Beantwoord

Klacht over installatie T-Mobile Gigabit up/down

  • 20 November 2022
  • 33 reacties
  • 750 Bekeken


Toon eerste reactie

33 reacties

@pietergerritse

Een kabel door een leiding trekken valt onder meerwerk en daar betaal je normaal voor, zie deze pagina onder extra werkzaamheden nodig?

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/bestelling/installeren/installatie-door-monteur

Dus, hoe kijk je dan TV? In de meterkast?

Reputatie 7
Badge +15

@pietergerritse

Een kabel door een leiding trekken valt onder meerwerk en daar betaal je normaal voor, zie deze pagina onder extra werkzaamheden nodig?

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/bestelling/installeren/installatie-door-monteur

 

@pietergerritse

Tv kijk je natuurlijk gewoon waar jij dat wilt maar dit was even om aan te geven dat een kabel door een leiding onder meerwerk valt dus je betaalt er extra kosten voor. Vriendelijk van de monteur dat hij het zonder extra kosten voor je deed maar jammer dat er een kleine foutje werd gemaakt.

Reputatie 6
Badge

Wat jij vraagt past bij een high end provider. T-mobile is een goedkope provider. Wat jij wilt kan al zoals @Doornekamp33 al aangeeft: “T-Mobile verzorgt een 10 meter lange LAN kabel en die word door de monteur los langs de plinten gelegd richting de set top box van de TV.”.

Als je een uitgebrieder setup wilt kan Guidion dat tegen meerprijs doen als daar geen breekwerk of kruipruimte voor nodig is. Als je wel zo veel meer wilt huur je een electicien of IT-er die jouw interne netwerk opzet.  Een ISP levert in principe tot het punt waar de lijn je huis binnenkomt, de rest is aan jou. En maar goed ook. Ik zou niet graag betalen voor al die extra services en de organisatie daarvan.  Want dat is iets door alle gebruikers samen moet worden betaald. De nette tarieven die T-mobile nu rekent zijn dan echt niet meer mogelijk (ik wil even niet ingaan op de prijsverhogingen). En dat zal glasvezel onbereikbaar maken voor mensen met een kleine portemonnee.

En juist jouw voorbeeld laat zien hoeveel er fout kan gaan bij dit soort opdrachten aan Guidion.

Mensen die dit soort zaken niet zelf kunnen/willen oplossen huren gewoon een expert.

Ik heb best wel het een en ander op T-mobile aan te merken, maar laten ze zich alsjeblieft bij hun core competenties houden. at is al moeilijk genoeg

 

100 Mbit voeg je zelf toe, staat niet in het lijstje.

Als je gbit internet levert, dan is het normaal om gbit lan te leveren.

Maar goed, het is mij helder. Dit is een community waar we gewoon de kleine lettertjes gaan verdedigen, en stoppen met nadenken en kritisch zijn.

Reputatie 6
Badge

@pietergerritse

Een kabel door een leiding trekken valt onder meerwerk en daar betaal je normaal voor, zie deze pagina onder extra werkzaamheden nodig?

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/bestelling/installeren/installatie-door-monteur

 

@pietergerritse

Tv kijk je natuurlijk gewoon waar jij dat wilt maar dit was even om aan te geven dat een kabel door een leiding onder meerwerk valt dus je betaalt er extra kosten voor. Vriendelijk van de monteur dat hij het zonder extra kosten voor je deed maar jammer dat er een kleine foutje werd gemaakt.

Ik snap de redenatie van @Waqqas, maar dit was allemaal niet nodig geweest als de communicatie in het hele proces duidelijker was geweest. Als Guidion gewoon had geluisterd naar de klant en de monteur de juiste materialen hadden meegegeven (kabel en doosjes) en de klant had gewezen op de extra kosten. Hetzelfde geldt voor T-mobile die de afspraken maakt. Dat de monteur heeft geprobeerd om het nog goed te maken (en een fout maakt) is geen excuus voor deze blunders van T-mobile en Guidion.

Het feit dat een medewerker niet eens weet dat er geen bridge mogelijk is en niet weet wat er wel kan is diep triest. En is het niet tijd voor wat goede documentatie voor gebruikers wat kan en hoe in plaats van de feel good filmpjes?

Reputatie 7
Badge +4

Een zyxel op dsl is een modem. Een zyxel op glas is een router hij moduleert immers niet. Bridge mode op glas is dus eigenlijk overbodig je kan hem zo in je eigen router zetten.

Als je een afspraak maakt dan kan je kiezen voor het wegwerken van de 15meter kabel op of langs de plint standaard of door loze leiding (vervangen coax) tegen extra kosten. mits je tv heb. Heb je alleen internet dan word het modem bij de aansluiting geplaatst. het zyxel T54 modem heeft wel wifi6 al zou ik aanraden je eigen te gebruiken en gewoon vlan300 in te stellen.

Mijn laatste post is gewoon verwijderd? Geen idee waarom.

 

Eindconclusie:

Tmobile verkoopt 1 Gbit internet en neem dus de verantwoordelijkheid voor het koppelen van LAN op 1 Gbit.

 

Reputatie 7
Badge +14

Je blijft in herhaling vallen,  het bumper van topics is niet de bedoeling op dit forum. 

Reageer