Glasvezelverbinding nog steeds niet actief (Odido-Delta)

  • 23 February 2024
  • 46 reacties
  • 484 Bekeken

Beste Odido,

8 januari 2024 heb ik een glasvezel abonnement afgesloten bij jullie en mijn vorige provider opgezegt. Kleine voorbereiding op dat ik mogelijk tijdelijk (paar dagen/weekje) geen internet zou hebben meegerekend. 

We zijn nu een dikke maand verder + 6 vouchers en ik heb nog steeds geen internet en heb er momenteel vrij weinig vertrouwen meer in. 

16 februari zou Delta op z’n vroegst de verbinding tot stand kunnen brengen en 19 februari is er een monteur van Guidion geweest (en alles keurig aangesloten) maar gaf hij aan dat er geen verbinding tot stand komt. Tevens staat het Nokia-apparaatje in Alarm..

Nu heb ik een heleboel telefoontjes gepleegd met Odido en lijkt het maar niet door te zetten, ik heb zelfs een telefoontje met Delta gepleegd maar die stuurt mij ook weer terug naar Odido.. 

Ik ben eigenlijk het bellen en overal achteraan zitten wel een beetje zat en wil dat die verbinding tot stand gebracht wordt + geen vouchers meer want dat is de oplossing natuurlijk ook niet met alle apparaten thuis. Ik hoop dat hier nu eens met SPOED wat geregeld kan worden...

Groet,

Dennis en Marissa

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @DennisMarissa

Dit topic is in de verkeerde map terecht gekomen, waardoor ik het nog niet eerder heb gezien, mijn excuses hiervoor. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit! 

Onze Fiber afdeling heeft contact gehad met de (externe) netwerkbeheerder en vernomen dat de werkzaamheden zijn voltooid. De rest van de installatie wordt inderdaad afgehandeld door de monteur van Guidion. Ik weet zeker dat jullie na het bezoek, kunnen genieten van onze diensten! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen!

Bekijk origineel

46 reacties

@DennisMarissa Daar ben ik weer, mijn excuses dat dit even duurde. 

Ik heb gesproken met mijn collega’s van de technische dienst en zij geven aan dat het ticket bij Delta nog steeds loopt. Op dit moment is de POP in de wijkcentrale nog niet gereed. Het is nog niet duidelijk wanneer dit wel zo is. Nu begrijp ik heel goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt en als ik dit zelf voor je kon oplossen had ik dit natuurlijk gelijk gedaan. 

Voor nu is het dus echt nog afwachten tot dat de werkzaamheden gereed zijn. Ik wil je enorm bedanken voor je geduld! Mocht je een Voucher code nodig hebben, laat het mij dan weten. Ik stuur deze gelijk naar je toe! Als er iets anders is wat ik voor je kan doen, verneem ik dit ook graag. 

 

@YanaS Ook voor jou ben ik direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Gelukkig zie ik dat de technische dienst al een ticket heeft ingeschoten naar de netwerkbeheerder, Delta. Om jouw vraag te beantwoorden, de netwerkbeheerder is verantwoordelijk voor het activeren van de lijn, zodat wij onze diensten kunnen leveren. Ik verwacht dat zij na het weekend contact opnemen. 

Ik wil natuurlijk niet dat jullie helemaal zonder internet zitten en ik bied graag een Unlimited Voucher code aan. Is je zoon hier ook iets mee geholpen? Heb je een Odido of BEN simkaart? Dan stuur ik deze gelijk naar je toe! 

@Teresa van Odido … Bedankt voor je reactie, er is inderdaad contact (of eerder een hotline) met jouw collega’s van de klantenservice en ik weet dat ze er alles aan doen om te helpen. Zojuist heb ik een melding gekregen dat er maandagochtend een monteur langs komt maar het is mij niet duidelijk wat de reden van dit bezoek is aangezien er tot nu toe elke keer enkel wordt gesproken over een fout in de patch in de wijkcentrale. De patch binnenshuis is gecontroleerd door de monteur van guidion en deze was goed. Wij zitten met 3 man nu op onze hotspots (allen Odido mobiel klanten)

Ik heb hoop dat er maandagochtend een oplossing komt aangezien mijn zoon bij het niet tijdig opleveren een opdrachtgever kwijt raakt.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @YanaS, fijn dat je een afspraak gemaakt hebt! Dit zal met de externe netwerkbeheerder zijn. Laat je ons weten hoe het gelopen is? Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido 

@Teresa van Odido Dit is inderdaad niet het antwoord waar ik op hoop, het antwoord waar ik hoop is dat jullie contact opnemen met Delta en daar de status opvragen en op welk termijn deze ingepland staat, dan kan ik namelijk keuzes gaan maken. Mijn geduld is namelijk op en kan nergens gebruik van maken thuis, die vouchers zijn niet de oplossing.. 

groet Dennis

Beste Odido,

Wij zijn er thuis helemaal klaar mee, ons geduld is op. Het belemmert ons momenteel al meer als een maand en wij willen niet langer wachten. 
 

