Beantwoord

Waar sluit ik mijn DSL aan?



Toon eerste reactie

31 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Apotacyll

Kun je op de 2de foto eens de bovenste openschroeven en een foto plaatsen van de binnenkant (bedrading). Die wcd met 4 gaten dus.

Reputatie 7
Badge +5

http://www.computerhandleiding.nl/netwerk/adsl-pots-splitter-aansluiten.html

De 4e en 5e foto uit de eerste sessie geven aan welke verbinding met de DSL line te maken hebben..

Er is op die 4e prent al zoveel aan elkaar geknoopt dat dit vragen om problemen is

Volg eens waar de kabeltjes uit deze verbindingsdoos naar toe gaan. 1 van deze kabeltjes zal waarschijnlijk de binnenkomende lijn zijn.

De 2 kabels onderuit zijn met professionele krammen vastgezet en geven de meeste kans daarop.

Reputatie 7
Badge +5

Er zit inderdaad niet veel anders op dan de monteur af te wachten.

Als er een vermelding bestond voor “de aanhouder wint” kwam je zeker in aanmerking @Apotacyll 

Het geleverde fotomateriaal was in ieder geval van prima kwaliteit. Zelfs zo dat ik me afvraag wat de bestemming was van dit afgeknipte kabeltje :smiley:

Dergelijke aansluitingen lijken niet productief

@Waqqas en @yalerta hebben in ieder geval weer wat tijd verdreven met de poging je verder te helpen en dragen het graag over aan de “ter plaatse” optredende expert.

Reputatie 7
Badge +15

@Apotacyll

Als je die kabel met die blauwe mantel vanuit de kruipruimte naar de meterkast volgt dan kun je daar opnieuw beginnen, aan deze KPN kabel moet je iSRA zitten en als je dat kan vinden is het verder een makkie.

Wachten op de monteur kan ook natuurlijk en hopelijk kan hij het in orde maken 👍

Reputatie 7
Badge +5

Die blauwe kabel is 100% zeker de binnenkomende leiding. Maar wat een puinhoop heeft de vorige bewoner ervan gemaakt. Hopelijk krijg je geen rekening voor het herstellen van de aansluiting.

En ik kan je nu al meedelen dat de monteur ook niet gelukkig zal zijn als hij werkzaamheden in de kruipruimte moet gaan verrichten, als hij dat al wil doen.

Reputatie 6

Hoi @Apotacyll, wat fijn dat je zoveel hulp hebt gekregen, spijtig dat het tot op heden niet de oplossing heeft geboden. Ik zie dat jij een afspraak hebt gemaakt met de monteur. De monteur kan het beste bepalen hoe dit nu verder aangepakt dient te worden. Ik duim met je mee dat dit goed hersteld kan worden!

Reageer