Info

Hoe installeer je Internet + TV?

Hoe installeer je Internet + TV?

Toon eerste reactie

293 reacties

Reputatie 7

@buijsjk Bedankt voor het nakijken! Ik stuur in dit geval graag een monteur bij je langs en je hebt als het goed is bericht ontvangen om direct een afspraak te maken.

@gidomanders Ik zie dat mijn collega voor jou gisteren al hetzelfde heeft gedaan, we gaan er voor zorgen dat jullie allebei zo snel mogelijk online zijn!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gidomanders 

Je kan inderdaad een monteur laten langskomen, dat kan webcare of de klantenservice voor je regelen.

Je zal mogelijk wel voor langere tijd zonder internet zitten.

Heb je in de woonkamer een wandcontactdoos waar een 4 pin telefoon adapter in gaat? Misschien kun je hem eens openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading en wie weet kan het probleem via deze weg opgelost worden.

Ik heb een bericht gehad op de dag voor ik het installatiepakket kreeg dat de DSL aansluiting is geactiveerd. Ik heb nu (een paar dagen later) alles aangesloten, maar de 2 lampjes tussen de power en 2.4G gaan niet branden. Ik heb een Zyxel T-50 gekregen en aangesloten aan een wandcontactdoos in de woonkamer. Ik heb gezocht naar een ISRA, maar in de meterkast is niets te vinden, er komen alleen 2 buizen (elektriciteit en gas) binnen. Is het verstandig om een monteur langs te laten komen om te helpen zoeken naar het probleem?

Hoi @buijsjk, welkom op de Community!

Ik ga meteen onderzoeken waarom je verbinding nog niet actief is. Voordat we het over laten aan de expertise van onze technische dienst, wil ik je eerst een paar checkvragen stellen:

-Welke lampjes branden er allemaal wel? 

-Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA-punt (hoofdaansluitpunt)? Heb je de korte DSL-kabel gebruikt die wij hebben meegestuurd (ongeveer anderhalve meter)? 

-Werkt de vaste telefoon wel of doel je met “telefoonaansluiting” op het aansluitpunt? 

-Wat gebeurt er wanneer je het modem 20 seconden van de stroom houdt en daarna weer opnieuw opstart? Gaat het wereldbolletje dan wel branden?

-Heb je thuis een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)?

Zodra ik de antwoorden hierop heb, zal ik je meteen te hulp schieten. We komen er sowieso uit samen, dat weet ik 100% zeker!

Hey Jason,

  • power-lampje, wifi 2,4 en 5ghz, en ethernet branden.
  • Jah, Aangesloten op het ISRA-punt. En de korte DSL-kabel gebruikt
  • ik bedoel idd het aansluitpunt, ik heb geen vaste telefoon.
  • Wanneer ik de stroom van het modem haal, voor iig 20 sec gaat het wereldbolletje nog niet branden.
  • ik heb een mobiel abonnement bij t-mobile ja. 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @buijsjk, welkom op de Community!

Ik ga meteen onderzoeken waarom je verbinding nog niet actief is. Voordat we het over laten aan de expertise van onze technische dienst, wil ik je eerst een paar checkvragen stellen:

-Welke lampjes branden er allemaal wel? 

-Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA-punt (hoofdaansluitpunt)? Heb je de korte DSL-kabel gebruikt die wij hebben meegestuurd (ongeveer anderhalve meter)? 

-Werkt de vaste telefoon wel of doel je met “telefoonaansluiting” op het aansluitpunt? 

-Wat gebeurt er wanneer je het modem 20 seconden van de stroom houdt en daarna weer opnieuw opstart? Gaat het wereldbolletje dan wel branden?

-Heb je thuis een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)?

Zodra ik de antwoorden hierop heb, zal ik je meteen te hulp schieten. We komen er sowieso uit samen, dat weet ik 100% zeker!