Komende week verwachten wij dat de verbinding tot stand is gekomen en anders zijn wij genoodzaakt het af te blazen en op zoek te gaan naar een andere  aanbieder. 
 

Dennis en Marissa

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DennisMarissa, ik begrijp je sentiment hierin volledig. Echter heb ik op dit moment geen nieuwe update. De navraag staat uit bij Delta. Ik heb de prioriteit verhoogd van het ticket zodat het spoedig opgepakt wordt. Hopelijk hebben we snel meer informatie hierover en kunnen we jullie eindelijk opleveren.

Prachtig dit. Ik zit vandaag met precies hetzelfde verhaal. Nu al spijt van overstappen naar Odido, had gehoopt dat zo’n nieuwe verbinding in 2024 eindelijk eens zonder teveel downtime zou kunnen...

@Tommie van Odido @Teresa van Odido kunnen jullie de prioriteit van mijn ticket bij Delta dan ook verhogen…..?

Hey @DennisMarissa, ik begrijp je sentiment hierin volledig. Echter heb ik op dit moment geen nieuwe update. De navraag staat uit bij Delta. Ik heb de prioriteit verhoogd van het ticket zodat het spoedig opgepakt wordt. Hopelijk hebben we snel meer informatie hierover en kunnen we jullie eindelijk opleveren.

Misschien even proberen te bellen met Delta? Aangezien er klant al wekenlang wacht op verbinding? 

Beste Odido,

Graag hoor ik uiterlijk vrijdagochtend wanneer de verbinding tot stand gebracht wordt door Delta/Odido. Anders zeggen wij vrijdagmiddag onze abonnementen op. Wij gaan niet langer wachten.

groet

Reputatie 7
Badge +9

Ik hoop oprecht dat we je dan wat meer kunnen vertellen hierover @DennisMarissa

Ik zou eens een telefoontje wagen naar Delta ☹️@Tommie van Odido 

Wij zijn er helemaal zat van, nog steeds niks gehoord van jullie of Delta met een datum hoe de wijkkast ervoor staat en wanneer het signaal geactiveerd wordt. Ga er eens achteraan!!!
 

Vandaag wilde ik horen wanneer Delta er eens naar toe zou gaan en krijg weer niks zinnigs te horen. Ik wil t vandaag of maandag horen anders mag je maandag de retourbox opsturen en ga ik maandag een nieuwe aanbieder uitzoeken. Bah..

Ik heb ook inmiddels alle excuses gehoord: dag 1 kreeg ik te horen van de monteur dat alleen het signaal nog aangezet moest worden en nog diezelfde avond alles zou werken,dag 2 backoffice, dag 3 iets met de wijkkast dat ze gingen oplossen...er zou nog een monteur langskomen van delta tussen 17h en 20h, delta gebeld om te vragen waar de monteur bleef en ze hadden geen idee van een afspraak en werd verwezen naar odido die ook geen idee had..alles wordt netjes genoteerd en zogenaamd met spoed geregeld.

Als je het niet aankan,zorg dan tenminste ervoor dat je klanten bij de oude provider kunnen blijven tot dat jullie je zaakjes op orde hebben.

En kom dan niet met smoesjes als, het ligt niet aan ons,we hebben het doorgezet naar delta of wie dan ook en we doen ons best.. jullie hebben beloofd dat wij gebruik kunnen maken van internet en het zal ons een worst wezen hoe je dat doet en met wie je allemaal moet samenwerken.

Jullie weten heel goed waar het probleem ligt maar hebben de capaciteit niet om het op te lossen.

Mij zijn jullie kwijt als klant,ook met alle mobiele abonnementen..of het moet morgen een wonder gebeuren,maar zo te lezen is er weinig hoop en wordt je weken beziggehouden met praatjes en vrij nemen voor een monteur die nooit komt.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DennisMarissa, ik ben opnieuw voor je gaan kijken echter heb ik nog steeds geen nieuwe update hierover. We wachten nog steeds op Delta voor een antwoord.

 

Hey @Tasev, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet de start die we voor ogen hebben. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we het voor je doorgezet hebben. Hopelijk krijgen we spoedig antwoord en kunnen we dit voor je oplossen.

 

@Tommie van Odido Oke, dan mag je me vandaag een retourbox gaan opsturen en ga ik straks op zoek naar een andere aanbieder.

Het is geregeld, 20 maart worden de werkzaamheden uitgevoerd. Je hebt helemaal niet gekeken @Tommie van Odido . 

Verbinding is tot stand gekomen. We hebben internet. Kan dit in de app nu ook nog verder gezet worden?

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben blij om te horen dat het opgelost is @DennisMarissa

Wat bedoel je precies met in de app verder gezet worden? 

Mijn Odido app geeft nog aan dat ie in levering is.

Reputatie 7
Badge +9

Als ik in jouw Mijn Odido kijk ziet alles er goed uit @DennisMarissa? Ik zie ene overstapaanvraag staan die goedgekeurd is, verder kan ik overal bij.  

@DennisMarissa Hoe heb jij het opgelost, wat was het probleem?

Reageer