Omzetting naar 1GB

  • 4 January 2022
  • 42 reacties
  • 483 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, ik zit me af te vragen na het lezen van de diverse problemen met aansluitingen en het eigenlijk steeds aanmodderen van klant en aanbieder zonder er redelijk snel een oplossing komt, of het wel slim is dat ik mijn huidig 200/220mb internet tv en bellen thuis abonnement heb verhoogd naar een 1000/1000 tv telefoon abonnement. Eigenlijk werkt een en ander redelijk en nu lees je zo veel dat na de upgrade een en ander niet meer werkt. Wat denken jullie er op gokken dat het goed komt? of toch maar annuleren en het op safe spelen. Eigenlijk zou het niet verkeerd kunnen gaan omdat al mijn huidige spullen blijven bestaan. Het enige dat door een monteur vervangen moet worden is het kastje waar de glasvezel in komt. En er zou vast wel ergens iets goed gezet moeten worden (dat gedeelte waar je de meeste problemen bij leest). 


This topic has been closed for comments

42 reacties

Reputatie 3

Nou ik heb Guidion gister hier op visite gehad voor een overstap.

Ik heb qua bereikbaarheid en stiptheid geen problemen gehad met ze hoor.

Dat ik dingen wil die technisch iets lastiger in elkaar zitten, mag niet meewegen in dat hun gedaan hebben waarvoor ze moesten komen. 

Xs4all eruit en T-mobile erin, maar zoals @soepkip67 zegt, negatief ventileren is altijd makkelijker.

Succes met je beslissing, op basis van je opgegeven argumenten geen goede reden om het niet te doen ;)

Reputatie 2

Zo Update 2.

Monteur stond op tijd voor de deur aardige man. heeft de omvormer vervangen was even weg en toen die even later terug kwam was de boel weer online.

Download is 950MB/Sec Upload begint met 950MB/Sec en kakt dan een beetje in elkaar om een gemiddelde te krijgen van 600MB/Sec geen idee of dat normaal is maar altijd nog 3 keer zo snel dan dat het was, en zolang het niet slechter wordt.

TV weet ik nog niet, heb een Oled en die is bezig met een of ander reiniging programma maar dat zal ook vast wel werken.

Ben natuurlijk nog geen 4 dagen onderweg :).

Nee eigenlijk ging het tot op heden heel soepel alleen straks nog even de retour zending in orde maken.

Jo!

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jomanda ,

Integenstelling tot wat Bemu zegt. Zou ik zeggen doen! Mijn ervaring is positief, tijdens de overstap van max 100 naar 1000 slechts een uurtje zonder diensten gezeten.

Ik begrijp als je hier op de community rond kijkt dat je gaat twijfelen. Waar je  rekening mee moet houden is, dat mensen wel negatieve ervaringen delen en zelden de positieve ervaringen.

Reputatie 2

De eerste update, vandaag gaat het gebeuren. Ben benieuwd.

Reputatie 3

Mijn overstap was van gisterochtend. Had ook geen issues met het maken van een afspraak op de overstapdatum. Denk dat hij met 20 minuten klaar was. 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Jomanda,

Welkom op de community. Belangrijk is dat het altijd mis kan gaan. Dat is nooit te voorkomen. Het blijft een transitie met menselijke interactie. Dat is nooit 100% feilloos. Dat wil niet zeggen dat het bij jou mis zal gaan. In veruit de meeste gevallan gaat het prima. Ik ben alweer even - met een tussenpauze - abonnee bij T-Mobile en daar is zeker niet alles goed gegaan, maar het is altijd correct opgelost. Ook met mijn laatste overstap van WBA 100/100 Mbit naar 1000/1000 Mbit ging het niet helemaal soepel. Bij de overstap wel, maar de weken erna heb ik meermaals last gehad van mijn upload die mank liep en ook dat mijn verbinding volleidg weg viel. Dit was in een periode dat er in korte tijd veel klachten waren en dat is ook terug te zien op de community. Ik heb zelfs op het punt gestaan om over te stappen. Ondanks de goede ondersteuning van de community en de T-Mobile moderators. Ook ik ben qua werk afhankelijk van internet en het kostte mij veel tijd en energie in een tijd dat ik het al superdruk had.

