Nieuwe abonnement maar geen data

  • 15 January 2024
  • 26 reacties
  • 596 Bekeken

Goedemiddag,

Vorig jaar december heb ik een abonnement afgesloten om over te stappen van internet aanbieder. Ik stap over van Ziggo naar Odido glasvezel. De originele opleverdatum was 9 januari.

9 januari kwam de Gideon monteur langs, een snelle controle op de Nokia ONT gaf aan dat er een connectie was met de PON van Delta. Router (Zyxel T56) aangesloten alleen kleurde het internet lampje op de router niet groen, hij bleef rood. Monteur heeft een ticket aangemaakt voor Odido om de lijn te controleren.

11 januari ben ik teruggebelt door Odido, de lijn was hersteld door Delta, of ik de modem (ONT) en de router wilde resetten daarna zou het moeten werken. Thuisgekomen heb ik gelijk de stappen opgevolgd die mij doorgegeven waren, helaas hetzelfde resultaat. Ik heb zowel de modem als de router ook een aantal uur van het stroom gehaald, meerdere malen een reset gedaan maar het heeft allemaal niet mogen baten.

Opnieuw contact opgenomen met Odido, nu komt er morgen (16 januari) weer een monteur van Gideon langs. Ik vraag me een beetje af dat wanneer de modem een oke verbinding met de PON heeft of de monteur dan wat kan betekenen?

Heeft iemand dezelfde ervaring met Odido op het Delta netwerk? De ONT is een Nokia XS-010X-Q. Ik had nog gevraagd of Odido de gegevens kon controleren (S/N van de ONT en/of het MAC adres) maar dat was niet nodig.

Groet,

Max

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hoi @maxvandijk, welkom op onze Community!

Wat leuk om te horen dat je voor ons supersnelle glasvezel hebt gekozen. Het lijkt erop alsof er in de wijkcentrale iets niet helemaal goed is gegaan, maar het kan ook aan de hardware liggen. Ik ga er vanuit dat Guidion dit morgen allemaal zal nalopen en hopelijk kan de monteur dit ook meteen voor je oplossen. Zou je mij morgen een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @maxvandijk, wat een verrassing als het Ziggo internet zo wegvalt hahaha, super leuk om te horen dat je van ons glasvezelinternet kan genieten! Ik heb je dossier nagelezen alleen geeft de netwerkbeheerder Delta geen exacte specificatie waar het probleem lag. Wel geven ze aan dat het probleem in hun netwerk lag en dat ze met een aantal configuratieaanpassingen het probleem hebben verholpen.

In ieder geval gaan wij er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je verbinding supersnel en -stabiel blijft, ik wens je nog een heel mooi weekend toe!

Reageer