Beantwoord

Onwaarheden van de klantenservice geen AON maar GPON!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb mij goed proberen te informeren voordat ik een T-mobile thuis dienst wilde gaan afsluiten. Helaas vanwege een zeer slechte klantenservice heb ik dus nu het product wat ik niet wilde hebben!

Kort is dit de situatie:

  • Een aantal jaren geleden heb ik tmobile thuis gehad en werd dit geleverd via een AON verbinding op het eigen netwerk van Tmobile (hilversum). Door deze verbinding kon ik gebruik maken van de SFP poort op mijn switch, zonder aanvullende tmobile kastjes.
  • Vorig jaar een overstap gemaakt naar KPN waarbij er wederom een AON verbinding werd geleverd.
  • Voor de afloop van mijn KPN contract ben ik opnieuw gaan informeren naar de mogelijkheden. Dus ik heb ook tmobile gecontact (telefonisch) met de vraag wat voor verbinding ik geleverd krijg; AON of GPON? Dit was een maand geleden. De medewerker gaf aan dat het een AON verbinding is en ik de mediaconverter zal krijgen.
  • Nou is mij bekend dat de klantenservice van tmobile niet de creme de la creme is dus heb ik voor de zekerheid nogmaals 2 weken later contact gehad. Ook deze medewerker gaf aan dat het een AON verbinding zal worden.
  • Tijdens de actie 8 maanden voor een aantrekkelijke prijs, het abonnement maar aangevraagd , immers dan krijg ik de verbinding die ik via AON eerder ook had
  • Vorige week kreeg ik het starterspakket in huis en tot mijn verbazing en ook woede werd er een GPON Huawei unit geleverd. Dus niet wat de medewerkers eerder hebben aangegeven! Dus loze beloftes! Daarnaast vond ik het overigens ook vreemd dat er een Huawei unit werd geleverd, omdat de netwerken van Tmobile deze apparatuur gaat weren ( https://www.vpngids.nl/nieuws/t-mobile-weert-huawei-uit-telecomnetwerk/). Dus waarom gaat TM vast dit dit risico dan wel implementeren?
  • Vervolgens met de klantenservice contact gehad waarom dit zo was. Helaas heb ik de medewerker een technische cursus moeten geven , omdat ook deze medewerker waarschijnlijk een training heeft gemist of niet is aangeboden. 

Ik zou graag van de dienst gebruik willen maken op AON (wat dus ook in Hilversum nu bij meerdere klanten wordt aangeboden), maar via GPON is voor mij geen optie.

Kan een vriendelijke medewerker dit alsnog omzetten conform afspraak? Aanvullende apparatuur is niet nodig, omdat ik zelf een mediaconverter bezit.

Daarnaast wil ik een dringend beroep doen op het management dat de juiste informatie wordt gegeven. Het is voor mij onbegrijpelijk dat dit zo wordt aangegeven.

icon

Beste antwoord door eric 10 April 2023, 20:04

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @jchaos , welkom bij de community. 

1) klantenservice is meestal niet bekend met het type hoor. T-mobile levert een glasvezel aansluiting met router. Dat is het aanbod.

2) Als KPN WBA (aon) werd geleverd en T-mobile heeft zelf apparatuur geplaatst zal dit de enigste aansluiting die ze nog leveren. Die is ook €15  goedkoper dan de KPN kabel..… 

3) je kunt niet zelf kiezen welk type aansluiting geleverd wordt. Je zult een andere SFP moeten gebruiken.

Hi Eric,

Ik heb eerder gewoon via het tmobile netwerk een ODF/P2P verbinding gehad met de switch van tmobile en niet een gedeelde GPON verbinding. Dus dat was niet van WBA maar  ODF. Beide infrastructuren zijn dus in de POP aanwezig en zouden technisch dus geleverd kunnen worden.

De klantenservice heeft dus geen enkel idee wat er geleverd wordt… Mijn vraag blijft dus staan of iemand dat kan omzetten? Immers dan kan ik nog beter in Hilversum 1 van de fibercrew providers nemen met een XGSPON verbinding voor lagere kosten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jchaos 

Als je eenmaal op PON zit dan kun je niet meer terug naar AON helaas.

