Glasvezel geen licht, vervolgens algehele radiostilte

  • 27 July 2023
  • 34 reacties
  • 562 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 16 reacties

Per 21-07-2023 zou ik overgaan naar een prima glasvezel pakket van T-Mobile, op de betreffende dag is de monteur van Guidion ook geweest. Deze kwam er tijdens de installatie achter dat er helaas geen licht staat op de glasvezel (Bekend probleem in dit appartementen complex helaas), maar ook na het doorpatchen in de wijkkast staat er blijkbaar nog geen licht op de glasvezel.

De Guidion monteur gaf aan dat hij dit direct ging melden bij T-Mobile, en dat dit doorgezet moest worden naar KPN. Inmiddels enkele (Door mij geïnitieerde) telefoon gesprekken verder (Inclusief een gesprek met een vrij botte medewerker bij de T-Mobile klantenservice die abrupt de verbinding verbrak… 🤷‍♀️) en het al oude van het kastje naar de muur naar de lantaarnpaal naar het kastje gestuurd te worden beu te zijn. Toch maar via deze weg proberen.

De (laatst gesproken) klantenservice medewerker van T-Mobile gaf aan dat er een ticket is doorgezet naar KPN Netwerken, en dat zij contact op hadden moeten nemen. Na vervolgens (Op aanraden van de T-Mobile klantenservice medewerker) direct contact opnemen met KPN Netwerken, blijkt dat er volgens KPN Netwerken helemaal geen ticket is ontvangen. Met daarbij het advies maar weer contact op te nemen met T-Mobile om het ticket door te zetten naar KPN Netwerken… Nou vindt ik het normaliter geen enkel probleem om dit te managen, maar in dit geval zou dat gaan betekenen dat ik het werk van T-Mobile/KPN ga zitten doen. En daar ben ik (onbetaald) niet voor te porren!

 

Helaas kan ik niet anders dan bekennen dat ik de overstap van een perfect werkende (Maar vrij dure) aansluiting van Ziggo naar glasvezel anders had voorgesteld. En ik hoop dan ook dat dit probleem vrij snel opgelost zal worden, om deze toch wat zure smaak weg te kunnen nemen.

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hey @Giant, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik wil natuurlijk ook dat de overstap vlekkeloos verloopt, jammer genoeg lukt dit niet altijd. Ik ben daarom ook direct voor je gaan kijken wat nu de status is. Ik zie dat KPN NetwerkNL op 26-07 langs zou komen. Nu is er nog steeds geen licht en daarom heb ik dit doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan hier voor je achteraan! Hopelijk komt er snel een schot in de roos. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Giant, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik wil natuurlijk ook dat de overstap vlekkeloos verloopt, jammer genoeg lukt dit niet altijd. Ik ben daarom ook direct voor je gaan kijken wat nu de status is. Ik zie dat KPN NetwerkNL op 26-07 langs zou komen. Nu is er nog steeds geen licht en daarom heb ik dit doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan hier voor je achteraan! Hopelijk komt er snel een schot in de roos. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

Op 26-07 is er hier voor zover mij bekend echter niemand voor geweest*, dus in hoeverre dat daadwerkelijk gebeurd is in mij dan ook onbekend. Wel weet ik dat de ONT nog altijd rood staat te knipperen met het LOS lampje, en dat de wereldbol op de T56 logischerwijs nog altijd rood is.

 

*) Wel met kanttekening dat dit de eerste keer is dat ik dit hoor. Ik ben de 26e dan ook niet thuis geweest daar ik de monteur niet verwachte. Geen idee of dat nog van belang is geweest hier in?

Reputatie 7
Badge +9

@Giant bedankt voor je snelle reactie.

*) Wel met kanttekening dat dit de eerste keer is dat ik dit hoor. Ik ben de 26e dan ook niet thuis geweest daar ik de monteur niet verwachte. Geen idee of dat nog van belang is geweest hier in?

 

Dit kan er inderdaad iets mee te maken hebben, geen zorgen, KPN NetwerkNL zal dit als nog doorzetten. Het kan ook zijn dat er iets mis is gelopen bij de planning van de monteur of dat de monteur ziek was. Binnen een paar dagen zal KPN NetwerkNL een nieuwe datum inplannen!

Wordt die datum dan wél vooraf met mij gecommuniceerd? Of moet ik die datum dan ook achteraf uitvinden via jou? 😅

Reputatie 7
Badge +9

@Giant de datum moet inderdaad wel gecommuniceerd worden. Het aparte is, is dat dit voor de 26e niet gebeurt is. Ik ga er vanuit dat dit nu wel gaat gebeuren.

