Beantwoord

Overstappen WBA -> ODF

  • 11 January 2018
  • 95 reacties
  • 7262 Bekeken


Toon eerste reactie

95 reacties

Betekent dit nou dat dit mogelijk is voor iedereen om over te stappen van WBA naar ODF? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bubba67,

 

Wat gaaf dat je gebruik wilt maken van de Uit & Thuis combinatie! :smile: Graag check ik voor je wat mogelijk is op jouw adres. Mag ik in een privébericht je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan ga ik er zo snel mogelijk achteraan. Hoe je een privébericht stuurt, kun je in dit topic lezen: https://community.t-mobile.nl/alles-over-de-community-457/hoe-stuur-ik-een-privebericht-242953.

Hallo @Hidden.nld 

 

Moeilijke vraag zeker?

Al iets bekend?

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Bubba67 

 

Goede vraag, gezien de nieuwe prijsstelling is het nu eigenlijk wel nodig geworden om over te kunnen stappen. ik zal eens na vragen bij een moderator of dit al mogelijk is.

Hallo,

 

Het is een oud topic dus ik weet niet of het opgepikt word, maar we zijn nu anderhalf jaar verder, en T-Mobile heeft wederom een mooie aanbieding waar ik graag gebruik van wil maken.

Alleen ik zit nog steeds op het WBA netwerk en de aanbieding geld alleen voor ODF.

Is het nu al mogelijk, of is het in de nabije toekomst mogelijk om zonder noemenswaardige downtime over te stappen van WBA naar ODF?!?!

 

Hoi @lwbord

Die laatste monteur weet ik ook niet zeker. Ligt een beetje aan de gebruikte apparatuur en instellingen. Wellicht is het zo dat je alleen de stekker eruit en erin hoeft te doen.

Er zijn binnen T-Mobile Thuis ongetwijfeld gesprekken over deze kwestie, maar ik denk dat er andere zaken gewoon hogere prioriteit hebben. Als je tegelijk met vijf buren over zou gaan, moet het zeker uit kunnen. Maar goed, de praktijk is anders.
Hoi @jibbewillem

Natuurlijk snap ik dat monteurs duur zijn. Daarom zou mijn advies ook zijn om dit goed te plannen en pro actief mensen overzetten. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben in de wijkcentrale hier die op dit netwerkt zit.

Waarom er een monteur bij mij thuis zou moeten komen snap ik niet echt eerlijk gezegd, maar ja ik snap ook al niet waarom er überhaupt een monteur bij mij moest komen, een kabel inpluggen in een modem kan ik ook nog wel. De rest van het netwerk had ik ook al klaar liggen.
Hallo @lwbord

Ik begrijp je volledig. ODF is bij T-Mobile Thuis in eigen beheer en is daardoor betrouwbaarder en mocht er iets mis gaan kunnen ze het doorgaans sneller oplossen. Verder is het 750/750 abonnement ook niet mis ;)

Wat je in je vorige post helemaal goed hebt benoemd is het feit dat het overzetten van klanten van WBA naar ODF "het omprikken van een kabeltje" is. En administratief zal het ook niet al te moeilijk zijn.

Wat je echter misschien niet door hebt is dat monteurs duur zijn. Zo'n kleine handeling als het wisselen van een kabeltje kan al snel een aardig bedrag kosten. Verder is het zo dat het contractueel is vastgelegd dat er voor het overzetten van klanten, er eerst een WBA monteur moet komen om het kabeltje uit het WBA-poortje te halen en er vervolgens een ODF monteur moet komen om datzelfde kabeltje in een ODF-poortje te doen. Dus, je hebt al twee monteurs nodig alleen voor in de wijkcentrale. Tot slot krijg je thuis hoogstwaarschijnlijk ook nog een monteur bij jou thuis komen om te zorgen dat je internet weer werkt. Omslachtig hè? Vind ik ook.

Die monteurs zijn duur en administratief personeel is ook niet gratis, maar stel dat T-Mobile dit voor jou over heeft, dan zullen ze dit terug moeten verdienen. En stap jij drie maanden later op omdat je verhuisd bent, dan draaien ze dus verlies en uiteindelijk draait het allemaal om geld.

