Glasvezel in Kerkrade uitgesteld of ....


De postcodecheck bij Open Dutch Fiber gaf tot vorige week aan dat in april 2023 glasvezel aangelegd zou gaan worden bij mij in de wijk. Vol enthousiasme heb ik twee weken geleden een abonnement besteld bij T-Mobile. Tijdens het bestelproces werd week 16 (17-23 april 2023) genoemd als datum waarop ze hier in de straat zouden komen. So far, so good…

Tot ik gisteren weer eens de postcode check bij ODF deed en nu staat er: “In het 3e kwartaal 2023 starten we met de werkzaamheden in jouw wijk.". De twijfel sloeg helemaal toe toen ik gisteravond een e-mail van T-Mobile kreeg met de zin: “Bedankt voor je bestelling bij T-Mobile. Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen. We verwachten rond april - mei de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.".

Vervolgens inlogd op My T-Mobile en daar staat nu dat ze verwachten rond augustus-september de glasverzelverbinding te kunnen leveren (de e-mail bevat dus waarschijnlijk gedateerde info). Daarnaast is het zo dat in hetzelfde gebied in Kerkrade zowel glasvezel door ODF/T-Mobile aangelegd wordt als óók door Delta glasvezel. In het persbericht dat T-Mobile/ODF glasvezel gaat aanleggen in Kerkrade staat o.a. deze zin: “‘Open Dutch Fiber legt alleen glasvezel aan op plekken waar nu nog geen glasvezel ligt. Zo verzekeren we heel Nederland zo snel mogelijk van toegang tot concurrerende diensten via glasvezel.’’. Heeft ODF nog wel zin om glasvezel aan te leggen, aangezien Delta zelfs twee lokale winkels geopend heeft voor de verkoop van abonnementen en binnenkort ook gaat graven?

Inmiddels is m'n zoon al geswitched naar BEN (vanwege het klantenvoordeel, waaronder € 5,00 korting op het vaste Internet abonnement). Vooralsnog gaat het alles behalve soepel en vraag ik me af hoe lang ik nog moet wachten en zelfs de vraag of die verbinding er ooit gaat komen. Hebben meer mensen soortgelijk ervaringen?

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @rogervdh, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en sorry voor de verwarring, dat stoot mij tegen het zere been! Ik ben meteen alle informatie voor je na gaan lopen en het ziet ernaar uit dat jouw wijkcentrale naar verwachting 30 juni wordt opgeleverd. Hierdoor is het tot die tijd hoe dan ook niet mogelijk om een verbinding tot stand te brengen. Als het goed is zou dit ook de initiële opleverdatum zijn geweest en daarom ben ik verrast dat je op de postcodecheck van Open Dutch Fiber een veel eerdere datum heb gezien. 

Omdat Open Dutch Fiber al druk bezig is met de aanleg zullen zij dit niet afbreken nu Delta heeft besloten om daar ook glasvezel te gaan leggen. Immers zal anders veel kosten en voorbereidingen verloren gaan.

Via email en de je My T-Mobile Thuis account proberen wij je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. De aannemer zal ook vanzelf contact met je opnemen voor een glasvezelpunt in huis zodra de benodigde voorbereidingen rond zijn.

Mocht je nog vragen hebben, geef het gerust aan. Het liefst zie ik dat het helemaal helder is en ik hoop erop dat de aanleg voorspoedig verloopt! 

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @rogervdh, goed om te weten! Ik vermoed dat je snel gecontacteerd zal worden hiervoor. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Beste odido,
Ik heb zelf ook al in oktober in bestelling geplaatst en krijg sinds dien de status bij odf te zien: 'Gefeliciteerd! In jouw straat ligt al glasvezel. Je krijgt van ons een GRATIS glasvezelaansluiting. Laat hieronder je gegevens achter, zodat we een afspraak kunnen inplannen. 

Kunnen jullie zien wat de status momenteel op mijn adres is?

Groetjes rebecca!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @R1973, goed dat je dit checkt en bedankt voor je bestelling! 😍 Ik snap dat je dit vraagt gezien het bericht op de website van de netwerkbeheerder. Volgens ons systeem is er nog geen bruikbare lijn en plaats je dus een pre-order voor glasvezel. Wij informeren Open Dutch Fiber en moeten de aanleg en oplevering van de vezel aan hen overlaten. Er is geen verwachte aansluitdatum bekend, deze kan ik niet met je delen. Het bericht op de website van de beheerder schets een ander beeld en dat is niet prettig voor je verwachting. We zijn al met hen in gesprek om deze boodschap anders in te schieten. Excuus voor deze verwarring!

Weet dat we je zo goed mogelijk op de hoogte houden. Als we een verwachte datum hebben, sturen we je een e-mail met deze informatie. Super bedankt voor je geduld!

Hi @R1973, goed dat je dit checkt en bedankt voor je bestelling! 😍 Ik snap dat je dit vraagt gezien het bericht op de website van de netwerkbeheerder. Volgens ons systeem is er nog geen bruikbare lijn en plaats je dus een pre-order voor glasvezel. Wij informeren Open Dutch Fiber en moeten de aanleg en oplevering van de vezel aan hen overlaten. Er is geen verwachte aansluitdatum bekend, deze kan ik niet met je delen. Het bericht op de website van de beheerder schets een ander beeld en dat is niet prettig voor je verwachting. We zijn al met hen in gesprek om deze boodschap anders in te schieten. Excuus voor deze verwarring!

Weet dat we je zo goed mogelijk op de hoogte houden. Als we een verwachte datum hebben, sturen we je een e-mail met deze informatie. Super bedankt voor je geduld!

Oke top bedankt voor de update ik zie nu ook dat er geen datum meer staat bij de odido site over de verwachte aansluitdatum dus ben benieuwd wanneer het eindelijk zover is toch bedankt voor het antwoord en ik wacht verder geduldig af op odf :) 

 

Ik zit hier in Kerkrade nog steeds te wachten op glasvezel. Zie iedere maand te mails voorbij komen dat er september 2023 of november 2023, jan 2024 en nu maart 2024 glasvezel komt maar ik zie weinig gebeuren. In zowat iedere straat zijn werkzaamheden maar bij ons is het erg stil. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Bjornricardo, ik wil graag met je nakijken en doorgeven wat op dit moment de status is van de aanleg van het gladvezel bij jou in de buurt. Heb je al een bestelling bij ons geplaatst? Wil je dan jouw klantnummer toevoegen aan jouw Community profiel zodat ik met je mee kan kijken? Jouw klantnummer ziet eruit als ABC12345 en kan je vinden in jouw Mijn Odido account. Wil je me een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Is toegevoegd 

Hi @Bjornricardo, ik wil graag met je nakijken en doorgeven wat op dit moment de status is van de aanleg van het gladvezel bij jou in de buurt. Heb je al een bestelling bij ons geplaatst? Wil je dan jouw klantnummer toevoegen aan jouw Community profiel zodat ik met je mee kan kijken? Jouw klantnummer ziet eruit als ABC12345 en kan je vinden in jouw Mijn Odido account. Wil je me een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag! 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Bjornricardo,

Super, dankjewel! Op dit moment heb ik nog geen nieuw nieuws voor je, we zijn nog aan het wachten. Zodra er meer nieuws is, zullen wij je natuurlijk op de hoogte brengen!

ben ook al sinds oktober aan het wachten en helaas nog steeds geen glasvezel van open dutch fiber in huis ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren krijg elke maand een verwachting mail maar nog steeds niks helaas

Reageer