Goedemorgen, sinds13-10 zou mijn nieuwe DSL-verbinding actief moeten zijn. Het modem hangt eraan en start op, maar t lampje bij het wereldbolletje blijft altijd uit. De internetverbinding lijkt niet actief. Telefoonaansluiting gecontroleerd, ook volgens de handleiding. Lijkt helemaal goed. Wie kan me helpen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Meindert Jan Van Wijngaarden, welkom op de Community!

Slim dat je hier om hulp vraagt en ik bied mijn hulp heel graag aan. Kun je mij alsjeblieft de volgende gegevens toesturen in een privébericht?

-postcode en huisnummer

-geboortedatum

-laatste vier cijfers van jouw IBAN

Heb je een mobiel telefoonnummer van T-Mobile (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik controleren of je in aanmerking komt voor een Unlimited Internet voucher. Wat is er precies aan de hand? Indien je geen verbinding hebt met het Internet, kan ik je deze noodoplossing namelijk aanbieden. Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan pak ik het zo snel mogelijk op. Samen komen we er altijd uit!

Hi,

I got a T-Mobile subscription to get internet at home (50Mbps). According to the letters from T-Mobile the connection should have happened today (March 6th, 2019). I have seen the intallation video se eral times and I have followed the installation instructions carefully. Although I used to have an internet connexion with Ziggo (via coaxial cable), I located an ISRA (wandcontactdoos) in my meterkast.

The Huawei modem turns on and after a while the WiFi LED goes green. The WAN and Internet lamps remain off. Thus, I can connect via WiFi to the modem but I don't get any internet connection (as expeted).

Could you please confirm that my internet connection is active? Can you help me to get this problem solved?

Kind regards

 


Ik heb precies dit probleem,

en heb geprobeerd de klantenservice telefonisch te bereiken maar ongeacht het moment waarop ik bel is deze 'drukker dan ik van ze gewend ben'... aangezien ik als nieuwe tmobile thuis klant inmiddels gewend ben dat klantenservice dus gewoon niet te bereiken is probeer ik het maar even via deze weg voordat ik simpelweg een nieuwe provider zoek.

De reactie van een moderator was overigens al:
"Our technical support looked at the issue and immediately made sure that grid operator KPN will work on a solution. Our technical support will keep you updated!"

Kan dit voor mij ook opgelost worden?

In afwachting van een zeer spoedig antwoord,

Thomas

 

Ik heb ook dit probleem.

Ben al de hele dag in de wacht bij de klantenservice. 1x mij terug laten bellen om 15 uur, maar ik moet nog steeds gebeld worden... 

Ik heb ook al contact gehad met Gudion, maar de eerst volgende mogelijk voor de monteur is 20 oktober. 

Ik kan niet 11 dagen zonder internet zitten. Hoe moet ik thuiswerken in deze coronatijd? Hoe moet ik videobellen met het ziekenhuis voor ernstige medische complicaties?

Ik hoor graag een oplossing, want ik heb echt zsm internet nodig. 

Met vriendelijke groet, 

Meindert Jan van Wijngaarden 

Reputatie 7

Hi @tplazol Apologies for the late reply! It looks like my colleague already sent out a request for a mechanic and we’ll get you online as soon as possible. If you have any questions in the meantime I’ll be happy to help!

Hi,

I am looking for a bit of help in English if possible..

I have tried installing my DSL modem, but the Globe does not turn on at all - the only things that have a steady light are the ON, 2.4G and 5G lights.

I have tried unplugging and resetting but no luck so far. The date of possible installation was from the 25-08-2020.

Would be great to get some help, difficult to reach an costumer service agent when calling.

 

Many Thanks,

Tim

Reputatie 7

Hi @stanleyanja, ik baal ervan dit het op deze manier is gegaan, oprecht! Wij zijn op dit gebied afhankelijk van de netwerkbeheerder. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk gereed te maken en ook jou hierbij in mee te nemen. Ik begrijp dat dit niet snel genoeg is gegaan en dat je hebt gekozen voor een andere provider. Weet dat je in de toekomst altijd met open arme wordt ontvangen, mocht je je bedenken. Wij zitten hier bij de Community voor je klaar!

