Beantwoord

Glasvezel gemonteerd maar al vele weken geen vooruitgang (en geen informatie)

  • 17 May 2023
  • 49 reacties
  • 660 Bekeken

Begin maart is het glasvezelpunt bij ons in huis gemonteerd (nadat dit eerst in februari zou plaatsvinden en de afspraak steeds verzet werd, en men daarna ook nog drie keer is langs geweest). ik heb de doos met aansluitspullen ontvangen, en zou reeds weken geleden al aangesloten moeten zijn op internet.

 

Nu ligt het proces al sindsdien stil, maar krijg ik ook geen enkele betekenisvolle update of informatie. Na meerdere malen bellen is er geen vooruitgang te bespeuren, en lijkt  niemand echt te weten wat de planning is. De overige mensen in de wijk zijn inmiddels wel ( al ruime tijd) aangesloten.

Mijn aansluiting is dus kennelijk vergeten, en nu zit ik vanaf volgende week zonder internet.


Graag verneem ik hoe dit opgelost kan worden, en mijn aansluiting kan worden gerealiseerd.

(daarnaast vind ik het wel erg raar dat niemand iets onderneemt om dit te fixen en mij op de hoogte te houden, en dat ik daar steeds zelf achter aan moet, overigens ook zonder succes dus tot nu toe...)

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 19 May 2023, 11:48

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Alex_12345, ik had graag antwoord gegeven op al je vragen. Op dit moment kan ik niet meer zien dan wat ik in mijn vorige bericht zei.

Wel op ik opnieuw navraag gedaan naar de situatie, Fiber gaat je hierover opbellen. Houd je telefoon goed in de gaten. Hopelijk komt er dan meer duidelijkheid over de zaak. 

Hey @Alex_12345, ik had graag antwoord gegeven op al je vragen. Op dit moment kan ik niet meer zien dan wat ik in mijn vorige bericht zei.

Wel op ik opnieuw navraag gedaan naar de situatie, Fiber gaat je hierover opbellen. Houd je telefoon goed in de gaten. Hopelijk komt er dan meer duidelijkheid over de zaak. 

Bedankt voor het navragen! 

Ik wacht het telefoontje van fiber af!

Groet,

Alexander

Hi @Alex_12345 ik had je graag willen verblijden met een nieuwe update. Ik heb deze jammer genoeg niet voor je, wellicht dat Fiber je hier meer over kan vertellen, je kunt ze bereiken op: 088 - 1633 633 - maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur.

Op zich een goed idee, maar het lijkt mij de ongekeerde wereld dat ik daar via allerlei organisaties zelf achter aan moet gaan.

 

Het beste lijkt mij als jij dit doet, en dan hier het resultaat meedeelt. Jij kent ongetwijfeld de organisatie het beste. Daarbij heb ik contact met t-mobile en niet met jullie onder aannemers.

Bedankt alvast!

De netwerk infrastructuur wordt door netbeheerders aangelegd. Daarover leveren service providers zoals T-Mobile hun dienst.  Net zoals bij energie, de elektrische kabels worden door netbeheerders zoals eneco en stedin aangelegd en de afstemming daarover is direct met jou. Daarna leveren bedrijven zoals budget energie of Oxxio hun elektrische dienst hieroverheen.

Aanleg van infrastructuur,  al het overleg met bewoners, eigenaren en aannemers vergt veel lokale communicatie. Vandaar dat je bij vragen daarover direct met de netbeheerder spreekt.  Die hebben daar ook hun eigen klantenservice desks voor. Het blijft een ingewikkeld proces en kost tijd.

 

Sorry, maar dit is een echt heel domme en stomme reactie.

Tommie (zie hierboven) geeft constructief aan wie er informatie heeft, en ik heb een bestelling bij T-mobile. Dus allemaal prima, maar het meest logische is dat T-Mobile dit op pakt en mij informeert.

