Beantwoord

wie kan mij hier bij helpen? Installatie DSL

  • 23 October 2020
  • 66 reacties
  • 1148 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 2

@Jason Nog geen vast internet trouwens. Hoe gaat die daar bij kpn?

Al iets bekend?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @skywalk, top dat je het navraagt! Jouw maandkosten zijn onderverdeeld in twee aparte abonnementen: Mobiel en Thuis. Beiden worden separaat gefactureerd dus de maandprijs van Mobiel zal nooit op een Thuisfactuur staan en vice versa. De € 35,00 is nog zonder aftrek van de € 10,00 korting die je voor Klantvoordeel ontvangt. De uiteindelijke rekeningen zullen gewoon het correcte maandbedrag inclusief Klantvoordeelkorting weergeven, geen zorgen! 😄

Het is nog niet opgepakt door KPN, ik zal er vaart achter proberen te zetten door het ticket in de urgentiebak te plaatsen! Sorry voor het ongemak, mijn verwachting was onterecht. Het lijkt toch langer te gaan duren. Lukt het met de mobiele hotspot en voucher? Kan ik nog iets voor je doen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @skywalk, ik ben Sander niet, maar wil je wel net zo graag helpen!

Ik zie dat je nog geen actief T-Mobile mobiel telefoonnummer hebt in je klantprofiel, heb je de beschikking over een simkaart van T-Mobile (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan bied ik je graag een Unlimited Internet voucher aan voor zeven dagen. Dan kun je toch onbeperkt online zijn via mobiele hotspot. Dat maakt het online lesgeven ietwat aangenamer. Heb je toch nog geen T-Mobile simkaart? Geen probleem! Ga naar je dichtstbijzijnde T-Shop, koop een prepaidkaartje en stuur mij je aankoopbewijs toe in dit topic (uiteraard met de eventuele persoonsgegevens zwartgemaakt). Ik zal er dan voor zorgen dat je het aankoopbedrag à € 10,00 vergoed krijgt op een volgende factuur én dat je een voucher toegestuurd krijgt van me per privébericht. 

Kan ik je daar enigszins mee tegemoetkomen? Laat het me weten, dan ga ik meteen aan de slag voor je.

P.s. KPN pakt over het algemeen binnen twee tot vijf werkdagen uitstaande tickets op, dus het zal niet heel lang meer duren voordat je een reactie vanuit hen krijgt. Het kan zijn dat zij bellen om een afspraak in te plannen, ze bellen dan altijd anoniem, dus houd daar alsjeblieft rekening mee - wanneer KPN enkel in de wijkcentrale of wijkverdeler moet zijn, dan zal je in principe niet gebeld worden. De statusupdates hiertoe worden dan automatisch naar je gemaild. Ik verwacht vrijdag een oplossing. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 2

@Jason nou je doet al mega je best, mag ook gezegd worden. Alleen zit hier een game verslaafde, zijn vingers bijna op te eten.. 

De rekening zal straks wel voor zich spreken.

Bedankt voor je uitleg!

De voucher werkt, je hebt een de vrouw hier thuis blij gemaakt. Ik hou me hart alleen vast na die 7 dagen.. 

Dus laat het binnen die 7 dagen lukken met KPN.

Anders zit ik hier met een netflix verslaafde te praten over hoe minder prettig het is om geen internet te hebben.. ;-) 

 

P.s wanneer ga ik betalen? toch pas als de attractie open is?

Ik betaal altijd vooruit las ik, maar nu sta ik in een gesloten efteling. (Geen vast internet)

Reputatie 2

Alvast bedankt voor mensen die mij kunnen helpen!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @skywalk 

Dit zou het ISRA punt kunnen zijn maar er is niet echt een goed beeld van welke kabel naar dit punt komt omdat er meerdere kabels zijn.

Upload ook eens een foto van de meterkast, misschien dat je iets over het hoofd zag?

Als je hier toch wat wilt testen, het signaal staat meestal op rood blauw maar kan soms ook op oranje wit staan.

Reputatie 2

 

Reputatie 2

De monteur kwam binnen en gaf meteen aan toen hij het modem zag : geen signaal..heeft niks doorgemeten. Nu naar kpn doorverwezen.

Balen balen balen weer geen internet nu al 10 dagen niet. Geen tv voor de kids..

Is er geen tussenoplossing?

