Info

Hoe installeer je Internet + TV?

Hoe installeer je Internet + TV?

Toon eerste reactie

293 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Als er problemen optreden dan geef je het maar aan. 😉

Top! Ga ik dat regelen! Ik weet niet meer precies hoe het in de kruipruimte zit…. Bedankt voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jroz 

Een telefoonstopcontact aansluiten kan zeker of een rj11 aansluiting.

Die kabel met rood blauw oranje wit heb je nodig.

Loopt die kabel ook helemaal de kruipruimte in?

Lengte zal een rol spelen in de stabiliteit van je verbinding, zou misschien ook gewoon goed gaan werken.

Ah, dat klinkt goed! Bedankt voor jullie reacties. Ik wordt pas eind deze maand aangesloten, dus nog tijd zat.

 

Om het punt netjes te maken kan ik er ook gewoon een wandcontactdoos op zetten met telefoniestopcontact of rj11 aansluiting en daar vervolgens de modem op aansluiten?

 

Hier komt overigens mijn PTT signaal binnen. De witte platte kabel gaat via de kruipruimte naar de andere kant van de kamer. Volgens mij zit er in mijn kruipruimte een lasdop, en vanuit daar gaat de kabel omhoog mijn woonkamer in. Weet ik niet meer zeker, lang geleden dat ik in de kruipruimte ben geweest, en moet dan nog een meter of 10 kruipen om er te komen. Zal het binnenkort eens doen, om te checken of alles goed zit.

Reputatie 7
Badge +15

hallo @jroz 

Dit is iets wat je zelf kan doen.

Weet je al wanneer je gebruik kunt maken van T-mobile thuis? Wanneer alles er is en je kunt gebruik maken van de verbinding dan kan je de rode en blauwe draden aansluiten in het aansluitdoosje dat met de modem wordt meegeleverd en aan de andere kant kan je dan de DSL kabel inprikken.

Mocht je geen signaal krijgen dan zou hst wel eens kunnen werken om de oranje draad ipv rood aan te sluiten en wit ipv blauw.

Mocht je dan nog steeds geen signaal hebben of een instabiele verbinding dan kun je de modem het beste aansluiten direct op de hoofdaansluitpunt (ISRA) meestal in de meterkast en de kabel die naar dit punt loopt daar losmaken.

Dat gaat nog wel goed komen, het meegeleverde installatie doosje op de rode en blauwe aansluiten die daar naar boven steekt, even netjes op gelijke lengte afknippen voor een stabielere werking.

Wit en oranje gewoon intact laten, dit is het reservepaar, kan dus nodig zijn.

Alle andere kabels die daar naar toe lopen niet gebruiken, vooral die platte telefoonkabel, voor een DSL aansluiting de meegeleverde ronde DSL kabel kabel gebruiken.

Goedemorgen,

Vorige week heb ik T-Mobile Thuis besteld, en ging van het weekend op zoek naar mijn ISRA punt. Wel gevonden, maar de vorige bewoners hebben er blijkbaar één en ander afgehaald. Zie onderstaande foto:

 

Is dit iets wat ik zelf kan oplossen, of moet er een monteur komen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Pawel2020, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis! 😄🎈 Wanneer je slechts één ISRA-punt hebt in je woning, dan kun je daar maar één aansluiting aan koppelen. Elke aparte aansluiting heeft een apart ISRA-punt nodig. Je kunt in dit geval het beste nagaan op mijnaansluiting.nl wat er qua afspraak mogelijk is. Je dient dan een aanvraag in bij de netbeheerder die vervolgens gaat controleren wat wel en niet mogelijk is. 

Is jullie woning wel opgedeeld in twee verschillende woongedeelten en is dit officieel erkend door de gemeente? Want in principe kun je maar maximaal één ISRA-punt krijgen op een zelfde adres. Tenzij de huisnummers gesplitst zijn (A en B bijvoorbeeld).

Laat je weten hoe het gegaan is? Succes en stay safe! 💪😎

 

Hallo. Ik heb het installatiepakket ontvangen van t-mobile, d.w.z. een Zyxel-modem. In mijn huis wonen twee families. Ik beneden en een andere familie boven. Er is maar één ISRA-punt. Er is een modem van de buren op aangesloten. Waar kan ik mijn nieuwe modem aansluiten?
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Blijepeen, wat tof dat je bij de club bent gekomen, welkom! 😁 Het modem dat jij opgestuurd krijgt, is de Zyxel T-50. Check onze uitgebreide handleiding voor alles omtrent het modem: Handleiding Zyxel T-50.

Heb je trouwens al een My T-Mobile Thuis account aangemaakt? Zo niet, registreer je en log dan in: My T-Mobile Thuis. Zo kun je straks alles gemakkelijk zelf inzien en bijna alles aanpassen. Chill toch?!

Mocht ik iets voor je kunnen doen, geef een seintje. De Community zit altijd voor je klaar! 

Geniet van je weekend en stay safe! 🌞

Beste T-Mobile, 

Vandaag heb ik de overstap gemaakt van Tele2 naar T-mobile.

Op dit moment heb ik gekozen voor het pakket 50 mbit.

Welk modem type modem zal ik ontvangen?