De enige situatie waarin ik me kan inbeelden dat T-Mobile besluit klanten te gaan overzetten is als ze er een contract van x aantal jaar tegenover zetten. Als tevreden klant zou ik dit overigens niet erg vinden.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben het volledig met je eens. Als T-Mobile in mijn woonplaats ODF uit zou gaan rollen, dan zou ik ook als een stekker balen.
Hallo Brian,

Leuk dat jullie ondertussen al 2 jaar kijken naar deze mogelijkheid, maar misschien moeten jullie ook eens actie ondernemen als jullie dit echt willen veranderen. Aangezien het technisch gezien slechts een kabel omprikken is.

Ik snap best dat het ordersysteem of een ander softwarepakket niet mee wil werken, maar ik kan me niet voorstellen dat jullie dit niet aan kunnen laten passen. Ik schat zo in dat het niet heel veel programmeerwerk is. En dan kunnen jullie alle WBA klanten langzaam overzetten naar ODF, wat naar mijn idee jullie ook nog eens een bak aan kosten scheelt.

Wat betreft de problemen op het WBA netwerk, internet/TV de afgelopen maanden meerdere keren voor meerdere uren eruit gelegen, terwijl familie op het ODF netwerk in dezelfde gemeente nergens last van had.
Reputatie 7
Hi lwbord, we hebben deze mogelijkheid meerdere keren uitvoerig bekeken omdat we weten dat dit voor een aantal klanten een wens is maar op dit moment zitten er nog te veel haken en ogen aan een omzetting. De enige manier is om je huidige contract stop te zetten en een nieuwe aanmelding te doen (je komt dan direct op het ODF netwerk). Dit betekent alleen dat je een periode zonder internet aansluiting komt te zitten omdat je echt als nieuwe klant aangemeld wordt op het ODF netwerk inclusief aansluiting vanaf de centrale, monteur etc. Je moet dan ook de huidige hardware retour sturen en je krijgt weer nieuwe opgestuurd, niet ideaal dus. Ik zou je dit dan ook eigenlijk niet adviseren.

Wat problemen op het WBA netwerk betreft, welke problemen heb je specifiek ervaren? Mocht je storing hebben gehad, dit kan natuurlijk ook op het ODF netwerk voorkomen (al doen we er natuurlijk alles aan om dit te voorkomen 🙂 )
Over enkele maanden is het weer zover dat ik mijn contract kan verlengen. Is hier ondertussen al verandering in gekomen?

Helemaal met de problemen die afgelopen maanden zijn geweest op het WBA netwerk, terwijl familie op het ODF netwerk nergens last van had.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi T-D,

Het klopt, ik ben geen medewerker van T-Mobile.
Het verschil zit het hem in de provider. als je van T-Mobile WBA wil overstappen naar T-Mobile ODF zit je al bij T-Mobile. En ik baseer me op het geen hier op het forum word verteld, en telefonisch door backoffice.
@Hidden.nld
Waar baseer jij je op dat het niet mogelijk is om een overstap van de provider T-Mobile WBA naar de provider T-Mobile ODF alleen kan als de lijn vrij is terwijl dit niet hoeft bij een overstap van provider KPN WBA naar provider T-Mobile ODF.
Ik ga ervan uit dat jouw handtekening correct is en dat je dus niet meer informatie hebt als andere klanten. Dat is de reden dat ik vraag of Sander e.e.a. kan toelichten.

@Sander,
Als alternatieve oplossing zouden jullie je klanten natuurlijk tegemoet kunnen komen door tijdens de overgangsperiode tijdelijk T-mobile Unlimited voor thuis aan te bieden.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi T-D,

Het klopt dat je bij een overstap vanaf een andere provider meestal een downtime heb van ongeveer 1 dag. Maar zolang er een T-Mobile dienst aanwezig is lukt dit niet. Pas als de lijn vrij is kan er een nieuwe worden geleverd. Het leveren van een aansluiting duurt 2-6 weken.

Als T-Mobile gaat zeggen het duurt 2 weken maar uit eindelijk 6 dan is de klant niet blij. als je zegt het duurt 6 weken en de klant in 2 weken weer aangesloten dan is de klant wel tevreden.
...Het technische team heeft mij verzekerd dat het technisch te lastig is om klanten zonder downtime en andere rompslomp over te zetten. De details heb ik niet gevraagd, maar ik sta vierkant achter hen. Zij beseffen zich maar al te goed wat de meerwaarde van ons eigen netwerk is voor klant en organisatie. Het is dus niet zo dat we maar even een schakeltje hoeven om te zetten in de wijkkast. Dan hadden we dat direct gedaan!...
Sander, Uiteraard is het begrijpelijk dat jij achter je collega's staat. Kun je hun toch eens om de details vragen waar zij denken dat de problemen zitten, waardoor een migratie van bijv. een KPN abonnement (WBA) naar een T-Mobile abonnement (ODF) zonder (of hooguit enkele uren) downtijd kan, maar een migratie van een T-Mobile abonnement (WBA) naar een T-Mobile abonnement (ODF) 6 weken moet duren.
Is het bijvoorbeeld puur een administratieve reden zoals Hidden.nl denkt of zijn er echte technische beperkingen.
Voor klanten is dit namelijk totaal onbegrijpelijk.
Reputatie 7
Hoi Bubba67,

