Nieuw klant Odido

  • 8 October 2023
  • 71 reacties
  • 1141 Bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Donderdag is er een monteur langs geweest en heeft voor mij de boel geïnstalleerd. Echter werkt helaas mijn internet nog steeds niet. Iets was er defect in de wijkkast (splitter) en mijn media convector blijft ook rood branden. Nu ben ik al enige dagen bezig met Odido hoe en wat wanneer opgelost gaat worden? Gezien ik afhankelijk ben van mijn internet (werk + school) en het voor mij niet te doen is op mijn telefoon. Maar heb het idee dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd, gezien er werd vertelt dat eerst Gedion wat moest regelen, blijkt nu weer KPN te zijn. Echter weet ik nog steeds niet wanneer het gemaakt/geregeld gaat worden. Kreeg als antwoord dat ze niet 5 min in de wachtrij konden vaan zitten (Odido medewerker) Vind ik een beetje apart gezien ik al een halve dag aan de telefoneren met Odio.

Wie kan mij helpen? Gezien ik al 4 dagen zonder internet zit, waar ik al bang voor ben dat dit nog langer gaat duren.

Jason van Odido 6 maanden geleden

Goedemiddag @Terneusen86, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Slim dat je hier aan de bel trekt! Ik heb het bekeken voor je en zie dat de netwerkbeheerder een aanpassing heeft uitgevoerd op het uitstaande monteursverzoek. Er zal snel een fysieke afspraak met jou gemaakt worden als dat nodig is. Vaak ligt het probleem echter in de wijkcentrale en zal men herstelwerkzaamheden verrichten; hier is een afspraak met jou niet per se noodzakelijk voor. Wel laat netbeheer altijd weten wanneer ze de centrale in gaan. Ik verwacht dat er uiterlijk morgen of woensdag een contactmoment is. Houd ons op de hoogte als je wilt! 

Maak jij toevallig gebruik van een Odido of Ben simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Bekijk origineel

71 reacties

Reputatie 1

Hi @Terneusen86, ik zie nu dat we in twee topics contact hebben. Zou je willen kijken naar mijn reactie in het andere topic? Ik wil je vragen het contact via één topic te houden. Dit is een huisregel van onze Community en zo spreken we niet langs elkaar heen. Dankjewel!

Hi Cheyenne,

Mijn excuses. Ik heb het bericht gelezen. Zouden jullie het hier dan willen plaatsen met betrekking tot de updates. Nemen jullie mijn factuur van KPN ook in behandeling of wordt dit verrekent? Bedankt alvast. 

Reputatie 7
Badge +8

@Terneusen86 Yes, we zullen dit topic dan gebruiken voor de verdere communicatie. Ik zie nog geen plandatum wanneer de herstelwerkzaamheden zullen zijn door de aannemer van KPN, maar het ticket is wel door KPN al geaccepteerd. Ik hoop vandaag of dit weekend nog een plandatum te hebben, zodat ik die met jou kan delen. Wat betreft de factuur van KPN, bedoel je hiermee de abonnementskosten? Deze kunnen we niet voor je vergoeden. Maar maak je geen zorgen voor de dubbele kosten! Het abonnement aan onze kant is nog niet ingegaan, dus je betaalt hier ook niet voor totdat KPN alles hersteld heeft en je daadwerkelijk online bent. Wel zo eerlijk natuurlijk! 😊

Reputatie 1

@Terneusen86 Yes, we zullen dit topic dan gebruiken voor de verdere communicatie. Ik zie nog geen plandatum wanneer de herstelwerkzaamheden zullen zijn door de aannemer van KPN, maar het ticket is wel door KPN al geaccepteerd. Ik hoop vandaag of dit weekend nog een plandatum te hebben, zodat ik die met jou kan delen. Wat betreft de factuur van KPN, bedoel je hiermee de abonnementskosten? Deze kunnen we niet voor je vergoeden. Maar maak je geen zorgen voor de dubbele kosten! Het abonnement aan onze kant is nog niet ingegaan, dus je betaalt hier ook niet voor totdat KPN alles hersteld heeft en je daadwerkelijk online bent. Wel zo eerlijk natuurlijk! 😊

Hi Demi,

deze kosten werden volgens @Tommie van Odido  wel gedekt. Zie bericht in de conversaties terug.