Ik weet dat er voor dat achterliggende probleem een oplossing is gevonden, waardoor de kans dat dit nog zal voorvallen beperkter is. Sinds die implementatie heb ik geen storingen meer gehad en werkt mijn verbinding prima. Ik snap dat je argwanend bent en zeker na het lezen van de community. Dit geeft nooit een representatief beld van al die duizenden gebruikers op verschillende netwerken waar T-Mobile actief is. Zoals gezegd zullen de negatieve verhalen altijd de overtoom voeren, omdat klanten hier komen voor oplossingen. Daar is deze klant-helpt-klant community voor gemaakt. Dus als je wil overstappen, dan zou ik dat zeker doen. En mocht het onverhoopt mis gaan, dan helpen wij jou als mede-klanten en ook de T-Mobile moderators je graag om zo snel mogelijk online te komen.

Er zijn wel wat puntjes waar we je op weg kunnen helpen, zoals letten op het juiste kabeltje. Dat wil nog wel eens verkeerd gaan. :)

 

@BeMuSoepkip zit op ODF van TM zelf. Dus niet op het nieuwe GPON.

Reputatie 7
Badge +7

@BeMu ,

Ben ook gewoon overgestapt van af WBA. Wat betreft de betrouwbaarheid van Guidion is gewoon goed. Heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen, komen afspraken na, zijn deskundig en meestal een afspraak binnen een paar dagen.

Maar waar jij moeite mee hebt , zijn veranderingen en daarom kaap jij ieder topic met " het oude is het beste en je moet niet het nieuwe willen" . Dit commentaar is allemasl gestoeld op onderbuik gevoel en niet op ervaring. Hierbij zeg ik niet dat ik ervaringsdeskundige ben, maar heb het wel meegemaakt en op een positieve manier. Heb ik nooit problemen gehad? Jawel , de meeste waren snel opgelost, andere duurde wat langer maar werden goed opgelost met duidelijke communicatie.

Reputatie 7

Hi @Jomanda, dankjewel voor jouw terugkoppeling! Super om te lezen dat je nog steeds tevreden bent. Juist goed dat je voor de zekerheid hier aanklopt, want ook ik wil dat jji een perfecte verbinding hebt. Ik kan me voorstellen dat sommige termen nogal ingewikkeld klinken haha, dus dat ligt zeker niet aan jou. In de toelichting staat hoe je dit precies tevoorschijn kunt toveren. Aangezien jouw resultaten voor nu perfect klinken, is er eigenlijk geen reden voor paniek. Het klopt helemaal dat jij lagere resultaten behaalt via de wifi, omdat je hier veel meer te maken hebt met pakketverlies. 

Top dat je het in de smiezen houdt! Mocht het echt lager worden, laat het ons dan weten. Dan stuur ik gelijk enkele voorbeeldfoto's jouw kant op, zodat je zonder problemen alle genoemde punten van Jason bij langs kan gaan. Maak er voor nu een heel mooi weekend van! 🎈

Reputatie 3

Tja het is een keuze he sneller internet. Als je het niet nodig hebt, kan je ook prima blijven zitten waar je zit. Ziggo, KPN en Xs4all zijn nu eenmaal een stuk duurder ja. Dus als je hier niet voor wilt betalen, zul je geduld moeten hebben. Daar veranderd de community niets aan hoor. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik stap straks over van KPN naar TM en tot nu toe gaat alles gewoon goed. De monteur is onderweg!

@BeMu Weet je nu nog niet dat je zelden of nooit leest dat er iets goed is gegaan?

Miljoenen mensen die tevreden zijn komen niet in foras. En omdat er pas iemand hier was die vertelden dat de monteur ziek was neem je maar gelijk aan dat ze allemaal ziek zwak en misselijk zijn.

Kom ook eens met positieve hulp inplaats van dat zielige gezeur. Help de klanten en als je het niet zeker weet laat het dan aan andere over. Opvallen heb je niet meer nodig want dat doe je al.