@Sander 

Reputatie 2

@Jason ik heb zelf unlimted 4g mobiel internet. Dus alles via mobiel werkt wel maar mijn pc staat nu stof te vangen zit geen wifi kaart in. En als gamer valt dat afkicken zwaar.. Netflix op tv toveren kan maar dan moet ik een chromecast hebben. En die heb ik niet. 

Mijn vrouw is alleen zonder netflix niet te houden. ;-)

 

Ik gaf aan ik zet hotspot op kan je serie downloaden via netflix..blijkt dat haar iphone geheel volstaat.

Je verzint het toch niet...

Mijn mobiel moet ik eigenlijk vervangen door een brakke batterij en een brakke oplaadpoort.

Maar aangezien dit nu het punt is wat ik nu veel gebruik door wegvallen vast internet zit ik er nu even aan vast. 

 

Ik zal mijn nummer in het profiel zetten.

Bedankt voor het aanbod. Maar ik heb dus al unlimted.

Vriendin zit ook bij Tmobile.

 

Maar misschien die 7 dagen unlimted pas voor mijn vriendin maakt wel weer het verschil.

Bedankt voor je hulp!!

 

Reputatie 2

Toch wil ik iedereen bedanken die mee geholpen heeft!

Ik laat zeker weten hoe het afloopt 2 november weet ik meer. 

Mocht er iemand voor die tijd nog een idee hebben.

Het blijft knagen tot die tijd.

Geen (vast)internet voor een aantal dagen is toch wel een gemis. 

 

We houden moed gelukkig unlimted 4g abbo op de smartphone.

Reputatie 7
Badge +15

@skywalk

(Verwijderd)

Niks te zien zo..

Reputatie 2

@Waqqas Verklaar u nader... ik ben totaal niet thuis in deze materie. Vandaar mijn hulpvraag.

Reputatie 2

De twee draden die uit de pvcbuis komen lijken met labels door de vorige bewoner bij de homefox 1-5 box te horen. Alleen zie ik nergens iets van een isra punt naar de homevox 1-5 gaan in de meterkast.

 

Reputatie 7
Badge +15

@skywalk

De analoge telefoonaansluiting werkte die eerder wel? Maak eens de rode en blauwe die nu aangesloten zijn los en er zou ook een oranje en witte uit dezelfde kabel moeten komen. Sluit dan oranje en wit eens aan.

 

Reputatie 2

De monteur kwam binnen en gaf meteen aan toen hij het modem zag : geen signaal..heeft niks doorgemeten. Nu naar kpn doorverwezen.

Balen balen balen weer geen internet nu al 10 dagen niet. Geen tv voor de kids..

Is er geen tussenoplossing?

@Sander

Krijg afkick verschijnselen ;-)

Reputatie 2

Nooit telefoon hier gehad hiervoor ziggo coax gehad vandaar. @Waqqas  

Ik ben nu dit aan testen via contactdoos in de hoek van de woonkamer

 

Reputatie 2

Oranje en witte aangesloten gehad op witte boxje wat bijgeleverd was. Geen verbinding.

Reputatie 7
Badge +15

@skywalk

De groene kabel die naar de DSL poort van je modem gaat is een telefoon kabel, er zit ook een grijze DSL kabel waarop een label met DSL zit die moet je gebruiken (in het installatiepakket).

Reputatie 2

Oke gaan we dat doen zit er verschil in die kabels lijken erg veel op elkaar namelijk

Reputatie 2

Helaas geen verbinding. 

Weer oranje en wit proberen? Ivm wissel dsl kabel?

Reputatie 7
Badge +15

@skywalk

Dat kan ook.

Probeer ook eens een andere kabel aan te sluiten.

Reputatie 2

Oranje en wit of moeten ze andersom?

 

Reputatie 2

@Waqqas andere kabel als in? Blauw met oranje?

Reputatie 7
Badge +15

@skywalk 

Blauw rood en oranje wit, deze 2 combinaties zijn er waar het signaal op kan staan maar je hebt wel meerdere kabels die ook deze draden hebben.

Reputatie 2

Nee rest van de draden uit wandcontactdoos zijn geen koperdraden maar van die speakerdraden.

Blauw en rood speakerdraadjes

Oranje en wit koperdraad.

Dus helaas krijg het niet voor elkaar word dan maar een monteur, jammer wilde heel graag het zelf fixen dus als mensen nog een idee hebben graag.

Voor de persoon die het oplost kratbier of een flesje wijn.

Reageer