Beantwoord

Glasvezelaanleg: wat is het plan?

  • 28 September 2022
  • 46 reacties
  • 1099 Bekeken


Toon eerste reactie

46 reacties

Reputatie 7

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, thanks voor je bericht en update! Ik heb contact opgenomen met onze Glasvezelcollega's, waarbij er op hun beurt weer contact is opgenomen met jou. We hebben je geprobeerd te bellen met uitleg over de situatie. Heb je inmiddels contact gehad met een update? Ik hoor het graag van je.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WillekeurigGebruikersnaam, ik had je graag geholpen maar op dit moment kan ik je niet meer informatie geven dan ODF. Ze zijn druk bezig om de netwerkmigratie te voltooien, dit loopt alleen niet erg soepel. Voor verdere informatie zou je nog een keer contact kunnen zoeken met ODF of de onderaannemer.

Reputatie 1

Momenteel heb ik geen mogelijkheid om te bellen. Volgende kans daarvoor is vanaf morgen (2 oktober) na 17:00. Je kunt het het eventueel hier of per privé  bericht uitwerken?

Reputatie 7

Hi @WillekeurigGebruikersnaam, thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik doe dit graag via dit topic, zodat ook andere mensen mee kunnen lezen. Momenteel zijn er werkzaamheden nodig in jouw regio om de aansluitingen, voornamelijk in de wijkcentrales, in orde te maken. Daarbij heb ik ook gevraagd of we een tijdsindicatie kunnen aangeven, maar is dit momenteel niet mogelijk door de werkzaamheden die hierboven zijn genoemd. Daarbij heb ik gevraagd of er direct contact kan worden opgenomen wanneer deze tijdsindicatie er wel is, zodat we je hopelijk de duidelijkheid kunnen geven waar je recht op hebt.

Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.

Ik lach me dood. Hier ook al 2,5 mnd aan het wachten haha. En elke keer hetzelfde spelletje met loze beloftes. 

Reputatie 7
Badge +16

@WillekeurigGebruikersnaam Goedemorgen, ik heb een kleine update voor je: onze Fiber-specialisten hebben gisteren gepoogd je te bellen, maar kregen geen gehoor. Vandaag wordt een nieuwe poging gedaan; houd er alsjeblieft rekening mee dat zij anoniem bellen, niet schrikken dus als je een onverwacht telefoontje krijgt! 😉

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason, werd gister inderdaad gebeld door een 0800 nummer. Was daarbij helaas in een ander gesprek waardoor ik niet kon opnemen. 

Bij het terug bellen nadat ik weer beschikbaar was, kon hij er niet achter komen waarvoor er was gebeld en had ik daardoor een  klein update ontvangen van je collega. Ik weet daarbij niet in hoeverre dit gelijk staat tot wat je wilde zeggen.

Resumerend op wat er tijdens het gesprek aan bod is gekomen, is dat de werkzaamheden weer zijn opgepakt en dat de wijkcentrale zo goed als opgeleverd zou zijn.Als laatst werd er nog een update gevraagd aan de aannemers of ODF met wanneer er wordt gestart met aanleg in huis. 

Reputatie 1

Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.

Ik lach me dood. Hier ook al 2,5 mnd aan het wachten haha. En elke keer hetzelfde spelletje met loze beloftes. 

Ik hoop zo dat je niet in de club van “1+ jaar wachtenden” belandt. Ik heb ook immers een weddenschap thuis lopen wat er eerst komt. Tot nu toe bestaat de keuze uit:

  1. Dat ik eindelijk verbinding in gebruik kan nemen;
  2. Dat KPN de kabel eerder komt leggen, voordat T-Mobile dat kan
  3. De appartement, die worden gebouwd aan Schipholweg, sneller klaar zijn, dan mijn verbinding

Tot nu geloof ik dat 3, als eerst komt, en who knows welk er na komt. Kun je iets meer toelichten, hoe je proces tot nu is verlopen?

Reputatie 1

Even ter controle los van bouwwerkzaamheden of wachten op de planning, heb een aanpassing aangevraagd van vdsl naar glas.

Wordt de huidige contract meegenomen met de huidige einddatum voor bij glas of wordt er een  heel nieuw contract uitgeschreven met een minimum van een jaar looptijd?

Reputatie 1

In 6 dagen is inmiddels al een jaar wachten. Nu is er de vraag, wat voor een taart er hierbij past en voor hoeveel man?

Het is nu al 6 weken gevlogen sinds het bericht rond planning is verstuurd. Bericht van ODF stond dat er goedkeuring van de eigenaar moet komen. 
 

Hierin speelt Ymere als eigenaar en had eind juli al gevraagd rond die goedkeuring. Daarbij geeft Ymere al snel toegang tot de openbare ruimte. Voor aanleg binnenshuis zijn de bewoners van belang.

Het begint mij duidelijk te worden dat ODF hierin geen zin heeft om mij aan te sluiten.

 

Reputatie 1

Helaas is er weer een week voorbij geschoten en weer een week waarbij er geen planning is doorgenomen. En ja, ik heb geen telefoon of mail daarover ontvangen (zelfs niet op spam).

Teller staat nu inmiddels op 11 hele maanden of 335 dagen. In 30 dagen wordt het een jaar dat ik me heb aangemeld voor glasvezel. Er is dan nog 41 dagen in 2022.

Niet te vergeten dat KPN vanaf 1 januari 2023 begint met het sluiten van zijn ISRA punten.

Reputatie 1

@Boris, heb je misschien nog iets van een update in aanloop naar november?

Reputatie 1

Na wat gebel met klantenservice van T-Mobile en ODF, blijft het onduidelijk wanneer de kabel naar binnen kan worden getrokken.