Reputatie 7
Badge +1

@soepkip67  Mag ik jou vragen wanneer je bent overgegaan van WBA naar naar 1gb/s van T-Mobile was dat al voor de pandamie?  wat mij namelijk heel erg opvalt dat de wachttijden momenteel heel erg lang zijn, bij Guidion voor een overstap is dat natuurlijk niet erg maar als er een storing is natuurlijk wel.

Jou ervaringen en die van @bharskamp geven me een positief gevoel, en ga zeker overwegen de stap te wagen, ga er over denken om het te doen als het wat rustiger is bij T-Mobile, mijn  hartelijke dank.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @BeMu ,

De overstap is van een maand of wat terug, ook toen waren de corona maatregelen in werking. Daar had toen ook iedereen last van. Alleen zoals afgelopen december maand, met alle feestdagen, ja dan loopt de wachttijd al snel op. Vooral als je de reguliere aanmeldingen neemt en daarboven op ook nog wat storingen. Dan kom je al gauw wat "dagen” in een week tekort. Dus daar is de wachttijd wel te verklaren. We moeten nu even een tijdje afwachten en volgens mij lopen de wachttijden dan vanzelf weer terug naar normale tijden

Reputatie 7
Badge +1

@soepkip67 Hartelijk dank voor uw reactie, ik las dat u over bent gegaan van uit WBA mag ik vragen of er in uw woonplaats ook ODF van T-Mobile ligt, dat is namelijk cruciaal en wat voor mij heel belangrijk is blijf ik dan mijn huidige tv platform houden, ik zit nu nog op het vorige platform.

Een positief antwoord is voor mijn besluitvorming zeker als het om het tv platform heel belangrijk, 

 

Reputatie 2

Zo veel reacties in korte tijd.

Eerlijk gezegd zeggen de termen WBA ODF me niets maar gelukkig hoef ik dat ook niet te weten. En natuurlijk lees je eigenlijk altijd maar de slechte ervaringen, maakt me inderdaad een beetje huiverig.

Heb ik supersnel internet nodig? och het werkt… 

Maar mijn gamend huisdier ziet dit echt heel anders.

Zie er wel een beetje tegenop om mocht het mis gaan weer in de malle molen terecht te komen om het met veel goodwill en onbegrip eindelijk het opgelost te krijgen. Dat heb ik al eerder meegemaakt en wat dat aangaat maakt het niet uit welke provider je hebt.

Nu ken ik er ook een die het geweldig zou vinden dat internet het begeeft….

Zit die eindelijk weer eens op de bank :) .

Zal er nog eens over denken heb eigenlijk wel zonder problemen een afspraak gemaakt voor de 12e en ja de overstap van platform (als ik dat zo goed omschrijf) zal toch eens gemaakt worden. Mocht ik dus toch gaan upgraden en mijn verbinding blijft werken zal ik dit de 12e aan het eind van de dag laten weten.

Anders kan het dus een beetje aanlopen. 

Reputatie 7
Badge +14

Zal er nog eens over denken heb eigenlijk wel zonder problemen een afspraak gemaakt voor de 12e en ja de overstap van platform (als ik dat zo goed omschrijf) zal toch eens gemaakt worden. Mocht ik dus toch gaan upgraden en mijn verbinding blijft werken zal ik dit de 12e aan het eind van de dag laten weten.

 

Prima, op het forum zijn mede klanten en moderators altijd bereid om mee te denken! We horen het graag op de 12e.

Reputatie 2

Zal er nog eens over denken heb eigenlijk wel zonder problemen een afspraak gemaakt voor de 12e en ja de overstap van platform (als ik dat zo goed omschrijf) zal toch eens gemaakt worden. Mocht ik dus toch gaan upgraden en mijn verbinding blijft werken zal ik dit de 12e aan het eind van de dag laten weten.

 

Prima, op het forum zijn mede klanten en moderators altijd bereid om mee te denken! We horen het graag op de 12e.

