Beantwoord

wie kan mij hier bij helpen? Installatie DSL

  • 23 October 2020
  • 66 reacties
  • 1150 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 2

Zou toch moeten kloppen bij inloggen

 

Reputatie 2

@Jason ik wilde prive een plaatje sturen.. dat werkte niet dus maar hier dan.

Ik kreeg deze rekening ik zie 35 euro staan ik heb die combo genomen met mijn unlimted abbo.

50 euro samen.

 

Reputatie 2

@Jason  wil je bedanken voor je hulp.

Nu nog kpn monteur. En ik trek dat hele internet weer plat ;-)

Reputatie 2

@Jason ik heb zelf unlimted 4g mobiel internet. Dus alles via mobiel werkt wel maar mijn pc staat nu stof te vangen zit geen wifi kaart in. En als gamer valt dat afkicken zwaar.. Netflix op tv toveren kan maar dan moet ik een chromecast hebben. En die heb ik niet. 

Mijn vrouw is alleen zonder netflix niet te houden. ;-)

 

Ik gaf aan ik zet hotspot op kan je serie downloaden via netflix..blijkt dat haar iphone geheel volstaat.

Je verzint het toch niet...

Mijn mobiel moet ik eigenlijk vervangen door een brakke batterij en een brakke oplaadpoort.

Maar aangezien dit nu het punt is wat ik nu veel gebruik door wegvallen vast internet zit ik er nu even aan vast. 

 

Ik zal mijn nummer in het profiel zetten.

Bedankt voor het aanbod. Maar ik heb dus al unlimted.

Vriendin zit ook bij Tmobile.

 

Maar misschien die 7 dagen unlimted pas voor mijn vriendin maakt wel weer het verschil.

Bedankt voor je hulp!!

 

Reputatie 2

@Jason ik heb zelf unlimted 4g mobiel internet. Dus alles via mobiel werkt wel maar mijn pc staat nu stof te vangen zit geen wifi kaart in. En als gamer valt dat afkicken zwaar.. Netflix op tv toveren kan maar dan moet ik een chromecast hebben. En die heb ik niet. 

Mijn vrouw is alleen zonder netflix niet te houden. ;-)

 

Ik gaf aan ik zet hotspot op kan je serie downloaden via netflix..blijkt dat haar iphone geheel volstaat.

Je verzint het toch niet...

Mijn mobiel moet ik eigenlijk vervangen door een brakke batterij en een brakke oplaadpoort.

Maar aangezien dit nu het punt is wat ik nu veel gebruik door wegvallen vast internet zit ik er nu even aan vast. 

 

Ik zal mijn nummer in het profiel zetten.

Bedankt voor het aanbod. Maar ik heb dus al unlimted.

Vriendin zit ook bij Tmobile.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @skywalk, ik ben Sander niet, maar wil je wel net zo graag helpen!

Ik zie dat je nog geen actief T-Mobile mobiel telefoonnummer hebt in je klantprofiel, heb je de beschikking over een simkaart van T-Mobile (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan bied ik je graag een Unlimited Internet voucher aan voor zeven dagen. Dan kun je toch onbeperkt online zijn via mobiele hotspot. Dat maakt het online lesgeven ietwat aangenamer. Heb je toch nog geen T-Mobile simkaart? Geen probleem! Ga naar je dichtstbijzijnde T-Shop, koop een prepaidkaartje en stuur mij je aankoopbewijs toe in dit topic (uiteraard met de eventuele persoonsgegevens zwartgemaakt). Ik zal er dan voor zorgen dat je het aankoopbedrag à € 10,00 vergoed krijgt op een volgende factuur én dat je een voucher toegestuurd krijgt van me per privébericht. 

Kan ik je daar enigszins mee tegemoetkomen? Laat het me weten, dan ga ik meteen aan de slag voor je.

