Beantwoord

Kan de 'Thuis Veilig Online' app niet koppelen

  • 25 September 2023
  • 66 reacties
  • 894 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik probeer de Thuis Veilig Online' app te koppelen. Ik krijg echter de foutmelding: "Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat."

Terwijl ik helemaal geen VPN verbinding gemaakt heb.

Hoe kan dit worden opgelost?

Maak gebruik van de Zyxel EX5601-T1

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 25 September 2023, 09:47

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dstmp , 

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

Het is gelukt. Thx. 

Hi Tommie, ja dat is gelukt en daarna werkt het nu ook op mijn eigen iPad, dus ik hoop dat dat zo blijft

Reputatie 7
Badge +9

Hi @djagoh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb @Sven-Odido een berichtje gestuurd en hij heeft het meteen voor je opgelost. Zou je dit kunnen checken? Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

@Tommie van Odido  bedankt! Ik had al gebeld maar aan de telefoon zeiden ze dat het al goed stond.

ik wacht het nog even af dan

 

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hi Tommie. Ik wacht wel even 2 dagen en dan ga ik het nog eens proberen. Ik zal de Thuis Veilig Online app verwijderen van mijn telefoon en zal 'm rebooten (uit/aan). Daarna zal ik inloggen op www.odido.nl/my en de Thuis Veilig Online app opnieuw downloaden. Het is de app Thuis Veilig Online die ik probeer te activeren op het modem. Dus eigenlijk voor alle apparaten die via het modem verbonden zijn met het thuisnetwerk (zowel bedraad als via wifi), die zijn dan automatisch beschermd. Zoals smartphones, laptops, tablets, pc’s en smarthome-apparaten zoals een smart-tv, deurbel, thermostaat, speaker, babyfoon en gameconsole. Handig voor de beveiliging van slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kunt installeren. 😇 Overal Veilig Online heb ik aangeschaft voor 10 apparaten. Heb ik al op een aantal machines geïnstalleerd. Daar heb ik geen problemen mee. 👍 Tot over 48 uur. Hopelijk werkt het. 🙏

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het nogmaals voor je doorgezet @danielakasnippy

@Tommie van Odido 

2x geprobeerd

maar de melding blijft dat de router niet gevonden kan worden

 

Ik probeer de Thuis Veilig Online' app te koppelen. Ik krijg echter de foutmelding: "Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat."

Terwijl ik helemaal geen VPN verbinding gemaakt heb.

Hoe kan dit worden opgelost?

Maak gebruik van de Zyxel EX5601-T1

@Sven-Odido ik heb exact hetzelfde probleem en wacht al 4 weken op een oplossing :(

@Tommie van Odido Ik heb weer n aantal keer een factory reset gedaan

maar de melding blijft hetzelfde - kan de router niet vinden

kan je nog n keer doorzetten

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jelutho1, welkom op onze Community!

De Thuis Veilig Online app is maar op één apparaat te installeren. Hiermee kan je de instellingen van Thuis Veilig Online beheren. Dit zijn bijvoorbeeld gebruikersprofielen, parental controls enzovoort. Thuis Veilig Online beschermt automatisch al je apparaten (inclusief slimme apparaten) die verbonden zijn met het (wifi)netwerk van het modem. Van desktopcomputers en telefoons tot smart-tv’s, beveiligingscamera’s, gameconsoles en babyfoons. Dit gebeurt op modem/router niveau, wat betekent dat al het binnenkomende en uitgaande dataverkeer beschermd wordt. Handig voor de beveiliging van bijvoorbeeld slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kan installeren en die zelf niet altijd even goed beveiligd zijn. 

Hoi Tommie

Kan ik de status van de ticket volgen of terugzien op mijn Odido account?

Groetjes

Teunis 

Hey @danielakasnippy, zojuist te horen gekregen dat het opgelost is. Zou je eens kunnen kijken of je het kan activeren?

 

Hi @T.deHaas, welkom op onze Community!

Ik ben voor je gaan kijken en het lijkt erop dat het je gelukt is met de installatie, klopt dit?

  

Nu al weer weken aan het proberen

maar de melding blijven gelijk

resets en alles uitzetten en ontkoppelen hebben geen effect

andere apparaten maakt ook niets uit

 

iets wat eenvoudig lijkt is toch lastig

en de app zegt niet veel om te achterhalen waarom het niet functioneert

 

Is aan jullie kant wel alles ok?

want t is nu al een tijdje een ongebruikte betaalde service

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JosvR, kan je het modem voorzien van een harde factory reset? Ik gok dat dit het zal oplossen!

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je het modem eens kunnen voorzien van een factory reset @T.deHaas

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @danielakasnippy, welke foutmelding krijg je? Heb je wel de juiste app, Overal Veilig Online of gebruik je Thuis Veilig Online? Kan je het modem eens voorzien van een factory reset? 

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-Odido ik heb exact hetzelfde probleem en wacht al 4 weken op een oplossing :(

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

Hi Tommy na de harde reset en het opstarten van TVO doorloopt het alle 3 de stappen geeft een groen vinkje maar dan komt de foutmelding:

Failed to get doorman config for FATE. Optional (<DoormanConnector.ApiQueryStatus:0x280b399e0>))

foutcode -1

Reputatie 7
Badge +9

Hey @danielakasnippy, zojuist te horen gekregen dat het opgelost is. Zou je eens kunnen kijken of je het kan activeren?

 

Hi @T.deHaas, welkom op onze Community!

Ik ben voor je gaan kijken en het lijkt erop dat het je gelukt is met de installatie, klopt dit?

  

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het modem een reprovisie gegeven, dit zorgt voor een extra push van het product @danielakasnippy. Kan je het modem resetten en kijken of het nu lukt?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @T.deHaas, dit is niet mogelijk. Maar je wordt op de hoogte gehouden per e-mail. Voor nu wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Hoi Tommy

Ik heb alleen via de Zyxel een ethernet kabel naar een router in mijn tuinhuis. Maar die router staat uit. 

Ik zal de powerflip vanavond uitvoeren. Hoor dan graag of je daarna wel bij het modem kan. 

Groetjes

Teunis 

Hey @danielakasnippy, er lijkt iets nog niet helemaal in orde te zijn. Ik heb het opnieuw geëscaleerd naar onze technische dienst. Zij zullen het voor je gaan oplossen! 

@Tommie van Odido 

ik heb sinds dit laatste bericht niets meer gehoord

ook geen mail vanuit de technische dienst

 

kan jij iets zien of er al voortgang is?

Het werkt nog steeds niet

Hoi @Tommie van Odido 

ik heb beide apps

voor de instellingen op de modem moet je toch veilig thuis online instellen

 

deze blijft altijd hangen op kan router niet vinden

 

die andere app kan je niets instellen

alleen apparaten koppelen en browsen

 

zal nog n keer eem factory reset doen later deze week

Reageer