Goed nieuws: Inmiddels heb ik inderdaad een datum doorgekregen wanneer KPN Netwerken langs gaat komen.

Iets minder goede nieuws: Dat is pas volgende week donderdag… Hopen dat het daarna direct werkt dan maar...

Reputatie 7
Badge +4

Goed nieuws: Inmiddels heb ik inderdaad een datum doorgekregen wanneer KPN Netwerken langs gaat komen.

Iets minder goede nieuws: Dat is pas volgende week donderdag… Hopen dat het daarna direct werkt dan maar...

Waarschijnlijk moet er iets in de pop aangepast / lees een poort worden gewijzigd. 
Jammer dat er toch nog zo’n lange tijd tussen zit. Toen wij werden aangesloten (geen licht) waren we binnen 48 uur online. Toegeven daarna nog last gehad van een langdurige verstoring, maar over het algemeen zeer weinig last van storingen. Wel de keuze gemaakt voor een eigen modem. 

Goed… Inmiddels is de monteur geweest, en ook weer vertrokken zonder het probleem op te lossen. Blijkbaar blijkt uit zijn meting dat de kabel beschadigd is op +/-50m afstand, maar mag hij dat op het huidige ticket blijkbaar niet oplossen… Dat wordt dus binnenkort weer een nieuwe afspraak I guess… 🤷‍♂️

Reputatie 7
Badge +4

Goed… Inmiddels is de monteur geweest, en ook weer vertrokken zonder het probleem op te lossen. Blijkbaar blijkt uit zijn meting dat de kabel beschadigd is op +/-50m afstand, maar mag hij dat op het huidige ticket blijkbaar niet oplossen… Dat wordt dus binnenkort weer een nieuwe afspraak I guess… 🤷‍♂️

Hoi @Giant Oei een beschadiging aan de kabel klinkt niet best. Ik ga ervan uit dat hij dit ook zal terugkoppelen aan de netwerkbeheerder. Het verklaart in ieder geval wel je storingen. Hopelijk kan iemand vanuit TM het ticket en de vervolgtickets in de gaten (laten) houden. 

Ik neem @Tommie toch ook even mee in deze vervolgreactie. 

Reputatie 7
Badge +9

@Giant bedankt voor je terugkoppeling. 

Ik ben meteen gaan kijken maar ik zie nog geen terugkoppeling van de monteur in mijn systeem. Dit zal de monteur nog moeten doen en dan zal het ticket vervolgd worden!

@Tommie dat verbaasd me vrij weinig. Volgens de monteur zou ik ook binnen een uur na zijn vertrek gebeld gaan worden voor een vervolg afspraak. Rara wat dus ook niet is gebeurd?

Hopelijk hoef ik er verder niet nogmaals van aan te geven dat ik dit traject verrekte stroperig vindt tot dusverre, en dat ik hoop dat T-Mobile er nu toch echt druk op gaat zetten zodat dit het liefste morgen dan wel dit weekend nog opgelost zal worden. Immers maak ik momenteel behoorlijk extra kosten door het dure Ziggo abonnement (+/- 200% van wat ik bij T-Mobile zou gaan betalen). En indien dit dus niet voor het weekend is opgelost, ik er vanuit ga dat T-Mobile mij het verschil hierin absoluut zal gaan compenseren voor deze maand.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Giant , er worden alleen kosten vergoed indien je die ten onrechte voor een niet werkend abonnement van t-mobile betaald hebt. Indirecte en andere kosten worden niet vergoed. Wel mag je verwachten dat Guidion dit op de juister manier afmeld zodat de volgende stap gezet gaat worden. 

@eric dit ligt niet bij Guidion, die zijn hier dan ook geen partij meer in. Zie ook de rest van het topic.

Dat T-Mobile niks zou gaan vergoeden is overigens in 1 woord: SCHANDALIG. En ik hoop dan ook dat een T-Mobile medewerker jou hierop zal gaan corrigeren. Immers ben jij zo te zien geen T-Mobile medewerker… Of zie ik dat verkeerd? Lijkt me dan ook niet aan jou om dit te bepalen?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Giant ,

Klopt, ik ben geen moderator. Maar je praat hier in een klant helpt klant forum. Alle eerdere topics waar klanten om meer vroegen dan de vergoeding van hun t-mobile abonnement was het antwoord helder... 

