Beantwoord

Kan geen abonnement toevoegen aan Mijn Odido

  • 23 October 2023
  • 48 reacties
  • 564 Bekeken

Kan ik geholpen worden, heb dit 20 oktober telefonisch doorgegeven en zou 21 oktober teruggebeld worden, omdat ze het niet konden oplossen en ik 24 uur moest wachten voor het werkt, we zijn al een paar dagen verder, is niet gebeurd en zie onderstaande werkt nog steeds niet 🙁.. Denk niet dat wachten de oplossing is. Iemand die dit wel kan oppakken?

 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 23 October 2023, 15:39

Bekijk origineel

48 reacties

Hallo,

Sinds afgelopen vrijdag abonnement internet+TV.

Ook ik kan geen abonnement toevoegen in mijn Odido. Heb al een mobiel abonnement.

Hallo @Tommie van Odido @Odido Ik snap je goede bedoelingen maar zie je bericht van 22 dagen geleden:

Hey @navile, ik zie dat je vier abonnementen in ons systeem hebt staan dus dit wordt een lastig geval. Ik heb het daarom doorgezet naar de specialisten met de hoop dat zij dit voor je kunnen oplossen! Hopelijk krijg ik snel antwoord terug. Wordt vervolgd. 

 

22 dagen geleden zou dit doorgezet zijn naar specialisten, maar heb nooit wat vernomen. Dat is erg extreem naar mijn gevoel, en een niet fijne KPI als dat jullie werkwijze is? Dus ik wil gewoon kosteloos mijn contract ontbinden door gebreken bij Odido. Kan je me daar mee verbinden een belverzoek regelen. Ik weet het niet maar lijkt allemaal richting mij de fout in te gaan, want een terugbel verzoek die zou gebeuren door de klantenservice door de juiste mensen is ook nooit gebeurd zie mijn orginele topic, nooit wat vernomen van Odido. Dus opzeggen s.v.p. door gebreken Odido, indien nodig starten we een kortgeding. Kan je mij door de juiste mensen laten bellen?

@Tommie van Odido@Odido ?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @navile, dat klopt inderdaad. Ik heb jammer genoeg nooit een bericht terug gehad van diegene. Ik heb het nu naar al onze specialisten gestuurd. Ik ga er vanuit dat zij het nu voor je gaan oplossen! 

@Odido @Odido Follow-ups  @Tommie van Odido Dank voor je acties tot zoverre, dat meen ik oprecht. Helaas wil ik toch door gebreke aan kant van Odido graag mijn contract ontbinden, n.a.v. mijn voorgaand bericht. Kan je me daarmee helpen s.v.p. Het betreft een jaarcontract met voorwaarden waar door Odido op moment niet aan wordt voldaan. Naast dat er onwettig wordt gehandeld zie onderstaande de case van Authoriteit Persoonsgegeven. Met al genoeg reden om toch vanuit Odido mijn contract te ontbinden en dan leg ik mij neer bij de niet werkende zaken. Betaal voor tv, dat ik nooit heb kunnen gebruiken, maar ook die kosten zal ik dan voor lief nemen als het contract wordt ontbonden.

Case Authoriteit Persoonsgegevens:

Bedankt voor het indienen van een klacht op 23-10-2023 over Odido Internet + TV.
Het zaaknummer van uw klacht is: 2023-250269.

Wat gebeurt er met uw klacht?
De AP beoordeelt uw klacht. Vanwege de grote hoeveelheid klachten die de AP ontvangt, kan dit even duren. Op onze website leest u wat de wachttijd is. U ontvangt na 3 maanden bericht over de voortgang.

Als we uw klacht hebben beoordeeld, laten we u weten wat we ermee doen.

Lees meer over hoe de AP te werk gaat.

Uw klacht aanpassen of intrekken
Wilt u uw klacht aanpassen of intrekken, bijvoorbeeld omdat u nieuw bewijs heeft of het probleem al is opgelost? Geef dit aan ons door via het Meldingsformulier klachten | Autoriteit Persoonsgegevens.

Met vriendelijke groet,
Autoriteit Persoonsgegevens
Hoge Nieuwstraat 8, 2514 EL Den Haag
Postbus 93374, 2509 AJ Den Haag
T 070 8888 500

 

Vast dank.

Reputatie 7
Badge +9

 Hi @navile, ik mag niet zomaar je contract opzeggen. Ook zie ik nergens een melding van problemen met je tv? Je dient ons namelijk 30 dagen de tijd te geven om iets voor je op te lossen. Lukt het ons niet? Dan mag je het contract per direct ontbinden. 

@Tommie van Odido @Odido TV app heb ik doorgegeven aan de klantenservice en naast dat is het logisch als je weet dat ik niet in mijn odido een abonnement kan toevoegen en ik geen kastje heb maar wel TV afneem, dat ik het niet kan gebruiken of ben ik nu verkeerd? Prima wacht ik nog 7 a 8 dagen af voor een oplossing dan zijn we over de 30 dagen, want probleem was eerder zelfs al telefonisch gemeld. Dan wil ik nu alvast aangeven als op black friday ofwel 24 november de app en dus ook logischerwijs de tv app.... ofwel mijn tv dienst die ik afneem zonder kastje niet werkt het contract per direct ontbonden mag worden.