Alles is relatief, ik begrijp het wel. In vergelijking met het nieuwe aanbod lijkt je huidige abonnement opeens een stuk minder. Ik kijk ook altijd vanuit de klant. Ik wil ook dolgraag dat mooie prijsplan van 750 aan iedereen die het wilt, kunnen aanbieden. Win-win!

Het technische team heeft mij verzekerd dat het technisch te lastig is om klanten zonder downtime en andere rompslomp over te zetten. De details heb ik niet gevraagd, maar ik sta vierkant achter hen. Zij beseffen zich maar al te goed wat de meerwaarde van ons eigen netwerk is voor klant en organisatie. Het is dus niet zo dat we maar even een schakeltje hoeven om te zetten in de wijkkast. Dan hadden we dat direct gedaan!

Ik wil wel graag benadrukken dat in absolute zin jouw abonnement niet verandert. Door het supergroene stukje gras dat we aanbieden is jouw huidige gras niet minder groen geworden. Ook is het gras bij andere providers niet groener geworden. Sterker nog, naast het 750 plan op ons eigen netwerk, hebben we de prijs voor 100Mbps op jouw netwerk in prijs verlaagd met € 4,- . Is dat misschien een mooie snelheid voor jou?

Bedankt Hidden.nld! Dat heb je netjes verwoord! Ik zal ook nog mijn best doen om dat ODF plaatje aan te passen, want het plaatje dat ik eerder in dit topic plaatste is niet sluitend. Scherp gezien!
Reputatie 7
Badge +4
Bubba67, Het probleem ligt ook niet bij KPN of Reggefiber. het systeem van T-Mobile kan het domweg niet verwerken. er bestond geen noodzaak om dit te doen. echter nu ze tijdelijk de 750Mbit aanbieden is de druk in eens veel hoger geworden.
Overigens ben ik nog steeds niet overtuigd.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/54036427#54036427
Waarom kan jij het wel op een normale Nederlandse en duidelijke manier uitleggen dan?

Ik ben de afgelopen week zo'n beetje iedereen van de klantenservice en de Twitter webcare langs geweest en werkelijk IEDEREEN zei wat anders, ze hadden het bij de TD nagevraagd en er zou geen sprake zijn van downtime, nee meneer kan wel een maand duren want er moet een andere FTU gemonteerd worden, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee ze zullen het vast niet doen om mij dwars te zitten, maar dat ze erg veel verstand van zaken hebben kan je toch niet ontkennen.
Daarbij blijf ik erbij dat als er dan problemen zijn om bepaalde gebieden over te sluiten je dat ook kenbaar moet maken bij de postcodecheck zodat je niet blij word gemaakt met een dooie mus.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Bubba67,

Het hangt er een beetje van af wat je ziet als een technische belemmeringen.
Als het order systeem het niet kan verwerken dan is het een technische belemmering. Het is namelijk niet de onwil van het Webcare team om je dwars te zitten. het order systeem kan het niet aan. technisch hoeft alleen reggefiber langs te komen om het stekkertje uit de KPN switch te halen en in de T-Mobile switch te stoppen. het poortje van T-Mobile moet alleen wel geconfigureerd worden door het order systeem en dat kan ie nog niet.

Dus als je gebruik wil maken van de 750Mbit moet eerst de lijn vrij gemaakt worden van de T-Mobile dienst en dan kan de aanvraag doorlopen. dit betekend alleen dat je ongeveer 3 weken zonder glasvezel zit. Ja het is beschikbaar op jou adres dat klopt. alleen de mogelijkheid om te upgraden is er niet. en nee dat doen ze bij T-Mobile niet om je dwars te zitten.
@bubba67, begrijp ik het nou goed dat als wij geen 750 pakket hadden aangeboden, er geen vuiltje aan de lucht is? In dat geval ga ik vragen direct te stoppen met ons prachtige scherp geprijsde 750 aanbod, aangezien Nederland hier klaarblijkelijk niet klaar voor is! ;)

Serieus nu: er verandert niets aan jouw abonnement waar je voor gekozen hebt. Prijs en kwaliteit blijven hetzelfde. Er is alleen voor een select gebied iets anders leuks naast gekomen.