Ook heb ik een mail gehad van jullie met het volgende:

Maar ten eerste heb ik de spullen al in huis. En ten tweede mijn glasvezel werkt nog steeds niet. Ook na de reset niet. Ik weet niet of de aannemer al aan de gang is geweest?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Terneusen86, je hebt helemaal gelijk! Excuses voor deze e-mail, er ging wat mis met de communicatie in ons systeem. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

@Terneusen86 Yes, we zullen dit topic dan gebruiken voor de verdere communicatie. Ik zie nog geen plandatum wanneer de herstelwerkzaamheden zullen zijn door de aannemer van KPN, maar het ticket is wel door KPN al geaccepteerd. Ik hoop vandaag of dit weekend nog een plandatum te hebben, zodat ik die met jou kan delen. Wat betreft de factuur van KPN, bedoel je hiermee de abonnementskosten? Deze kunnen we niet voor je vergoeden. Maar maak je geen zorgen voor de dubbele kosten! Het abonnement aan onze kant is nog niet ingegaan, dus je betaalt hier ook niet voor totdat KPN alles hersteld heeft en je daadwerkelijk online bent. Wel zo eerlijk natuurlijk! 😊

Hi Demi,

Er zouden vandaag werkzaamheden verricht worden door de aannemer. Maar geen aannemer te bekennen….

Reputatie 1

@Demi van Odido 

Bij deze heb ik mij abonnement beëindigd bij Odido. Vanaf 5 Oktober alleen maar bezig geweest hoe het zat met mn internet. Van weken teleurstellingen naar teleurstellingen…vandaag zou er ook een monteur komen die in de wijkkast werkzaamheden ging verrichten, wederom zonder resultaat en krijg weer het zelfde verhaal te horen. Dit was echt de druppel….Onacceptabel wat hier de afgelopen weken gebeurd is. Hoe kun je nieuwe klanten zolang laten tobben, en zonder internet te laten zitten. Ik raad nieuwe klanten aan als ze de overstap naar jullie maken toch goed achter hun oren te krabben voor ze hieraan gaan beginnen. 

Het schijnt als je dit topic leest dat jij niet de enige bent.

Ook ik ben het met je eens dat hier erg veel fouten zijn gemaakt en Odido hier voor nieuwe klanten moet voorkomen dat dit niet herhaald wordt.

Ik persoonlijk zou het al veel eerder afgekapt hebben want zo ga je niet met klanten om en geef je daarom gelijk het abonnement te beëindigen.

Succes met het zoeken naar een nieuwe provider.

Reputatie 7
Badge +16

@Terneusen86 De rapportage geeft verder niet echt aan wanneer de splitter gerepareerd wordt, maar doorgaans is dit redelijk snel opvolgend aan het vorige onderzoek. Sorry dat ik geen beter antwoord voor je heb! 

Reputatie 1

@Terneusen86 De rapportage geeft verder niet echt aan wanneer de splitter gerepareerd wordt, maar doorgaans is dit redelijk snel opvolgend aan het vorige onderzoek. Sorry dat ik geen beter antwoord voor je heb! 

Hi Jason,

Ik ben niet langer klant meer bij jullie. Ik heb gisteren mijn abonnement met onmiddellijke ingang stopgezet. 
 

Reputatie 1

@Terneusen86 dat is inderdaad ook zo. Dan doen we het volgende: Ik zal de kosten vanaf het moment dat Guidion geweest is en de spullen van KPN eraf gehaald heeft, voor je vergoeden. Hiervoor heb ik wel een factuur nodig en moet je volledig opgelverd zijn!

Wanneer denkt Odido de koste te gaan vergoeden dat ik zonder internet heb gezeten? Dit zou namelijk vergoed worden. Ongeacht dat ik wel of niet aangesloten ben. Ben van mening dat dit bij jullie ligt. Dus ik ben benieuwd hoe jullie dit gaan oplossen. Graag vermeen ik hier tzt antwoord op. + waar kan ik de rekening toesturen van de prepaid kaarten (twee stuks)?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Terneusen86, zou je een foto van de bonnetjes kunnen sturen? Dan zal ik deze voor je vergoeden!

