Beantwoord

Overgestapt van Xs4all (KPN) naar T-Mobile glasvezel, geen internet na installatie



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag, Inmiddels 8 dagen zonder internet en 0,0 aan support vanuit T-mobile. gisteren (7-6) ticket aan laten maken om contact met mij op te laten nemen vanuit de technische dienst. Tot op heden geen telefoontje vanuit T-mobile. KPN monteur is geweest en gaf aan dat alles goed is aangesloten lijn is goed en de fout echt bij T-mobile zelf zit.

 

Hierop heb ik de klanten service gebeld en helaas kunnen die niks betekenen router kunnen ze niet benaderen. Ik heb bij de klantenservice aangegeven dat ik een paar dagen geleden voor 3 minuten een ip adres had gekregen. op wan, internet en iptv in de zyxel router, maar daar kunnen ze niks mee want dan wordt het te technisch. 

Iemand een idee hoe dit op te lossen of internet te krijgen want vanuit T-mobile?

Dit is niet klantgericht lijkt mij om zo lang iemand te laten wachten op antwoord of een dienst te bieden waar je voor moet betalen. 

Guidion monteur die 1 juni is geweest heeft alles al opnieuw aangesloten:

nieuwe converter voor het glasvezel, nieuwe glasvezelkabel, andere router zyxel t50 (zelf de t54) resultaat hetzelfde als wat ik nu heb. 

Hoe lang mag dit duren bij T-mobile?

 

Reputatie 7
Badge +8

@Patrick_Meijer Helemaal begrijpelijk Patrick. Hoe het precies kan dat je toch een IP-adres had gekregen, durf ik niet te zeggen. Nee het gaat om werkdagen. Tickets zijn wel al doorgezet maar er is nog geen update/terugkoppeling erop. Gezien het pinksterweekend is, kan het eventueel ietsjes langer duren dan de actuele verwerkingstijd, maar binnen uiterlijk 6 werkdagen moet zeker lukken!

Reputatie 1

@Boris werkt de technische dienst dan ook in het weekend aan tickets en problemen? Je gaf aan dat die inmiddels is opgepakt namelijk, maar gisteren eind van de dag was dit nog niet het geval. Daarom heeft jouw collega wederom een melding gedaan.

Reputatie 1

Hoi @Patrick_Meijer,

Ik durf niet met zekerheid te zeggen waarom het signaal niet bij je door komt, sorry. Mijn collega aan de telefoon heeft om die reden inderdaad een seintje gegeven aan onze technische dienst en zie ik dat we inmiddels zijn begonnen met een onderzoek. Nagenoeg is zijn mijn technische collega's supersnel, maar kan ik nog geen update inzien. Ik verwacht dat er een aansturing nodig is van de netwerkbeheerder, waarop er een monteur zal worden aangestuurd vanaf hun kant om de bekabeling tussen wijkcentrale en jouw aansluiting te controleren. Dat zal nader onderzoek moeten uitwijzen. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor jou te fixen.

@Boris dank je wel voor je antwoord. Het is wel raar dat een klant er alles aan moet doen om informatie te krijgen over de status. En zo komt er een onduidelijkheid bij klanten. Zeker als nieuwe klant bouw je zo niet echt vertrouwen op over de werkwijze. Gisteren werd mij door de klantenservice verteld dat ze er 6 werkdagen over mogen doen voor onderzoek. Daar zal de oplossing nog niet bij zitten denk ik. 6 werkdagen is voor mij volgende week vrijdag misschien pas antwoord en zit je anderhalve week zonder internet. Daar wordt niet over nagedacht door T-mobile. En kom ik dus bij het volgende. Hoe kan ik gisteren voor een paar minuten toch een ip adres gehad te hebben? Dat zou betekenen dat er toch wat gedaan is, maar er niet doorgepakt wordt.

Reputatie 7

Hoi @Patrick_Meijer,

Ik durf niet met zekerheid te zeggen waarom het signaal niet bij je door komt, sorry. Mijn collega aan de telefoon heeft om die reden inderdaad een seintje gegeven aan onze technische dienst en zie ik dat we inmiddels zijn begonnen met een onderzoek. Nagenoeg is zijn mijn technische collega's supersnel, maar kan ik nog geen update inzien. Ik verwacht dat er een aansturing nodig is van de netwerkbeheerder, waarop er een monteur zal worden aangestuurd vanaf hun kant om de bekabeling tussen wijkcentrale en jouw aansluiting te controleren. Dat zal nader onderzoek moeten uitwijzen. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor jou te fixen.

Reputatie 1

@Patrick_Meijer

In een andere topic was hij ook klein opgerold door de monteur, ik vroeg hem om dat wat losser te maken en opeens kwam het signaal binnen 😉

@Waqqas net de poging gedaan, maar helaas. Nog steeds niets. @Boris hoe weet jij dat er een onderzoek is gestart? Gisteren eind van de dag was er nog niets opgepakt door de technische dienst. Blijft nog steeds raar. Waar kwam ineen wel een connectie vandaan die ik gisteren eind van de dag had voor een paar minuten. Ben zeer benieuwd wie daar van T- mobile antwoord op gaat geven. Ik kan ze het ip adres zelfs geven wat ik gekregen had gisteren vanuit T-mobile.

