Nog geen aansluiting

  • 14 January 2023
  • 40 reacties
  • 831 Bekeken


Toon eerste reactie

40 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@johanna haarlem ik zag je privébericht. Ik heb hiervoor Fiber aan de mouw getrokken. Zij gaan contact met je opzoeken met meer informatie over de situatie.  

 

@Twang ik kan dit telefoongesprek niet terugzien in mijn systeem. We moeten inderdaad Fiber afwachten op dit moment. Ik hoop dat ze snel contact opnemen! Meer kan ik er op dit moment niet over kwijt.

Hi Eric, dank voor je reactie. Ik begrijp dat jullie de vezel alleen huren echter verkopen jullie mij wel een internet abbonement waarbij je beloofd om op 12 december internet te leveren en vervolgen op 16 januari ik nog geen internet heb (en het ook naar uit ziet dat dat de komende weken ook nog niet het geval is). Wellicht dat je een tussen oplossing kan bieden of extra prioriteit geven aan het probleem? En nee, niet 7 dagen onbeperkt internet want daaarvoor sta ik al 40 minuten in de wacht iedere week..

Reputatie 7
Badge +14

Jullie? Dit is een klant helpt klant community. Maar natuurlijk neem je een internetproduct af en factureert T-Mobile indirect de netbeheerders kosten aan jou in deze dienst. Het is hetzelfde als electriciteit. De fysieke aansluiting is van een netbeheerder, bij electra Stedin / Alliander etc., bij jouw glasvezel is dat ODF. 

Je kiest een electriciteit leverancier, bijvoorbeeld budget energie. dan staat op hun factuur de netbeheerders kosten. Zij hebben die electrakabels nodig om hun product over te leveren. Maar als er een storing aan die kabels is, dan bel jij Stedin of Alliander en niet budget energie

In dit geval is jouw huisaansluiting niet in orde waardoor T-Mobile haar product niet kan leveren. Het is de taak en planning van de netbeheerder die dit moet oplossen.  Je kunt natuurlijk ook zelf jouw netbeheerder bellen voor een update. Hier staan hun contactmogelijkheden.

Hi @Twang, hartstikke goed dat je via deze weg aanklopt! Ik had heel graag een andere ervaring gelezen, excuses dat afspraken tot twee keer toe niet zijn nagekomen - dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken, omdat ik jullie hier zo goed mogelijk bij wil helpen. De monteur heeft bij ons een cosmetische (geen technische noodzaak) verplaatsing aangegeven, alleen vermoed ik dat het hier toch gaat om een technische verplaatsing waarbij de Guidion monteur niet het modem bij je kon aansluiten op het aansluitpunt. Kun je hier nog kort toelichten wat de monteur precies met jou heeft besproken? Ik wil daar namelijk graag voor je achteraan gaan! ❤️

Hi Lisa, de glasvezel komt binnen in de meterkast (kelder van appartement). Echter is hier alleen een hoofdgroep aanwezig en mag/kan de Guidion monteur de glasvezel niet aansluiten omdat er geen stroom aanwezig is en ook niet gerealiseerd kan worden. De glasvezel moet door getrokken worden tot in mijn stoppenkast in de woning (tot hier kwam voorheen ook de DSL). Ik heb ook met open dutch fiber contact gezocht maar nog geen witte rook. Ik heb nu al 5+ weken geen internet en heb weinig vertrouwen dat ik dit de komende dagen/weken wel ga krijgen. Hoor graag zsm een status update. Ben een nieuwe klant maar weet niet hoelang dit zal blijven..

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Twang, dit komt veel voor bij nieuwbouw of woningen die worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Het glasvezelnetwerk is net uigerold. In dit scenario kan de je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Is de woning in een ver genoeg stadium afgebouwd? Dan kan de je contact opnemen met de netwerkbeheerder. Zij plannen een afspraak in om de aansluiting aft e laten maken en regelen de verdere afhandeling van de aanleg. Je moet hiervoor zelf even contact opnemen, dat kan via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur. Ik wil je graag te hulp schieten, alleen kan ik deze actie niet voor je verrichten. 

 

Zodra de benodigde informatie is aangeleverd door de klant, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller de klant zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan de klant contact opnemen met KPNNetwerkNL.

 

Veel gestelde vragen

KPNNetwerkNL is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden?

Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemin en is du sook niet de uiteindelijke opleverdatum.

