Oplevering glasvezel

  • 21 November 2023
  • 28 reacties
  • 366 Bekeken

Reputatie 2

Goedendag,

Kan er totaal niets meer van begrijpen en uitkomen.

ODF begin juli 2022 gestart in de wijk met glasvezel ( verwachting eind juni 2023 klaar) en zou volgens de indeling de eersten zijn die glasvezel in de straat zou hebben liggen (Rotterdam charlois gebied 1/2)

Gezien het punt dat ik nu een dsl lijn heb ( kpn 100mb down en wat aan up ex-telfort)voor de prijs van een 1gb verbinding bij odido, is de overstap interessant te noemen

echter tot mijn stomme verbazing zie ik dat bij het doen van de postcodecheck ODF aangeeft er ligt glasvezel….Odido geeft alleen maar DSL aan.

Dus ik kan er geen chocola meer van maken waar ik van uit moet gaan.

Kan iemand duidelijkheid scheppen, VVE heeft met alv 2022 al toestemming verleent mbt aanleg tot in de woning

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @VincentB01, er komt veel kijken bij een nieuwe aanleg van glasvezel. De wijkcentrale dient volledig opgeleverd te zijn, de civiele werkzaamheden dienen klaar te zijn en dan moet de huisaansluiting nog gedaan worden. Ik zal niet met 100% kunnen zeggen dat je exact op X datum glasvezel hebt. Ik kan eventueel wel een schatting doen, hiervoor heb ik wel je postcode en huisnummer nodig. Kan je mij die in een privébericht sturen? Dan kan ik een kijkje nemen!  

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedendag,

Even update van mijn  zijde… De bestelling is door mij zojuist via de klantenservice geannuleerd.

De oplevering duurt mij te lang en is het te vaag wanneer de oplevering plaatsvind of wordt er radiostilte door de partijen gehanteerd wanneer vraagstellingen worden gedaan, daarbij is mijn huidige financiële situatie niet toereikend voor het bestelde abbonnement

Tja, je wil zelfs een 8Gbit abonnement.  Dat zijn dure keuzes. Voor de meeste huishoudens is 100 mbit een prima snelheid en zeker beter betaalbaar.

Reputatie 2

Goedendag,

Even update van mijn  zijde… De bestelling is door mij zojuist via de klantenservice geannuleerd.

De oplevering duurt mij te lang en is het te vaag wanneer de oplevering plaatsvind of wordt er radiostilte door de partijen gehanteerd wanneer vraagstellingen worden gedaan, daarbij is mijn huidige financiële situatie niet toereikend voor het bestelde abbonnement

Tja, je wil zelfs een 8Gbit abonnement.  Dat zijn dure keuzes. Voor de meeste huishoudens is 100 mbit een prima snelheid en zeker beter betaalbaar.

In dit geval zijn de maandelijkse kosten even een secundair punt.

Reputatie 2

even een update mijn zijde.

Zojuist een zeer helder en open gesprek gehad net iemand van ODF en heeft me een kleine inzicht gegeven in hoe het loopt en hoe het ervoor staat.

er zijn een aantal dingen duidelijk  geworden; er zijn afspraken zijn gemaakt met gemeentes over een tijdsbestek dat een wijk aangesloten wordt, in het kader van vertragingen door weer, vergunningen die worden ingetrokken of problemen tijdens graafwerkzaamheden kan er vertragingen ontstaan ( welke momenteel op 6 maanden staat) en dat de uitvoerder een kwartaal planning hanteert ( maakt een planning voor een kwartaal), maar deze is nog niet vrijgegeven in het kader van beschikbare middelen, maar zou in principe een wijk binnen het afgesproken tijdsbestek moeten zijn opgeleverd.( 2 jaar )

even op basis van individuele postcode+huisnummer is bekend dat de kabels er liggen en de wijkcentrale er ook is, maar daar nog wat werkzaamheden dienen te worden verricht o.a. kabels afmonteren en plaatsing van de apparatuur voor de desbetreffende providers door externe partijen ( guidion ).

Er is een individueel verzoek gedaan naar de uitvoerder omtrent informatie planning betreffende mijn adres, maar gezien dat uitvoerder met kwartaal planning werkt zal dit op zijn vroegst volgende maand bekend zijn in hoeverre de werkzaamheden gaan vorderen en er zicht is of er wat gaat gebeuren.

.Uit commercie begrijp ik de strategie van odido, maar uit zakelijk en persoonlijk oogpunt vind ik de strategie niet handig en kan vele klachten en frustratie vanuit de consument/klant voorkomen, onnodig werk verminderen en druk op alle partijen verminderen in het kader van afhandeling.

Mijn suggestie aan Odido is om pas glasvezel aan te bieden qua abonnementen en aan te kondigen op moment dat de infrastructuur daadwerkelijk gereed is ( kabels tot aan gevel / erfafscheiding, wijkkasten gereed) dan klaart de klachten regen misschien een beetje op en kan de klachten stroom verminderen, klanten / consumenten hoeven dan minder lang te wachten op de glasvezelverbinding en raakt de naam van de provider minder snel besmet.

Misschien een suggestie om de optie om glasvezel vooruit te bestellen te laten vervallen en de nieuwe klanten waar glasvezel nog moet aangelegd worden ( of in wijken waar het op dit moment aangelegd wordt) een adsl lijn aan te bieden en zodra de infrastructuur gereed is, klanten een mooie aanbieding doen mbt glasvezel

 

 

Reageer