Reputatie 7
Badge +15

@Patrick_Meijer 

In een andere topic was hij ook klein opgerold door de monteur, ik vroeg hem om dat wat losser te maken en opeens kwam het signaal binnen 😉

Reputatie 1

@Patrick_Meijer

Ergens een slechte connectie? Zorg ook dat jouw glasvezelkabel tussen FTU en mediaconverter niet te klein is opgerold anders geeft hij het signaal niet goed door.

@Waqqas dat ga ik zo bekijken. Die heeft de monteur klein opgerild zag ik. Ik laat het weten. Bedankt voor de tip.

Reputatie 7
Badge +15

@Patrick_Meijer

Ergens een slechte connectie? Zorg ook dat jouw glasvezelkabel tussen FTU en mediaconverter niet te klein is opgerold anders geeft hij het signaal niet goed door.

Reputatie 1

Hoi @Patrick_Meijer ,

Thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische collega's en dat er een onderzoek is gestart door onze technische dienst om dit per direct op te lossen. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te doen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak en mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, staan we hier zeker voor je klaar! 

@Boris dank je wel voor het bericht. Dat ik contact heb gehad klopt, maar dit is met de klantenservice geweest die niets kunnen doen. Gisteren eind van de dag cobtact gehad en kreeg wederom het antwoord dat er niets met de melding is gedaan. Waardoor de klantenservice een extra ticket heeft aangemaakt. Nu is het wel raar dat na het telefoongesprek ineens de router online kwam. Om 16.59 met ip adressen vanuit T-mobile en de primaire dns en secundair ook het ip adres kregen. Helaas was dit voor een paar minuten. Hoe is dat dan te verklaren nu? Kan jij daar antwoord op geven. Inmiddels zit ik al 4 dagen zonder iets.

Reputatie 7

Hoi @Patrick_Meijer ,

Thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische collega's en dat er een onderzoek is gestart door onze technische dienst om dit per direct op te lossen. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te doen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak en mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, staan we hier zeker voor je klaar! 

Reputatie 1

@Patrick_Meijer

Het status lampje zou groen moeten branden op de mediaconverter, aan de andere kant bij de power input heb je 6 switches mogelijk achter een sticker, kan je daar controleren of alleen 1 & 6 of 3 & 4 aan staan?

@Waqqas

Deze staat nu op 1 en 6

De monteur van guidion heeft ook een poging met 3 en 4 gedaan. 

Het gekke van alles nog is dat die net even groen was het wereldbolletje. Ik kreeg zelfs in de router een ip adres van t mobile en werd er weer uitgegooid. 

Reputatie 1

@Patrick_Meijer

Het status lampje zou groen moeten branden op de mediaconverter, aan de andere kant bij de power input heb je 6 switches mogelijk achter een sticker, kan je daar controleren of alleen 1 & 6 of 3 & 4 aan staan?

@Waqqas 

Deze staat nu op 1 en 6

De monteur van guidion heeft ook een poging met 3 en 4 gedaan. 

Reputatie 7
Badge +15

@Patrick_Meijer 

Het status lampje zou groen moeten branden op de mediaconverter, aan de andere kant bij de power input heb je 6 switches mogelijk achter een sticker, kan je daar controleren of alleen 1 & 6 of 3 & 4 aan staan?

Reputatie 1

@Patrick_Meijer

Als het eigen glasvezelnetwerk van T-Mobile beschikbaar is voor jouw adres dan kan dit ook gewoon over de KPN glasvezelkabel, er is dan T-Mobile apparatuur geplaatst in de wijkcentrale, welke mediaconverter/ONT heb je nu ontvangen en wat is de status van de LED's?

@Waqqas deze converter is er geplaatst en alles brand wat moet branden voor de glasvezel. de router is een zyxel t 54 waar het wereldbolletje voor het internet rood blijft.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Patrick_Meijer

Als het eigen glasvezelnetwerk van T-Mobile beschikbaar is voor jouw adres dan kan dit ook gewoon over de KPN glasvezelkabel, er is dan T-Mobile apparatuur geplaatst in de wijkcentrale, welke mediaconverter/ONT heb je nu ontvangen en wat is de status van de LED's?

Reputatie 1

Hallo @Patrick_Meijer 

Wanneer je op het eigen netwerk van T-Mobile wordt aangesloten dan moet de guidion monteur je ook ompatchen in de wijkcentrale, als het goed is heb je een witte Huawei ONT en is daarop de PON LED aan het knipperen of brand hij constant groen?

Hoi Waqqas,

Ik heb t mobile via het kpn netwerk. Hier ligt geen glasvezellijn van T-mobile zelf.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Patrick_Meijer 

Wanneer je op het eigen netwerk van T-Mobile wordt aangesloten dan moet de guidion monteur je ook ompatchen in de wijkcentrale, als het goed is heb je een witte Huawei ONT en is daarop de PON LED aan het knipperen of brand hij constant groen?