Reputatie 2

Oke jullie zijn van me af!

Heb contract opgezegd,ik ga naar ander provider.

Het gaat jullie goed allemaal.

Groet Stanley

Reputatie 2

Goedenavond,ik wordt er een beetje moe van (en jullie van mij)

Is er nou echt niemand die me gewoon antwoord kan geven op mij vraag?

Wanneer kan ik nou genieten van jullie snelle internet ?

En ja ik weet dat er geen poort vrij is ,iedere dag gekeken wordt of hij vrij is,er achterstand is,dat het heel snel goed komt,dat er poorten worden bij gemaakt.

Dus vertel me iets waar ik werkelijk iets aan heb,want ik ga niet weken of maanden wachten 

Anders denk ik er toch over om naar een andere provider te gaan,wat ik best een beetje jammer vind.

Maar dat is omdat jullie geen antwoord geven wanneer ik aan gesloten wordt.

Met vriendelijk groet Stanley

@Sander En als ik lees wat @Jason schrijft zit er dagelijks een monteur te zoeken of die een poort kan vrijmaken om @stanleyanja er aan te kunnen sluiten.

Dus of ik lees het ook verkeerd, maar ik lees ook dat er eerst iemand moet vertrekken zodat die plek ingenomen kan worden door stanley, ik lees niet dat de netbeheerder druk doende is om overal poorten bij te plaatsen en dat die wat achter loopt in de planning.

Reputatie 2

Als je goed leest ,heb ik geschreven als ik het verkeerd zie leg het mij dan uit!

En dat jullie een achterstand hebben dat kan,maar vertel dat aan de klanten die bij jullie een contract afsluiten .

En stuur anders een mail naar je klanten zodat ze niet zelf steeds contact met jullie moeten opnemen.

Sorry ,maar ik snap gewoon niet waarom jullie mij vertellen dat de eerst mogelijke aansluit datum rond de 25ste juli was en dat jullie daarnaeen ander verhaal vertellen.

Het lijkt me toch logisch dat de klant wil weten wanneer iets geleverd wordt?

Nogmaals het is niet persoonlijk bedoeld maar ik moet het toch even kwijt.

Met vriendelijk groet Stanley

Reputatie 7

Hi @stanleyanja,

 

Mag ik vragen hoe je aan de informatie komt dat er alleen een poort vrij komt als iemand weggaat? Dat is namelijk onjuist! We groeien als vaste provider enorm snel en zijn constant apparatuur aan het bijplaatsen om al onze nieuwe klanten te mogen verwelkomen. In sommige gebieden is er een kleine achterstand ontstaan. Dit verwachten we op zeer korte termijn in orde gemaakt te hebben. Dus ook voor jou, zonder dat iemand anders zijn plaatsje hoeft af te staan. We willen je dus graag verwelkomen en zodra het kan, ontvang je van ons communicatie over het hoe en wat!

Reputatie 2

Oke ,ik weet ik ben lastig.

Maar als ik het goed begrijp hangt alles af van een vrij poort.

Die kan dus alleen vrij komen als iemand op zegt.

Dat betekent dat het ook nog wel een jaar kan duren of langer.

Ik wil dat gewoon weten,want ik heb het gevoel dat jullie me aan het lijntje houden .

Als ik dat verkeerd zie is ook goed,maar leg het me dan maar uit!

Alsnog iedereen een fijn weekend en hoop echt dat er heel snel wat gaat gebeuren .

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @stanleyanja, mijn collega Cal heeft ervoor gezorgd dat jouw vorige aansluiting actief blijft zolang er nog niet op ons netwerk geleverd kan worden. Sorry dat er nog geen duidelijkheid is over de plandatum! Ik kan je nog geen exacte aansluitdatum geven, maar wat ik wel kan doen is je vertellen dat morgen de netbeheerder weer een poging doet om een poort vrij te maken in de centrale. 