 

@Tommie deze radio stilte wekt niet bepaald vertrouwen dat T-Mobile er alles aan doet om dit z.s.m. op te lossen als ik eerlijk ben. Graag zou ik een update willen krijgen. Want er is inmiddels nog altijd geen contact opgenomen voor een nieuwe afspraak.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Giant, ik heb vanmorgen een notitie geplaatst bij je ticket. Zojuist nog een keer gekeken en ze gaan je morgen opbellen! 

@Tommie Ik gok dat je dan niet goed gekeken hebt… Helaas vandaag door niemand gebeld namelijk! Leek me ook al onwaarschijnlijk gezien het weekend is, maar goed...

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Giant, ik vermoed inderdaad dat dit morgen zal gebeuren. Excuus! Hou je dit topic op de hoogte? Wij zijn er voor je!

@Tommie@Cheyenne Ik kan niet anders dan bekennen dat ik onderhand het gevoel heb aan het lijntje gehouden te worden. Tot het punt waarop ik mij zéér serieus afvraag of de overstap naar T-Mobile wel de juist is.

Inmiddels namelijk nog altijd niet gebeld voor een vervolg afspraak. Zodoende vraag ik mij af in hoeverre er überhaupt wel iets gedaan is met het ticket, en of T-Mobile wel alles op alles zet om dit z.s.m. op te lossen. Hierbij helpt het overigens ook niet dat ik er nota bene zelf keer op keer weer achteraan moet om er voor te zorgen dat er (volgens zeggen) iets gedaan wordt…

Ik zou dus graag een keer de hele waarheid horen, en daarbij ook hoe T-Mobile dit z.s.m. zal gaan oplossen en compenseren.

@Tommie  @Cheyenne  Goed, ik begrijp het. Ik ben een lastige klant. Maar om dan maar gewoon compleet te stoppen met reageren is ook een beetje bij de wilde spinnen af, denk je ook niet?

Ik stel absoluut geen onmogelijke eisen voor zover mij bekend. Ik vraag enkel om de waarheid omtrent de status van het ticket. En ook om wanneer T-Mobile dit verder gaat oplossen. Inmiddels zijn we bijna een maand verder, en zit ik dus nog altijd zonder werkende glasvezel aansluiting. Dus het zou niet heel gek moeten zijn voor jullie dat ik wat chagrijniger word, of vinden jullie dat wel raar?

Reputatie 4

Ik denk dat ze hopen dat je afhaakt en lekker bij Ziggo blijft, want een kabel opgraven en repareren kost meer geld dan ze aan jou kunnen verdienen. Triest dat dit tegenwoordig zo werkt, maar internet is geen NUTS voorziening en er is geen wetgeving voor dus ben je aan de cowboys van het Wilde Westen overgeleverd. Nieuwe eigenaren T-Mobile NL

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Giant, ik heb zojuist antwoord gekregen van onze Back Office. Als het goed is heb je de contactgegevens van de monteurs van KPN NetwerkNL om een afspraak in te plannen. Wil je mij hiervan op de hoogte houden? 

Hallo @Tommie bedankt voor de opvolging! Ik heb echter voor zover mij bekend geen contact gegevens? Zou je mij deze via een privé-bericht misschien alsnog kunnen toesturen?

Wel ben ik van mening dat de betreffende partij gewoon contact met mij hoort op te nemen nadat zij door jullie zijn ingeschakeld… De huidige situatie waarbij ik maar contact op moet nemen met de betreffende partij is natuurlijk de omgekeerde wereld... Neem aan dat de kosten van het herstellen van de kabel wél door T-Mobile/KPN Netwerken gedragen gaan worden?

Reputatie 7
Badge +9

@Giant bedankt voor je snelle reactie. Dat is inderdaad heel gek, KPN NetwerkNL zegt namelijk dat de klant (jij) zlef terugbelt om een afsrpaak in te plannen.

Ik heb nogmaals navraag hiernaar gedaan! De kosten zijn inderdaad voor ons/KPN NetwerkNL.

@Tommie bedankt voor de snelle reactie van jouw kant ook.

Ik ben benieuwd waar KPN NetwerkNL dit dan vandaan haalt?

Overigens bedenk ik me net dat ik wel nog het nummer heb van de onderaannemer die hier recentelijk dus geconcludeerd heeft dat de glasvezel kabel defect is. Dit doordat deze partij (gelukkig) niet anoniem belt. Indien dat dezelfde partij is die ook de reparatie zou gaan uitvoeren heb ik dus inderdaad een telefoon nummer.

Reageer