Mijn verbinding is nog niet opgeleverd dus tmobile heeft wat mij betreft nog de mogelijkheid om een andere verbinding te leveren...

Reputatie 7
Badge +9

@jchaos zoals @Waqqas ook al heeft benoemd, het is niet mogelijk om terug te switchen naar AON als je eenmaal op PON zit.

Ik heb mij goed proberen te informeren voordat ik een T-mobile thuis dienst wilde gaan afsluiten. Helaas vanwege een zeer slechte klantenservice heb ik dus nu het product wat ik niet wilde hebben!

Kort is dit de situatie:

  • Een aantal jaren geleden heb ik tmobile thuis gehad en werd dit geleverd via een AON verbinding op het eigen netwerk van Tmobile (hilversum). Door deze verbinding kon ik gebruik maken van de SFP poort op mijn switch, zonder aanvullende tmobile kastjes.
  • Vorig jaar een overstap gemaakt naar KPN waarbij er wederom een AON verbinding werd geleverd.
  • Voor de afloop van mijn KPN contract ben ik opnieuw gaan informeren naar de mogelijkheden. Dus ik heb ook tmobile gecontact (telefonisch) met de vraag wat voor verbinding ik geleverd krijg; AON of GPON? Dit was een maand geleden. De medewerker gaf aan dat het een AON verbinding is en ik de mediaconverter zal krijgen.
  • Nou is mij bekend dat de klantenservice van tmobile niet de creme de la creme is dus heb ik voor de zekerheid nogmaals 2 weken later contact gehad. Ook deze medewerker gaf aan dat het een AON verbinding zal worden.
  • Tijdens de actie 8 maanden voor een aantrekkelijke prijs, het abonnement maar aangevraagd , immers dan krijg ik de verbinding die ik via AON eerder ook had
  • Vorige week kreeg ik het starterspakket in huis en tot mijn verbazing en ook woede werd er een GPON Huawei unit geleverd. Dus niet wat de medewerkers eerder hebben aangegeven! Dus loze beloftes! Daarnaast vond ik het overigens ook vreemd dat er een Huawei unit werd geleverd, omdat de netwerken van Tmobile deze apparatuur gaat weren ( https://www.vpngids.nl/nieuws/t-mobile-weert-huawei-uit-telecomnetwerk/). Dus waarom gaat TM vast dit dit risico dan wel implementeren?
  • Vervolgens met de klantenservice contact gehad waarom dit zo was. Helaas heb ik de medewerker een technische cursus moeten geven , omdat ook deze medewerker waarschijnlijk een training heeft gemist of niet is aangeboden. 

Ik zou graag van de dienst gebruik willen maken op AON (wat dus ook in Hilversum nu bij meerdere klanten wordt aangeboden), maar via GPON is voor mij geen optie.

Kan een vriendelijke medewerker dit alsnog omzetten conform afspraak? Aanvullende apparatuur is niet nodig, omdat ik zelf een mediaconverter bezit.

Daarnaast wil ik een dringend beroep doen op het management dat de juiste informatie wordt gegeven. Het is voor mij onbegrijpelijk dat dit zo wordt aangegeven.

 

Hoe is dit afgelopen? Ik heb nu ook een AON setup met direct een SFP module in mijn unifi switch maar ben wat ben bang met overstappen als er in eens een GPON van gemaakt word….

@tdenheijer

De kans dat je op GPON komt is groot.

Ik kom van Kpn AON en zit nu op T-Mobile GPON.

Ik gebruik een Fritzbox 5590 fiber met GPON SFP module.

Dat is ook mogelijk met Unifi apparatuur.

Ik ben niet bekend met dat merk zie dit stukje voor meer info.

Of dat ook werkt met een Unifi switch geen idee.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @tdenheijer, leuk dat je een overstap overweegt, dat is een mooie set-up! Ik zoek graag voor je uit of je aangesloten wordt op AON of GPON. Kan je mij hiervoor je postcode en huisnummer doorsturen via een privébericht?

Geen zorgen, dit is natuurlijk geheel vrijblijvend! 😊

Hoi @tdenheijer, leuk dat je een overstap overweegt, dat is een mooie set-up! Ik zoek graag voor je uit of je aangesloten wordt op AON of GPON. Kan je mij hiervoor je postcode en huisnummer doorsturen via een privébericht?