 

Om nu een soort ‘ algemeen verhaal’ te gaan houden slaat nergens op. Dit is klantonvriendelijk, en volgens mij ook echt fundamenteel onjuist.

Dit is toch een hele rare opmerking?

 

Reputatie 3

@Alex_12345 ik geloof dat we in hetzelfde schuitje zitten. 

Ik wacht al sinds 17 mei met een aansluiting waar inmiddels schimmel op staat. Mijn buren zijn ook al maanden aangesloten. Die hebben zich trouwens later aangemeld dan ik. Iedere keer maar weer de melding dat ik even geduld moet hebben. Bla bla bla.

Reputatie 7
Badge +9

@Alex_12345 ik heb nogmaals aan de digitale mouw van Fiber getrokken. Ze gaan je nog een keer opbellen met een update over de situatie. Houd je telefoon goed in de gaten!

UPDATE: er is snel duidelijkheid gekomen. In navolging op Cheyennes eerdere bericht hierboven: de breuk in de straat levert nog steeds problemen op en dit is dé obstructie. Ik kan verder nog geen soelaas bieden inzake wanneer het dan wel opgelost is, sorry.

Dag Jason,

Bedankt dat je reageert.

 

Wel vind ik dit enigszins onbevredigend: Als er een kabel breuk is dan dient deze toch gerepareerd te worden? Ik kan toch niet maanden zonder internet zitten?  ( Er is in februari aangegeven dat na de montage in mijn huis, die dus heeft plaatsgevonden en waar ik meermaals voor thuis ben gebleven, ik snel van internet gebruik zou kunnen maken)

Ondertussen worden er kennelijk wel nieuwe mensen aangesloten, maar ik zou het logischer vinden als eerst deze aansluiting wordt gerepareerd voordat er meer aansluitingen worden gerealiseerd.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Alex_12345, sorry voor de onduidelijkheid! Dat is niet het gevoel dat ik je wil geven. Ik zie dat er op 16-05-2023 nog contact is geweest, mijn collega heeft je op verzoek een e-mail gestuurd over de situatie en de onderbreking in jouw straat. Ik moet je naar aanleiding van dit bericht toch om geduld vragen. Weet dat we je echt zo goed mogelijk op de hoogte houden en nieuwe informatie delen zodra deze er is. Momenteel wachten wij op de beheerder en aannemer. Ontzettend bedankt voor je geduld!

 

Inmiddels weer een week verder en geen enkele officiele reactie vanuit T-mobile over de planning.

Dat is toch wel teleurstellend.

Nog geen nieuws… en al weer weken verder….

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Alex_12345, ik zie dat Fiber je heeft gebeld op 03-07, echter kregen ze geen gehoor. Wel hebben ze een voicemail ingesproken. Heb je hier toevallig al naar geluisterd?

Uiteraard, maar er was geen nuttige informatie.

En dat is al weer 5 weken geleden.

 

Daarbij hebben ze mij niet nodig om de aansluiting te fixen, en is er niets gebeurd sinds april.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Alex_12345 het lijkt erop dat de aannemer het euvel nog niet op kan lossen. Ik heb Fiber nog een keer gevraagd of ze je een update kunnen geven. Hopelijk nu concreet maar daar ga ik niet vanuit.

Dag, bedankt voor je reactie.

Het probleem met de email die ik kreeg (waar ik overigens niet op kon terug mailen) is dat het algemene informatie bevat, en geen details over de planning van de oplossing van mijn situatie.

Daarnaast is deze algemene situatie nu al het zelfde sinds begin maart, en dat kan toch niet de bedoeling zijn volgens mij. De email bevatte dus geen actuele relevante informatie, waar uit af te leiden is dat er ook geen oplossing in gang is gezet om mijn glasvezel te repareren.