Groeten, 

Martijn

Reputatie 7

Hoi @vanmaasakkers,

Duidelijk verhaal! Ik heb direct het probleem kenbaar gemaakt bij de technische dienst. We gaan de netbeheerder inschakelen om te kijken naar de binnenkomende aansluiting. De netbeheerder neemt contact met je op om een afspraak te maken en de monteur bekijkt dan wat er nodig is om de aansluiting te herstellen. Afhankelijk van wat er moet gebeuren kunnen hier een aantal dagen overheen gaan maar geen zorgen, je abonnement start pas op het moment dat je de modem aansluit! We gaan keihard aan de slag om jou zo snel mogelijk van internet te laten genieten.

Jason, sit is de 'bron' van de foto. Kabel komt met blauw omvlochten uit de waterput meter bij de voordeur. Over 3dgn gaat mijn abonnement in. Kunnen beide monteurs langskomen? Dit huis is uit 1941 nooit eerder internet hier gehad. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @vanmaasakkers, dat ziet er inderdaad niet helemaal goed uit! Kun je een foto maken van het punt waar de kabel de grond/muur ingaat en die hier plaatsen, alsjeblieft? Bij een defect ISRA-punt wil KPN nog weleens herstelwerkzaamheden doen op eigen kosten, maar dit is afhankelijk van in welke mate het beschadigd is en wat de situatie is. Wij kunnen in elk geval een opdracht bij hen indienen omdat zij netwerkbeheerder zijn van alle DSL-verbindingen. Dan gaan ze controleren wat wel en niet gedaan kan worden. Dit is dus geen zekerheid, maar wel een optie om jouw aansluiting te checken.

Heb je hiervoor toevallig Ziggo als provider gehad? 

Straks op 14Mei wordt het abonnement gestart. 

Echter al voor het ISRApunt-vaste aansluiting is de bekabeling niet intakt. 

Zelf aansluiting is niet mogelijk. Kan er nu al een afspraak met een monteur komen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @OlegM, goed dat je ernaar vraagt en het aankaart! Het spijt me oprecht dat het nog niet gelukt is om het installatiepakket bij jou thuis te bezorgen. Het heeft ermee te maken dat we momenteel middenin een overstap zitten naar een andere distributiepartner en dat er een vertraging is ontstaan in de distributie. Dit is absoluut niet bedoeld om met de vinger te wijzen, maar heeft er wel voor gezorgd dat er wat is misgegaan met losse bestellingen. Sorry dat jij hierdoor gedupeerd bent! Dat mag nooit gebeuren. Gelukkig heeft mijn collega van de klantenservice dit voor je doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling zodat jouw pakket alsnog zo spoedig mogelijk verzonden wordt. 

Je zult uiteraard pas gaan betalen op het moment dat jouw modem correct aangesloten is. Mocht je om wat voor reden dan ook toch al een bedrag op jouw factuur zien van een datum daarvoor, neem contact met me op, dan scheld ik dit bedrag kwijt op een volgende factuur!

Reputatie 1

En nog steeds geen antwoord… ook geen internet. Lekker is dat.

Reputatie 1

Vandaag moet een T-Mobile monteur komen voor de glasvezel internet aansluiting. Maar de modem heb ik nog steeds niet gekregen. Na twee dagen bellen het enige wat ik hoor - een wazig verhaal over een storing.
Mijn vorige provider heeft al vanochtend gestopt met internet. 
Ik ben nu dus toegewezen alleen op mobiel interenet. Dit terwijl ik thuis werk. En mobiel internet heeft beperkingen.

T-Mobile heeft neg steeds niet kunnen zeggen wanneer ik die modem zal krijgen. Ik vind het niet kunnen.

Groet,
Oleg

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Ruslan, welcome to the Community! I see you already spoke with a customer support service agent and that the technician will arrive on Monday to finalize the installation. Sorry for the inconvenience, I’m sure that the expert will solve the connection-issue. Regarding the My T-Mobile Thuis account: I’ve registered your account and you can now log in with a password and your Thuis e-mail address. The login information will be provided via a private message. In the meantime, stay safe and strong! 💪

Hello!

I ordered a home internet packet and received a box with a router a week ago. Today is the connection date. My router is connected to the ISRA socket (like the second one from the left at this photo https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/4d0b63d7-bf88-4cab-8715-32b5d0ed8a1d.jpg). Wifi works, but there is no internet. What should I do to get it? Should I just wait or I have to do something else? Additionally, I can’t log in to my thuis account. It just does nothin when I try to create a new one based on the email that I used when put the request for internet connection.

 

Ruslan Dayanov

Hi @Jason . Its been more than a week, but I still have status “LIJN WORDT AANGEVRAAGD” .How long is it expected to be in this state? 

Reputatie 7
Badge +16

 @LukasMa You’re welcome! :relaxed: Guidion will contact you once the network operator has finalized the pre-installation patch. 

Hi @Jason ,

Thanks or quick reply. I contacted installers and it was an communication issue at their side and instillation is done. When should I expect contact from Guidion ?

Reputatie 7
Badge +16

Hi @LukasMa,

 

Welcome to the Community, it’s always nice to greet new users! :smile: What I understand from the KPN mechanic’s notes is that the fiber-line which connects the Fiber Termination Unit (access point Fiber in your home) to the media converter is too short to weld. Which means KPN (network operator/manager) has to fix the issue in order for Guidion to come and complete the installation. KPN will automatically generate another appointment to repair the FTU. Sorry for the inconvenience!

Hello. Yesterday I got the fiber box change carried out by KPN, and they informed me, that now T-Mobile technician should come to finish up installation, but I still haven't been contacted by anyone from Guidion. I signed all documents at the beginning of January, and chose to skip the cool down period. 

Reageer