Info

Hoe installeer je Internet + TV?

Hoe installeer je Internet + TV?

Toon eerste reactie

293 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Avanka 

Bij de WAN poort hoort volgens mij geen lichtje te branden en op de Huawei horen power, PON en LAN constant groen te branden.

Verder ziet het er op de foto wel goed uit, de monteur had allerminst wel een speedtest mogen doen..

Reputatie 1

@Avanka

Bij de WAN poort hoort volgens mij geen lichtje te branden en op de Huawei horen power, PON en LAN constant groen te branden.

Verder ziet het er op de foto wel goed uit, de monteur had allerminst wel een speedtest mogen doen..

de meest linkse knippert langzaam, niet constant

 

Goedemorgen, sinds13-10 zou mijn nieuwe DSL-verbinding actief moeten zijn. Het modem hangt eraan en start op, maar t lampje bij het wereldbolletje blijft altijd uit. De internetverbinding lijkt niet actief. Telefoonaansluiting gecontroleerd, ook volgens de handleiding. Lijkt helemaal goed. Wie kan me helpen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @vanmaasakkers, dat ziet er inderdaad niet helemaal goed uit! Kun je een foto maken van het punt waar de kabel de grond/muur ingaat en die hier plaatsen, alsjeblieft? Bij een defect ISRA-punt wil KPN nog weleens herstelwerkzaamheden doen op eigen kosten, maar dit is afhankelijk van in welke mate het beschadigd is en wat de situatie is. Wij kunnen in elk geval een opdracht bij hen indienen omdat zij netwerkbeheerder zijn van alle DSL-verbindingen. Dan gaan ze controleren wat wel en niet gedaan kan worden. Dit is dus geen zekerheid, maar wel een optie om jouw aansluiting te checken.

Heb je hiervoor toevallig Ziggo als provider gehad? 

Reputatie 1

Vandaag moet een T-Mobile monteur komen voor de glasvezel internet aansluiting. Maar de modem heb ik nog steeds niet gekregen. Na twee dagen bellen het enige wat ik hoor - een wazig verhaal over een storing.
Mijn vorige provider heeft al vanochtend gestopt met internet. 
Ik ben nu dus toegewezen alleen op mobiel interenet. Dit terwijl ik thuis werk. En mobiel internet heeft beperkingen.

T-Mobile heeft neg steeds niet kunnen zeggen wanneer ik die modem zal krijgen. Ik vind het niet kunnen.

Groet,
Oleg

Jason, sit is de 'bron' van de foto. Kabel komt met blauw omvlochten uit de waterput meter bij de voordeur. Over 3dgn gaat mijn abonnement in. Kunnen beide monteurs langskomen? Dit huis is uit 1941 nooit eerder internet hier gehad. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mahshid, welkom op de Community!

De officiële activatiedatum was 5 november, dat zal de reden zijn waarom er nog geen werkende verbinding is geweest in de periode daarvoor. Wat echter nu het geval is, is dat jouw verbinding nog steeds niet werkt. Ik heb een lijnmeting gedaan om te kijken hoe het ervoor staat met de connectie, maar zie geen actieve verbinding. Daarom heb ik nu Guidion aangestuurd zodat er een monteur kan langskomen om de installatie uit te voeren voor je. Houd alsjeblieft rekening met onderstaande, belangrijke punten:

  • De Guidion monteur komt kijken wat het probleem is. Is het meteen op te lossen dan zal hij dat doen, anders neemt hij contact op met T-Mobile voor verdere stappen.
  • Na enkele minuten krijg je een SMS en een e-mail met een link om een afspraak in te plannen.

Veel succes met de afspraak en een prachtig weekend toegewenst!

Reputatie 1

@Jason maar ik heb nog geen installatie pakket ontvangen! Dus zelfs als iemand komt is er geen modem of dergelijke

Reputatie 1

En nog steeds geen antwoord… ook geen internet. Lekker is dat.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @pjtvbergen, welkom op de Community!

Ik zie dat je één keer gebeld hebt naar de Klantenservice op 19 januari en dat mijn collega je toen meteen heeft geholpen met een monteursafspraak. Op 18 januari heb je 's avonds laat een e-mail naar ons mailadres gestuurd, daar hebben we nog geen kans op gehad om op te antwoorden.

