Beantwoord

T-mobile thuis niet op mijn adres maar dat van mijn buren gaat via mijn meterkast

  • 2 August 2022
  • 8 reacties
  • 199 Bekeken

Ik wil T mobile internet aanvragen maar de website geeft aan dat dit niet kan op mijn adres. Ik vind dit heel raar want het internet van mijn bovenbuurman was aangesloten via de meterkast in mijn apartement.

icon

Beste antwoord door eric 2 August 2022, 04:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De postcode checker is leidend. Als er op jouw adres geen verbinding geleverd kan worden krijg je inderdaad geen positieve check. Misschien heeft de buurman geen t-mobile abonnement of zijn er geen vezels meer beschikbaar. 

De buurman heeft dus wel een T Mobile abonnement en er zijn ook nog vezels aanwezig. Dus ik snap niet dat de postcode checker niet werkt?

Reputatie 7
Badge +1

Kan het zijn dat uw appartement een hoofdnummer heeft b.v. 12 en verder een aantal subnummers b.v. 12A, 12B enz. soms kan het dan zijn dat alleen het hoofdnummer herkend word.

Had dat zelf ook in mijn vorige appartement dat was een groot huis dat omgebouwd was tot een aantal appartementen en wou indertijd graag UPC voor tv en internet helaas ging dat niet aangezien ze mijn nummer 42B niet kenden, toen overgegaan op glasvezel wel kon ik via DVB_C nog tv kijken via UPC.

Het kan dus best zo zijn dat bij de aanleg van glasvezel de vorige bewoner (indien van toepassing) geen aansluiting heeft genomen, in dat geval is er geen dummy en aansluiting aanwezig in de meterkast en mede daardoor geen postcodecheck mogelijk.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kevinphilippo, ik doe de voorzichtige aanname dat jouw buurman een toevoeging aan het huisnummer heeft, net als @BeMu hierboven beschrijft, klopt dat? Indien het om DSL gaat (internet via de telefoonlijn): wanneer jouw meterkast een gespleten ISRA heeft, kan deze gebruikt worden voor meerdere huisnummers. Als ISRA A dan al bezet is, wordt het lastig om er nog een aanvraag op in te dienen omdat het systeem dan denkt dat jouw huis al een aansluiting heeft. Het kan ook goed zijn dat jouw buurman de aansluiting nu geregistreerd heeft op jouw feitelijke huisnummer. Is je woning ooit onderverdeeld geweest in meerdere woongedeelten? 

Ik heb een volledig uniek adres en ik weet dat er op zijn minst 4 ISRA punten in de meterkast zitten. Kan ik ook buiten de postcode checker een abonnenement aanvragen?

Reputatie 7
Badge +1

Een dergelijke constructie kwam in het verleden wel meer voor, in mijn vorige appartement was het hoofd adres aangesloten op het kabelnetwerk van toen nog UPC en dan werden de andere appartementen door een of andere handige Harry verder aangesloten, bijna altijd kon men er van uitgaan dat dit dan prutswerk was.

In uw geval kan het dus best ook zo gegaan zijn, aangezien dit bij ADSL volgens mij wel mogelijk zou kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +16

@Kevinphilippo Helemaal helder, bedankt voor je terugkoppeling! Zou je mij een privébericht (de link is klikbaar) willen sturen met je volledige adres, alsjeblieft? Dan kijk ik wat precies de obstructie is en of ik kan zien waarom een nieuwe aanvraag niet mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +16

Voor de volledigheid plaats ik het privébericht ook nog hier:

Bedankt voor het privébericht: er is op jouw adres maximaal 15 Mbit/s downloadsnelheid mogelijk op DSL, T-Mobile levert niet onder de 20 Mbit/s jammer genoeg. Dat is de reden dat er geen abonnement kan worden afgenomen. Sorry dat ik je dit moet mededelen, ik had het graag anders gezien!