Geen zorgen, dit is natuurlijk geheel vrijblijvend! 😊

Toevallig heb ik vanochtend gebeld. De mevrouw zei dat ik vanaf maandag over kon zonder apparatuur aanpassing. Dus lijkt me gewoon AON. Dus maar gedaan met een redelijke aanbieding, ben verder best tevreden over T mobile

Maar zou jij @Cal dit nog even voor de zekerheid willen checken zodat ik maandag niet zonder internet zit, ik heb je een pb gestuurd.. Wat me ook wel opviel in de brief die ik kreeg dat max snelheid op mijn adres 542 mbit zou zijn..Dan kan ik toch net zo goed een abo nemen van 400 mbit?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @tdenheijer, heel fijn dat je hierop terug komt, dit helder ik graag voor je op! Via een privébericht heb ik je meer details gegevens over het contract. Wat betreft de mogelijkheden van je internetaansluiting: geen zorgen, je internetaansluiting kan absoluut meer dan 524 Mbit/s en zelfs 1 Gbit/s aan. Het klinkt alsof de brief gedateerde informatie bevat. Zou je een foto door kunnen sturen van de brief zodat ik hier intern melding van kan maken?

Alvast erg bedankt! 😊

Dank nogmaals voor je snelle reactie!

Bij deze de brief:

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Super, dankjewel @tdenheijer, ik ga hier melding van maken. Gelukkig heeft dit geen invloed op je aansluiting en ik wens je daarom alvast veel plezier met je upgrade toe! 😃

@tdenheijer

De kans dat je op GPON komt is groot.

Ik kom van Kpn AON en zit nu op T-Mobile GPON.

Ik gebruik een Fritzbox 5590 fiber met GPON SFP module.

Dat is ook mogelijk met Unifi apparatuur.

Ik ben niet bekend met dat merk zie dit stukje voor meer info.

Of dat ook werkt met een Unifi switch geen idee.

 

 

Hi Peter,

Hoe bevalt de overstap van KPN naar Odido? Ik heb ook KPN AON en ben een beetje huiverig vanwege de overstap naar GPON. 

Daarnaast ben ik benieuwd hoe de kwaliteit van tv bevalt in vergelijking met KPN.

 

Grt, Edwin

Hoi @Edje040

Met GPON heb ik nu geen problemen.

Wat betreft tv is iets minder kwaliteit.

Maar het voordeel dat je helemaal zonder tv box kunt vindt ik belangrijker.

Op onze Sony bravia Android TV met de app werkt uitstekend.

En alles met de tv afstandsbediening van de tv zelf.

 

 

Hi @peter-keetfm ,

Ik zit nu even bij Online.nl en neem daar ook tv af (Canal Digitaal) en dat is echt een klap minder dan KPN. 

Maar GPON is dus net zo stabiel als AON?

GPON deel je de glasvezel met meerdere gebruikers doormiddel van een passieve splitter.

Dat gebeurt ook bij de nieuwere XGS-PON.

CanalDigitaal heb ik ook als test.

De kwaliteit van CD is minder dan dat van Odido.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Edje040 

Je moet nog overstappen? Je zou ook AON of XGSPON kunnen krijgen, zodra je het installatiepakket binnen hebt weet je het zeker.

Hallo @Edje040 

Je moet nog overstappen? Je zou ook AON of XGSPON kunnen krijgen, zodra je het installatiepakket binnen hebt weet je het zeker.

Ja ik moet nog overstappen en ben me aan het oriënteren. Ik heb jaren bij KPN/XS4ALL gezeten. Kwaliteit, maar duur. Nu een jaartje bij Online.nl maar de kwaliteit van tv valt tegen. 

Ik zit op het oud-Reggefiber netwerk (postcode 5632). Dit is AON. Odido heeft hier eigen apparatuur in de POP (1000/1000 €45). Dan zou het volgens mij dus GPON worden. 

@Edje040 

Dan kom je waarschijnlijk op GPON.

Ik zit ook in een oud Reggefiber gebied.

 

Reageer