Beantwoord

Guidion monteur niet op komen dagen



Toon eerste reactie

28 reacties

Reputatie 6

Ik krijg sterk de indruk dat een ene partij een andere partij wijsmaakt dat een 'monteur' nodig is in geval van glasvezel.

Onderschat de "onkunde" niet van de gewone klant, In mijn werk vele malen meegemaakt dat zelfs het bijna onmogelijk verkeerd om inpluggen van een stekkertje toch "doorgedrukt" werd met als gevolg dat zowel "mannetje" als "vrouwtje" vervangen moesten worden en dat was kostbaar omdat 1 van beide op een niet goedkope print gemonteerd was.

Dus enig begrip om de aansluiting door een persoon te laten uitvoeren die getraind is in het aan elkaar steken middels een koppelstukje van 2 fiber draadjes kan ik wel opbrengen.

Of dat iemand belt met 'hij doet het niet'. Later ter plekke blijkt dan dat er een USB type A connector in de ethernet poort van de laptop zit... Maar dat past, er gaat niks kapot.
Het is mij meer te doen om de verplichting. Iemand kan zichzelf overschatten natuurlijk en de boel vernielen. Maar blijkbaar is voor T-Mobile Thuis gemiddeld genomen een verplichte gratis monteur een betere optie dan optioneel gratis monteur. T-Mobile is schijnbaar niet bereid om een risico te dragen voor e.v.t. inhuren van KPNnetwerkNL op een kans dat een aanstaande klant de boel vernield. Mijn veel kleinere provider doet dat blijkbaar wel, misschien ook ingegeven door het feit dat ik bij abo aangaan "geen modem" heb aangevinkt.

Maar in het geval van @Roger0001 kan het simpelweg zo zijn de infrastructuur kant van de verbinding nog niet operationeel is. Zou dan daadwerkelijk een monteur op de stoep staan op het afgesproken tijdslot, dan kan ie het simpelweg niet werkend opleveren. Dat zou dan ook het opgevoerde toneelstuk aan de telefoon kunnen verklaren.
Reputatie 7
Badge +5
@Roger0001

Gefeliciteerd. Het is inderdaad niet moeilijk indien er een beetje technische ondergrond is. Ik heb ook zelf mijn glasaansluiting gekoppeld aan de TmT media converter, en er ook voor gezorgd dat er niks achter het koppelkabeltje kan blijven haken. Netjes en ruim oprollen, geen knikken en strak tegen de wand.

Ik werd er ook toe gedwongen doordat de Guidion monteur "stukken aan zijn auto" had. Ik heb zelf bijna een jaar "monteurs planning" gedaan, maar die smoes durfde ik met de huidige kwaliteit van het wagenpark niet te gebruiken 🏎️
Nee Guidion als bedrijf lijkt mij niet een beste partner als T-mobile om zijn TmT product mee uit te rollen.
Misschien beter voor T-mobile om niet al zijn fruit in die ene schaal te deponeren en andere opties in overweging te nemen.
Gelukkig is het goed gelukt, niet echt rocket sience toch??

Dat men nog met Guidion in zee gaat is hetzelfde als dat de Providers nog klanten hebben, je kan eigenlijk niet met ze maar ook niet zonder, maar Guidion is nu eenmaal geen bedrijf met eigen personeel, maar een tussen persoon waar ZZPers voor werken, grootste gedeelte levert prima werk en volgens afspraak, een klein gedeelte verpest het voor de rest.

@yalerta , die smoes is toch prima te gebruiken hoor, ik had er hier 1 voor de deur dat ik hoopte dat die de straat nog uitkwam.😁😁

Maar klopt, bij Guidion komt autopech en zieke monteurs wel bovengemiddelt voor heb ik het idee, zal wel aan de lucht zitten.🤪🤪

Reageer