Beantwoord

rood lampje brandt

  • 15 October 2022
  • 38 reacties
  • 410 Bekeken

Ben recentelijk overgestapt op tmobile. Gisteren wou ik mijn modem installeren en had de instructievideo gekeken en heb deze ook stap voor stap gevolgd. Alleen wil deze maar niet verbinden met het internet, ik krijg continu een rood lampje te zien bij de wereldbollogo. 
Het gaat om de zyxel t50 modem en de aansluiting is de wandcontactdoos. 
kan iemand mij helpen

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 October 2022, 12:09

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chayymm 

Is er toevallig ook een KPN ISRA aanwezig in de meterkast bijvoorbeeld waar ook de KPN kabel die in een blauwe mantel zit is op aangesloten?

Heb je de wcd voor een 4 pin telefoonadapter als aansluitpunt nu? Weet je ook zeker dat de verbinding al actief is? Dit zie je in je T-Mobile thuis account en je hebt ook een sms ontvangen als het goed is.

Hallo @Waqqas 
Zover ik weet is er een geen KPN ISRA aanwezig in de meterkast. 
Ja ik heb inderdaad de wcd voor een 4 pin telefoonadapter. 
Op mijn account zie ik dit staan Let op! Je kunt pas installeren op de installatiedatum (12 oktober 2022) en had op die dag ook een sms ontvangen. 
Wel ben ik overgestapt van een andere internetprovider, de laatste datum van mijn abonnement bij die provider is wel 19-10. Dus weet niet of het daar aan ligt? (Bij de vorige provider echter was de aansluiting niet via de wcd, maar via 1 gats aansluiting)

Hallo @Chayymm 

Is er toevallig ook een KPN ISRA aanwezig in de meterkast bijvoorbeeld waar ook de KPN kabel die in een blauwe mantel zit is op aangesloten?

Heb je de wcd voor een 4 pin telefoonadapter als aansluitpunt nu? Weet je ook zeker dat de verbinding al actief is? Dit zie je in je T-Mobile thuis account en je hebt ook een sms ontvangen als het goed is.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm 

Heb je de modem van je oude provider? Als je hem aansluit werkt hij dan?

Anders zou je de wcd eens kunnen openschroeven en wit en oranje aansluiten ipv rood en blauw, controleer dan eens of T-Mobile werkt.

@Waqqas 

De oude modem heb ik nog en die is ook nog aangesloten, daarmee heb ik nu ook nog verbinding met wifi. 
Oke is goed, ik zal het proberen en kijken of het me lukt. Bedankt!

 

@Chayymm

Heb je de modem van je oude provider? Als je hem aansluit werkt hij dan?

Anders zou je de wcd eens kunnen openschroeven en wit en oranje aansluiten ipv rood en blauw, controleer dan eens of T-Mobile werkt.

 

Hallo @Waqqas 

ik heb de wcd opengeschroefd en zie de draden die u bedoeld. Alleen weet ik nier hoe ik dan nu om de oranje en witte draad aan te sluiten en of die niet al aangesloten zijn. Zie foto. 

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm

Kan dat kapje er ook af? Dan is het wat beter zichtbaar.

Je kunt ook wachten tot 19 oktober en kijken of daarna de modem van T-Mobile werkt, als het goed is betaal je tot die tijd nog niks voor T-Mobile.

Reputatie 7

Hi @Chayymm, dank voor je bericht! De verbinding dient helemaal werkend te zijn vanaf de aangegeven datum. Ben je wellicht in de mogelijkheid geweest om het kapje van de wcd af te halen? Wellicht dat we met de hulp van @Waqqas dan nog dieper in de verbinding kunnen duiken. 

@Waqqas @Boris 

yes het is gelukt om het kapje eraf te halen. Hoe moet ik nu oranje wit aansluiten? Ik ben niet zo handig met draden😅

Oh hier een foto 

@Waqqas @Boris 

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm 

Het is vandaag 18 oktober, misschien kan je nog even wachten totdat de huidige modem stopt met werken en kijken of de T-Mobile modem het daarna doet?

Oh dacht dat @Boris aangaf dat het de verbinding helemaal werkend dient te zijn vanaf de aangegeven datum? 

@Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm

Zou je het bovenste en onderste schroefje ook eens willen openschroeven, oranje en wit aansluiten op de plaats van rood en blauw en dan kijken of de Zyxel werkt?

Heb ik zo de juiste omcirkeld (ook kwa kleur)? 
@Waqqas @Boris 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Chayymm en @Waqqas ,

Als ik de foto goed bekijk, lijkt het juist dat oranje en wit aangesloten zijn. Als dit zo is, kan je deze dan omwisselen met rood en blauw.

EDIT: na zien van nieuwe foto: oranje en wit losmaken en in de cirkels blauw en rood proberen.

@soepkip67 

dus rood op de plek van oranje en

blauw op de plek van wit?

Reputatie 7
Badge +7

@soepkip67

dus rood op de plek van oranje en

blauw op de plek van wit?

Of op de plekken die je omcirkeld hebt en dan oranje en wit losmaken.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm 

Die kant met de cirkels zou eigenlijk de bovenkant moeten zijn, je kan dan oranje en wit onder losmaken en rood op de oranje cirkel en blauw op de witte cirkel.

Oke ik heb rood en blauw nu aangesloten op de manier waarop u mij heeft verteld. Hopen dat t internet nu wel werkt. 
Moeten oranje en wit ook nog ergens op aangesloten zijn of is dat niet nodig?

@Waqqas @Boris @soepkip67 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Chayymm ,

Alleen rood en blauw zoals @Waqqas al vertelde en deze aan de bovenkant houden bij het terug plaatsen en vastzetten

Dus het plaatje een kwart slag draaien.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Chayymm ,

Het is misschien makkelijker om eerst even te testen of dit werkt voordat je alles terug plaatst😉

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Chayymm ,

Je houdt het plaatje dan zo:
 

 

Nu brandt t lampje helemaal niet😅😩

@Waqqas @Boris @soepkip67 

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm 

Dan kun je beter rood en blauw weer losmaken, oranje op rood en wit op blauw, modem van andere provider aansluiten en de Zyxel aansluiten wanneer je geen internet meer hebt op de andere modem 🤞

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Chayymm ,

Je hebt het plaatje van de WCD met de draden rood en blauw aan de bovenkant gehouden en daarna de stekker erin gedaan?
En eventueel een herstart (even ongeveer 20 seconden van de stroom halen)van het modem helpt ook niet?
Dan zou je het nog kunnen proberen met oranje en wit op de plaats van rood en blauw.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Chayymm ,

Als het dan niet werkt is het even wachten totdat een moderator hier op reageert of morgen als het niet werkt het via de klantenservice : 0800 - 0092 proberen.

Reageer