Beantwoord

Kan de 'Thuis Veilig Online' app niet koppelen

  • 25 September 2023
  • 62 reacties
  • 855 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik probeer de Thuis Veilig Online' app te koppelen. Ik krijg echter de foutmelding: "Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat."

Terwijl ik helemaal geen VPN verbinding gemaakt heb.

Hoe kan dit worden opgelost?

Maak gebruik van de Zyxel EX5601-T1

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 25 September 2023, 09:47

Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dstmp , 

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

Hi, thx. Ik probeer het als ik weer thuis ben eind van de middag. 

Het is gelukt. Thx. 

Hi @dstmp , 

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

Hi Sven-Odido. Ik heb exact hetzelfde probleem. Zou je dat ook bij mij in orde kunnen maken?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @djagoh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb @Sven-Odido een berichtje gestuurd en hij heeft het meteen voor je opgelost. Zou je dit kunnen checken? Alvast bedankt! 

Hi @djagoh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb @Sven-Odido een berichtje gestuurd en hij heeft het meteen voor je opgelost. Zou je dit kunnen checken? Alvast bedankt! 

Hi Tommie. Heb gecheckt, ben nu wel een stap verder. Ik krijg echter de melding dat de router niet geactiveerd kan worden. Neem contact op met je serviceprovider voor ondersteuning. Foutcode: -1.001. De activering is mislukt. Kan ik nog wat doen?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hi Tommie. Ik wacht wel even 2 dagen en dan ga ik het nog eens proberen. Ik zal de Thuis Veilig Online app verwijderen van mijn telefoon en zal 'm rebooten (uit/aan). Daarna zal ik inloggen op www.odido.nl/my en de Thuis Veilig Online app opnieuw downloaden. Het is de app Thuis Veilig Online die ik probeer te activeren op het modem. Dus eigenlijk voor alle apparaten die via het modem verbonden zijn met het thuisnetwerk (zowel bedraad als via wifi), die zijn dan automatisch beschermd. Zoals smartphones, laptops, tablets, pc’s en smarthome-apparaten zoals een smart-tv, deurbel, thermostaat, speaker, babyfoon en gameconsole. Handig voor de beveiliging van slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kunt installeren. 😇 Overal Veilig Online heb ik aangeschaft voor 10 apparaten. Heb ik al op een aantal machines geïnstalleerd. Daar heb ik geen problemen mee. 👍 Tot over 48 uur. Hopelijk werkt het. 🙏

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hi Tommie. Ik wacht wel even 2 dagen en dan ga ik het nog eens proberen. Ik zal de Thuis Veilig Online app verwijderen van mijn telefoon en zal 'm rebooten (uit/aan). Daarna zal ik inloggen op www.odido.nl/my en de Thuis Veilig Online app opnieuw downloaden. Het is de app Thuis Veilig Online die ik probeer te activeren op het modem. Dus eigenlijk voor alle apparaten die via het modem verbonden zijn met het thuisnetwerk (zowel bedraad als via wifi), die zijn dan automatisch beschermd. Zoals smartphones, laptops, tablets, pc’s en smarthome-apparaten zoals een smart-tv, deurbel, thermostaat, speaker, babyfoon en gameconsole. Handig voor de beveiliging van slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kunt installeren. 😇 Overal Veilig Online heb ik aangeschaft voor 10 apparaten. Heb ik al op een aantal machines geïnstalleerd. Daar heb ik geen problemen mee. 👍 Tot over 48 uur. Hopelijk werkt het. 🙏

 

Hoi Tommie. Ik heb de stappen volgens het boekje uitgevoerd. Tot 2x toe zelfs, voor de zekerheid. Helaas zonder het gewenste resultaat. Op de een of andere manier krijg ik die app maar niet gekoppeld aan de router. M.a.w. thuis + veilig online kan ik niet activeren. Ik zal je wat printscreens  👇 sturen van de installatie. Misschien doe ik iets verkeerds of heb ik iets over het hoofd gezien? Wat kan ik nog meer doen om dat geactiveerd te krijgen? Hoop op een oplossing voor dit probleem. 🙏

 

 

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hi Tommie. Ik wacht wel even 2 dagen en dan ga ik het nog eens proberen. Ik zal de Thuis Veilig Online app verwijderen van mijn telefoon en zal 'm rebooten (uit/aan). Daarna zal ik inloggen op www.odido.nl/my en de Thuis Veilig Online app opnieuw downloaden. Het is de app Thuis Veilig Online die ik probeer te activeren op het modem. Dus eigenlijk voor alle apparaten die via het modem verbonden zijn met het thuisnetwerk (zowel bedraad als via wifi), die zijn dan automatisch beschermd. Zoals smartphones, laptops, tablets, pc’s en smarthome-apparaten zoals een smart-tv, deurbel, thermostaat, speaker, babyfoon en gameconsole. Handig voor de beveiliging van slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kunt installeren. 😇 Overal Veilig Online heb ik aangeschaft voor 10 apparaten. Heb ik al op een aantal machines geïnstalleerd. Daar heb ik geen problemen mee. 👍 Tot over 48 uur. Hopelijk werkt het. 🙏

