weet je zeker dat de adresgegevens kloppen?

Voor wat betreft eventuele doorgang met opdrachten en aanpassingen: de contractant dient dit zelf aan te vragen, jullie zijn niet gemachtigd om dit voor hem/haar te doen - hoe flauw dit wellicht ook klinkt.

Je kunt in dit geval het beste contact opnemen, samen met de contractant, via 0800-0092.
 

Hierbij de aanvulling op de gestelde vragen van het privé bericht aan Jason:
 

De adresgegevens kloppen zeker. 
Het was een woning (nummer 262) die wij gesplitst hebben in twee appartementen (nummer 262 en 262a). Gemeente heeft het tweede adres erkend, we zijn er zelfs al gemeentelijk voor aangeslagen. 

Dat je geen bestaande aanvraag kan vinden, klopt. 
De potentiële aanvragers kunnen geen aanvraag doen, die wordt telkens afgewezen omdat het adres niet bekend is. Er is dus ook nog steeds geen aanvraag. 

De huurders zijn buitenlands en spreken geen Nederlands. Snappen er niks van en daarom helpen wij als eigenaren. Wij hebben immers de kabels laten aanleggen. 
Natuurlijk begrijpen wij dat wij zelf het contract niet kunnen afsluiten, dat gaat de huurder zelf doen (als hij de kans krijgt). Maar met het voortraject hebben ze echt hulp nodig. 
Lopen nu dus telkens tegen hetzelfde aan: adres bestaat niet volgens de systemen, dus er kan niks aangevraagd worden. En niemand komt verder. 
Radeloos, gefrustreerd en ook boos, zijn we inmiddels. 

Weet jij waar we wel kunnen zijn voor hulp??

met vriendelijke groet,
Monja

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je duidelijke terugkoppeling! Vooropgesteld dat het ontzettend attent en betrokken van jullie is om de huurder te helpen, dat siert jullie enorm en valt enkel te prijzen.

Wanneer ik onze beschikbaarheidschecker raadpleeg, kom ik net als jullie enkel het huisnummer  tegen zonder toevoeging. Ik doe de voorzichtige aanname dat de gemeente jullie gesplitste adres niet als officieel aansluitadres geregistreerd heeft - dat is een vermoeden natuurlijk en geen zekerheid. Jullie kunnen in dit geval het beste een aanvraag indienen voor splitsing; dat doe je via de gemeente en het kadaster, als ik me niet vergis. Daar kan een provider jammer genoeg geen verandering in aanbrengen, sorry!

Reageer