Beantwoord

Oplevering glasvezel abonnement - status klopt niet

  • 14 September 2022
  • 30 reacties
  • 658 Bekeken


Toon eerste reactie

30 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@fiberrookie 

Wat geeft deze site nu aan als je je postcode inviult?

Luister wel even naar wat de KPN monteur te zeggen heeft want misschien is de installatie nog niet helemaal afgerond door werkzaamheden buiten bijvoorbeeld.

Hallo @Boris ,

 

Dank voor de actie, ik ben benieuwd.

 

Gisteren plotseling een KPN Netwerk herinnerings-sms ontvangen over glasvezel afspraak vandaag(?). Ik weet niks van de afspraak af, is nooit aangekondigd.

Het glasvezel aansluitpunt, wit vierkant kastje, is begin van de week al aangelegd in de woning. Moeten ze voor de aanleg van glasvezel in de woning 2x langs komen?

Het is me wel een rommeltje kwa administratie daar. Ik zie wel als ze langs komen en stuur ze dan maar weer weg 🤡

Reputatie 7

Hi @fiberrookie, goed dat je dit bij ons navraagt! Ik heb het direct gecheckt en zie dat de plandatum om de thuissituatie op te leveren, vaststaat op 14 oktober. Dit stokt natuurlijk volkomen met wat KPN Netwerk NL aan ons heeft doorgegeven. Ik heb daarom direct doorgezet aan onze technische dienst om de afspraak door te trekken en de afspraak me Guidion voor je te regelen. We gaan hier voor je achteraan! Excuses voor het ongemak. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. De Community staat voor je klaar.

Hoi @Waqqas 

 

Dank voor je reactie en raad.

 

Het glasvezel aansluitpunt is door 2 mannen van KPN Netwerk zelf geplaatst omdat KPN het kopernetwerk in mijn gebied binnenkort uitfaseerd. Dus voor internet moet ik op korte termijn overstappen van ADSL. In mijn gebied liggen er alleen kabels van KPN.

Voor glasvezel abonnement heb ik keuze tussen KPN of T-Mobile of alternatief Ziggo.

Ik heb het vermoeden dat T-Mobile uitgaat van de KPN Netwerk status...misschien moet ik KPN  Netwerk maar bellen dat ze hun status moeten bijwerken...al die grote bedrijven hebben maar een belabberde klantenservice.of lopen achter met hun administratie.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fiberrookie 

De bedenktijd van 14 dagen gaat in nadat Guidion de router en mediaconverter heeft geïnstalleerd, je kunt tot deze tijd kosteloos annuleren.

Zodra de aannemer het glasvezelaansluitpunt heeft geplaatst dan zal hij dit doorgeven aan KPNNetwerk en die zullen het bijwerken in de netwerkadministratie, wacht dus even totdat de site van KPNNetwerk aangeeft glasvezel beschikbaar.

Het kan ook zo zijn dat T-Mobile eigen glasvezel in jouw woonplaats aan het uitrollen is want op het KPN netwerk kan je geen bestelling plaatsen voordat het glasvezel is geïnstalleerd en aangemeld.

Reageer