P.s. KPN pakt over het algemeen binnen twee tot vijf werkdagen uitstaande tickets op, dus het zal niet heel lang meer duren voordat je een reactie vanuit hen krijgt. Het kan zijn dat zij bellen om een afspraak in te plannen, ze bellen dan altijd anoniem, dus houd daar alsjeblieft rekening mee - wanneer KPN enkel in de wijkcentrale of wijkverdeler moet zijn, dan zal je in principe niet gebeld worden. De statusupdates hiertoe worden dan automatisch naar je gemaild. Ik verwacht vrijdag een oplossing. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 2

De monteur kwam binnen en gaf meteen aan toen hij het modem zag : geen signaal..heeft niks doorgemeten. Nu naar kpn doorverwezen.

Balen balen balen weer geen internet nu al 10 dagen niet. Geen tv voor de kids..

Is er geen tussenoplossing?

@Sander

Krijg afkick verschijnselen ;-)

Reputatie 2

De monteur kwam binnen en gaf meteen aan toen hij het modem zag : geen signaal..heeft niks doorgemeten. Nu naar kpn doorverwezen.

Balen balen balen weer geen internet nu al 10 dagen niet. Geen tv voor de kids..

Is er geen tussenoplossing?

@Sander 

Reputatie 7

SANDER WIL JE VAN JULLIE KANT KIJKEN OF ALLES KLOPT? IK BEDOEL IS DE LIJN OPGELEVERD VOLGENS JULLIE? EVEN DUBBEL CHECKEN.

IK KREEG SMS BERICHT VAN WEL !

Ja, sinds de 22e is de lijn actief. Zodra de monteur er is, weten we meer!

Reputatie 2

Toch wil ik iedereen bedanken die mee geholpen heeft!

Ik laat zeker weten hoe het afloopt 2 november weet ik meer. 

Mocht er iemand voor die tijd nog een idee hebben.

Het blijft knagen tot die tijd.

Geen (vast)internet voor een aantal dagen is toch wel een gemis. 

 

We houden moed gelukkig unlimted 4g abbo op de smartphone.

Reputatie 7
Badge +15

Gewoon op de dag van de sms...

Reputatie 2

Als je een sms bericht hebt gekregen dan is de lijn zeker opgeleverd, in je T-Mobile thuis account kan je ook de installatiedatum nog eens zien. Indien het probleem toch buitenshuis is dan is dat voor de monteur.

 

Reputatie 7
Badge +15

Als je een sms bericht hebt gekregen dan is de lijn zeker opgeleverd, in je T-Mobile thuis account kan je ook de installatiedatum nog eens zien. Indien het probleem toch buitenshuis is dan is dat voor de monteur.

Reputatie 2

Hoi @skywalk,

 

Ik hoorde iets over een flesje wijn?! Haha, ik zie dat ik al achter het net vis en er al een monteur is ingepland. Helemaal goed, wellicht dat de monteur al blij is met een kop koffie! Je hebt het juiste ISRA punt gevonden inderdaad. Als het aansluiten van die blauw/rode draad niet werkt, dan zou ik het aan de expert overlaten. Wellicht dat deze video nog iets kan toevoegen: installatievideo

 

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Of een leuke actiefoto van de monteur? :grinning:

SANDER WIL JE VAN JULLIE KANT KIJKEN OF ALLES KLOPT? IK BEDOEL IS DE LIJN OPGELEVERD VOLGENS JULLIE? EVEN DUBBEL CHECKEN.

IK KREEG SMS BERICHT VAN WEL !

Reputatie 2

Inderdaad klopt dat, als alles normaal is staat de verbinding op rood en blauw, oranje wit zijn het tweede aderpaar die dan niet gebruikt worden, alleen in sommigen gevallen word de aansluiting op oranje/wit gemaakt als er een probleem is met rood/blauw, die ja dan aansluit op rood/blauw in het doosje.

Dit doosje klopt idd niet helemaal met de werkelijkheid, maar 2 kabels is voldoende in dit geval, als rood/blauw maar aangesloten zijn in het doosje naar de Rj11 connector.