 

Hi, de woning is al 25 jaar oud dus heeft niets met nieuwbouw te maken. Verder vraag ik me af wat ik te maken heb met KPNNetwerkNL, ik heb toch een abbonement bij jullie afgesloten? Nota bene heb ik in november DSL aangevraagd en toen hebben jullie mij aangegeven dat dat niet mogelijk is en jullie mij alleen van glasvezel kunnen voorzien. Kunnen jullie niet alsnog DSL modem sturen, dan heb ik tenminste internet, ik zit nu al 6 weken te hannessen met hotspots en tijdelijke internet bundels..

Concrete vraag: wie moet ik nu bellen en op welke termijn kan ik internet verwachtten.

@Twang, ik snap de verwarring. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk van het snelle glasvezel kunt genieten. Zoals ik hier boven benoemd heb, is er pas net glasvezel uitgerold. Vaak gebeurt dit bij nieuwbouw, maar komt natuurlijk ook voor bij huizen waar nog geen glasvezel is aangelegd. KPNNetwerk NL is eigenaar van deze vezels, wij huren die vezels. Het internet leveren wij weer wel. Zij zijn dus ook verantwoordelijk voor het doortrekken van de kabels. DSL gaat uiteindelijk helemaal verdwijnen, vandaar dat glasvezel de beste (snellere) optie is. Wanneer glasvezel net is aangelegd kan het even duren voordat je helemaal online bent. In mijn vorige reactie staat het telefoonnummer die je moet bellen om de afspraak te maken. Weet jij zo voldoende?

Hi Tommie, net gebeld met KPNNetwerk NL maar ze geven aan dat ze geen netwerkbeheerder zijn bij mij. En ze sturen mij weer terug naar jullie... Het wordt een beetje kastje muur verhaal. Ik snap dat DSL uiteindelijk gaat verdwijnen, maar als je een DSL modem had gestuurd 6 weken geleden had ik in ieder geval internet gehad. Nu belooft t mobile mij week op week dat er glasvezel komt maar dat is verre van het geval. Graag een oplossing.

Update van mijn kant: al 6 dagen niets vernomen van zowel t-mobile als van open dutch fiber!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Twang, ik ben er zelf achteraan gegaan. Ik wacht nu op een concrete update van Fiber. Zodra ik meer te weten krijg hoor je het meteen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Twang, ik houd het voor je in de gaten. Als ik een update heb, laat ik het je direct weten. De laatste update, die ik gedeeld heb in een privébericht, is nog steeds wat er op dit moment speelt. Ik hoop dat ze deze week meer kunnen vertellen hierover!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Twang, ik heb, nogmaals, Fiber aan de mouw getrokken. Ik vind zelf ook dat dit nu erg lang duurt! Ik heb ze verzocht om nu met een concrete update te komen, ze gaan hierover contact met je opnemen.  

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Twang, ik heb net gehoor gekregen van Fiber. Ze hebben 14 januari de opdracht doorgezet naar OPF. Ze wachten nu op reactie wat ze verder gaan doen. De maximale doorlooptijd is 7 werkdagen. Ik ga er dus vanuit dat er volgende week een nieuwe update is.

Beste t mobile thuis. Vorig jaar had ik 3 mnd dit probleem.  Er is toen vanalles beloofd maar na 3 mnd kon ik nog steeds geen gebruik maken van t mobile thuis

Hey @Twang, ik heb net gehoor gekregen van Fiber. Ze hebben 14 januari de opdracht doorgezet naar OPF. Ze wachten nu op reactie wat ze verder gaan doen. De maximale doorlooptijd is 7 werkdagen. Ik ga er dus vanuit dat er volgende week een nieuwe update is.

Hi Tommie, ik heb nog steeds geen reactie van OPF het is nu 16 dagen geleden. Net met jullie klantenservice gebeld en die zei dat er nog helemaal niets was doorgezet (ja naar een collega die ziek was...) Zou mooi zijn als iemand zich hard gaat maken voor mij als klant.  

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rew4, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Wat is precies de relevantie van jouw bericht? Ik zie dat je DSL aangevraagd hebt destijds, DSL en Glasvezel zijn twee verschillende technologieën en jouw opleverproblemen staan los van bovenstaande situatie. Mocht ik je toch nog kunnen helpen, weet dan dat ik altijd voor je klaarsta! 😄

Reageer