@Tommie van Odido @Odido TV app heb ik doorgegeven aan de klantenservice en naast dat is het logisch als je weet dat ik niet in mijn odido een abonnement kan toevoegen en ik geen kastje heb maar wel TV afneem, dat ik het niet kan gebruiken of ben ik nu verkeerd? Prima wacht ik nog 7 a 8 dagen af voor een oplossing dan zijn we over de 30 dagen, want probleem was eerder zelfs al telefonisch gemeld. Dan wil ik nu alvast aangeven als op black friday ofwel 24 november de app en dus ook logischerwijs de tv app.... ofwel mijn tv dienst die ik afneem zonder kastje niet werkt het contract per direct ontbonden mag worden.

@Tommie van Odido @Odido Ik zou het fijn vinden als ik een bevestiging kan ontvangen n.a.v. mijn bericht, dan ben ik eens geholpen door Odido zou ook eens fijn zijn. Als jij dat niet mag kan dan iemand reageren die dat dan wel mag. Hoor het graag en vast dank.

Reputatie 7
Badge +9

Wat is er precies aan de hand met de TV app? Dit zie ik namelijk nergens terug in mijn systeem @navile

Excuus voor mijn reactie alvast @Tommie van Odido begrijp a.u.b. dat dit mij flink frustreert. Je collega aan de telefoon rond 20 oktober, zou ze moeten hebben geregistreerd verwacht ik dan, maar verbaast me niet veel meer als de registratie van jullie ook niet op orde is? Ze zei dus… Dat mijn tv gegevens tv code en pincode in de mijn odido app staan. DAAR KAN IK NIET IN OMDAT IK GEEN ABONOMMENT KAN KOPPELEN. De app kan ik niet in, als je geen abonnement gekoppeld heb kan ik die gegevens niet raadplegen, geen tv geen abbo gegevens geen niks.., daar is het allemaal mee begonnen….. Dit hele verhaal begon met het tv kunnen kijken, je collega zij aan de telefoon dat ik moest wachten een paar dagen en dat het dan vazelf oplost, en ik over n dag teruggebeld zou worden met meer informatie. Dat terugbellen hebben jullie niet gedaan. Ik gebeld en werd gezegd oh ja er is niks bekends, hierna heb ik de topic gestart. Nogmaals annuleer de hele zooi maar het is na contact met jullie klantenservice met het begin van het probleem al toch bijna 30 dagen, dus reken vanuit die datum maar, als jullie geen registratie hebben dan stuur ik je wel mijn belgeschiedenis…Wat mij betreft.. want dit slaat gewoon nergens op. Dit hoor ik jullie niet uit te leggen maar andersom toch? Ik vind dit gewoon niet fijn meer… @Odido Ik wil dit ook gewoon geescaleerd zien dat dit opgezegd wordt, want dit heeft geen zin meer voor mij. Ik zit nog liever 'n maand zonder internet en tv dan me hier mee bezig te houd.

@Tommie van Odido @Odido Ik heb contact gehad met Autoriteit Consument en Markt die gaven mij aan dat als de Odido App sinds aanschaf van de actieve dienst dus ingangscontractdatum niet werkt ik recht heb om mijn contract te ontbinden en dat reëler is, omdat de dienst nooit heeft gewerkt sinds ingang contract en oordeelt dat na aanmelden van een niet werkende dienst met geen hulp vanuit de helpdesk geen reëel reparatietijd is als dat het proces is geweest, wat dus het proces is geweest. Dat is al 30 dagen, dus bij deze a.u.b. contact opzeggen, daarnaast is 30 dagen geen redelijke reparatietijd en vind ik 15 dagen eigenlijk al er lang en meer reëel. Ik heb je de ontbindingsbrief wat door ACM werd aangeraden in de privé chat gezet. Laat me s.v.p. weten wanneer dit rond is. Wat mij betreft mag ook alles per direct worden afgesloten ik zal de modem al op verzending zetten daar zou ik graag de retourlabel voor willen ontvangen. Vast dank.

Reputatie 7
Badge +9

Ik sta versteld over dit bericht @navile. De desbetreffende collega heeft dit inderdaad niet gelogd en ik vind het merkwaardig dat je de inloggegevens niet gekregen hebt. Ik kan op dit moment je contract niet ontbinden nog. Wel heb ik je de inloggegevens van je TV abonnement naar je toegestuurd. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak. 


Hallo

 @Tommie van Odido@Odido

30 dagen zijn na deze post voorbij, na het telefoongesprek ruim voorbij, maar laten we de topic maar gebruiken. Gelieve contract ontbinden. App werkt nog steeds niet, krijg nog steeds te veel records. Nog wel bedankt voor de moeite Tommie. Hoor graag wanneer het contract is opgezegd.