Nu was ik daardoor nieuwsgierig gebleven waarom. Bij een post op een ander forum zei een klant, die toevallig ook in mijn wijk woont, de melding dat hij zijn kabel in oktober aangelegd heeft. 

 

Dit treft nogal zeer opmerkelijk. Daarbij had ik me voorgenomen om op de CBS naar de type woningen in een wijk te controleren. De percentage aan meergezinswoning in de wijk is zo rond 52% van 4143 woningen. De percentages variëren van 45 tot 73% van de woningen voor  wijken in Haarlem Zuidoost.

 

Bij deze aantallen geloof ik er niet meer in dat we het voor het eind van dit jaar aangesloten gaan worden. Zelfs niet als de wens is om voor het eind van het jaar klaar te zijn. Is er nog een plan om ons wachtenden aangesloten te krijgen voordat Haarlem West aan de beurt komt?

Reputatie 1

@Cal, 

In mijn eerdere bericht, gaf ik aan dat er meer dan helft van de woningen in Haarlem Zuidoost hoogbouw is. Daarbij zien we de ontwijk gedrag bij de (onder)aannemers sterk aanwezig. In combinatie met de recente start met de aanleg in west, merk ik als de trend zo aanblijft. Volgend jaar pas mogelijk mag verwachten dat iemand langskomt.

Twee weken geleden zag ik nog de haspels staan bij een brug nabije Spaarndammerstraat in de richting van Korte Spaarne trekken. Bovendien was er een bouwvakker op vrijdag 3 februari bezig met aanleggen op de hoek van Kruistochtstraat en Zomerkade. 
 

Altijd in de buurt maar toch zo ver weg, kan je aandringen om het sneller te doen. Ik denk dat zo eerder verhuis dan dat ik het in gebruik kan/mag nemen.

 

Reputatie 7
Badge +8

@WillekeurigGebruikersnaam Ik heb gekeken of er nog een nieuwe update beschikbaar is, maar de laatste update (3-11) is nog steeds dat de planning voor jouw adres ergens komende weken is. Het kan nog zijn dat het deze week nog komt. Maar aangezien je momenteel nog niks gehoord hebt, ga ik opnieuw gelijk navraag voor je doen bij onze fiber afdeling. Hopelijk is er meer duidelijkheid over de planning!

Reputatie 7

Hi @WillekeurigGebruikersnaam, heel fijn om dit te lezen! Dankjewel voor jouw begrip. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Je mag hier altijd aankloppen! 

Reputatie 1

Gefeliciteerd op een jaar lang met status “In Behandeling” staan, alvast een fijne kerst en nieuwjaar!

Reputatie 1

@Demi

Dank je voor het nogmaals een navraag doet. Het ligt al 11 maanden stil en denk niet dat je veel los kunt krijgen. 

Hoeveel geduld gaat het dit keer kosten?

Reputatie 1

Afgelopen week heb ik contact opgezocht met ODF en een aantal zaken doorgenomen.
 

Het was volgens hem dat T-Mobile de aanmelding te vroeg heeft gestart. Dat de problemen met de wijkcentrale nog steeds aanwezig en zolang er geen licht op de kabels kan worden verstuurd. Als laatst dat er een prognose in het aanleg in de eerste kwartaal de aanleg binnenshuis wordt voltrokken.

 

Er zijn in de comments van de ODF klantenservicemedewerker met oog van Hindsight zeer makkelijk gezegd en hoeft niet altijd waar te zijn. 
 

Het lijkt me steeds onwaarschijnlijker dat het nu voor eind van maart naar binnen komt. Is er nu nog een manier om aan de prognose te houden? Ik stel daar nu een deadline aan. Wanneer er tot 31 maart geen start is maakt, kan het verbindingsupgrade geannuleerd worden.
 

Door veranderingen in mijn persoonlijke omstandigheden kan ik er er helaas niet meer gebruik maken van glasvezel en is vdsl dan volkomen prima.

Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.

Ik lach me dood. Hier ook al 2,5 mnd aan het wachten haha. En elke keer hetzelfde spelletje met loze beloftes. 

Ik hoop zo dat je niet in de club van “1+ jaar wachtenden” belandt. Ik heb ook immers een weddenschap thuis lopen wat er eerst komt. Tot nu toe bestaat de keuze uit:

  1. Dat ik eindelijk verbinding in gebruik kan nemen;
  2. Dat KPN de kabel eerder komt leggen, voordat T-Mobile dat kan
  3. De appartement, die worden gebouwd aan Schipholweg, sneller klaar zijn, dan mijn verbinding

Tot nu geloof ik dat 3, als eerst komt, en who knows welk er na komt. Kun je iets meer toelichten, hoe je proces tot nu is verlopen?

Nog steeds niks. Vandaag weer gebeld; als er nu binnen een week niks concreets is zeg ik de overeenkomst op en zoek naar een alternatief. Ben er helemaal klaar mee. Alle hulde voor de mensen van T-Mobile hier hoor, maar er wordt niet gecommuniceerd en het duurt nu gewoon te lang. Heb er geen zin meer in en ook geen vertrouwen meer. 

Reputatie 1

Hi @Jason, dank voor de kleine update. Al zeg je per tweede zin dat “de netbeheerder komende.., zal beginnen met inplannen van alle huisaansluitingen“. Is dit komende week of komende tijd?

In dit geval omdat je geen exacte tijdsbestek kunt geven, ga ik een beetje uit van het ergste. Er wordt immers een voorkeursbehandeling gegeven aan huishoudens/woningen, die makkelijker zijn aan te sluiten. In dit geval zal ik dan blijven zeuren tot er weer beweging komt

Reageer