Hahaha grappig, jij begrijpt er ook niets van. Ik zie het zo, ons word gewoon een lekkere worst voorgehouden, maar we kunnen er niet van eten, doe het dan tenminste op een andere manier.
Als ik de postcodecheck doe word mij verteld dat ik voor een weergaloze 750MB abonnement kan kiezen, voor dezelfde prijs als dat ik nu betaal, dus wie zou daar niet voor kiezen?
Vervolgens wil ik dat in gang zetten blijken jullie zelf niet te weten of het nou wel of niet mogelijk is, na een week komen jullie eindelijk met het bericht dat het jullie eigenlijk niet willen dat we overstappen, want de reden hiervan is nog steeds onduidelijk, zoals @T-D en ook op het tweakers forum blijkt dat hier helemaal geen technische belemmeringen voor zijn. Dus mijn conclusie kan alleen maar zijn dat jullie op de webcare incompetent zijn en dat ik door T-Mobile genaaid word, en daar heb ik een hekel aan dus ga ik kijken of het gras bij de buren groener is.
Reputatie 7
@bubba67, begrijp ik het nou goed dat als wij geen 750 pakket hadden aangeboden, er geen vuiltje aan de lucht is? In dat geval ga ik vragen direct te stoppen met ons prachtige scherp geprijsde 750 aanbod, aangezien Nederland hier klaarblijkelijk niet klaar voor is! ;)

Serieus nu: er verandert niets aan jouw abonnement waar je voor gekozen hebt. Prijs en kwaliteit blijven hetzelfde. Er is alleen voor een select gebied iets anders leuks naast gekomen.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie signaal dat er niet een éénduidig antwoord wordt gegeven. We hebben dit vanuit het webcare team besproken binnen de organisatie en het eerdere bericht in dit topic is op dit moment het antwoord dat we kunnen geven. We bieden op dit moment dus niet aan om over te stappen van WBA naar ODF. Niet alle collega's waren hier goed genoeg van de op de hoogte, inmiddels is dit wél het geval. Excuses voor de verwarring hierin.

Daarnaast hebben we óók aangegeven dat de wens om over te stappen er vanuit onze klanten wel is met onder andere dit topic als voorbeeld. We zijn aan het onderzoeken of we het overstappen in de toekomst wél mogelijk kunnen maken. Als jullie vragen hebben stel ze dan gerust, we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden!

@Brian, kun je ook eens aangeven waarom bestaande gebruikers niet kunnen overstappen. Zoals op meerdere plekken in dit forum is aangegeven zijn hier nl. geen technische beperkingen. Dat jullie de mogelijkheid aan het bestuderen zijn om bestaande klanten over te zetten wordt na minimaal 2 jaar studeren een beetje ongeloofwaardig.
Nou dan weten we waar we aan toe zijn, jullie benadelen wel jullie vaste en trouwe klanten.
Ik heb nu een 50MB abonnementje daar betaal ik nu dus evenveel voor als dat ik voor zo'n mooi 750MB zou gaan betalen.

Mijn enigste conclusie is dus dat ik bij deze bij de buren ga kijken, daar kan ik dus wel naadloos overstappen krijg ik een half jaar een mooi voordeel, en word ik niet blij gemaakt met een dooie mus.

De groeten.
Reputatie 7
Hallo allemaal, bedankt voor jullie signaal dat er niet een éénduidig antwoord wordt gegeven. We hebben dit vanuit het webcare team besproken binnen de organisatie en het eerdere bericht in dit topic is op dit moment het antwoord dat we kunnen geven. We bieden op dit moment dus niet aan om over te stappen van WBA naar ODF. Niet alle collega's waren hier goed genoeg van de op de hoogte, inmiddels is dit wél het geval. Excuses voor de verwarring hierin.

Daarnaast hebben we óók aangegeven dat de wens om over te stappen er vanuit onze klanten wel is met onder andere dit topic als voorbeeld. We zijn aan het onderzoeken of we het overstappen in de toekomst wél mogelijk kunnen maken. Als jullie vragen hebben stel ze dan gerust, we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden!

Reageer