Ondanks het wachten, hoop ik dat je een prachtig, zonovergoten weekend zult hebben! 😊🌞

 

Reputatie 2

Ik vind het een vreemd het een vreemd verhaal vinden,jullie zeggen dat ik een ander contract moet afsluiten.

Zodat ik de snelheid kan krijgen die ik wil en jullie zeggen dat het kan op mijn postcode.en het dan niet kunnen leveren,

Het ergste vind ik nog dat er van jullie uit je zelf geen taal of teken komt,en dat wij zelf maar moeten bellen hoe het zit!

En het is dus onduidelijk hoe lang dit gaat duren.

En niemand die mij kan vertellen hoe lang ik nog moet wachten.

Dus kort samen gevat:

Ik bel om contract te verlengen met snel internet.

Jullie zeggen is goed ,maar moet je dit contract opzeggen

nieuw contract afsluiten en dan is het rond 25 juli voormekaar.

En wat blijkt dat jullie dit niet kunnen waarmaken.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @stanleyanja,

Aangezien wij niet zeker weten wanneer jouw ODF aansluiting gereed is, heb ik ervoor gezorgd dat jouw huidige glasvezellijn de komende tijd nog door zal lopen. Geef ons gerust een seintje als jouw nieuwe lijn geactiveerd is, en dan zullen wij ervoor zorgen dat jouw oude glasvezellijn, gezien de situatie, per direct zal worden opgezegd. Voor verdere vragen ben ik zeker bereikbaar, en wij doen er alles aan om zo snel mogelijk de ODF aansluiting op orde te krijgen!

Reputatie 2

Heb nu ook tmobile als provider,maar omdat ik sneller internet wou moest ik oude contract afsluiten en nieuw contract nemen in verband dat ik op odf gezet moet worden ,heb nu net via Messenger 7dagen voucher gekregen 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @stanleyanja, goed dat je om hulp vraagt op de Community! Jouw afsluitdatum op het oude adres is 27 juli, niet 25 juli; we hebben nog wat speling qua tijd. 

Je hebt helemaal gelijk dat de netwerkbeheerder bezig om een poort vrij te maken. Omdat dit specifieke werkzaamheden vanuit hen betreft, kunnen we daar jammer genoeg geen exacte datum op garanderen. Dat heeft er ook mee te maken dat zij de agenda inplannen en ons nadien op de hoogte brengen. De eerstvolgende controle in de centrale is morgenochtend. 

Zodra dit gelukt is, krijg je van ons de melding dat het gelukt is om een poort vrij te maken en zul je bericht worden met de plandatum. Wie is je oude provider? Heb je de beschikking over een T-Mobile mobiel telefoonnummer - dit mag prepaid of abonnement zijn? In dat geval kan ik je namelijk voorzien van een Ulimited Internet voucher. Daarmee kun je op je mobiele telefoon een hotspot instellen zodat je met PC en/of laptop gewoon online kunt komen gedurende de komende zeven dagen. Is dat een ideetje? 😊

Reputatie 2

Goedeavond ,had nog steeds niks gehoord.

Dus contact gehad via messenger,maar kwam niet verder dan dat het nog niet bekend was.

Omdat er geen poort vrij is!

Maar der is tegen mij gezegd dat ik 1 op 1 over zou gaan rond de 25ste juli Oude contract loopt dan ook af.

Iemand hier die mij kan vertellen of het volgend weekend goed komt?

Groet Stanley

Reputatie 7

Hey @stanleyanja,

Ik heb voor de zekerheid onze techneuten op de hoogte gesteld! Zodra je nieuwe aanvraag in gang is gezet en we een opleverdatum weten, ontvang je een bericht per e-mail en kun je een afspraak inplannen met onze monteur. :smile:

Reputatie 2

Goedemorgen,kan iemand mij vertellen wanneer ik bericht krijg van monteur?streefdatum is nl 25 juli maar heb nog niks gehoord.

Gaat om tmobilethuis.

Reageer