Hi,
Voor als je je verveelt tijdens de feestdagen wat leesvoer:
In december 2022 wordt in de straat glasvezel aangelegd en een verkoper van Odido komt langs.
Ik bestel een alles-in-1 en vervolgens krijg ik elke maand een mail dat de volgende maand de aansluiting naar mijn huis aangelegd wordt.
In juni 2023 begonnen met bellen met de vraag wanneer ze nu echt de glasvezel komen doortrekken naar mijn woning.
De glasvezel wordt aangelegd door OpenDutchFiber, die e.e.a. weer uitbesteedt aan Artemis.
MultiDutchFiber doet de planning en uiteindelijk komt Guidion om de hoek kijken.
Odido kan niet in de systemen van ODF, MDF en Artemis kijken en de onderlinge communicatie loopt niet zo lekker.
Dus krijg ik de nummers van ODF en MDF om te informeren naar het doortrekken van de glasvezel naar mijn woning.
Tot mijn verbazing meldt MDF me dat ik gewoon ingepland had kunnen worden en we maken daar gelijk een afspraak voor.
Op de eerste afspraak kwam er niemand opdagen, maar de 2e keer wel en uiteindelijk een FTU in de meterkast! Jeeeh...
Ik krijg een mail met een link naar het afsprakensysteem van Guidion.
Vervolgens een afspraak met Guidion gemaakt die 2 dagen voor de afspraak de afspraak annuleert, omdat er iets "mis" is met de lijn. Vervolgens hoor je niets meer.
Met Odido bellen bleek geen zin te hebben, die hebben geen idee wat er speelt, en houden je met toezeggingen die niet nagekomen worden aan het lijntje.
Na herhaaldelijk bellen met ODF en MDF meldt ODF mij dat er een kruising in de lijn zit.
Over de eventuele reparatie/oplossing van de kruising hoor je vervolgens wederom niets.
Inmiddels wilde ik geen alles-in-1 meer, maar internet-only. Dat kon niet aangepast worden omdat het abonnement in oplevering was.
Oplossing was om het abonnement te annuleren en opnieuw aan te vragen als de glasvezel gerepareerd/opgelost was, abonnement dus opgezegd.
Vervolgens bel je ODF maar weer eens en die wil niet meer met mij praten omdat ik geen klant meer ben, en ik besluit om het bijltje er bij neer te gooien.
Twee weken later krijg ik een belletje van een monteur van ODF met het verzoek of hij even bij mij thuis aan de lijn kon meten, terwijl zijn collega op de wijkcentrale zat.
Naar huis gefietst, de monteur meet de lijn door, en meet een "1.94" of zoiets, hoe het nu precies zat met de kruising wist hij ook niet.
Vervolgens hoor je weer niets. Inmiddels december 2023 en ik bel zonder al te veel verwachting Odido.
Die meldt mij enthousiast dat de aansluiting een "NL6" status heeft, helemaal top, de champagne wordt ontkurkt en ik bestel een internet-only abonnement.
Mijn abonnement heeft nu al 3 weken de status "Lijn wordt aangevraagd" en.... je hoort niets meer.....
Een paar dagen geleden tegen beter weten in ODF gebeld en die wist me te vertellen dat Artemis de lijn slechts "gedeeltelijk" opgeleverd had, wat is dat nu weer?
Maar ODF zal het bij Artemis navragen.... en ... zal ik dit keer wel iets horen? ;-)
Vriendelijke groeten,
Paul