Eén dag nadat mijn collega de monteur aangestuurd heeft, is deze bij jou langs gekomen (op 20 januari) en heeft alles netjes geïnstalleerd, dat is fijn om te zien. Kan ik je nog ergens mee helpen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @OlegM, goed dat je ernaar vraagt en het aankaart! Het spijt me oprecht dat het nog niet gelukt is om het installatiepakket bij jou thuis te bezorgen. Het heeft ermee te maken dat we momenteel middenin een overstap zitten naar een andere distributiepartner en dat er een vertraging is ontstaan in de distributie. Dit is absoluut niet bedoeld om met de vinger te wijzen, maar heeft er wel voor gezorgd dat er wat is misgegaan met losse bestellingen. Sorry dat jij hierdoor gedupeerd bent! Dat mag nooit gebeuren. Gelukkig heeft mijn collega van de klantenservice dit voor je doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling zodat jouw pakket alsnog zo spoedig mogelijk verzonden wordt. 

Je zult uiteraard pas gaan betalen op het moment dat jouw modem correct aangesloten is. Mocht je om wat voor reden dan ook toch al een bedrag op jouw factuur zien van een datum daarvoor, neem contact met me op, dan scheld ik dit bedrag kwijt op een volgende factuur!

Reputatie 7

Hoi @vanmaasakkers,

Duidelijk verhaal! Ik heb direct het probleem kenbaar gemaakt bij de technische dienst. We gaan de netbeheerder inschakelen om te kijken naar de binnenkomende aansluiting. De netbeheerder neemt contact met je op om een afspraak te maken en de monteur bekijkt dan wat er nodig is om de aansluiting te herstellen. Afhankelijk van wat er moet gebeuren kunnen hier een aantal dagen overheen gaan maar geen zorgen, je abonnement start pas op het moment dat je de modem aansluit! We gaan keihard aan de slag om jou zo snel mogelijk van internet te laten genieten.

Reputatie 7
Badge +16

Oh wow, dan heb ik echt finaal verkeerd zitten kijken. Mijn excuses, dan snap ik dat je nog geen werkende verbinding hebt. Het modem is nog niet eens aangesloten natuurlijk omdat je het pakket nog niet hebt! 🤦‍♂️

Ik ga de afspraak uit het systeem halen. Je pakket is zojuist bezorgd zie ik, dat is mooi! Laat je het me weten indien ik je toch nog kan verder helpen, alsjeblieft? Succes met installeren, neem voor de zekerheid een kijkje hier (de link is klikbaar).

anderhalve week voor de kerst heb ik mijn bestelling en aanvraag gedaan bij odido
Alles werd gisteren geleverd op 27 dec 2023 om 16.00 pm
En om 19.00 pm was zoals afgesproken de monteur er om alles aan te sluiten
Maar het blijkt dat er nog steeds geen pop patch was
Dit is bijna 24 uur later en vier tickes verder
Helaas nog steeds niets  geen internet geen vaste telefonie geen tv
Ik moet mijn werk doen (internet) via een dongel
En de rest gaat via een hotspot voor zeven dagen via mijn mobile van odido
dus ook moet ik via nlziet tv kijken wat zeer beperkt is
Maar ik betaal wel van af 27 dec 2023 de rekening
Terwijl er geen juiste service is
Ieder keer krijg ik ja met spoed gaan wij er achter aan maar tot op heden nada

@Waqqas Net weer getest. Meerdere kabels tussen de Converter en de modem geprobeerd, maar nog steeds een rood lampje bij de wan op de modem. Op de blauwe wan poort op de modem knippert er ook geen lampje. Kan het zijn dat de blauwe wan poort niet naar behoren werkt? Het wan lampje op de Converter brand wel groen 

 

 

Hier het zelfde geval

anderhalve week voor de kerst heb ik mijn bestelling en aanvraag gedaan bij odido
Alles werd gisteren geleverd op 27 dec 2023 om 16.00 pm
En om 19.00 pm was zoals afgesproken de monteur er om alles aan te sluiten
Maar het blijkt dat er nog steeds geen pop patch was
Dit is bijna 24 uur later en vier tickes verder
Helaas nog steeds niets  geen internet geen vaste telefonie geen tv
Ik moet mijn werk doen (internet) via een dongel
En de rest gaat via een hotspot voor zeven dagen via mijn mobile van odido
dus ook moet ik via nlziet tv kijken wat zeer beperkt is
Maar ik betaal wel van af 27 dec 2023 de rekening
Terwijl er geen juiste service is
Ieder keer krijg ik ja met spoed gaan wij er achter aan maar tot op heden nada

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Redcheesehead, super dat je het gelijk wilt uitzoeken, dat valt alleen maar te prijzen! Het is echter niet volgens de huisregels om op meerdere topics te reageren of te openen met dezelfde vraagstelling. Het is niet dat ik je niet wil helpen, maar we werken echt volgens de huisregels van de Community. Anders staan de inboxen zo vol dat het nauwelijks te behappen valt. Neem voor alle info onze Huisregels door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Groetjes, Ishana

Ik heb de topic geopend omdat ik het niet terug kon vinden tot later hier
Simpel

Reageer