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, zou je een foto van de bonnetjes kunnen sturen? Dan zal ik deze voor je vergoeden!

Hi Tommie,

Hierbij de factuur van KPN + de bonnen van de prepaid kaarten.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Terneusen86, ik heb de vergoeding in gang gezet. Het kan wat langer duren voordat het overgemaakt wordt. Dit zal in een volgende “betaal cyclus” worden overgeboekt. Ik wens je veel succes bij je nieuwe provider!

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, ik heb de vergoeding in gang gezet. Het kan wat langer duren voordat het overgemaakt wordt. Dit zal in een volgende “betaal cyclus” worden overgeboekt. Ik wens je veel succes bij je nieuwe provider!

Hi Tommie,

Ik hou het mee in de gaten. Bedankt.

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, ik heb de vergoeding in gang gezet. Het kan wat langer duren voordat het overgemaakt wordt. Dit zal in een volgende “betaal cyclus” worden overgeboekt. Ik wens je veel succes bij je nieuwe provider!

Hi Tommie,

Ik was benieuwd wanneer jullie het geld terug gingen storten op mijn bankrekening? Gezien wij alweer 17 dagen verder zijn was ik benieuwd wat jullie onder jullie “betaal cyclus” verstaan.

Reputatie 7
Badge +9

Dat zou waarschijnlijk eind deze maand zijn @Terneusen86. Onze betaalcyclus is wanneer jij een factuur van ons zou moeten ontvangen.

Reputatie 1

Dat zou waarschijnlijk eind deze maand zijn @Terneusen86. Onze betaalcyclus is wanneer jij een factuur van ons zou moeten ontvangen.

Hi Tommie,

Gezien wij alweer in 2024 zitten en 19 dagen verder zijn. Heb ik vanuit jullie kant nog steeds mijn vergoeding niet ontvangen. Er worden dingen geroepen over een volgende betaling cyclus. Maar die lijkt mij toch al geweest te zijn na meer als een maand. Jullie komen de afspraken met het werkend internet al niet na, maar betalingen vanuit jullie kant ook niet zo te zien. Een slecht begin van het nieuwe jaar in 2024 voor Odido.

Reputatie 1

Dat zou waarschijnlijk eind deze maand zijn @Terneusen86. Onze betaalcyclus is wanneer jij een factuur van ons zou moeten ontvangen.

Hi Tommie,

Gezien wij alweer in 2024 zitten en 19 dagen verder zijn. Heb ik vanuit jullie kant nog steeds mijn vergoeding niet ontvangen. Er worden dingen geroepen over een volgende betaling cyclus. Maar die lijkt mij toch al geweest te zijn na meer als een maand. Jullie komen de afspraken met het werkend internet al niet na, maar betalingen vanuit jullie kant ook niet zo te zien. Een slecht begin van het nieuwe jaar in 2024 voor Odido.

@Ishana van Odido @Jason van Odido kunnen jullie hier naar kijken? Gezien ik hier niets meer van hoor vanuit jullie (tommie) vind ik dit wel behoorlijk slecht. Gezien er weer een flinke tijd voorbij is en het lijkt mij dat die betaal cyclus al geweest is.

Reputatie 6
Badge +2

@Terneusen86 Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat de credit op 27-12-2023 is betaald. Het kan zijn dat er qua data iets vertraging in zit bij de bank, maar je zou dit nu ontvangen moeten hebben. Wil je dit nogmaals nagaan?

Reputatie 1

@Terneusen86 Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat de credit op 27-12-2023 is betaald. Het kan zijn dat er qua data iets vertraging in zit bij de bank, maar je zou dit nu ontvangen moeten hebben. Wil je dit nogmaals nagaan?

Hi Teresa,

Ik heb mijn rekening bekeken en het staat er idd op. Bedankt voor je feedback.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Terneusen86, top om te horen dat het overgemaakt is - bedankt voor de oplossingsmelding! 

Reageer