 

Bedankt voor je uitleg.. ik ben nog even in de kruipruimte gaan kijken en zag dat de hoofdkabel toch echt in de woonkamer naar boven komt blauw kabel met rode kleuren en wit herkende ik van fotos van internet.

Dus niks in de meterkast.

Jammer dat het mij niet lukt. Grrrr

Toch bedankt voor al het mee denken..

Inderdaad klopt dat, als alles normaal is staat de verbinding op rood en blauw, oranje wit zijn het tweede aderpaar die dan niet gebruikt worden, alleen in sommigen gevallen word de aansluiting op oranje/wit gemaakt als er een probleem is met rood/blauw, die ja dan aansluit op rood/blauw in het doosje.

Dit doosje klopt idd niet helemaal met de werkelijkheid, maar 2 kabels is voldoende in dit geval, als rood/blauw maar aangesloten zijn in het doosje naar de Rj11 connector.

 

Reputatie 2

Mijn doosje ziet er ook heel anders uit van binnen 2 kabels maar klopt dit?

En niet alleen alle platte kabels, ook de kroonsteentjes en andere zooi die er zit.

Als ik goed kijk zie ik op de eerst geplaatste foto de hoofdkabel en die zit in die doos in de huiskamer.

 

Maar wat een puinhoop is er daar aangesloten geweest en gepruts met foute kabels en kroonsteentjes, dat degene die daar mee bezig is geweest er uit is gekomen om iets werkend te krijgen.

Reputatie 2

alle platte kabels mag je vergeten. die rood blauw, wit oranje is een goede kabel. deze moet haast wel ergens in de meterkast uit komen. 

zit er onder in de meterkast niet een lasdop ?

Nee niks te vinden wat er op lijkt.

Reputatie 7
Badge +4

alle platte kabels mag je vergeten. die rood blauw, wit oranje is een goede kabel. deze moet haast wel ergens in de meterkast uit komen. 

zit er onder in de meterkast niet een lasdop ?

Reputatie 2

Hoi @skywalk,

 

Ik hoorde iets over een flesje wijn?! Haha, ik zie dat ik al achter het net vis en er al een monteur is ingepland. Helemaal goed, wellicht dat de monteur al blij is met een kop koffie! Je hebt het juiste ISRA punt gevonden inderdaad. Als het aansluiten van die blauw/rode draad niet werkt, dan zou ik het aan de expert overlaten. Wellicht dat deze video nog iets kan toevoegen: installatievideo

 

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Of een leuke actiefoto van de monteur? :grinning:

Tuurlijk deel ik het verhaal als de monteur dit ook oké vind.

Reputatie 7

Hoi @skywalk,

 

Ik hoorde iets over een flesje wijn?! Haha, ik zie dat ik al achter het net vis en er al een monteur is ingepland. Helemaal goed, wellicht dat de monteur al blij is met een kop koffie! Je hebt het juiste ISRA punt gevonden inderdaad. Als het aansluiten van die blauw/rode draad niet werkt, dan zou ik het aan de expert overlaten. Wellicht dat deze video nog iets kan toevoegen: installatievideo

 

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Of een leuke actiefoto van de monteur? :grinning:

Reputatie 2

die witte kast in de meterkast mag je er uit slopen

Ja die is oldschool las ik al!!

Reputatie 2

Nee rest van de draden uit wandcontactdoos zijn geen koperdraden maar van die speakerdraden.

Blauw en rood speakerdraadjes

Oranje en wit koperdraad.

Dus helaas krijg het niet voor elkaar word dan maar een monteur, jammer wilde heel graag het zelf fixen dus als mensen nog een idee hebben graag.

Voor de persoon die het oplost kratbier of een flesje wijn.

Reputatie 7
Badge +4

die witte kast in de meterkast mag je er uit slopen

Reageer