Beantwoord

Glasvezel gemonteerd maar al vele weken geen vooruitgang (en geen informatie)

  • 17 May 2023
  • 49 reacties
  • 660 Bekeken


Toon eerste reactie

49 reacties

Hey @Alex_12345, ik ben direct voor je gaan kijken.

Het enige wat ik op dit moment kan zien is dat er een breuk is geconstateerd. Je zou hiervan op de hoogte zijn gebracht lees ik in mijn systeem. Zodra dit is opgelost, zul je hier ook direct bericht over krijgen! 

 

Dat er een breuk is is bekend. Nog sterker, dit is inmiddels al meer dan drie (!) maanden bekend bij T-Mobile, bij VWT, en bij mij.

De vraag is dus niet of er een breuk is. De vraag is wat T-mobile er aan doet om de breuk  te repareren.

Dus details over huidige werkzaamheden aan die breuk. Wanneer heeft T-mobile of de onder aannemer voor het laatst naar die breuk gekeken? Waar zijn ze nu aan het graven?  Wanneer is de aansluiting klaar? Wat is jullie planning?

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Alex_12345, ik had graag antwoord gegeven op al je vragen. Op dit moment kan ik niet meer zien dan wat ik in mijn vorige bericht zei.

Wel op ik opnieuw navraag gedaan naar de situatie, Fiber gaat je hierover opbellen. Houd je telefoon goed in de gaten. Hopelijk komt er dan meer duidelijkheid over de zaak. 

Hey @Alex_12345, ik had graag antwoord gegeven op al je vragen. Op dit moment kan ik niet meer zien dan wat ik in mijn vorige bericht zei.

Wel op ik opnieuw navraag gedaan naar de situatie, Fiber gaat je hierover opbellen. Houd je telefoon goed in de gaten. Hopelijk komt er dan meer duidelijkheid over de zaak. 

Bedankt voor het navragen! 

Ik wacht het telefoontje van fiber af!

Groet,

Alexander

Vorige week ben ik inderdaad netjes gebeld, bedankt daar voor.

Maar, inmiddels zijn we al weer een week verder…….

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Alex_12345 ik zie inderdaad dat ze je een update hebben gegeven over de situatie. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe update hierover. 

Toch maar weer een bericht, want we zijn weer een weekje verder.

 

Dit is toch wel raar he ?

Kunnen jullie me straks een nieuwe volledige update + planning sturen?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Alex_12345 ik had je graag willen verblijden met een nieuwe update. Ik heb deze jammer genoeg niet voor je, wellicht dat Fiber je hier meer over kan vertellen, je kunt ze bereiken op: 088 - 1633 633 - maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur.

Hi @Alex_12345 ik had je graag willen verblijden met een nieuwe update. Ik heb deze jammer genoeg niet voor je, wellicht dat Fiber je hier meer over kan vertellen, je kunt ze bereiken op: 088 - 1633 633 - maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur.

Op zich een goed idee, maar het lijkt mij de ongekeerde wereld dat ik daar via allerlei organisaties zelf achter aan moet gaan.

 

Het beste lijkt mij als jij dit doet, en dan hier het resultaat meedeelt. Jij kent ongetwijfeld de organisatie het beste. Daarbij heb ik contact met t-mobile en niet met jullie onder aannemers.

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +14

De netwerk infrastructuur wordt door netbeheerders aangelegd. Daarover leveren service providers zoals T-Mobile hun dienst.  Net zoals bij energie, de elektrische kabels worden door netbeheerders zoals eneco en stedin aangelegd en de afstemming daarover is direct met jou. Daarna leveren bedrijven zoals budget energie of Oxxio hun elektrische dienst hieroverheen.

Aanleg van infrastructuur,  al het overleg met bewoners, eigenaren en aannemers vergt veel lokale communicatie. Vandaar dat je bij vragen daarover direct met de netbeheerder spreekt.  Die hebben daar ook hun eigen klantenservice desks voor. Het blijft een ingewikkeld proces en kost tijd.

De netwerk infrastructuur wordt door netbeheerders aangelegd. Daarover leveren service providers zoals T-Mobile hun dienst.  Net zoals bij energie, de elektrische kabels worden door netbeheerders zoals eneco en stedin aangelegd en de afstemming daarover is direct met jou. Daarna leveren bedrijven zoals budget energie of Oxxio hun elektrische dienst hieroverheen.

Aanleg van infrastructuur,  al het overleg met bewoners, eigenaren en aannemers vergt veel lokale communicatie. Vandaar dat je bij vragen daarover direct met de netbeheerder spreekt.  Die hebben daar ook hun eigen klantenservice desks voor. Het blijft een ingewikkeld proces en kost tijd.

 

Sorry, maar dit is een echt heel domme en stomme reactie.

Tommie (zie hierboven) geeft constructief aan wie er informatie heeft, en ik heb een bestelling bij T-mobile. Dus allemaal prima, maar het meest logische is dat T-Mobile dit op pakt en mij informeert.

 

Om nu een soort ‘ algemeen verhaal’ te gaan houden slaat nergens op. Dit is klantonvriendelijk, en volgens mij ook echt fundamenteel onjuist.