Check

Reputatie 7
Badge +4

Je kunt de uitrol altijd terugdraaien via de tips van @TMTV . Hij heeft er een mooi topic voor gemaakt. Zeker ten aanzien van de beeldkwaliteit begrijp ik dat heel goed. :)

Reputatie 7
Badge +1

@TMTV De beeld kwaliteit is inderdaad goed via de Chromecast, wel moet ik er enige nuance aan toe voegen de Chromecast is aangesloten op de tv van mijn zoon welke begeleid woont en om het weekend hier komt, er staat een Samsung FHD van pakweg 24” op zijn kamer.

En daar werkt de Chromecast perfect op, verder getest op een Pioneer FHD 32” die in een andere slaapkamer staat ook daar goed beeld op, de Pioneer is inmiddels voorzien van een 2e STB.

De tv in mijn woonkamer is een 39” Panasonic hier niet op getest,   of de Chromecast wel geschikt is voor de huidige Oled tv's van 50” en groter durf ik niet te zeggen, volgens mij is de Chromecast meer bedoeld voor slaapkamer tv's .

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jomanda , 

Wat leuk dat je de overstap waagt😉. Hoe laat gaat het gebeuren en wil je laten weten hoe het gegaan is?

Reputatie 7
Badge +4

Ben benieuwd! Laat zeker weten hoe het verloopt. En of we je nog verder kunnen ondersteunen. :)

Reputatie 7
Badge +4

Ik neem aan dat je bedraad test? Anders verwacht ik die snelheden niet. Snelheid fluctueert altijd, maar zou over het algemeen stabiel moeten zijn. Let wel: andere smart-apparaten kunnen invloed uitoefenen. Wil je goed testen, dan bedraad én alle andere smart-apparaten uit zetten.

Reputatie 2

Hallo TAVL ja ik test bedraad, eigenlijk heb ik alles gewoon ingeplugd.

Heb net nog met de speedtest app geprobeerd is de download 945Mbps en de Upload 840Mbps.

Nee eigenlijk best tevreden. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jomanda, om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen in dit topic en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite. Zo gaan we dit probleem tackelen! 😉

Reputatie 2

Hallo Jason bedankt voor je reactie, maar ben nog steeds tevreden hoor, het enige is nu dat de uploadsnelheid een beetje fluctueert maar ik heb er verder nog geen problemen mee.

Wat je handleiding aangaat: om Ga in een app te drukken en getallen af te lezen geen probleem, fotos maken dat lukt ook. Het begrip bekabeld kan ik ook mee uit de voeten (ben van voor de wifi tijd)

Maar ipconfig cmd's doelservers activiteiten monitor….

Waar kan ik de handleiding met foto's vinden?

Bedraad haal ik gewoon snelheden boven de 900Mbsec oke upload is niet echt stabiel.

maar een ding klopt wel 

draadloos komt mijn download niet over de 550 en upload 250 dus dat is aanzienlijk lager 

 

Als de snelheid echt gaat afwijken en het blijft laag dan laat ik het wel weten.

 

Maar gelukkig is dat nog steeds niet aan de orde.

 

Thanks

Jo!

Reputatie 3

Hallo, ik zit me af te vragen na het lezen van de diverse problemen met aansluitingen en het eigenlijk steeds aanmodderen van klant en aanbieder zonder er redelijk snel een oplossing komt, of het wel slim is dat ik mijn huidig 200/220mb internet tv en bellen thuis abonnement heb verhoogd naar een 1000/1000 tv telefoon abonnement. Eigenlijk werkt een en ander redelijk en nu lees je zo veel dat na de upgrade een en ander niet meer werkt. Wat denken jullie er op gokken dat het goed komt? of toch maar annuleren en het op safe spelen. Eigenlijk zou het niet verkeerd kunnen gaan omdat al mijn huidige spullen blijven bestaan. Het enige dat door een monteur vervangen moet worden is het kastje waar de glasvezel in komt. En er zou vast wel ergens iets goed gezet moeten worden (dat gedeelte waar je de meeste problemen bij leest). 

De mensch is gemaakt om voornamelijk naar buiten te treden met klachten. Er zijn echt zoveel meer mensen bij wie het geruisloos verloopt, maar die hebben andere dingen te doen dan klagen ;)