Vandaar dus dat ik over ben gestapt naar dit forum om hopelijk meer details en betere communicatie te kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +14

Op dit forum praat je met andere klanten,  die geen systemen kunnen bekijken en moderators,  die dezelfde informatie zien als een klantenservice medewerker. Wel zijn moderators vaak in staat wat lijntjes uit te zetten of terugbel verzoeken naar de interne organisatie te sturen.  Maar zij hebben geen detail planning anders dan wat jij al hebt gehad. Het is gewoon een kwestie van geduld, en het komt uiteindelijk goed. Maar de eigenaar van de glasvezel,  de netbeheerder, zal eerst de boel moeten fixen waarna t-mobile de internet dienst kan activeren.

Tja, ik zou vooral graag een nieuwe update krijgen van de mensen van t-mobile.

Ze gaven aan mij niet pro-actief op de hoogte te kunnen houden, en dat ik zelf maar wekelijks moet informeren.

Bij deze dus, is er een update?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Alex_12345, ik ben direct voor je gaan kijken.

Het enige wat ik op dit moment kan zien is dat er een breuk is geconstateerd. Je zou hiervan op de hoogte zijn gebracht lees ik in mijn systeem. Zodra dit is opgelost, zul je hier ook direct bericht over krijgen! 

Toch maar weer een bericht, want we zijn weer een weekje verder.

 

Dit is toch wel raar he ?

Kunnen jullie me straks een nieuwe volledige update + planning sturen?

 

 

Reputatie 3

Ik zou lekker de boel annuleren Ziggo heb je binnen een paar dagen in huis en werkt binnen een kwartiertje

Reputatie 7
Badge +14

Dat het glasvezelkastje in jouw woning hangt wil helaas niet zeggen dat de dienst ook geleverd kan worden. De netbeheerder in jouw omgeving dient ook de wijkcentrale en de 'grote' verbinding naar die wijklocatie aan te leggen.

Zodra de dienst daadwerkelijk geleverd kan worden stuurt de netbeheerder automatisch een bericht naar t-mobile zodat daarmee een uitnodiging voor de monteurservice wordt uitgestuurd naar jou.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Alex_12345 ik had je graag willen verblijden met een nieuwe update. Ik heb deze jammer genoeg niet voor je, wellicht dat Fiber je hier meer over kan vertellen, je kunt ze bereiken op: 088 - 1633 633 - maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur.

Dat het glasvezelkastje in jouw woning hangt wil helaas niet zeggen dat de dienst ook geleverd kan worden. De netbeheerder in jouw omgeving dient ook de wijkcentrale en de 'grote' verbinding naar die wijklocatie aan te leggen.

Zodra de dienst daadwerkelijk geleverd kan worden stuurt de netbeheerder automatisch een bericht naar t-mobile zodat daarmee een uitnodiging voor de monteurservice wordt uitgestuurd naar jou.

 

Ja, maar mijn aanlsuiting is tegelijk geregeld met de aanleg in de wijk. De wijkcentrale doet het en iedereen is wel aangesloten.

Dat gaat dus in dit geval helaas niet op.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Alex_12345, ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat ze op 11-08 de onderaannemer gevraagd hebben om dit zo snel mogelijk op te pakken. Ik heb dit voor de zekerheid nog een keer doorgezet naar Fiber. Zij gaan het verder oppakken en je hier over opbellen. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze altijd een voicemail in!

Dag Demi,

Uiteraard begrijp ik dat het wellicht aan een (onder)aannemer ligt, maar dat maakt voor mij als consument niets uit natuurlijk.

Volgens mij mag ik er van uitgaan dat T-Mobile de aansluiting realiseert als verantwoordelijke partij en dit proces volgt, mij op de hoogte houdt, en zorgt dat een eventuele (onder)aannemer, werknemer, of wie dan ook, hier namems mij achteraan gaat.

Nog steeds heb ik heen nadere informatie gekregen, terwijl ook dat mij meerdere keren is toegezegd.

 

 

 

Reageer