Reputatie 7
Badge +14

De netwerk infrastructuur wordt door netbeheerders aangelegd. Daarover leveren service providers zoals T-Mobile hun dienst.  Net zoals bij energie, de elektrische kabels worden door netbeheerders zoals eneco en stedin aangelegd en de afstemming daarover is direct met jou. Daarna leveren bedrijven zoals budget energie of Oxxio hun elektrische dienst hieroverheen.

Aanleg van infrastructuur,  al het overleg met bewoners, eigenaren en aannemers vergt veel lokale communicatie. Vandaar dat je bij vragen daarover direct met de netbeheerder spreekt.  Die hebben daar ook hun eigen klantenservice desks voor. Het blijft een ingewikkeld proces en kost tijd.

 

Sorry, maar dit is een echt heel domme en stomme reactie.

Tommie (zie hierboven) geeft constructief aan wie er informatie heeft, en ik heb een bestelling bij T-mobile. Dus allemaal prima, maar het meest logische is dat T-Mobile dit op pakt en mij informeert.

 

Om nu een soort ‘ algemeen verhaal’ te gaan houden slaat nergens op. Dit is klantonvriendelijk, en volgens mij ook echt fundamenteel onjuist.

Is dus ook volgens de moderator wel een fundamenteel verhaal. Ook hij verwijst zelfs met netjes een telefoonnummer naar de netbeheerder in die regio.

Is dus ook volgens de moderator wel een fundamenteel verhaal. Ook hij verwijst zelfs met netjes een telefoonnummer naar de netbeheerder in die regio.

 

 

Volgens mij klopt dat niet.

Om te beginnen zijn water en stroom aansluitingen op een andere manier in de wet geregeld. Voor glasvezel geldt dat niet.

Daarnaast is in dit geval door T-mobile er een harde koppeling gelegd tussen de aanleg van glasvezel en de diensten van T-mobile.

Mijn contact is met T-mobile, en dat hoort ook zo te zijn.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Prima, zoals je bij Tommy las hebben moderators hier geen updates over individuele netbeheerder cases. Wacht dus rustig af totdat de netbeheerder (open dutch fiber in jouw geval) je gaat contacten. Je kunt hen dus ook zelf bellen

Dit is toch een hele rare opmerking?

 

Toch maar weer een bericht, want we zijn weer een weekje verder.

 

Dit is toch wel raar he ?

Kunnen jullie me straks een nieuwe volledige update + planning sturen?

 

 

Zijn we weer, nu weer de volgende week….

Jeetje zeg.

 

Het lijkt er bijna op dat ze je niet willen als klant @Alex_12345 ben het ook met je eens dat je alleen contact zou moeten hebben met T-Mobile daarbij neem je ook het product af. Dat zij dan weer andere partijen inschakelen is aan hen. Je hebt meer geduld dan ik, ik zou inmiddels mijn contract bij T-Mobile al wel geannuleerd hebben en een andere partij gezocht, die meer moeite doet voor zijn klanten.

Reputatie 7
Badge +9

@Alex_12345 ik heb nogmaals aan de digitale mouw van Fiber getrokken. Ze gaan je nog een keer opbellen met een update over de situatie. Houd je telefoon goed in de gaten!

Nog geen nieuws… en al weer weken verder….

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Alex_12345, ik zie dat Fiber je heeft gebeld op 03-07, echter kregen ze geen gehoor. Wel hebben ze een voicemail ingesproken. Heb je hier toevallig al naar geluisterd?

Uiteraard, maar er was geen nuttige informatie.

En dat is al weer 5 weken geleden.

 

Daarbij hebben ze mij niet nodig om de aansluiting te fixen, en is er niets gebeurd sinds april.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Alex_12345 het lijkt erop dat de aannemer het euvel nog niet op kan lossen. Ik heb Fiber nog een keer gevraagd of ze je een update kunnen geven. Hopelijk nu concreet maar daar ga ik niet vanuit.

@Alex_12345 het lijkt erop dat de aannemer het euvel nog niet op kan lossen. Ik heb Fiber nog een keer gevraagd of ze je een update kunnen geven. Hopelijk nu concreet maar daar ga ik niet vanuit.

 

 

OdidoOdido. Geen glasvezel helaas

Kunnen jullie daar eindelijk wat aan doen okido

 

 

Reputatie 3

@Alex_12345 ik geloof dat we in hetzelfde schuitje zitten. 

Ik wacht al sinds 17 mei met een aansluiting waar inmiddels schimmel op staat. Mijn buren zijn ook al maanden aangesloten. Die hebben zich trouwens later aangemeld dan ik. Iedere keer maar weer de melding dat ik even geduld moet hebben. Bla bla bla.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Alex_12345, ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat ze op 11-08 de onderaannemer gevraagd hebben om dit zo snel mogelijk op te pakken. Ik heb dit voor de zekerheid nog een keer doorgezet naar Fiber. Zij gaan het verder oppakken en je hier over opbellen. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze altijd een voicemail in!

Reageer