Beantwoord

Proces aansluiten Dutch Fiber



Toon eerste reactie

31 reacties

Reputatie 7

Hi @louisL, dank je wel voor de heads-up en je update over de situatie. Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben dat de communicatie betreft de issues beter kan. Dit is niet hoe wij het liefst zien en daarbij lijkt de wisselwerking tussen alle partijen die verantwoordelijk zijn. Dat we daarbij gemixte signalen vermelden, is het laatste waarop we hopen. Mijn excuses hiervoor.

Vanuit onze Glasvezelexperts is er daadwerkelijk het signaal gekomen op het probleem via de netwerkbeheerder/aannemer op te lossen. Er is daarna navraag gedaan om het probleem zodanig door te zetten, zodat dit opgelost kan worden. Omdat het evident is dat de onduidelijk parten speelt. Ik begrijp dat je daarbij contact hebt gehad met de Glasvezelexpert die deze casus onder haar hoede heeft. Wil je ons laten weten hoe de terugkoppeling verloopt? Ook wij horen het graag.

Reputatie 6
Badge

Hoi @louisL, dank voor je reactie. Ik heb meteen navraag gedaan bij ons Glasvezelteam over de oplevering van de POP, zodat we je een tijdsindicatie kunnen geven van de oplevering en thuisinstallatie. We hebben hier nog geen update over binnen, maar je hoort direct van ons als we meer weten. We houden je op de hoogte! 


Nooit meer iets van jullie gehoord. Communicatie is  iets wat bij T-mobile een onbekend begrip lijkt te zijn.

Deze week woensdag kreeg ik de mail over de Guidion afspraak. Direct een afspraak gepland. Dat werd direct donderdagmorgen, prachtig. De monteur kwam netjes binnen het aangegeven time frame. Maar helaas zoals bij veel andere klachten hier: geen licht op de glasvezel. Volgens de monteur zou dat normaal binnen 24 uur opgelost moeten zijn.Gisteren de helpdesk gebeld: kan tot 3 dagen duren. Tot op dit ogenblik nog steeds geen verbinding. Als dit inderdaad maandag of nog later wordt dan is het 2 maanden sinds de plaatsing van de FTU (26 juli). De meest pessimistische schatting voor de activistische was juli/augustus.  Ondertussen is september ook zo goed als voorbij.

Ik ga maar weer geduldig wachten tot ik het privilege krijg dat ik bij jullie klant mag worden.

Reputatie 7

Hi @louisL, dank voor je terugkoppeling! Momenteel is de terugkoppeling van de monteur niet helemaal goed geland, waardoor de administratieve kant nog niet op voltooid is gezet. Ik ga dit graag voor je regelen, maar zie dat er inmiddels een eigen modem is aangesloten, klopt dit? Mocht je in de mogelijkheid zijn om alsnog het T-Mobile modem aan te sluiten dan zorg ik ervoor dat de verbinding ook aan de achterkant helemaal goed komt te staan. Mijn excuses.

Reputatie 6
Badge

Hoi @louisL,

Thanks voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik begrijp goed dat er onduidelijkheden zijn; dit is dan ook absoluut een situatie die we graag met ons meenemen om het proces te verbeteren. Dank ook daarvoor! 

Voordat de monteur van Guidion de installatie kan afronden, dient eerst ook jouw adres verbonden te zijn middels een FTU oftewel een aansluitpunt. Is deze wel bij jou geplaatst? Anders is er alleen nog de afspraak met Guidion nodig. Mocht het nog niet het geval zijn, ga ik graag contact op laten nemen met de aannemer, zodat we duidelijkheid hebben wat er nu nog moet gebeuren.

Glasvezel is binnengebracht en de FTU is geplaatst. Dat is juist de reden dat ik zit te wachten op de Guidion afspraak.

@Boris: nog steeds geen Guidon afspraak, sinds het plaatsen van de FTU (vreselijk slordige montage, ik moet mezelf bedwingen om het montage werk niet over te doen) is er niets meer gebeurd. Kun jij eens proberen uit te vinden bij de aannemer wat er aan de hand is?

Reputatie 6
Badge

@louisL Ik heb gelijk gekeken voor een update en hoe het zit met de oplevering. Zo te zien hangt er nog iets bij het installeren van de patch. Ik heb nu gelijk navraag voor je gedaan bij onze eigen technische dienst en of ze voor schot in de zaak kunnen zorgen! 💪

Beste Demi,
Is er nog iets uit de navraag gekomen? Wanneer moet ik de Guidion afspraak en installatie verwachten?

Reputatie 6
Badge

Hi @louisL, dank voor je terugkoppeling! Momenteel is de terugkoppeling van de monteur niet helemaal goed geland, waardoor de administratieve kant nog niet op voltooid is gezet. Ik ga dit graag voor je regelen, maar zie dat er inmiddels een eigen modem is aangesloten, klopt dit? Mocht je in de mogelijkheid zijn om alsnog het T-Mobile modem aan te sluiten dan zorg ik ervoor dat de verbinding ook aan de achterkant helemaal goed komt te staan. Mijn excuses.

@Boris Ok, Zyxel hangt weer aan de lijn.

Kun je mij ook een unlimited mobiel voucher sturen, ik ben wat aan het experimenteren met een LTE fallback oplossing  zodat ik snel weer online kan in geval van problemen met de glasvezel. Ik heb niet zo veel vertrouwen meer  in T-mobile na alles wat er gebeurd is.

Reageer