 

Hoi Tommie. Ik heb de stappen volgens het boekje uitgevoerd. Tot 2x toe zelfs, voor de zekerheid. Helaas zonder het gewenste resultaat. Op de een of andere manier krijg ik die app maar niet gekoppeld aan de router. M.a.w. thuis + veilig online kan ik niet activeren. Ik zal je wat printscreens  👇 sturen van de installatie. Misschien doe ik iets verkeerds of heb ik iets over het hoofd gezien? Wat kan ik nog meer doen om dat geactiveerd te krijgen? Hoop op een oplossing voor dit probleem. 🙏

 

 

 

Hoi Tommie. Het is mij uiteindelijk gelukt, 😃 nadat ik de router had gereset. Het standaard amin wachtwoord (ik had 'm gewijzigd) had ik nog wel moeten invoeren om 'm te kunnen benaderen etc. Toen de app 'm eenmaal zag is het geïnstalleerd en geactiveerd. 👇👇 Top. Het is idd een leuke app! Ben er blij mee. Thanks voor de support. 🙌 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @djagoh, bedankt voor deze terugkoppeling. Ik ben superblij om te horen dat het nu werkt. Ik wens je nog een hele fijne avond! 

Ik probeer de Thuis Veilig Online' app te koppelen. Ik krijg echter de foutmelding: "Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat."

Terwijl ik helemaal geen VPN verbinding gemaakt heb.

Hoe kan dit worden opgelost?

Maak gebruik van de Zyxel EX5601-T1

@Sven-Odido ik heb exact hetzelfde probleem en wacht al 4 weken op een oplossing :(

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-Odido ik heb exact hetzelfde probleem en wacht al 4 weken op een oplossing :(

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

@Sven-Odido ik heb exact hetzelfde probleem en wacht al 4 weken op een oplossing :(

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

Hi Sven, vanmorgen kon ik inderdaad activeren en heeft het een uur gewerkt. Nadat ik het modem uitgezet heb en op zijn plaats gezet en weer aangezet werkt het weer niet :(

Hi Sven ik heb als ultieme test net alle kabels uit de router gehaald, behalve de kabel naar de glasvezel. Toen de router helemaal uit gezet en weer opgestart. Op mijn iPad de thuis veilig online app verwijderd. Mijn iPad helaaml uit en weer aan gezet. De app opnieuw gedownload. Vervolgens start ik de app terwijl de iPad is verbonden met de wifi van de router (ook zonder VPN) en weer stopt het bij stap 3 met de melding “kan de router van thuis veilig online niet detecteren” terwijll de iPad via wifi is verbonden met de router! Hoe kunnen we dit nu oplossen we zijn al vanaf 19 oktober bezig :(

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JosvR, ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een reprovisie uitgevoerd. Kan je het modem rebooten en nog een keer TVO proberen te activeren? Lukt het niet, dan wil ik graag @Sven-Odido vragen om hier nog een deskundige blik op te werpen. Alvast bedankt! 

Hi Tommie, nee helaas. Net modem uit en aan gezet. TVO app verwijderd en opnieuw gedownload, iPad uit en aan gezet en daarna geprobeerd TVO verloopt stap 1 en 2 en geeft dan weer de melding dat hij de router niet kan detecteren in het netwerk terwijl de iPad gewoon met de wifi van de router is verbonden

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JosvR, kan je het modem voorzien van een harde factory reset? Ik gok dat dit het zal oplossen!

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Hi Tommy na de harde reset en het opstarten van TVO doorloopt het alle 3 de stappen geeft een groen vinkje maar dan komt de foutmelding:

Failed to get doorman config for FATE. Optional (<DoormanConnector.ApiQueryStatus:0x280b399e0>))

foutcode -1

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JosvR, het lijkt ergens in de app niet goed te gaan. Zou je het eens met een ander device willen proberen te activeren? 

Hi Tommie, ja dat is gelukt en daarna werkt het nu ook op mijn eigen iPad, dus ik hoop dat dat zo blijft

Ook ik heb hetzelfde

iphone en ipad willen niet koppelen-kunnen beiden de router niet detecteren

alle stappen zoals gevonden in de community doorlopen

behalve een router reset 

voordat ik dat doe zou jij @Tommie van Odido  kunnen zien of alles goed staat en of er niet eerst een andere actie nodig is

alvast bedankt

gr

daniel

Reputatie 7
Badge +9

Hey @danielakasnippy, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat de order niet doorloopt in ons systeem. Het is dus nog niet actief waardoor je het modem niet kan vinden. Ik krijg hem zelf ook niet geactiveerd, daarom heb ik een ticket voor je aangemaakt naar onze Back Office. Zij zullen een blik werpen op jouw order en hopelijk krijgen zij het wel voor elkaar. 

@Tommie van Odido  bedankt! Ik had al gebeld maar aan de telefoon zeiden ze dat het al goed stond.

ik wacht het nog even af dan

 

Reputatie 6
Badge +2

Dank je wel voor je geduld! @danielakasnippy 

Reageer