Groetjes


Hallo

 @Tommie van Odido@Odido@Tommie van Odido@Odido 

30 dagen zijn na deze post voorbij, na het telefoongesprek ruim voorbij, maar laten we de topic maar gebruiken. Gelieve contract ontbinden. App werkt nog steeds niet, krijg nog steeds te veel records. Nog wel bedankt voor de moeite Tommie. Hoor graag wanneer het contract is opgezegd.

Groetjes

 


Hallo

 @Tommie van Odido@Odido@Tommie van Odido@Odido 

30 dagen zijn na deze post voorbij, na het telefoongesprek ruim voorbij, maar laten we de topic maar gebruiken. Gelieve contract ontbinden. App werkt nog steeds niet, krijg nog steeds te veel records. Nog wel bedankt voor de moeite Tommie. Hoor graag wanneer het contract is opgezegd.

Groetjes

 

Toevoegend hieraan, @Tommie van Odido je had de voorgaande keer al de ontbindingsverzoek via PM ontvangen, die mag je gebruiken. Of moet ik de datums aanpassen?


Hallo

 @Tommie van Odido@Odido@Tommie van Odido@Odido 

30 dagen zijn na deze post voorbij, na het telefoongesprek ruim voorbij, maar laten we de topic maar gebruiken. Gelieve contract ontbinden. App werkt nog steeds niet, krijg nog steeds te veel records. Nog wel bedankt voor de moeite Tommie. Hoor graag wanneer het contract is opgezegd.

Groetjes

 

Toevoegend hieraan, @Tommie van Odido je had de voorgaande keer al de ontbindingsverzoek via PM ontvangen, die mag je gebruiken. Of moet ik de datums aanpassen?

@Tommie van Odido@Odido Ik heb je de aangepaste ontbindingsbrief gestuurd in de PM.


Hallo

 @Tommie van Odido@Odido@Tommie van Odido@Odido 

30 dagen zijn na deze post voorbij, na het telefoongesprek ruim voorbij, maar laten we de topic maar gebruiken. Gelieve contract ontbinden. App werkt nog steeds niet, krijg nog steeds te veel records. Nog wel bedankt voor de moeite Tommie. Hoor graag wanneer het contract is opgezegd.

Groetjes

 

Toevoegend hieraan, @Tommie van Odido je had de voorgaande keer al de ontbindingsverzoek via PM ontvangen, die mag je gebruiken. Of moet ik de datums aanpassen?

@Tommie van Odido@OdidoIk heb je de aangepaste ontbindingsbrief gestuurd in de PM.

@Odido Ik weet niet of @Tommie van Odido beschikbaar is, kan iemand dit vandaag oppakken dat de ontbinding wordt gerealiseerd? Vast dank.

@Odido@Tommie van Odido ??

@Odido Follow-ups@Odido Ik vind het wel triest ik werd als nieuwe klant niet geholpen. Meer dan 30 dagen geen oplossing en opeens als ik recht heb op ontbinding blijft het fijn stil. Dankje Odido voor deze ervaring. Nooit meer, dat is de lering van dit verhaal. Na 30 dagen stop ik de machtiging voor Odido en hierna stap ik naar de geschillencommissie. Voor terugvordering en ontbinding. Ik sta volledig in mijn recht. Fijne avond..

 

Groet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @navile, het heeft geen zin om je topic te “bumpen”. We werken namelijk van oud naar nieuw, als je telkens een nieuwe reactie plaatst in het topic komt jouw topic weer achter in de rij te staan. Ik heb je contrac per 25-11 opgezegd. Ik wens je heel veel succes bij je nieuwe provider!

Hallo @Tommie van Odido dat wist ik niet. Idg dank voor de reactie. Ik kreeg een mail dat ik de resterende maanden moet betalen. Neem aan van niet? Daarnaast heb ik recht op terugvordering hoe zit dat?

Reputatie 7
Badge +9

Nee, de resterende maanden hoef je niet te betalen. Ik heb het contract kosteloos opgezegd @navile

Ik heb ook zelfde probleem bij toevoeging van een thuis abonnement staat t te veel records gevonden. Iemand hier mee kan helpen? Heb inmiddels ook een nieuwe account met nieuwe email gemaakt maar toch lukt steeds niet. Thx 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Astridsum, welkom op onze Community!

Deze foutmelding komt voor doordat je rekeningnummer te vaak in ons systeem staat. Dit kan ik voor je oplossen als je een tijdelijk ander rekeningnummer hebt. Deze zal ik dan tijdelijk voor je veranderen, dan kun je het abonnement koppelen. Als je het abonnement gekoppeld hebt kun je het rekeningnummer weer terug veranderen in wat het was. Kan je mij een privébericht sturen met daarin een tijdelijk ander rekeningnummer? Dan ga ik meteen voor je aan de slag om dit op te lossen.  

Reageer