Beantwoord

rood lampje brandt

  • 15 October 2022
  • 38 reacties
  • 410 Bekeken

Ben recentelijk overgestapt op tmobile. Gisteren wou ik mijn modem installeren en had de instructievideo gekeken en heb deze ook stap voor stap gevolgd. Alleen wil deze maar niet verbinden met het internet, ik krijg continu een rood lampje te zien bij de wereldbollogo. 
Het gaat om de zyxel t50 modem en de aansluiting is de wandcontactdoos. 
kan iemand mij helpen

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 October 2022, 12:09

Bekijk origineel

38 reacties

Het is al gelukt.aar niet op de beschreven manier. Blijkbaar had de kabel die uit het ISRA punt komt een RJ11 kop. Die heb ik op DSL geplaatst in het modem. En nu doet ie het wel. wel 1 week verder, maar beter laat dan nooit

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chayymm 

Is er toevallig ook een KPN ISRA aanwezig in de meterkast bijvoorbeeld waar ook de KPN kabel die in een blauwe mantel zit is op aangesloten?

Heb je de wcd voor een 4 pin telefoonadapter als aansluitpunt nu? Weet je ook zeker dat de verbinding al actief is? Dit zie je in je T-Mobile thuis account en je hebt ook een sms ontvangen als het goed is.

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm 

Heb je de modem van je oude provider? Als je hem aansluit werkt hij dan?

Anders zou je de wcd eens kunnen openschroeven en wit en oranje aansluiten ipv rood en blauw, controleer dan eens of T-Mobile werkt.

Reputatie 7

Hi @Chayymm, dank voor je bericht! De verbinding dient helemaal werkend te zijn vanaf de aangegeven datum. Ben je wellicht in de mogelijkheid geweest om het kapje van de wcd af te halen? Wellicht dat we met de hulp van @Waqqas dan nog dieper in de verbinding kunnen duiken. 

Hallo @Waqqas 
Zover ik weet is er een geen KPN ISRA aanwezig in de meterkast. 
Ja ik heb inderdaad de wcd voor een 4 pin telefoonadapter. 
Op mijn account zie ik dit staan Let op! Je kunt pas installeren op de installatiedatum (12 oktober 2022) en had op die dag ook een sms ontvangen. 
Wel ben ik overgestapt van een andere internetprovider, de laatste datum van mijn abonnement bij die provider is wel 19-10. Dus weet niet of het daar aan ligt? (Bij de vorige provider echter was de aansluiting niet via de wcd, maar via 1 gats aansluiting)

Hallo @Chayymm 

Is er toevallig ook een KPN ISRA aanwezig in de meterkast bijvoorbeeld waar ook de KPN kabel die in een blauwe mantel zit is op aangesloten?

Heb je de wcd voor een 4 pin telefoonadapter als aansluitpunt nu? Weet je ook zeker dat de verbinding al actief is? Dit zie je in je T-Mobile thuis account en je hebt ook een sms ontvangen als het goed is.

 

@Waqqas 

De oude modem heb ik nog en die is ook nog aangesloten, daarmee heb ik nu ook nog verbinding met wifi. 
Oke is goed, ik zal het proberen en kijken of het me lukt. Bedankt!

 

@Chayymm

Heb je de modem van je oude provider? Als je hem aansluit werkt hij dan?

Anders zou je de wcd eens kunnen openschroeven en wit en oranje aansluiten ipv rood en blauw, controleer dan eens of T-Mobile werkt.

 

Hallo @Waqqas 

ik heb de wcd opengeschroefd en zie de draden die u bedoeld. Alleen weet ik nier hoe ik dan nu om de oranje en witte draad aan te sluiten en of die niet al aangesloten zijn. Zie foto. 

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm

Kan dat kapje er ook af? Dan is het wat beter zichtbaar.

Je kunt ook wachten tot 19 oktober en kijken of daarna de modem van T-Mobile werkt, als het goed is betaal je tot die tijd nog niks voor T-Mobile.

Hallo @Waqqas @soepkip67 @Boris 

Weet iemand van jullie of die een ISRA punt is. Zo ja, hoe verbind ik de dsl kabel hieraan?

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm

Dit is de KPN ISRA, de wcd is een 2de aansluitpunt maar de 2 meest linkse schroefjes zijn het 1ste aderpaar en de 2 meest rechtse schroefjes zijn het 2de aderpaar.

Hier kan je rood op 1A, blauw op 1B, oranje op 2A en wit op 2B aansluiten.

In de wcd gebruik je dan rood en blauw of oranje en wit.

Moet ik t dan aan de eerste of tweede aderpaar aansluiten

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm

Had mijn bericht nog even aangepast maar hier kun je ze dus zoals boven alle 4 aansluiten en in de wcd rood en blauw of oranje en wit aansluiten.

Oke even proberen. Hopen dat t nu wel werkt

Nog steeds niets😞😩

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm

Beide aderparen werken niet?

Heb je een telefoonkabel met aan 1 kant een RJ11 connector en aan de andere kant 2 aangestripte draden of kan je die maken?

Dan kan je de kabel rechtstreeks op het ISRA punt aansluiten, probeer eerst 1A en 1B, als het niet werkt dan 2A en 2B.

Nee die heb ik niet, dus ga m nu effe zelf maken😞

?

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm 

Dan zit de modem even in de meterkast? Maar hopelijk werkt hij dan 🤞

Is dit zo goed. En moet rood dan bij 1A of 1B?

@Waqqas 

@Waqqas @Boris 

yes het is gelukt om het kapje eraf te halen. Hoe moet ik nu oranje wit aansluiten? Ik ben niet zo handig met draden😅

Oh hier een foto 

@Waqqas @Boris 

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm 

Het is vandaag 18 oktober, misschien kan je nog even wachten totdat de huidige modem stopt met werken en kijken of de T-Mobile modem het daarna doet?

Oh dacht dat @Boris aangaf dat het de verbinding helemaal werkend dient te zijn vanaf de aangegeven datum? 

@Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm

Volgens mij maakt het niet echt uit welke kleur op welke kleur zit. Doe maar gewoon rood op 1A en groen op 1B.

Reputatie 7
Badge +15

@Chayymm

Zou je het bovenste en onderste schroefje ook eens willen openschroeven, oranje en wit aansluiten op de plaats van rood en blauw en dan kijken of de Zyxel werkt?

Reageer